Aihe: Klassista kitaraa..
1
Paskaskitta
16.09.2004 10:10:26
Niin mistäs kannattais alotella soittelemaan klassista kitaraa? Kun muutaman kerran oon kuullu soittoa ja on tosi hianon kuulosta, mutku en keksi mistä pitäis alottaa. Onks kellään mitään ideoita josta vois ruveta vääntämään jotain, vai pitäiskö heti hakeutua joillekkin tunneille?
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Tumocs
16.09.2004 12:00:23

a) osta kitara
b) heti sen jälkeen konservatoriolle tai johonkin muuhun vastaavaan oppilaitokseen.
Olen paras. Tästä on turha väitellä.
Prome
16.09.2004 15:27:15
Ja klassista soitetaan sitten nailonkielisillä. Älä mene vahingossa ostamaan teräskielistä.
Tuulikki
17.09.2004 14:49:48

Minä suosittelen, että haet kirjastosta/ostat jonkun soittovihkon, joka alkaa ihan alusta asti, eli jossa opetetaan oikeat näppäilytavat jne, niin pääset alusta asti klassiseen kiinni.
Eikä kannata tosiaankaan haukata liian isoa palasta ja yrittää ensimmäisenä jotain "hienonkuuloista" kappaletta, vaan aloittaa ihan niistä yksinkertaisista ja helpoista.
Ja näin syksyisin on monissa musiikkikouluissa niitä tarjouksia, että voi käydä kuukauden kokeilemassa ilmaiseksi = 4 ilmaista soittotuntia, joten kannattaa käyttää hyväksi sellaset. :)
Hohhoijaa
17.09.2004 15:15:34 (muokattu 17.09.2004 16:22:57)
Mene hyvä ihminen kitaratunneille. Niistä on muuten todella hyötyä.

Ja kärsivällisyyttä. Alussa ne "hienot kappaleet" ovat vain jotain yhren kielen näppäilyä
"I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!"
Eemil
17.09.2004 15:27:19
^^^^ei.^^^^

Jaa miksi ei?
Topah
18.09.2004 01:06:02

Motivoituneen/ammattitaitoisen opettajan löytäminen voi olla vaikeata, mutta klassista kitaraa kannattaa ehdottomasti alkaa soittamaan. Se on semmosta taidepaskaa, mutta jotkut biisit on ihan hyviäkin. :) !

Klassisen kitaransoiton tekniikasta on paljon hyötyä monenlaiseen soittoon. Tosin rentouden ja vartalon painon hyödyntämisen käyttö tulee vasta todella monien vuosien harjoittelun jälkeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)