Käyttötarkoituksena lähinnä musiikin kuuntelu, guitar pro ja kitaran äänitys. En pelaa tietokonepelejä. Hintaluokka saisi olla 50-100 euroa ja vaatimuksena helppo käyttöisyys ja asennettavuus. Olen aloittelija tietokoneiden kanssa, enkä tajua ajureiden tai asetusten säädöstä tuon taivaallista. Että ehdotuksia otetaan vastaan! Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds |
Butcheri 23.09.2004 11:43:27 | |
---|
Mulla on Soundblaster Live! 5.1 ja mielestäni se on riittävä noihin tarkoituksiin. Ja mikä asennukseen tulee, pyydä jotain enemmän tietokoneita ymmärtävää kaveriasi neuvomaan. "Muusikot tyydyttää ihmisten tarpeita. Mä en malta odottaa että pääsen tyydyttämään teidät!" -Humalainen muusikkotoverini |
hirvoksi 23.09.2004 11:49:10 | |
---|
Eikös melkein joka koneessa ole valmiiksi jonkinlainen äänikortti? Emolevylle integroituna tai erillisineä korttina. - Pete "Älä koskaan tee samaa erehdystä kahdesti, ellei se kannata."
- Mae West |
depe 24.09.2004 08:43:39 | |
---|
Eikös melkein joka koneessa ole valmiiksi jonkinlainen äänikortti? Emolevylle integroituna tai erillisineä korttina. - Pete Kitaran äänitykseen normaalit äänikortit eivät oikein ole hyviä, ainakin jos äänittelee useampia raitoja. Ei ole mukavaa yrittää säädellä niitä viiveitä kohdilleen. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
midprice 24.09.2004 09:09:53 | |
---|
Kitaran äänitykseen normaalit äänikortit eivät oikein ole hyviä, ainakin jos äänittelee useampia raitoja. Ei ole mukavaa yrittää säädellä niitä viiveitä kohdilleen. Ihan ilman viiveitä ja säätöä minä ainakin onnistuin tuossa viiden kitaran harmonian + basson äänittämään (6 raitaa) ihan perus live5.1:llä ja kx:n asio ajureilla. Ja joskus muinoin äänitettiin kannettavan omalla äänikortilla bändin demo kaks raitaa kerrallaan sisään ja silloinkaan ei kyllä mitkään viiveet ja latenssit olleet ongelma. |
Jumina5/6 24.09.2004 13:07:13 | |
---|
Niin, ja jos hommaat liven tai audigyn kortteja, EHDOTTOMASTI kx:n ajurit, pienentää latenssia paljon.. ( www.kxproject.com/) Ja muistaa sitten että kx:llä on valmiiksi käännetty etu-ja takakanavat toisinpäin, vähentää ilmeisesti kohinaa. Eli piuhat eri järjestykseen.(tai asetuksia räpläämään) |
depe 30.09.2004 16:53:17 | |
---|
Ihan ilman viiveitä ja säätöä minä ainakin onnistuin tuossa viiden kitaran harmonian + basson äänittämään (6 raitaa) ihan perus live5.1:llä ja kx:n asio ajureilla. Ja joskus muinoin äänitettiin kannettavan omalla äänikortilla bändin demo kaks raitaa kerrallaan sisään ja silloinkaan ei kyllä mitkään viiveet ja latenssit olleet ongelma. Kerropa lisää, Millä ohjelmalla nauhoittelitte? Kiinnostaa tämä viiveongelma. Harvemmin tulee mitään nauhoiteltua, mutta sitten sen kerran kun innostuu, niin ärsyttää se viive. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
midprice 01.10.2004 09:16:51 | |
---|
Kerropa lisää, Millä ohjelmalla nauhoittelitte? Kiinnostaa tämä viiveongelma. Harvemmin tulee mitään nauhoiteltua, mutta sitten sen kerran kun innostuu, niin ärsyttää se viive. Noh, tuo demo nauhoiteltiin cooledit prolla soitin kerrallaan (rummut kahdella mikillä, vahvistimet mikitetty yhdellä mikillä, jne) klikin kanssa. Tuo kone ei jaksanut kovin montaa raitaa kerrallaan soittaa, joten välillä tehtiin välimiksaus monitorointia varten. Mitään viivettä mikä olisi raudasta/softasta johtunut ei esiintynyt mitenkään häiritsevästi. Ongelmaksi tuli lähinnä se, että meiän jengi ei ollut tottunut soittelemaan tuolleen klikin kanssa, ilman muita soittimia, joten soiton tarkkuus oli mitä oli. Ekana vedettiin rummut siten, että rumpalille klikki ja mahdollisesti kitaralla soitettiin vielä ns. demokitaraa rumpalin luureihin, jotta tietäisi missä ollaan menossa. Tätä kitararaitaa ei nauhoitettu samalla. Sitten soitin kerrallaan sisään omille raidoilleen ja lopuksi laulut. Oleellista oli aina tehdä se välimiksaus, kun oli jokin osuus soitettu sisään, muuten ei jaksanut tuo kone pyörittää niitä raitoja. Läppäri oli jotain 200MHz penapro, joka jaksoi soittaa vain yhtä raitaa ulos samalla kun nauhoitettiin, mutta kyllä se tuollakin onnistui. Ja äänenlaatu parempi kuin muissa treenisnauhoituksissamme, mutta soittaminen kusi harjoituksen puuttesta. |
Vilho 01.10.2004 23:14:24 | |
---|
Mulla on Soundblaster Live! 5.1 ja mielestäni se on riittävä noihin tarkoituksiin. Ja mikä asennukseen tulee, pyydä jotain enemmän tietokoneita ymmärtävää kaveriasi neuvomaan. Tänään Gigantissa olin näkevinäni Soundblaster Live! 5.1 äänikortteja myytävän hintaan 29.90 €. Vahvistaako joku? |
disarm 03.10.2004 14:36:59 | |
---|
Eikös noi SB live -kortit ole suunniteltu enemmänkin pelaamistarkoitukseen kun musiikin käsittelyyn? Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds |
midprice 04.10.2004 08:19:15 (muokattu 04.10.2004 08:20:54) | |
---|
Eikös noi SB live -kortit ole suunniteltu enemmänkin pelaamistarkoitukseen kun musiikin käsittelyyn? Kyllä, mutta jos tyytyy SB:n äänenlaatuun ja muihin puutteisiin, niin miksi maksaa moninkertaista hintaa äänikortista. Sitten taas halvimmat 'kunnon' äänikortit lähtevät varmaankin siitä noin saturaisesta liikkeelle (vrt. m-audio audiophile) |
Blackie 29.10.2004 13:42:52 | |
---|
|
eleeton 03.11.2004 17:32:43 | |
---|
|