![]() 17.09.2004 14:23:47 | |
---|---|
Kuinka moni tuottaja uskaltaa sanoa masteroinnissa että vedellään vähän alaspäin eikä pistetä ihan lyttyyn. Eiks tuo useimmiten mee päinvastoin : My name is Baron, Notefix Baron " | |
![]() 17.09.2004 14:25:59 | |
Eiks tuo useimmiten mee päinvastoin : Ihan sama kuka sanoo mitä.Lopputulos on aika tunnettu ja joku pelkää duunin/maineensa puolesta kun yleiset odotukset puristaa palleista telaketjufeministin tavoin.Kyllä varmaan tajuat pointin? -"I eat pieces of shit like you for breakfast!" -"You eat pieces of shit for breakfast?" -Happy Gilmour | |
![]() 17.09.2004 14:59:11 | |
yleiset odotukset puristaa palleista? En kyllä muista yhtäkään livetilannetta missä yleisöstä joku olis tullu sanomaan että paa masteria kovempaa. Onkos "Trio Kovakorvilla" tälläisiä kokemuksia? Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 15:18:35 | |
En kyllä muista yhtäkään livetilannetta missä yleisöstä joku olis tullu sanomaan että paa masteria kovempaa. Onkos "Trio Kovakorvilla" tälläisiä kokemuksia? Jaa.En mäkään.Mutta mä en oo ikinä kyllä tietosesti vetänyt hiljempaa kuin mitä alkuilta on ollut.Kun on nuori niin ei viitti ruveta opettamaan muita että "katsokaas kun tälleen on paaaljon parempi".Sitä yritin sanoa.Ja mitä toi "Trio Kovakorva" nyt tähän liittyy? -"I eat pieces of shit like you for breakfast!" -"You eat pieces of shit for breakfast?" -Happy Gilmour | |
![]() 17.09.2004 15:39:52 | |
Ja mitä toi "Trio Kovakorva" nyt tähän liittyy? Se on yksinäisen huuto tyhjyydestä. Mielestäni tämänkään threadin aihe ei ollut keskustella melusta eikä voluumista mutta kun yksi puusilmä ei edelleenkään ymmärrä niin antaa mennä vaan. Yrityskeikoilla on tultu sanomaan hyvinkin useita kertoja että laita kovemmalle. Yleensä se tapahtuu loppuillasta yleisön ollessa melko vetämättömissä. Myös päivätilaisuuksissa, missä on ollut pieniä lapsia paikalla on tultu sanomaan että lujemmalle pitää laittaa, en ole laittanut, niiden lasten takia. Yksi tällainen tapaus mikä tulee mieleen oli Fitneksen SM-kilpailut, siellä jopa uhattiin väkivaltaan liittyvillä toimenpiteillä jos ei se tekno ala soimaan kovempaa. Nyt saattekin sitten arvuutella että soiko se sen jälkeen kovempaa? Ei ne vuodet, vaan kilometrit... | |
![]() 17.09.2004 16:00:29 | |
Jaa.En mäkään.Mutta mä en oo ikinä kyllä tietosesti vetänyt hiljempaa kuin mitä alkuilta on ollut.? Mä oon. Ja bändi voitti kisan. Jos kesken jytinän joku malttaa vetää hillitysti niin se erottuu ja tuossa tapauksessa erittäin paljon edukseen. Suosittelen. Kokeile. Toki hevybändi ei ehkä oo paras tuossa tapauksessa. Et kuulu tuohon trioon niin että en sulle tuota tarkoittanut. Saat toki vastata. Trioonkin voit liittyä mutta se onkin sitten kvartetti. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 16:05:27 | |
Se on yksinäisen huuto tyhjyydestä. Aha. Trio Kovakorvien yks jäsen on niin kovakorvainen ettei ole kuullut täälläkään huutoa että liian kovaa tulee. Mielestäni tämänkään threadin aihe ei ollut keskustella melusta eikä voluumista Aha. Enkös mä aloittanu tämän threadin? Kovakorvat voi olla tietysti sitä mieltä että musiikin mieltämisessä volumella ei ole sijaa. Siltähän nuo livet kuulostaakin. jos ei se tekno ala soimaan kovempaa. Mä oon kyllä koko ajan puhunu musiikista. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 16:14:50 | |
