ejhfi 17.09.2004 16:36:33 | |
---|
Mä siirryin 12-setistä ykstoistaseen, kun sormet alkoi kärsimään venyttelyistä. Ja sitten vuosi sitten kymppisettiin, kun stratoa en saanut hienovireeseen 11-setillä. Eli oon siirtynyt paksusta ohuempaan, ja ihan tyytyväinen olen. :) Les Paulin hankittuani heivasin alta aikayksikön siinä ostohetkellä olleet luullakseni kympit huitsin nevadaan ja sen kummempia miettimättä vaihdoin tilalle tottumuksesta 335:ssa hienosti toimivan 12-52 satsin vieläpä punotulla G-kielellä. Nyt kuitenkin kun LePa on tullut hieman tutummaksi houkuttaisi snadisti keventää tuota ohuempaa osastoa joko 11-52 tai jopa 10-52. Nuo alemmat kielet pidän kuitenkin tuhteina ihan vain sen vuoksi että 52 mörisee mielestäni huomattavasti miehekkäämmin kuin vaikka 46:nen. Toisaalta voisihan sitä kokeilla vaikka ensin vaihtaa G pinnoittamattomaksi tai tehdä Townsendit ja laittaa G-kieleksi saman vahvuinen kieli kuin H-kieli on. Pitänee varmaan ostaa kasa irtotavaraa ja alkaa sorvaamaan itselle sopivaa settiä. Heh, terveisiä muuten erälle vanhalle soittokaverille, joka joskus teinivuosina kauhisteli, kun vaihdoin 9:stä kymppiin. Hän kun oli ehdottomasti sitä mieltä että seiskat tai korkeintaan kasit on ne oikeat :) |
päänahka 17.09.2004 18:00:36 | |
---|
Heh, terveisiä muuten erälle vanhalle soittokaverille, joka joskus teinivuosina kauhisteli, kun vaihdoin 9:stä kymppiin. Hän kun oli ehdottomasti sitä mieltä että seiskat tai korkeintaan kasit on ne oikeat :) Onko seiskojakin olemassa? Mä ajattelin ettei kasia ohuempaa voi ollakaan, eihän sitä enää edes näe. Siitä soundista, että ei mun mielestä ulostuleva ääni sinänsä muutu kielten paksuuden myötä, mutta itse ainakin tykkään juntata kieliä kunnolla ja bendailla harvoin, joten paksu setti kuulostaa ja tuntuu tukevammalta ja paremmalta. Kun ysisetillä lyö täysillä voimasoinnun, se soi ensin vähän korkeammalta ja laskee sitten oikeaan säveleen, silleen "päyy", kielet rämisee nauhoja vasten, eikä kuulosta hyvältä. 11-setillä onnistuu vielä bendit pitkälläkin skaalalla, ja kuulostaa huomattavasti vakaammalta. Alakielinä mulla on kyllä vielä paksummat. Soolot on perseestä. |
DJ Lattialuukkukoira 17.09.2004 18:44:22 | |
---|
Elixir 10-56. Todella mukavat ja muutenkin kivat. Tosin ovat hirmu kalliita. Ol' neitosen koti Nebraska
hänt' piiritti Sipuli-Jaska
hänen henkensä tuoksu
sai neitosen juoksuun
ol' tarpeeton vihkipumaska |
DJ Lattialuukkukoira 17.09.2004 18:44:43 | |
---|
Onko seiskojakin olemassa? Mä ajattelin ettei kasia ohuempaa voi ollakaan, eihän sitä enää edes näe. Seiskoja saa banjon kielinä. Ol' neitosen koti Nebraska
hänt' piiritti Sipuli-Jaska
hänen henkensä tuoksu
sai neitosen juoksuun
ol' tarpeeton vihkipumaska |
pitk 17.09.2004 18:45:30 | |
---|
Niin että minkä paksuisia kieliä suosittelisitte mulle? Oon soittanu nyt pari vuotta sähkökitaraa (akustista kauemmin) ja olen mielestäni jo aika hyvä siinä, että ei mitään ihan ohuita, mutta ei myöskään liian kovia. Onko paksuudella paljonkin eroa soundissa ja mitä? Ja minkä merkkisiä suosittelisitte, onko esim. DŽAddario hyvä? Ja sitten toinen juttu.. Sattuisitteko tietämään mitään suomalaista soitinkauppaa/nettikauppaa josta vois kotiin tilata postin kautta Peavey Classic 30? Mitä sattuu halvalla löytymään. Ilokseni huomasin, että Yamahan kielet toimii meikäläisellä. Ja olivat halvimmat. Eri luutuissa eri paksuiset setit: Les Paul 10-52, Strato ja Tokai hevikeppi 11-52 ja Tele 12-56. Ja eiko kokeilemaan. Onhan noita kaikkia kullattuja ja käsinpunottuja ja muuta tuubaa. Poikki ne menee loppupelistä kuitenkin... Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |
Seiskoja saa banjon kielinä. Joskus on ollut muistaakseni jopa kutosia. Eihän sellaisia enään edes tunne sormien alla. Pidä siinä sitten vire! Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |