Aihe: Elämä Lapselle - konsertti
1 2 3 4 5
Risto Mustalisä
17.09.2004 11:32:31
Ja jos luet sen mun kirjoituksen uudestaan niin Scorpionsin en sanonut olevan paskaa. Sanoin vaan, että olen miljoonien kärpäsien kanssa eri mieltä siitä, että paska on hyvää.

Sori vaan ,mutta minusta tuo tarkoittaa aivan samaa kuin ,että "Scorpions on paskaa"..no sama se.Kuitenkin lisäksi syntyy epämiellyttävä (toivottavasti väärä) vaikutelma ,että nostat itseäsi noiden "tavallisten kärpästen" yläpuolelle.Minusta moinen asenne on typerä.

Ja ei skorpparit mikään massasuosikki sinänsä ole.Käsittääkseni levyt ei heilu listakärjissä vaikka toki varmaan myyvät jonkin verran.Musiikissaan on kuitenkin edes melodiaa mikä ei raskaammassa musiikissa ole enää itsestään selvyys...

Ja ei - Scorpionsista ei ole pakko pitää ja sitä voi arvostella.Perustelu toki olisi aina mukava yllätys.Mutta tärkeintä on tajuta ,että kyse on omasta mielipiteestä - ei universaalista totuudesta.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Teijo K.
17.09.2004 11:43:59

Itku olisi päässyt ainakin allekirjoittaneelta.

Onnen kyyneleitäkö se virkamies olisi vääntänyt?
Zammy
17.09.2004 11:46:54
Sori vaan ,mutta minusta tuo tarkoittaa aivan samaa kuin ,että "Scorpions on paskaa"..no sama se.Kuitenkin lisäksi syntyy epämiellyttävä (toivottavasti väärä) vaikutelma ,että nostat itseäsi noiden "tavallisten kärpästen" yläpuolelle.Minusta moinen asenne on typerä.

Jos mä olen jonkun kanssa eri mieltä, niin en mä millään tavalla koe olevani kenenkään ylä- tai alapuolella.

Ja ei skorpparit mikään massasuosikki sinänsä ole.Käsittääkseni levyt ei heilu listakärjissä vaikka toki varmaan myyvät jonkin verran.Musiikissaan on kuitenkin edes melodiaa mikä ei raskaammassa musiikissa ole enää itsestään selvyys...

Ja ei - Scorpionsista ei ole pakko pitää ja sitä voi arvostella.Perustelu toki olisi aina mukava yllätys.Mutta tärkeintä on tajuta ,että kyse on omasta mielipiteestä - ei universaalista totuudesta.

Sä lähdet nyt vääntämään tätä juttua ihan väärään suuntaan. Pointtina kun ei ollut Scorpionsin hyvyys tai huonous, ainoastaan se, että jos mua Scorpions huvittaa niin se, että 15 000 ihmistä laulaa mukana ei muuta mun mielipidettä. Enkä mä missään vaiheessa ole väittäny omaa mielipidettä muita paremmaksi tai oikeammaksi.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Teijo K.
17.09.2004 11:55:36

Jos mä olen jonkun kanssa eri mieltä, niin en mä millään tavalla koe olevani kenenkään ylä- tai alapuolella.

Sä lähdet nyt vääntämään tätä juttua ihan väärään suuntaan. Pointtina kun ei ollut Scorpionsin hyvyys tai huonous, ainoastaan se, että jos mua Scorpions huvittaa niin se, että 15 000 ihmistä laulaa mukana ei muuta mun mielipidettä. Enkä mä missään vaiheessa ole väittäny omaa mielipidettä muita paremmaksi tai oikeammaksi.