Aha. Enkös mä aloittanu tämän threadin? Kovakorvat voi olla tietysti sitä mieltä että musiikin mieltämisessä volumella ei ole sijaa. Siltähän nuo livet kuulostaakin. Joo. Aloitit. Ja myöhemmin käänsit viestiketjun osoittamaan jo käytyihin keskusteluihin melusta / äänenpaineesta / mittareista ja niiden lukemisesta. Tämän teit seuraavalla lausunnollasi: Näillä palstoilla nimittäin on käynyt niin että monet valittaa liiallisesta volumesta. Ammattimiksaajat on pyrkiny todistamaan mittarilukemilla että valittajat ei ymmärrä mistään ja tämä heidän loihtimansa äänenpaine on oikein. Musiikin tekijät ja kuulijat ovat siis mittareilla todistetusti väärässä. Oikeassa ovat nämä matemaattisälykkäät. Ehkä he sitten ovat se voima miksi musa on hienoa. Vai? Ja kovakorvat? Mitenniin kovakorvat? Oletan sinun tarkoittavan allekirjoittanutta, LHUa ja Sormusta. Oletus puhtaasti sen takia, että sinulla on joku käsittämätön tarve väittää meistä jokaiselle vastaan, väännellä saniomisiamme ja viisastella päälle. Aika heikkoa. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! | |
![]() 17.09.2004 16:58:54 (muokattu 17.09.2004 17:38:49) | |
Kivet ja kumppanit ovat aika ajoin selittäneet, kuinka Jami oikeasti osaa. Jos näin on, ovat kaverin kirjoitukset pelkkää trollia. Ei trollaukseen voi oikeasti vastata. Ne vain tulevat aina sen verran pitkin välein, että jotenkin niihin on pakko reagoida, koska pölväyksillä on jostain ihmeen syystä taipumus muuttua todeksi. PS EDIT: siteeraus: ...jos ei se tekno ala soimaan kovempaa. Jamin vastaus: Mä oon kyllä koko ajan puhunu musiikista. Jos toi vastaus oli trollia, pitääkin kysyä, miksi. Jos se ei sitä ollut, on se aika puhdasverinen kiteytys siitä ylimielisestä asenteesta, jonka vain asioiden totaalinen ymmärtämättömyys voi saada aikaan. Ei jostain taiteen lajista tarvitse digata ja jotkut osottautuvatkin ennen pitkää tyhjänpäiväisiksi. Mutta ei niitä genreitä sinänsä voi keskenänsä pistää hierarkiaan. Paitsi erehtymättömällä "minäminä" -näkemyksellä. Vähiten näin voi tehdä roudausfirma työssänsä. | |
![]() 17.09.2004 19:05:26 | |
Triosta puuttuu vielä Liuhun kommentti. No hän varmaankin on niin työllistetty että ei ehdi. Mulla on kyllä aikaa. Nuoppari kun on nyt just kiinni ihan kuin hän olettikin. hähähäh. Hyvä että Liuhulla on riittävästi hommia. Hän vissiin on soittajakin että tsemiä vaan toivotan. Oon valmis jopa arvostamaan. Hän soittajana tuntee instrumentin oikean soundinkin. Se on harvinaista miksaajien keskuudessa. Arvostan oikeasti. Jos tämä trio olis oikeita ammattilaisia niin ei ne täällä mollaisi amatööriä. Eikä lynkkaisi porukalla jotakuta Musamiestä kun se tuli maininneeksi jonkun desibelin ihan numeroina. Ammattilaiset kannustais, ymmärtäis ja neuvois keinoja. Tois esiin näkökohtia ja hellävaraisesti ohjais oikealle tielle. Myös tämän maan konsertit olis täynnään hyvälaatuista ja kaunista musaa eikä korvatulpista olisi koskaan edes tarvinnut keskustella. Puhumattakaan