Tomtom 01.01.2003 21:21:59 | |
---|
Kertokaapas te jotka tiedätte, onko Big Muffin soundeissa todella eroa, kun verrataan ryssäversiota jenkkiläiseen? Olen ajatellut hankkia jommankumman, esim. T-kaupassa hinnat on muistaakseni jotain 57€ ja 97€, eli mietityttää vähän, että kannattaako maksaa noin 40 eemeliä enemmän jenkkiversiosta? Selailin noita vanhoja juttuja missä joku totesikin, että Usa- malli olisi laadukkaampi materiaaleiltaan, mutta olisko joku testannut, että onko soundissa oleellista eroa??? |
jannu 02.01.2003 22:29:11 (muokattu 02.01.2003 22:34:05) | |
---|
Omistan venukkilootan(sen musta EH:n ei Sovtek). Tänään tyyppasin ekaa kertaa jenkkiä kaupassa. Soundi oli, kuten muutkin jo ovat sanoneet, pehmeämpi. Jäi kuitenkin häiritsemään se kun väänsi sustain-potikan nollille ja ääni jäi huomattavasti enempi ruvelle kuin venukissa. Cccp:stä saa mielestäni hieman enempi nyansseja irti. Ota muuten huomioon, että T-kaupassa joudut kuitenkin maksamaan postikulut, eli voipi olla että venukillekin tulee hintaa jotain 80€(paitsi jos tietty splittaat kulut jonkun kaverin kanssa yhteistilauksella). Itse hankin omani ihan paikallisesta soitinliikkeestä ja tingin hinnan reilusta satasesta 80:een sanomalla että tilaan T-kaupasta jos ei hinta putoa. Setä nikotteli hetken mutta myöntyi nyrpeänä. Mitenkäs muuten... onko kellään kokemuksia siitä Sovtekin mallista? |
The Duke 03.01.2003 00:14:08 | |
---|
Olen kokeillut molempia laitteita ja venäläisestä pidin enemmän. Itselläni on tosin Big Muff Deluxe joka pesee kaikki fuzzit =) ..heh! Eikös se venäläinen ole halvempi kuin jenkkiläinen? |
Kiitti neuvoista, kävin tekemässä tinkausta ja testiä paikallisissa musiikkiliikkeissä ja päädyin venakkoversioon. Tinkaamalla sen sai tuonne hitusen alle 80€, eli aika hyvin hinta putosi. Jenkkiläisen hinnaksi olisi jäänyt 140€ eikä ko. puodin kaveri tinkinyt hinnasta lainkaan, eli sinne jäi. Tässä versiossa jonka hankin, ei ollut verkkopiuhaliitintä, mikä on tietty iso miinus, mutta "surffilaudan" rakennusbudjetti ylittyi jo muuntajahankinnoista niin paljon, että ei olis kertakaikkiaan ollut varaa maksaa USA:sta T-kaupan 97€ +plus nuo em. postikulut, joten kai se on tyydyttävä patterikikkailuun Big Muffin osalta. Onkohan kukaan rakentanut verkkoversiota patteripelistä? |
larinparaske 03.01.2003 15:11:06 | |
---|
joten kai se on tyydyttävä patterikikkailuun Big Muffin osalta. Onkohan kukaan rakentanut verkkoversiota patteripelistä? Joo :-)...kolvasin 3 (Muffille 1, pari muuta muille speduille) nepparia kiinni muuntajaan, sitten pidän Muffin patteriluukkua auki, ja vedän sen nepparin sieltä pihalle. Ei nättiä mutta toimii. En vastaa tämän tavan aiheuttamista vaaratilanteista tai pilalle menneistä laitteista :-). Kokeile ennen kolvausta, että menee oikeen päin. No, nykyään ei mulla Bif Muff ole enää laudassa. Tilanpuute... |
Tomtom 03.01.2003 15:13:57 | |
---|
Kivi antokin jotain neuvoa tuolla elektroniikkapalstalla asiasta. Pitänee rakentaa toimimaan. Testasitko napaisuutta jollain lailla, vai perustuiko tuo sun systeemi tietoon, että se menee just noin päin?? |
larinparaske 03.01.2003 15:20:41 | |
---|
