Aihe: Mitä? T.HOLOPAINEN
1 2 3 4 5 6 7 8
HK
18.09.2004 01:23:43
Täytyyhän myös muistaa että:
Triton Classic vm.1999 1599€
MOTIF ES 6 vm.2003 2299€

Eipä voi olla mainitsematta, että Fantom S:ää myytiin pois X-malliston alta juuri tuollaisella 1600-1700 euron hintatasolla tuossa keväällä. Vehje on kuitenkin täysin eri planeetalta kuin Triton classic. Että siinä mielessä tuo Triton on tolkuttoman kallis.
Peltikorva puupäässä.
Adawolf
18.09.2004 18:06:55
No entäs Roland...? :P
Fuzzy Boner
18.09.2004 18:25:05
No entäs Roland...? :P

perus lada
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
19.09.2004 03:36:27

perus lada

Alat oppia poika!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
Jabbe
19.09.2004 14:44:34 (muokattu 19.09.2004 14:54:16)
Minä olen aina ihmetellyt tätä hevimiesten Korg-fetissiä. Ihan sick.

Samoin. Testailin eilen F-musalla Triton Studiota, ja aika kökköhän tuo oli, varsinkin Motifiin verrattuna. Muutamia ok synasoundeja, lähinnä dance/hiphop -osastoon toimivaa. Ehkä hevikäyttöönkin, mut en kyl itselle ostais. Ylihintaisiakin ovat.

Ja siis, aika vähän on missä Motif ei pesisi muita. Pianosta nyt ei kannata puhuakaan jos Tritoniin vertaa, Studiossakin oli aika hirveä se piano. Rhodesit on Motifissa imho parhaita, enemmän diggaan kun Nordistakaan. Orkesterisoundit parhautta, rumpusoundit loistavia. Synasoundit on ES:ssä kehittyneet huimasti perusmotifiin verrattuna, filtterit on loistavia ja jos ei tästä hyvää soundia saa niin käyttäjässä vika. Ei sillä, diggailin kyllä Triton Studionkin leadeja, mutta ei sitä nyt pelkkien synasoundien takia pidä mennä ostamaan, mieluummin joku virtuaalianalogi vaikka.

Fantom-S ja X taas on mun mielestä vähän sellasia all-in-one systeemejä, muistuttaa jo enemmän tietokonetta kuin synaa. Jos meinaa tietokonetta käyttää, niin aika turhia ominaisuuksia löytyy. Monet jutut nimittäin tekee mieluummin koneella. Ja mitä ideaa on värinäytössä syntikassa???

Motif on siitä hyvä, että siinä on jätetty kaikki turha pois ja keskitytty nimenomaan soittimen tekoon. Lisäksi löytyy sampleri (muistia ei valmiina, mutta eipähän tarvitse maksaakaan jos ei tarvitse), sekvensseri (just sellanen mikä syntikassa välttää, tietokoneet on erikseen), arpeggiaattori (huomattavasti selkeämpi kuin kilpailijoissaan) jne.

Hintahan ES:ssä on tietty kova, mutta vielä kalliimmaksi taitaa mennä kilpailijat eli Triton Extreme ja Fantom-X. Tritonithan on aina olleet naurettavan ylihintaisia. Itselläkin meni kyllä kaikki rahat Motifiin, mutta tulipahan ostettua sellainen peli että ei muita tarvitse. Oikeasti.

Sen verran, että jos Tritonin soundimaailmaa hakisin, niin varmaan ottaisin LE:n. Siinäpä ne oleellisimmat ja hinta vielä ihan ok, käytettynä jos ostaa.
sibelius
19.09.2004 14:50:41
Joo,tässähän on tullut paljon informaatiota..mutta
vielä yksi kysymys...
että minkä merkkinen syntsä kannattais hankkia ensimmäiseks soittimeks jos aikoo tehä hevi musaa itse ja yksin??
entä mitä se maksais uutena tai käytettynä?
Juho L
19.09.2004 17:34:20
että minkä merkkinen syntsä kannattais hankkia ensimmäiseks soittimeks jos aikoo tehä hevi musaa itse ja yksin??

Jos siis ilman bändiä ollaan matkassa, niin siinä tapauksessa tietokonepohjainen viritelmä on se paras mahdollinen ratkaisu hinta/laatu-suhteeltaan.
Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Jafar
19.09.2004 18:29:27
No täytyy ottaa huomioon että triton on vähän kuin toyota. Kaikki tietää sen ja on ihan perushyvä vehje moneen hommaan. Soundi maailmassakin puhuttelee monesti merkki ja mielikuva eikä se mitä kuulolla aistitaan.

Uhhh, kammottava ajatus....
Korg= Toyota, Triton= Corolla....
Taidankin luopua ajatuksesta kokonaan....
Mitä Yamaha tällöin on?? :)
"Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat."
Jabbe
19.09.2004 20:13:17 (muokattu 19.09.2004 20:13:31)
Uhhh, kammottava ajatus....
Korg= Toyota, Triton= Corolla....
Taidankin luopua ajatuksesta kokonaan....
Mitä Yamaha tällöin on?? :)

Yamaha on tällöin DX.
BotneLapio
19.09.2004 20:41:17
Motif on sitten enemmän tollanen highg end vehje, vähän niinkuin kurzit oli joskus.