siitä että täällä pitäis tapella jostain mittarilukemista. Ja porukalla huutaa "ammatilaisille" että koskee korviin. Kun tästä triosta ei näköjään oikeiksi ammattilaisiksi ole niin amatööri Härmästä voi heitä provosoida ja huudattaa mielin määrin. Välillä tämä on hauskaa ja välillä ei niinkään. Eihauskaksi tekee tuo tosiasia että rokkipuolella harvoin törmää hyvään äänentoistoon. Kun se hyvä musa hienosti soitettuna ja toistettuna olis kuitenkin se syy miksi näitäkin kirjoittelen. Kovasti trio on pannu halvalla tuota mun jo -68 alkanutta soittajauraa ja toivotellu pois alalta. Mä oon kuitenkin löytäny uuden jutun tuolla miksauspöydän takana. Ihan samat soittajan kiksit näköjään saa siitä kun trimmaa ja harjoituttaa bändin ja sitten kun ne onnistuu ja on intoa täynnä että oli hieno keikka. Elän täysillä mukana ja aivan kuin olsin itte ollu soittamas. sormunen jossain sanoi että hän ei hurmosta hae eikä siitä perusta, hän on vain töissä. Tuollaiset persereijät pitäis heittää helvettiin esittävästä taiteesta. Ei noilla oo mitään annettavaa kenellekkään. Miksi tuollaisille pitäis jostain maksaa. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 19:37:18 (muokattu 17.09.2004 19:40:11) | |
Jos tämä trio olis oikeita ammattilaisia niin ei ne täällä mollaisi amatööriä. Eikä lynkkaisi porukalla jotakuta Musamiestä kun se tuli maininneeksi jonkun desibelin ihan numeroina. Sinun mielestäsi virhe olisi pitänyt jättää korjaamatta? Tapa millä ko. henkilöt sen tekivät ei ehkä ollut kohteliain mahdollinen, mutta ei se tapa toisaalta ollut mitenkään epäasiallisempikaan kuin sinun kiivaimmat kirjoituksesi nykyään. Ammattilaiset kannustais, ymmärtäis ja neuvois keinoja. Tois esiin näkökohtia ja hellävaraisesti ohjais oikealle tielle. Yritätkö tuolla pohjustaa sitä että amatöörit saavat olla välittämättä kaikista kohteliaisuuden ja toisia huomioivan keskustelun konventioista?? Amatöörit näemmä saavat vängätä, tarkoitushakuisen negatiivisesti tulkita toisten sanomisia ja lopuksi kutsua omalla nimellään esiintyvää ihmistä "persereiäksi"? Myös tämän maan konsertit olis täynnään hyvälaatuista ja kaunista musaa eikä korvatulpista olisi koskaan edes tarvinnut keskustella. Puhumattakaan siitä että täällä pitäis tapella jostain mittarilukemista. Ja porukalla huutaa "ammatilaisille" että koskee korviin. Mittarilukemat ovat yksi hyvä työkalu muiden (mm. omat korvat) joukossa. Ajatko autoasikin aina nopeusmittari peitettynä? Välillä tämä on hauskaa ja välillä ei niinkään. Eihauskaksi tekee tuo tosiasia että rokkipuolella harvoin törmää hyvään äänentoistoon. Tuosta olen pääpiirteittäin samaa mieltä, harvoin tulee vastaan todella hyvältä soundaavia rokkikeikkoja. Tosin suurin osa keikkapakoista on tarkoitettu ihan muuhun kuin musiikin kuunteluun. Siinä on yksi syy sille ettei aina soundaa ihan timangilta juuri kukaan. Mutta missäs sitten törmää usein hyvään äänentoistoon? Iskelmäpuolellako? Ei ainakaan omien kokemuksieni mukaan, mutta sulla voi tietenkin olla erilaiset kokemukset. Omien puheidesi mukaan sun miksaamilla keikoilla törmää hyvään äänentoistoon, kuinka ollakaan. Hyvä jos niin, en voi kiistää enkä kiittää kun en