Aihe: Nopeus, pyh?!
1 2 3 4 5 6
Jemo
13.09.2004 16:46:14

Vaikka joku Mayhemin rumpali soittaisikin miljoona iskua minuutissa, niin ei siitä kyllä taito loista pätkääkään.

Hellhammer on fitin timmi runpali. Ei ehkä yhtä kellontarkka kuin joku Portnoy (jota en tosin musiikillisesti arvosta) mutta soittaa saakelin maukkaita likkejä.

Kaveri poltti minulle CD:lle Derek Roddyn rumpusoolon. Oli aika mauton etten sanoisi. Video. Tony Royster muuten, vaikka tätä onkin jo käsitelty varmaan miljuunassa muussa topikissa, vetää aika timmiä yhdenkäden tremoloa ympäri settiä.

-Jemo
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
asa
18.09.2004 12:08:21 (muokattu 18.09.2004 12:13:09)

http://www.maidenhell.com/asa/exordium/Breeding(live).mp3

EXORDIUM -Breeding Hate (Live @ Torvi, Lahti)

EDIT: Toi stanan linkki ei näemmä skulaa, mutta pastatkaa koko rimpsu sinne selaimeen.

Laskekaapa joku huvikseen monta iskua tässä tulee minuutissa. Mä taidankin olla sitten helvetin nopea (=Hyvä) rumpali... Ja tämä oli sitten vitsi. HAH HAH. Nopeus ei ole olennaista, se on vain plussaa.
UP THE IRONS!
akik
18.09.2004 13:19:09
se o jotain 230-240 suurinpiirtein,jösses jos pystyt tosiaan vetämään jaloilla 16 osat sinne vielä.
oletko testannut että kuinka menee ihan klikin kanssa ?
keinonen
22.09.2004 16:45:45
Minusta rumpukone on paras koska se soittaa kaikkein nopeimmin. Rumpalit ovat koneisiin verrattuna onnettoman hitaita ja sen vuoksi huonoja.
lethus1
22.09.2004 20:52:24
Minusta rumpukone on paras koska se soittaa kaikkein nopeimmin. Rumpalit ovat koneisiin verrattuna onnettoman hitaita ja sen vuoksi huonoja.

Musta sukellusvene o paljo parempi kö räpylät. Ja harlikka kivempi ku jopo.
Prome
23.09.2004 10:32:07
Muistakaa, lapset:

mitä nopeampi soitto, sitä pidempi pippeli.
akik
23.09.2004 17:18:48
juu...ja neropatteja riittää.
Perro Stupido
24.09.2004 10:24:42
Remu nyt soittaa olkapäillä:=)

Ja huonosti!
Tabu. Asia, josta ei puhuta.
lethus1
24.09.2004 10:38:35
Näemmä jokainen nopeuteen vähääkään liittyvä keskustelu on tuomittu epäonnistumaan muusikoiden.netissä kuten myös raskaan musiikin palstalla kaikki vähääkään bm:ää hipaisevat aiheet. Pitääkö kaikkien päästä kommentoimaan vaikka asia ei kiinostaisi senttiäkään.. tai vähän voisi osoittaa halveksuntaansa jollain "hauskalla" höpöhöpöviestistä joka on olevinaan sarkastinen ja oivaltava (rummut/nopeus). Pitääkö jokaisen ipanan joka on kuunellut sitä heviään kaksi vuotta päästä aukomaan päätään ja pätemään kaupallisuudesta ja siitä oikeasta meiningistä, joka oli valloillaan silloin kun kirjoittajat olivat itse 10 vuotiaita tai alle (raskaampi musiikki).

Asa ja Aegis mm. on vastannut helvetin asiallisesti tähän topiikkiin (ja vastaaviin) ja joka ikinen kerta saa lukea ihme ilkkumisia siitä miten...
- Nopeus on perseestä soittakaa jazzia
- rumpukone on nopeempi ku ihminen (vittu mä ole hauska)
- jne........

Uhhuh, tulipa avauduttua näin aamutuimaan. Enhän minäkään mene tanssimusiikki tai pukeutumisvinkit palstalle riekkumaan ja alleviivaamaan paremmutta muihin nähden (jazz vs. metalli) koska aiheet ei minua kiinnosta.
tthei
24.09.2004 12:00:02

Näemmä jokainen nopeuteen vähääkään liittyvä keskustelu on tuomittu epäonnistumaan muusikoiden.netissä kuten myös raskaan musiikin palstalla kaikki vähääkään bm:ää hipaisevat aiheet. Pitääkö kaikkien päästä kommentoimaan vaikka asia ei kiinostaisi senttiäkään.. tai vähän voisi osoittaa halveksuntaansa jollain "hauskalla" höpöhöpöviestistä joka on olevinaan sarkastinen ja oivaltava (rummut/nopeus). Pitääkö jokaisen ipanan joka on kuunellut sitä heviään kaksi vuotta päästä aukomaan päätään ja pätemään kaupallisuudesta ja siitä oikeasta meiningistä, joka oli valloillaan silloin kun kirjoittajat olivat itse 10 vuotiaita tai alle (raskaampi musiikki).

Asa ja Aegis mm. on vastannut helvetin asiallisesti tähän topiikkiin (ja vastaaviin) ja joka ikinen kerta saa lukea ihme ilkkumisia siitä miten...
- Nopeus on perseestä soittakaa jazzia
- rumpukone on nopeempi ku ihminen (vittu mä ole hauska)
- jne........