Aiaiai, nyt tuli paha moka!!! OLI?!?!?! ;)
-=Botnee!!=-
Jabbe
19.09.2004 21:17:38
Aiaiai, nyt tuli paha moka!!! OLI?!?!?! ;)

No kun Motif rulettaa nykyään. Kurzit on poissa muodista.
keyboardplayer
19.09.2004 21:37:43

kertopaaka hyvät herrat löytyykö konetta mikä päihittää motifin....
Notefix
19.09.2004 21:40:12

Ei tällä hetkellä :)
My name is Baron, Notefix Baron "
assassin
19.09.2004 21:48:04

2 Motifia.
Let's go lehmät, navetta palaa.
Jabbe
19.09.2004 21:54:37
Ei tällä hetkellä :)

Komppaan.
Jabbe
19.09.2004 21:55:36 (muokattu 19.09.2004 21:56:08)
2 Motifia.

Ei. Mieluummin Motif ja joku muu. Mut kaikkien muiden syntikoiden kanssa toi taas on muotoa "X ja Motif".
mr.muzak
19.09.2004 21:57:39
...Ja mitä ideaa on värinäytössä syntikassa???

Tuu kattoo mun näytönsäästäjää niin tajuat.

...Itselläkin meni kyllä kaikki rahat Motifiin, mutta tulipahan ostettua sellainen peli että ei muita tarvitse. Oikeasti.

Tuo nyt ei pidä paikkaansa ikinä. Oikeasti.
kurmo
20.09.2004 01:43:19
Tuo nyt ei pidä paikkaansa ikinä. Oikeasti.

Tsoh, tsoh... eikö sulle oo kerrottu ettei uskovaisten kanssa kantsi edes yrittää väitellä?
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
murjaani
20.09.2004 06:01:21 (muokattu 20.09.2004 06:25:23)

Sponsorisopimus?

No, vaikka oma arsenaali on ok, eikä siihen kuulu tritonia tai motifia, niin sanonpa oman miälipiteen.

Kuuntelin Motifin sampleja

http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … 3D2264%2526CTID%253D206400,00.html#

(klikkaa "media clips")

ja erittäin hyvältähän se kuulostaa, sielukas peli, jolla pystyy tekemään musaa jossa on nyansseja. Bassot kuulosti hienolta ja ensimmäisen Brahms-klipin sooloviulukin oli todella hieno.

Toisaalta ei-hevi-viuluihin yms mulla on gigastudio -eli sellaiseen soundimaailmaan, jossa täytyy olla elävyttä ja nyansseja; sielua.

Hevi -niin hianoo kuin onkin -ei yleensä nyansseja kaipaa tai ei niitä ainakaan käytännössä ole, sekun on niin suoraviivaista ja rouheaa ja karkeaakin...

Korgin tuotteet kyllää roks, vaikka kyllähän ne pianot ja jotkut muut samplet on tritonissa sitä ja tätä...
vastapainoksi löytyy kyllä heviin paljon asiallista ja loistavaakin soundipohjaa ja soundeja, joista voi ruuvata vaikka mitä, vaikka liian usein synistit(oli syna sitten lada tai Corolla) eivät jaksa kunnolla paneutua soundien ruuvaamiseen. Siihen menee kyllä vitusti aikaakin, mutta!

Niinhän noi vehkeet leimautuu yleensä tietyn käyttäjäkunnan käyttöön, riippuu niin paljon valmeista soundeista ja demo-songeista, joita laitteessa on mukana.

Jos todella paneutuisi vaikkapa jonkun trance-synan ohjelmointiin, niin sieltäkin saisi vaikka mitä vaikkapa heviin soveltuvia soundeja, mutta eihän sellaiseen juuri kukaan ala...

Eikä pelkkä sponsorisopimus kyllä mitään selitä, koska huipuilla ei ole varaa soittaa huonoilla vehkeillä.

MUTTA Kannattaa tsekata
http://www.zzounds.com
ja katsoa minkälaiset pisteet motif tai triton on saanut ja lukea ennenkaikkea asiantuntevia ja osuvia kommentteja, joita käyttäjäkunta siellä jakelee. Yleensä otantaa ihmisten mielipiteistä on riittävästi, joten syntyy kunnollista kokonaiskuvaa.

Itse tsekkaan aina tuolta, oli musaverme mikä tahansa, että mitä jengi on sanonut ja paljonki pisteitä on herunut. Minusta pisteet ovat siellä melkein aina oikein tai oikeansuuntaiset. Jos joku tuote ei ole siellä yhtään menestynyt, minä en sitä osta. Semminkin silloin, jos ei ole itse päässyt testaamaan konetta, jolloin asia on tietysti eri.

Motifista vielä: jos joku pistää linkin sen lead-soundi demoista tai pätkän itse tehtyä musaa, niin - joo: olisi mielenkiintoista kuulla, kun sitä niin kehutaan.

edit: kuuntelin Motifin klipeistä vielä sen "top of the world...":n, eli numero 7. uskomattoman hieno soolokitara-soundi, varmaan paras mitä koskaan olen kuullut.KENNY GREENBERG ainakin osaa soittaa....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)