Sellaisen kuvan tekstistäsi kuitenkin sai- ainakin kaksi lukijaa näemmä. Kuten jo totesin, mielipiteiden esilletuonnissa voisi olla tarkentamisen varaa monilla. Siis myös minulla. Tulipahan sanottu asiasta, jos se saisi ihmiset pohtimaan tätä. Puhtaasti tekstipohjainen kommunikointi sisältää omat heikkoutensa. Niitä voi yrittää korvata jotenkin, halutessaan.
Mimi
17.09.2004 12:12:29
Mutta olinko ainoa jonka mielestä oli hassun koominen hetki kun näin että Antti Tuiskun taustabändin rumpalilla oli päällään Children Of Bodom-paita? Genreilyhän on siis perseestä.

Et todellakaan ollut ainoa. Repesin totaalisesti siinä vaiheessa ku ekan kerran lävähti tämä rumpalismies ruutuun COBHC paitoineen. Guntteria katsoin kaksi sekuntia ja vaihdoin kanavaa. Missasin suurimman osan muistakin, mutta Europe oli pakko katsoa. Eternal Flame lopussa oli iahn liian siirappinen...
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Zammy
17.09.2004 12:22:59
Sellaisen kuvan tekstistäsi kuitenkin sai- ainakin kaksi lukijaa näemmä. Kuten jo totesin, mielipiteiden esilletuonnissa voisi olla tarkentamisen varaa monilla. Siis myös minulla. Tulipahan sanottu asiasta, jos se saisi ihmiset pohtimaan tätä. Puhtaasti tekstipohjainen kommunikointi sisältää omat heikkoutensa. Niitä voi yrittää korvata jotenkin, halutessaan.

Hyvänen aika. Pitääkö jokaisen mielipiteen kirjoittaa, että "tämä on puhtaasti minun mielipiteeni joka ei ole muita parempi". Kyllähän tommosen pitäs olla ihan päivänselvä asia niin nettikeskustelussa kuin kuin päin naamaakin. Jotkut vaan on niin herkkiä kiusaantumaan jos jollain on hieman negatiivinen sävy jostain asiasta. Olihan mun alkuperäisen viestin lopussa hymiökin.

Luuletteko te tosiaan, että ihan todella inhoan Scorpionsia jos mä keikallekin olen vaivautunut?
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Teijo K.
17.09.2004 12:52:56

Hyvänen aika. Pitääkö jokaisen mielipiteen kirjoittaa, että "tämä on puhtaasti minun mielipiteeni joka ei ole muita parempi". Kyllähän tommosen pitäs olla ihan päivänselvä asia niin nettikeskustelussa kuin kuin päin naamaakin. Jotkut vaan on niin herkkiä kiusaantumaan jos jollain on hieman negatiivinen sävy jostain asiasta. Olihan mun alkuperäisen viestin lopussa hymiökin.

Luuletteko te tosiaan, että ihan todella inhoan Scorpionsia jos mä keikallekin olen vaivautunut?

Tuosta on olemassa välimuoto, noiden esittelemiesi ääripäiden väliltä. Joko on oltava valmis kyseenalaistamaan omiakin kirjoituksiaan, tai varauduttava samoihin väärinkäsityksiin tulevaisuudessakin. Ihan miten vain minun puolestani.
Risto Mustalisä
17.09.2004 12:59:02

No hyvä.Kyseessähän oli vain kuva joka kirjoituksestasi välittyi joka oli ilmeisen väärä.

jos mua Scorpions huvittaa niin se, että 15 000 ihmistä laulaa mukana ei muuta mun mielipidettä.

Eipä kai kukaan tällaista varmaan vaadikaan.
Zammy
17.09.2004 13:06:46
Tuosta on olemassa välimuoto, noiden esittelemiesi ääripäiden väliltä. Joko on oltava valmis kyseenalaistamaan omiakin kirjoituksiaan, tai varauduttava samoihin väärinkäsityksiin tulevaisuudessakin. Ihan miten vain minun puolestani.

Ihan lässyttämiseksi tää menee jos kaikkia mielipiteitään pitää jotenkin pehmennellä.