keikoillasi ole käynyt. Kun se hyvä musa hienosti soitettuna ja toistettuna olis kuitenkin se syy miksi näitäkin kirjoittelen. Se on hyvä syy. sormunen jossain sanoi että hän ei hurmosta hae eikä siitä perusta, hän on vain töissä. Tuollaiset persereijät pitäis heittää helvettiin esittävästä taiteesta. Ei noilla oo mitään annettavaa kenellekkään. Miksi tuollaisille pitäis jostain maksaa. Tuo kommentti on täysin luokaton. Häpeäisit, iso mies. Vituiks-män, suomalainen supersankari. | |
![]() 17.09.2004 20:09:02 | |
Tuosta olen pääpiirteittäin samaa mieltä, harvoin tulee vastaan todella hyvältä soundaavia rokkikeikkoja. Oletko huomannut että juuri tuota me amatöörit haluaisimme korjattavan. Oletko huomannut että täällä kirjoittavat "ammattilaiset" ovat juuri tuossa asiassa meitä amatöörejä mollaamassa? Tosin suurin osa keikkapakoista on tarkoitettu ihan muuhun kuin musiikin kuunteluun. Siinä on yksi syy sille ettei aina soundaa ihan timangilta juuri kukaan. Miksi meille sitten selitetään kaikenmoista. Ammattilaiset kuulostais noissakin surkeissakin paikoissa ihan kohtuuhyviltä. Mutta missäs sitten törmää usein hyvään äänentoistoon? Sinfoniaorkesterit on hyviä aina kun ei äänentoisto sekaannu asiaan. Kamariorkesterit on loistavia aina kun äänentoisto ei sekaannu asiaan. Hengellisellä puolella bändit kuulostaa tosi hyvältä kun äänentoisto on asiallista. Ooppera ja operettipuolella kuulostaa pääsääntöisesti hyvältä vaikka on äänentoistoakin joskus mukana. Seinäjoen teatterissa on erittäin hyvä äänentoisto. Ehkä muissakin. Tuo selitys että paskaa jokapaikassa, miksi vaatia enempää, on perseestä. Hyvää äänentoistoakin löytyy. Erittäin harvoin toki rokkipuolelta. Siellä määrää tahdin trio kovakorvaiset. Häpeäisit, iso mies. hähähäähäh. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 20:19:02 | |
Musamiehellä tarkoitus olla ensi viikonloppuna pienimuotoista keikkaa ja suunnitelmiini kuuluu, että volat on aika maltillisissa lukemissa. Apuna tässä tavoitteessa mm. sähkörummut. Rumpalille aion varata kuulokkeet, jolla hän voi monitoroida itsensä ja päästä kuulokkeiden kautta haluamallensa voimakkuudelle. | |
![]() 17.09.2004 20:26:37 | |
Apuna tässä tavoitteessa mm. sähkörummut. Heitä vittuun nuo vermeet ja hommaa rumpali jolla on tajua nyansseista ja volumesta. Muuten kyllä maltillisia volumeja komppaan mutta sähkörumut ei oo soittimia. Soittimillakin pystyy ilmentämään haluamaansa musaa sopivalla volumella. Jos on halua. Ei löydy akustista tilaa missä oikeat rummut ei peittoaisi sähköisiä 100-0. Pitää vain olla soittaja. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 20:31:10 (muokattu 17.09.2004 20:32:00) | |
Heitä vittuun nuo vermeet ja hommaa rumpali jolla on tajua nyansseista ja volumesta. Olen kovasti tykästynyt sähkörumpuihin ja kohta en muiden rumpujen kanssa suostu esiintymäänkään ;-) Näin myös homma pysyy näpissä koska en nosta niitä liukuja mikserissä niin ylös, että älämölö käy sietämättömäksi. Muuten kyllä maltillisia volumeja komppaan mutta sähkörumut ei oo soittimia. Voisinhan minäkin roudata keikalle oikean generaattori Hammondin, ylisuuren putkivahvistimen, MS Audiotronin leslien, mutta näiden sijasta aion käyttää B4:softaa. Myös muilta soittajilta edellytän pieniä kompromisseja pienemmän melun puolesta. | |