Uhhuh, tulipa avauduttua näin aamutuimaan. Enhän minäkään mene tanssimusiikki tai pukeutumisvinkit palstalle riekkumaan ja alleviivaamaan paremmutta muihin nähden (jazz vs. metalli) koska aiheet ei minua kiinnosta.

Siinä oli kunnon asiaa! Olen täysin samaa mieltä!
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Salkku
27.09.2004 12:44:51

Jätkä soittaa heviä ja omistaa tupliksen, mutta ei tunne Lombardoa :D Piti tämäkin päivä nähdä...

Sulla on varmaan sellanen periaate että jos omistaa tuplan ja soittaa heviä niin TÄYTYY tuntee joku? Miksköhän? Onx siitä jotain hyötyä että sä tiedät jonkun metallibändin rumpalin nimen?
Kuivana kakkoseen, koska kakkonen on ykkönen!
lethus1
27.09.2004 13:22:57
Sulla on varmaan sellanen periaate että jos omistaa tuplan ja soittaa heviä niin TÄYTYY tuntee joku? Miksköhän? Onx siitä jotain hyötyä että sä tiedät jonkun metallibändin rumpalin nimen?

:------------D
Woodooo
27.09.2004 14:47:04 (muokattu 27.09.2004 14:48:42)
Mun täytyy sanoa et en tunne kenenkä rumpali nimiä, eikä haittaa mua yhtään... Soitan metallia ja tuplilla, mut en juurikaan pidä blast peat junkutuksesta. Muutenkin pidän vähän enemmän proge linjoista. Ei mitään ihan ihmeellistä sähellystä, mut taidokkaita tahtilajeja ja sit Meshuggahin rumpali soittaa tuplillaa vallan ihanasti. Aika nopeesti, mut silti ei mitään räpellystä ja tosi paljon vaihtelua löytyy. Erilaisia nyansseja kun soittaa nopeesti tai hitaasti niin hyvä on! Ei nopeudella niinkään ole mun mielestä merkitystä. Tool on kans bändi minkä rumpali soittaa mun makuun, ai että kun korva lepää, eikä sekään soita mitenkään hirveen nopeesti...
MetalMil
29.03.2005 10:36:09 (muokattu 29.03.2005 10:36:46)
eipäs nyt haukuta sitä hellhammeria kokoajan.. onhan silläkin huima jazz-tausta ja paljon bändejä missä on teknisestikin vaikeita juttuja.. Mayhem nyt vaan nauttii hieman enemmän julkisuutta kuin nämä.. Windsissä, Covenantissa ja Arcturuksessa esimerkiksi käytetään paljon myös tekniikkaa jos vaan raaskii kuunnella.
Windsin Time Without End on hyvä esimerkki.. kokoajan tulee peltitremoloita, paradiddlea, virvelishufflea ja vaikka mitä. Tämä kun yhdistetään biisin basarinopeuteen tietyissä osissa niin jää moni rumpali vihreäksi..

ah. ja joku sanoi ettei hellhammer ole niin tarkka kuin portnoy.. no minä luulin pitkään että hellhammer on kone kun kuuntelin sen basarointeja ja virheettömiä peltitremoloita yms yms.. samat vetää livenä ja puhtaasti.. prkl!
Aegis
29.03.2005 20:33:48

Joo.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Alpha
29.03.2005 20:38:44
Joo.

Niin ja minullahan ei siis ole tuplia, kuten jossain sanoin...:o)

Aikanaan kyllä tuosta kommentistasi vedin herneen nenään. En enää...
Aegis
29.03.2005 21:12:24
Niin ja minullahan ei siis ole tuplia, kuten jossain sanoin...:o)

Aikanaan kyllä tuosta kommentistasi vedin herneen nenään. En enää...

Sehän olikin siis todella vihamielinen ja vakavasti otettava kommentti... ja niin, eihän niitä tuplia edes ollut. En vaan tosiaankaan kovin montaa tapausta tiedä jotka omistaisivat tuplapedaalin ja ymmärystä hevin päälle tuntematta Lombardoa (ja nyt varmaan monikin haluaa sanoa että "en mie ainakaan" jne. mutta säästäkää minut kiitos, kyllä minä tiedän että poikkeuksia on).

Että joo. Meikällä on taas vähän väsy ja huono päivä, ymmärtäkää toista.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Anti
29.03.2005 21:13:26

en jaksanu kaikkia sivuja lukea. onko joku huomannu että ne rumpalien arvostamat "hyvät" rumpalit on myös nopeita? jos osaa soittaa taitavasti ja monipuolisesti niin eikö silloin osaa soittaa myös nopeasti? nopeasti soittaminenhan vaatii kuitenki taitoa seki. onko semmonen rumpali hyvä joka osaa soittaa vain hitaasti? .tuli vain mieleen..niin. vaikka svengi ja tatsi ennen kaikkea jne. ja silleen. ehkä vähän turha mutta niin.
kalamies#27 >-)))> http://slowmotion.beigetower.org/
Aegis
30.03.2005 19:06:27
Onhan se hyvä jos se hyvin soittaa. Ei pysty voi sanoa että taittuu tyyli kuin tyyli, mutta eipä kovin monesta voikkaan. Ja aika suhteellinenhan se käsite "nopea musiikki" on. Mikä monelle on tosi nopeaa ei vältämättä minulle ole vältämättä kuin suht reipasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)