Sponsorisopimus? No, vaikka oma arsenaali on ok, eikä siihen kuulu tritonia tai motifia, niin sanonpa oman miälipiteen.
Kuuntelin Motifin sampleja
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … 3D2264%2526CTID%253D206400,00.html# (klikkaa "media clips")
ja erittäin hyvältähän se kuulostaa, sielukas peli, jolla pystyy tekemään musaa jossa on nyansseja. Bassot kuulosti hienolta ja ensimmäisen Brahms-klipin sooloviulukin oli todella hieno.
Toisaalta ei-hevi-viuluihin yms mulla on gigastudio -eli sellaiseen soundimaailmaan, jossa täytyy olla elävyttä ja nyansseja; sielua.
Hevi -niin hianoo kuin onkin -ei yleensä nyansseja kaipaa tai ei niitä ainakaan käytännössä ole, sekun on niin suoraviivaista ja rouheaa ja karkeaakin...
Korgin tuotteet kyllää roks, vaikka kyllähän ne pianot ja jotkut muut samplet on tritonissa sitä ja tätä...
vastapainoksi löytyy kyllä heviin paljon asiallista ja loistavaakin soundipohjaa ja soundeja, joista voi ruuvata vaikka mitä, vaikka liian usein synistit(oli syna sitten lada tai Corolla) eivät jaksa kunnolla paneutua soundien ruuvaamiseen. Siihen menee kyllä vitusti aikaakin, mutta!
Niinhän noi vehkeet leimautuu yleensä tietyn käyttäjäkunnan käyttöön, riippuu niin paljon valmeista soundeista ja demo-songeista, joita laitteessa on mukana.
Jos todella paneutuisi vaikkapa jonkun trance-synan ohjelmointiin, niin sieltäkin saisi vaikka mitä vaikkapa heviin soveltuvia soundeja, mutta eihän sellaiseen juuri kukaan ala...
Eikä pelkkä sponsorisopimus kyllä mitään selitä, koska huipuilla ei ole varaa soittaa huonoilla vehkeillä.
MUTTA Kannattaa tsekata
http://www.zzounds.comja katsoa minkälaiset pisteet motif tai triton on saanut ja lukea ennenkaikkea asiantuntevia ja osuvia kommentteja, joita käyttäjäkunta siellä jakelee. Yleensä otantaa ihmisten mielipiteistä on riittävästi, joten syntyy kunnollista kokonaiskuvaa.
Itse tsekkaan aina tuolta, oli musaverme mikä tahansa, että mitä jengi on sanonut ja paljonki pisteitä on herunut. Minusta pisteet ovat siellä melkein aina oikein tai oikeansuuntaiset. Jos joku tuote ei ole siellä yhtään menestynyt, minä en sitä osta. Semminkin silloin, jos ei ole itse päässyt testaamaan konetta, jolloin asia on tietysti eri.
Motifista vielä: jos joku pistää linkin sen lead-soundi demoista tai pätkän itse tehtyä musaa, niin - joo: olisi mielenkiintoista kuulla, kun sitä niin kehutaan.
edit: kuuntelin Motifin klipeistä vielä sen "top of the world...":n, eli numero 7. uskomattoman hieno soolokitara-soundi, varmaan paras mitä koskaan olen kuullut.KENNY GREENBERG ainakin osaa soittaa....