Kivi antokin jotain neuvoa tuolla elektroniikkapalstalla asiasta. Pitänee rakentaa toimimaan. Testasitko napaisuutta jollain lailla, vai perustuiko tuo sun systeemi tietoon, että se menee just noin päin?? Ihan päättelin, että kummin päin menee. Eli se napaisuus pitää saada samaksi kuin 9v paristossa, niin silloinhan se toimii luonnollisesti. Nepparin piuhojen värit siis 'väärin päin'. |
fridgebuzz 07.01.2003 10:10:42 | |
---|
Joo :-)...kolvasin 3 (Muffille 1, pari muuta muille speduille) nepparia kiinni muuntajaan, sitten pidän Muffin patteriluukkua auki, ja vedän sen nepparin sieltä pihalle. Ei nättiä mutta toimii. En vastaa tämän tavan aiheuttamista vaaratilanteista tai pilalle menneistä laitteista :-). Kokeile ennen kolvausta, että menee oikeen päin. Mulla on sama juttu tuon Small Stonen kanssa. Tarpeeksi vaan teippiä ettei mikään kisko sitä nepparia, mutta mikä sitä kiskoisi kun se laudassa nippusiteillä on. Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler |
nivala 26.10.2005 10:58:52 | |
---|
kokemuksella voin sanoa, että osta USA malli..se on parempi! |
oiva tumpeloinen 26.10.2005 11:03:06 | |
---|
kokemuksella voin sanoa, että osta USA malli..se on parempi! Eiköhän se ostos ole jo pikkuhiljaa tehty tai unohdettu ;) |
rosberg 26.10.2005 12:56:57 | |
---|
se alkuperäinen vihreä iso ryssä on todella erikuuloinen kuin tämänpäivän usa muffi. myy minulle iban sound tank -sarjan tubescreamer. |
Dr. Muff 26.10.2005 13:01:30 | |
---|
se alkuperäinen vihreä iso ryssä on todella erikuuloinen kuin tämänpäivän usa muffi. Muffeissa taitaa muutenkin olla paljon eroa eri aikakauden vehkeiden ja jopa yksilöiden välillä. Vaikee sanoa onko asia näin. Mulla on ollut vaan kaks ryssää eikä niiden iällä ole eroa kuin viitisen vuotta. Uus jenkki on jonkun verran erillainen. Ei nyt huonompi eikä parempi. Tuumasta toiseen. |
Tomtom 26.10.2005 13:05:08 | |
---|
Kuka lienee aloittanut moisen topicin! Joo, molemmat on ostettu ja molemmat jo myytykin. Itse tykkäsin enemmän jenkin soundista, mutta päinvastaisiakin kommentteja on ollut liikkeellä. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
ectman 26.10.2005 23:20:09 | |
---|
Pistetään nyt vielä vähän lisää aihetta sivuten. Mitä mieltä (molemmat pedaalit omistaneet) Smallstone rus - Small stone USA eroista? Tuli tossa vahingossa rus -pedaali tilauksessa kesällä, mutta kun on niin perkeleen hyvän kuulonen, ettei jaksanut atlantin taakse palauttaa :) Onko noissa eroja miten? |
Kampuzzjeah! 26.10.2005 23:45:19 | |
---|
kokemuksella voin sanoa, että osta USA malli..se on parempi! et myöhästyny ku parilla vuodella. ihQDaa. IHFC #3 |
momo 27.10.2005 00:17:58 | |
---|
et myöhästyny ku parilla vuodella. 2 vuodella, 9 kuukaudella ja 19 päivällä, tarkemmin ottaen. Mutta mitäs pienistä :) Itsekin oon joskus meinannut epähuomiossa vastata johonkin haun kautta löytyneeseen ikivanhaan topicciin. "Raha on vain vaihdon väline" |
Tomtom 27.10.2005 10:11:35 | |
---|
et myöhästyny ku parilla vuodella. Joo, mutta mää noudatin sitä silloin! Petyin, mutta en tuon neuvon ansiosta, se oli aivan oikea. Tai sitten en vaan osannut.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
TheWickerMan 27.10.2005 11:22:43 (muokattu 27.10.2005 12:10:45) | |
---|
Saisiko TSL60 saundin paljonkin "täyteläisemmäksi" jos buustais sillä. Ja kummin päin toimis ehkä paremmin; Säröt vahvistimesta pienellä ja säröt sitte täysille Muffista vai toisinpäin? Drink, Drank, Punk |