Aihe: Kitaran hihnatapit eivät pysy
1
JanneT
18.09.2004 16:08:36

Hei!

Eli ongelmani on seuraavanlainen. Otin juuri käyttöön parinvuoden tauon jälkeen vanhan Ibanez RG kitarani, mutta nyt sain harmikeni huomata tai oikeastaan muistaa, että tässähän eivät hinan pidiketapit pysy kiinni. Tämä on aiheutunut siitä, että ruuvit ovat "syövyttäneet" turhankin ison onkalon, jonka johdosta ruuvit eivät pysy paikoillaan, vaan ujuttautuvat hiljakseen pois. Joten miten saisin ruuvit taas pysymään paikallaan? Itse olen uumoillut, että mitä jos tekisi vanhan veistotempun ja laittaisi reikiin sahanpurua ja liimaa täytteeksi? Yhdessä vanhassa bändissä toinen kitaristi ehdotti reiän täyttämistä hammastikuilla.

Mutta siis osaisiko joku antaa neuvon jolla ratkaista ongelma?
Kassu
18.09.2004 16:09:20
Isompi ruuvi tai sitten tota puumassaa sinne sisään.
Gypsy
18.09.2004 16:23:31 (muokattu 18.09.2004 16:36:27)
Ite oon pistäny hammastikkuja tai tulitikkuja ja niihin liimaa. Hyvin toimii. Lisäys: Tai tarkemmin, oon laittanu ensin sinne reikään liimaa ja sitten tunkenu tikut perässä.

Lisäystä sen verran vielä, että isompaa ruuvia en laittais. Kuitenkin se löystyy vielä myöhemmin, joten sitten tarvis taas laittaa isompaa ruuvia. Mieluummin täyttää.
Supernaut
18.09.2004 16:31:39
Ratkaisu on sama kuin uusia tappeja liian isoihin reikiin laittaessa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=21230&o=0&co=0
There's someone in my head but it's not me - Roger Waters
Valli
18.09.2004 22:31:43
Kannattaa survoa kolot täyteen liimalla siveltyjä tuli/hammastikkuja. Siinä vaiheessa kun ei enää mahdu käsin survomalla, ota vasara ja nuiji teroitettuja tikkuja vielä sekaan kevyellä naputtelulla, jotta massa olis tarpeeksi tiheää. Katko tikut ja hio bodyn mukaan tasaiseksi. Ruuvaa uus ruuvi tilalle. Schallerin hihnalukkotapit on parasta, mitä tähän on keksitty.
Kimmo72
18.09.2004 23:33:26
Schallerin hihnalukkotapit on parasta, mitä tähän on keksitty.

Aivan hanurista... (mun mielipide)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Kassu
18.09.2004 23:35:02
Aivan hanurista... (mun mielipide)

Saanen kysäistä mitä herra sitten käyttää?

Planet Wavesit on musta aika rimpuloita, joku lukko kuitenkin oltava on. Ai eikö ole? Noh, sitten kun kitarasi tipahtaa ja kaulasta lohkeaa pala tai lapa murskaantuu niin viimeistään ostat hihnalukot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)