Tässä mun alkuperäinen viesti:

"Vaikka minä näin 15 000 kuulijaa ihan fiiliksissä Scorpionsin keikalla niin en mä voinut välttyä huvittumiselta. Olen sitä mieltä että miljoonat kärpäsetkin voi olla väärässä, mun mielestä paska ei ole hyvää :)"

Omasta mielestä en sanonut edes mitenkään kovin tylysti ja olennaisena osana tuohon kuului myös tämä lainaus Vilhelmukselta:
"Kun kesällä näki kymmenien tuhansien laulavan Dingon biisejä mukana niin ei tullut mieleenkään bändille nauraa."

eikö tuo "miljoonat kärpäset voi olla väärässä, mun mielestä paska ei ole hyvää" ole ihan yleisesti käytössä oleva heitto silloin kun leikkisästi haluaa todeta olevansa eri mieltä ison joukon kanssa. Älkää nyt suotta näihin kirjoituksiin niin ryppyotsaisesti suhtautuko.
Zammy
17.09.2004 13:13:50
Eipä kai kukaan tällaista varmaan vaadikaan.

No ei vaadi ei. Mutta alkuperäisessä kirjoituksessa kommentoin lähinnä Vilhelmuksen tekstiä:

Kun kesällä näki kymmenien tuhansien laulavan Dingon biisejä mukana niin ei tullut mieleenkään bändille nauraa.

Ja mä vaan viittasin siihen, että mun mielestä musiikin tai bändin hyvyys tai vakavastiotettavuus ei tule siitä onko siellä keikalla se 10 000 ihmistä.

Käytännön esimerkkinä käytin Scorpionsia, koskan nyt satuin siellä keikalla olemaan ja näkemään ne 15 000 ihmistä kovissa fiiliksissä. Kyllähän mä iloinen niiden puolesta olen, mut siitä huolimatta mä seurasin Scorpionsia lähinnä lievästi huvittuneena.
Risto Mustalisä
17.09.2004 13:40:50
Ihan lässyttämiseksi tää menee jos kaikkia mielipiteitään pitää jotenkin pehmennellä.

Kyse ei ole pehmentelystä."Vittu X on paskaa" -mielipide on minusta melko turha ja ärsyttävä.

eikö tuo "miljoonat kärpäset voi olla väärässä, mun mielestä paska ei ole hyvää" ole ihan yleisesti käytössä oleva heitto silloin kun leikkisästi haluaa todeta olevansa eri mieltä ison joukon kanssa.

Hmm..Tietysti "livenä" keskustellessa mukaan tulevat ilmeet ja äänenpainot joiden perusteella voi päätellä heiton esittäjän vakavuusasteen.Kirjoitusmuoto ei anna tuohon mahdollisuutta joten väärinymmärys on mahdollista.

Olen toki kuullut tuon heiton aiemmin ja ikävän usein henkilö on ollut todella nostamassa itseään jalustalle.Ehkä siksi reagoin melko herkästi.

Toisaalta Scorpionsilla on hemmetin hienoja biisejä.Minun mielestäni :-)
Zammy
17.09.2004 13:46:24
Kyse ei ole pehmentelystä."Vittu X on paskaa" -mielipide on minusta melko turha ja ärsyttävä.

Sanoppas vielä missä minä moisia olen letkautellut.

Hmm..Tietysti "livenä" keskustellessa mukaan tulevat ilmeet ja äänenpainot joiden perusteella voi päätellä heiton esittäjän vakavuusasteen.Kirjoitusmuoto ei anna tuohon mahdollisuutta joten väärinymmärys on mahdollista.

Tuohon täytyy sanoa että siellä todella oli se hymiö helpottamassa ymmärtämään millaisella vakavuusasteella tuollaisia heitän.

Olen toki kuullut tuon heiton aiemmin ja ikävän usein henkilö on ollut todella nostamassa itseään jalustalle.Ehkä siksi reagoin melko herkästi.

Toisaalta Scorpionsilla on hemmetin hienoja biisejä.Minun mielestäni :-)

Scorpionsilla on myös minun mielestä hyvälle tuulelle saavia kappaleita. Ihan mahtavaa on baarissa kavereiden kanssa katsoa kuka saa vihellettyä "Wind Of Changesin" alkua pisimmälle nauramatta. Onhan tää koko väittely jo aika hupaisaa, ihan lämpimässä hengessä, joten ei passaa ainakaan keskeyttää :). Ja anteeks niille jotka halus puhua Elämä Lapselle - konsertista
Risto Mustalisä
17.09.2004 14:59:57
Sanoppas vielä missä minä moisia olen letkautellut.