![]() 17.09.2004 20:59:28 | |
Kovasti trio on pannu halvalla tuota mun jo -68 alkanutta soittajauraa ja toivotellu pois alalta. Toihan on selvä vale. sormunen jossain sanoi että hän ei hurmosta hae eikä siitä perusta, hän on vain töissä. Pistäpä linkki, missä mä niin sanon. | |
![]() 17.09.2004 21:01:24 (muokattu 17.09.2004 21:01:51) | |
Sähköjänis: Tuo kommentti on täysin luokaton. Häpeäisit, iso mies. Toihan nyt on ihan tavallista tältä hahmolta. Käy vilkasemassa mun omalta sivulta, miten hän kommentoi muutamia sinne kirjottaneita. | |
![]() 17.09.2004 21:16:22 | |
Oletko huomannut että juuri tuota me amatöörit haluaisimme korjattavan. Oletko huomannut että täällä kirjoittavat "ammattilaiset" ovat juuri tuossa asiassa meitä amatöörejä mollaamassa? Tuohon mä voin sanoa vain että "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Mä en pahalla tahdollakaan usko että sun loanheittosi kohde, eli tuo trio olisi hyväsoundisia rokkikeikkoja vastaan. Miksi meille sitten selitetään kaikenmoista. Ammattilaiset kuulostais noissakin surkeissakin paikoissa ihan kohtuuhyviltä. Ammattilaiset, kuten varmaan amatööritkin, tekevät parhaansa paikassa kuin paikassa. Sitäpaitsi "hyvä" ja "kohtuuhyvä" ovat äärimmäisen subjektiivisia luonnehdintoja asioille. Sinfoniaorkesterit on hyviä aina kun ei äänentoisto sekaannu asiaan. Kamariorkesterit on loistavia aina kun äänentoisto ei sekaannu asiaan. Totta. Mutta kysyin äänentoistosta. Hengellisellä puolella bändit kuulostaa tosi hyvältä kun äänentoisto on asiallista. Ei voi yleistää, suo anteeksi. Mä tein viime vuonna muiden soittohommien ohella nipun Gospel-keikkoja parissa eri yhtyeessä ja kyllä niilläkin keikoilla oli ihan samat äänenpaineet kuin muillakin keikoilla. Eli tilanteen mukaan. Ooppera ja operettipuolella kuulostaa pääsääntöisesti hyvältä vaikka on äänentoistoakin joskus mukana. Seinäjoen teatterissa on erittäin hyvä äänentoisto. Ehkä muissakin. Gospelia ja ajoittain teatteria lukuunottamatta nuo sun mainitsemat esimerkit ovat aika triviaalisia siihen nähden mitä kysyin. hähähäähäh. Toi lapsellinen ei hähätys mitenkään oikeuta, perustele tai anna anteeksi törkeää kielenkäyttöä. Vituiks-män, suomalainen supersankari. | |
![]() 17.09.2004 21:29:20 | |
Toihan on selvä vale. Lue pitkän jutut joissa hän vastaa mulle. Mä en valehtele. Kevyesti voin jotain ottaa mutta en valehtele. Pistäpä linkki, missä mä niin sanon. Etti itte sanomises. On se perkele jos et muista. Vaikka nuoppari on kiinni niin en mä viitti tuollaisen ettimiseen käyttää aikaa. Vastaa sanomisistas. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.09.2004 21:32:48 | |
"niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". . Aivan. Nämä "ammattilaiset" on suhtautunu alentuvasti meihin amatööreihin ja me ei oikein sitä sulata. Sulatettais jos jälki ammattilaisilla olis nautittavaa. Niin kauan ku jälki on käsittämätöntä mökää jossa pitää olla korvatulpat niin niin kauan tämä metsä vastaa juuri näin kuin vastaan. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)