Aihe: Styrkkari
1
ejhfi
16.09.2004 19:20:00

Olen tässä ollut jo jonkin aikaa kahden vaiheilla hankkiako toinen styrkkari vanhan rinnalle vaiko pysyä vain kiltisti vanhassa. Vuodesta -87 on vahvistimenani ollut Marsun JMP Super Lead satanen harmaalla kaapilla, eikä vermessä ole ollut moittimista. Ainut heikko puoli on vain tietysti tuo koko roudausmukavuutta ajatellen ja se että marsussa on yksi soundi, joskaan ei huono sellainen kun rymistää haluaa. Ykköskitarana kuin nenä päässä tuon rojiskon kanssa käytän Gibson Les Paulia.

Nyt olen alkanut kuitenkin haaveilla jostain hieman pienemmästä putkicombosta. Orig. AC30 olisi tietty melko naseva peli, joskin taitavat olla kiven alla tänä päivänä. Kuuleman mukaan silti jotain uusiotuotoksia olisi tuosta mallista tulossa, tietääkö joku? Englin Screamer olisi toinen vaihtoehto ja mikä soikin Gibsonin kanssa aivan jumalaisella tavalla. Onkos jollakulla kokemuksia Vox vs. Engl styrkkareista tahi ehdottaa jotain kolmatta mitä voisi kokella - Monster tai Orange ehkä?
Kassu
16.09.2004 19:22:32
En minä kyllä tollaista marsua pois antaisi mistään hinnasta.
Kapane
16.09.2004 19:25:18

Pidä vanha ja osta Engl Screamer Combo. Se taipuu kaikkeen tarvittavaaan keikka käytössa. ja toimii hyvin roudausta ajatellen. Mutta älä herran jumala myy sitä Marsua vaikka pitäisit vaan studio pelinä sitä.
Kassu
16.09.2004 19:26:07
Pidä vanha ja osta Engl Screamer Combo. Se taipuu kaikkeen tarvittavaaan keikka käytössa. ja toimii hyvin roudausta ajatellen. Mutta älä herran jumala myy sitä Marsua vaikka pitäisit vaan studio pelinä sitä.

Ei todellakaan saa myydä. Hetken päästä se vituttaa kuitenkin.
Kitarasankari
16.09.2004 19:28:05
jos engliä kattelet niin tsekkaa se thunder kanssa, mielestäni paljon rouheampi kun tuo screamer
Jazz is not dead...it just smells funny...
booster
16.09.2004 19:29:15
Mites olis erilaiset pedaalit tuon marsun eteen? Minusta vanhoista marsuista saa vähän mitä vaan oikeilla pedaaleilla.
Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa!
Chemo
16.09.2004 19:36:00

Kuuleman mukaan silti jotain uusiotuotoksia olisi tuosta mallista tulossa, tietääkö joku?

Joo, olen kuullut samaa, ja semmoista että kiinalaisia tulisivat olemaan. En tiedä, mutta halpatuotantoista piirilevykamaa - josta kuitenkin joutuu maksamaan paljon - uskoisin olevan tulossa. Saa sitten nähdä miten käy.

Jos Vox on yksi mahdollisuus, miten olisi joku vanhempi Fender? Esim. 70-lukulaisista löytyy erittäin hyvää tekoa olevia, upeasoundisia pelejä, joita saa laatuunsa nähden kohtuulliseen hintaan.

On eri asia kuin Marsu, totta; mutta laajentaa kivasti sitä "just eikä melkein oikeiden soundien" palettia. Mulla itselläni on juuri tuollainen kombinaatio. Se mun Fenkkukomboni tosin ei ole mikään kevyt ja mukavasti roudattava (vähän yli 40-kiloinen Quad Reverb).. ;-)

Siitä JMP:stä mäkään en luopuisi (tai siis, mun tapauksessani mä en luopunut omasta Jubileestani...)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
ejhfi
16.09.2004 20:41:49

Ei todellakaan saa myydä. Hetken päästä se vituttaa kuitenkin.

Jees, niin pöhkö en ainakaan vielä ole että antaisin mursun pois edes hyväänkään hintaan. Ja studiossa se onkin aivan omiaan - voimasointuja ottaessa rapisee naapuritaloista laasti takuuvarmasti. Ja tuo marsun kaappi on niin ykkösluokkaa, että toista ei heti löydy. Onko kenelläkään kokemusta miten vaikka joku ENGLin combo soi tuollaisen isomman kabiinin kanssa?
Dr. Muff
16.09.2004 21:00:54 (muokattu 16.09.2004 21:32:16)
EDIT: Anti olla.
I Smell Urine
Tinppa
16.09.2004 21:12:31 (muokattu 16.09.2004 21:36:03)
Itse pähkäilin viime keväänä saman asian kanssa. Marsun Jubilee -nuppi + kaappi oli ollut jo reilut 14 vuotta tiiviissä käytössä mutta tarvi saada vähän helpommin roudattava systeemi kombon muodossa. Vaihtoehtona oli myös mm. Englin Screamer (vallan hyvä peli sekin), mutta päädyin sitten erinäisten kokeilujen jälkeen Kochin Twintoneen. Olihan se vähän kalliimpi toki kuin screamer, mutta tyytyväinen ainakin kovin oon ollut. Kannattaa ehdottomasti käydä sitäkin vaikka Custom Shopissa testaileen mikäli Helsingissä pyörit.

Jubileen pidin toki itelläni, eikä ole minkäänlaista aikomusta siitä luopua.

EDIT: Niin, tuo Twintone toimii myös erittäin hyvin 4x12" marsun kaapin kanssa. Kuten myös Les Paulin kanssa jolla itekkin pääasiallisesti soittelen. Lähtee rähinää ja myös erittäin hyvää puhdasta. Ja vielä screameriin verrattuna tuossa on molemmille kanaville omat sävynsäätimet, niin ei tarvi taipua soundien kanssa kompromissiratkaisuihin...
Että näin.
burning wee
17.09.2004 00:11:33
Olen tässä ollut jo jonkin aikaa kahden vaiheilla hankkiako toinen styrkkari vanhan rinnalle vaiko pysyä vain kiltisti vanhassa. Vuodesta -87 on vahvistimenani ollut Marsun JMP Super Lead satanen harmaalla kaapilla, eikä vermessä ole ollut moittimista. Ainut heikko puoli on vain tietysti tuo koko roudausmukavuutta ajatellen ja se että marsussa on yksi soundi, joskaan ei huono sellainen kun rymistää haluaa. Ykköskitarana kuin nenä päässä tuon rojiskon kanssa käytän Gibson Les Paulia.

Nyt olen alkanut kuitenkin haaveilla jostain hieman pienemmästä putkicombosta. Orig. AC30 olisi tietty melko naseva peli, joskin taitavat olla kiven alla tänä päivänä. Kuuleman mukaan silti jotain uusiotuotoksia olisi tuosta mallista tulossa, tietääkö joku? Englin Screamer olisi toinen vaihtoehto ja mikä soikin Gibsonin kanssa aivan jumalaisella tavalla. Onkos jollakulla kokemuksia Vox vs. Engl styrkkareista tahi ehdottaa jotain kolmatta mitä voisi kokella - Monster tai Orange ehkä?
kokeileppa piruttaan mesa-boogie f-50 toimii gibsonin kanssa loistavasti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)