En tarkoittanut sinua vaan tuollaista mielipidettä yleensä.

Tuohon täytyy sanoa että siellä todella oli se hymiö helpottamassa ymmärtämään millaisella vakavuusasteella tuollaisia heitän.

Niinpäs olikin.Tosin tarkoitin edelleen asiaa ihan yleisellä tasolla.

Scorpionsilla on myös minun mielestä hyvälle tuulelle saavia kappaleita. Ihan mahtavaa on baarissa kavereiden kanssa katsoa kuka saa vihellettyä "Wind Of Changesin" alkua pisimmälle nauramatta.

Minusta Slayer ja Pantera ovat huomattavasti naurettavampia kuin Scorpions.
Zammy
17.09.2004 15:06:35
Minusta Slayer ja Pantera ovat huomattavasti naurettavampia kuin Scorpions.

Siihen mielipiteeseen sulla on täysi oikeus.. Ja täytyypä noista bändeistä sanoa kyllä, että en mäkään niitä haudan vakavana pysty kuuntelemaan vaan hymy kyllä karehtii suupielissä. Panteran pojat on kaveripiirissä nimetty Texasin hupijunteiksi.
tillotson
17.09.2004 15:22:37
voi perkele
parinc.
17.09.2004 15:30:44
Tuota, eikös tällä Elämä lapselle -konsertilla kerätty rahaa syöpälasten hoitoon tms.?

Suhteellisen jännittävää mustaa huumoria vetäistä "Final Countdown" ko. tilaisuudessa ;)
tiukkapipo
17.09.2004 16:44:52
Tuota, eikös tällä Elämä lapselle -konsertilla kerätty rahaa syöpälasten hoitoon tms.?

Suhteellisen jännittävää mustaa huumoria vetäistä "Final Countdown" ko. tilaisuudessa ;)

Ei pelkästään syöpäsairaiden, vaan myös sydän- yms. sairaiden lasten hoitoon.
Vaikka Antti Tuiskun musiikista olisi mitä tahansa mieltä, niin en voinut olla ihailematta kuinka hienosti hän hoiti leukemiaa sairastavan tytön haastattelun. Ei sortunut lässyttämiseen, vaan tuntui olevan aidon empaattinen ja asiallinen.
SF3YLO
17.09.2004 17:06:26

Live vs Playback... katselin konkkaa kanssa ja vähän sillä silmällä että mikä tulee narulta ja mikä ei.

Elikkäs ne missä housebändi soitti tuli kaikki livenä. (Jore, Aki Sirkesalo, Irina, Europe ja se lopun medley missä oli tiktakin petra ja muut) + ja tietysti Egotrippi.

Sitten oli näitä taustaplaybackkejä jossa laulu tuli livenä mutta muut narulta.(esmes Petri Munck ja Uniklubi)

Täyttä "narukamaa" oli sitten ainakin Kwan ja Tuiskun poika ja tottakai Günter.

Samaa mieltä noista...

Oisin Egotripin aikana ollut huomaavinani, että yhdessä kohtaa rummut kuuluivat, vaikkei rumpali kerennyt lyömään.
Muistaakseni Munckin bändillä kävi niin, että kun rummut tulivat mukaan, niin rumpali oli pari ekaa tahtia pihalla ja pääsi vasta sitten rytmistä kiinni. Ei tainneet pojat osata uusia biisejänsä ;P
ozz3
17.09.2004 17:17:35

Kyllähän se aika ilkeää huumoria on, eivät taineet järjestäjät tajuta tällaista yhteensattumaa...
Mitä suotta haikailemaan prinsessaa ja puolta valtakuntaa, kun ei tiedä edes miten suudellaan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)