Aihe: Paljonko iloa on 7-kielisestä kitarasta?
1 2 3 4
Mrezzye
17.09.2004 13:12:45

Jee jee ja kohta joku tuo kuvan harpusta.

Tai flyygelistä. Vai löytyiskö vielä enemmän kieliä jostain?
...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania...
lindo
17.09.2004 21:38:30
Niin tai tuhatjalkaisesta.

ööö, eiku...
I don't belive anything, if i don't see it first
Torniojaws
17.09.2004 21:52:00

Ihan mukavasti jos pitää musiikista tyyliin Fear Factory, uudempi Morbid Angel, Meshuggah, Soilwork...

Townsendin Devin käyttää myös tulevalla levyllä 7-kielistä ainakin yhdessä biisissä.

Omani olen omistanut 2002 kesästä lähtien ja erittäin mukavasti on soittelu kulkenut. 6-kielinen on harkinnassa enemmän Thrash-tyyliseen paukutteluun D-vireessä. 7-kielisellä on myös mukava se, että virettä ei tarvi vaihdella koko ajan. Kaiken voi soittaa samalla virellä pienen treenin jälkeen (paitsi nimenomaan nuo D-vireiset Thrashit, ei millään kerkeä heittämään kättä D:tä demppaamaan ja samalla soitella kuvioita seuraavan kielen 9-välin tienoilla.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Exhausted
17.09.2004 21:54:28

Meshuggahille on tehty 8-kieliset, mutta niissä vaan oli ongelmana ettei ne pysyneet vireessä. En tiedä onko niille tehty nyt sitten toiset 8-kieliset kun ne ensimmäiset kitarat olivat prototyyppejä. Google löysi tälläisen kuvan http://www.nevbornguitars.com/cgi-b … leipner%20XL/images/Sleipner-XL.jpg

Nykyisin on Ibanezin 8-kieliset. Aika jännän näköiset. Lavassa 4 viritintä molemmin puolin.

12-kielinen basso se vasta jännä on, siinä on jokainen kieli triplattu kahdella kitaran kielellä :) sellaista kuulee esim Pearl Jamin biisissä Jeremy
Deathrace King
18.09.2004 01:44:25

http://www.tapguitar.com/miscpix/wolfgangsurf3224.jpg

Kato perhana. Annala hakee Mokomaan lisää progressiivisuutta upouudella kitarallaan.
Haetaan rumpalia thrash metal bändiin (Lpr).
JoeHans
18.09.2004 13:09:06
Oliko tuo RG-7321 miten asiallinen? Halpa se on ainakin, joten
voi olla että mikit joutuu vaihtamaan tykimpiin. Olen jonkin aikaa meinannut hommata 7-kielisen kiinteätallaisen.

No mun parin kuukauden kokemuksella sanoisin, että hintalaatusuhde on parempi, kuin hyvä. Itse maksoin omastani 395€ ja tyytyväinen olen ollut. :) Mikit vois ehkä vaihtaa joskus, mutta soittotuntuma ainakin on mieleen.
Spoiled monkey!
Super-Jari
18.09.2004 13:35:31
No mun parin kuukauden kokemuksella sanoisin, että hintalaatusuhde on parempi, kuin hyvä. Itse maksoin omastani 395? ja tyytyväinen olen ollut. :) Mikit vois ehkä vaihtaa joskus, mutta soittotuntuma ainakin on mieleen.

Jeppis. Hyvä kitara soittaa. Vaihdoin ite tallamikin vaikka alkuperäisilläkin tulee toimeen.
trih
18.09.2004 16:12:54
Jeppis. Hyvä kitara soittaa. Vaihdoin ite tallamikin vaikka alkuperäisilläkin tulee toimeen.

Miten paljon invader erosi alkuperäisestä? Olen mahdollisesti hankkimassa.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Super-Jari
18.09.2004 16:55:50
Miten paljon invader erosi alkuperäisestä? Olen mahdollisesti hankkimassa.

Soundi kirkastui aivan helvetisti. Saa olla koko ajan skarppina soittaessa kun mikki ei anna mitään anteeksi.
trih
18.09.2004 17:11:09
Soundi kirkastui aivan helvetisti. Saa olla koko ajan skarppina soittaessa kun mikki ei anna mitään anteeksi.

Ahaa... Eli "selkeyttä" ilmeisesti tuli lisää. Tuliko huomattavaa tehonlisäystä? Joku jossain sanoi että tuo olisi kovin tehokas.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Super-Jari
18.09.2004 17:29:44
Ahaa... Eli "selkeyttä" ilmeisesti tuli lisää. Tuliko huomattavaa tehonlisäystä? Joku jossain sanoi että tuo olisi kovin tehokas.

Kyllä siinä on sitä meteliäkin lisää. Kannattaa varmaan silti testata ennen ku ostat. Oli nimittäin itellekkin vähän yllätys.
Santtu_123
18.09.2004 18:36:39

Ite kun oon kyseessä, niin mieluummin otan tuon 7321:n kuin jonkun tuplasti/triplasti kalliimman, varsinkin kun on eka seiska kyseessä. Ja mun mielestä oli aivan yhtä hyvän tuntunen soittaa kun noi mainitsemani muut, paitsi Schecter, joka oli huonoin. 7321:n mikit on aika kuraa, kyseinen malli mitä testasin niin tuntu että G-kielen kohdalla oli mikissä jotain pekulii koska kuulu hiljasempana kuin muut...
kimurantti1
19.09.2004 00:49:18
Tuohon juttuun mikkien tehosta voisin heittää sellaisen pienen argumentin, että mihin tarvitsee mikkiä jossa on aivan mieletön ulostulo? Mitenkäs sitten kun tarvitsee saada hyvä clean-soundi, mutta mikissä onkin niin kova ulostulo, että se ajaa soundin automaattisesti särölle, kokemusta on.
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Super-Jari
19.09.2004 00:51:24
Tuohon juttuun mikkien tehosta voisin heittää sellaisen pienen argumentin, että mihin tarvitsee mikkiä jossa on aivan mieletön ulostulo? Mitenkäs sitten kun tarvitsee saada hyvä clean-soundi, mutta mikissä onkin niin kova ulostulo, että se ajaa soundin automaattisesti särölle, kokemusta on.

Kaikki ei välttämättä tarvitse hyvää clean-soundia.
JuniperThree
19.09.2004 01:07:52
Kaikki ei välttämättä tarvitse hyvää clean-soundia.

Nii just! Clean is for pussies!
Deranged
19.09.2004 06:11:32
Mitenkäs sitten kun tarvitsee saada hyvä clean-soundi, mutta mikissä onkin niin kova ulostulo, että se ajaa soundin automaattisesti särölle, kokemusta on.

Sitten käännetään mikkivalitsinta kaulamikille ja polkastaan vahvari puhtaalle :)
carlos
19.09.2004 11:04:02
ei siitä mitää iloa oo jos yks on kieli tiellä.
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
Super-Jari
19.09.2004 11:54:19
ei siitä mitää iloa oo jos yks on kieli tiellä.

Kannattaa harkita bassoa siinä tapauksessa.
Twist
20.09.2004 12:18:56
Mä hankin tossa kesällä kanssa Ibanezin 7321. Hyvinhän se on toiminut, paitsi volume potikka katkeilee kun volumea kääntää aivan täysille... muuten olen ollut tyytyväinen. Pitäis vain tuohoitaa kuntoon toi volume sitten taas ei tarvis leikkii että millon kuuluu ja millonka ei.
Tyhmät Valkoiset Miehet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)