sibelius 16.09.2004 21:12:55 | |
---|
niin kysymys kuuluu: että tietääkö kukaan minkä merkkisiä syntikoita tuo TUOMAS HOLOPAINEN käyttää?? ja mitäköhän ne maksais?? kiitos kaikille. |
Mertsi 16.09.2004 21:56:48 | |
---|
Jeah, ainakin jossain vaiheessa miehellä Korg Trinity (ehkä ProX), jonka hinta on nykyään about. 1200e. Perusmallia saakiin jo vähän alle tonnilla. Toisena synana ainakin jossain välissä palveli Korgin N364 vai oliko se N264, kumminkin. Hinta uutena ainakin jossain välissä 364:llä oli 800 tienoilla. Löytyy myös mukavasti käytettynä. Tolla gearilla mies soitteli ainakin From Wishes to Eternity-levyn aikoihin.. Kiittää pitää! |
keyboardplayer 16.09.2004 22:13:44 | |
---|
Nykyään mies käyttää näitä: korg triton studio 61...hintaa en muista,mutta kallis peli... korg n364....tätä saa about viiteensataan euroon... korg karma...semmoset 1700 euroo ja aikasemmin hänellä oli triton studion paikalla korg trinity pro (v3)... |
Juho L 16.09.2004 22:37:47 | |
---|
Minä olen aina ihmetellyt tätä hevimiesten Korg-fetissiä. Ihan sick. Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
keyboardplayer 16.09.2004 23:16:26 (muokattu 16.09.2004 23:18:26) | |
---|
Minä olen aina ihmetellyt tätä hevimiesten Korg-fetissiä. Ihan sick. mä ihmettelen kaikkien humppamiesten motiffifetissiä..:D
ääh....
kohta syttyy sota.....mutta en voi kuvitella soittavani motifia hevibändissä...jostain syystä |
M.i.k.key 16.09.2004 23:23:36 | |
---|
mä ihmettelen kaikkien humppamiesten motiffifetissiä..:D kohta syttyy sota.....mutta en voi kuvitella soittavani motifia hevibändissä...jostain syystä Nojaa, motif vaan saundaa niin paljon paremmalta. Isot orkat ja orkesteri-iskut toimii. Rouheita liidejä, sanonpa vaan että vuoden sisään joku ottaa sen ensimmäisen askeleen ja kaikki hevijäbät alkaa vetään motiffilla. Tai sit pitää ite kasvattaa tukka/ostaa peruukki ja alkaa soittamaan heviä :) My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
mun mielestä ne orkat on liian pehmeet:D |
keyboardplayer 16.09.2004 23:30:09 | |
---|
mutta mä oon "melkein hevari" ja sä oot ilmeisesti humppamies mutta se on ihan makuasia en ala tappeleen |
Jafar 16.09.2004 23:31:28 | |
---|
Nojaa, motif vaan saundaa niin paljon paremmalta. Isot orkat ja orkesteri-iskut toimii. Rouheita liidejä, sanonpa vaan että vuoden sisään joku ottaa sen ensimmäisen askeleen ja kaikki hevijäbät alkaa vetään motiffilla. Tai sit pitää ite kasvattaa tukka/ostaa peruukki ja alkaa soittamaan heviä :) Hoho, aika hyvä.. :) Jos minä hevimiehenä (ainakin puoliksi) ottaisin ensimmäisen askeleen, ja hankkisin Motifin.. Mutta sanokaa nyt oi tietäjät, että miksi, oi miksi, ihmeessä monet "isot starat" soittaa Korgilla vaikka Motif on niin paljon parempi?? Kyllähän se hyvältä tosiaan kuulostaa, en tuota extremeä vielä ole kokeillut, siihen varmasti lähinnä pitäisi verrata. "Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat." |
M.i.k.key 16.09.2004 23:34:53 | |
---|
ja sä oot ilmeisesti humppamies HOHO, Pieleen meni. Allaround kaveri mutta pop-rockmies noin pääasiassa! Motif on ollut ihan loistava työjuhta ja sillä on pärjätty monenmoisilla keikoilla. Tasapuolisuuden nimissä täytyy sanoa että multa löytyy myös TR-rack. Ennen Motiffia se oli kovassa käytössä, nykyään aniharvoin saa edes virrat itseensä. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
keyboardplayer 16.09.2004 23:37:26 | |
---|
ok...selvä...no pakko myöntäää.... jos soittasin poppia tai rockia niin kyllä olisin motifin ostanu....hakkaa ainakin tossa musatyylissä korgin...mutta korgit on heviin...mun mielipide |
mr.muzak 16.09.2004 23:45:30 | |
---|
..jos soittasin poppia tai rockia niin kyllä olisin motifin ostanu....hakkaa ainakin tossa musatyylissä korgin...mutta korgit on heviin...mun mielipide Korgithan just on niitä humppakoneita, M1:stä asti kaikilla pahimmilla humppapumpuilla ollu noita. Jostain syystä hevimiehillä kanssa. Jospa ne kaksi musiikkityyliä ovatkin kovin lähellä toisiaan, ja jos ei muuten niin ainakin soundillisesti? |
Warmen 17.09.2004 08:15:08 | |
---|
Korgithan just on niitä humppakoneita, M1:stä asti kaikilla pahimmilla humppapumpuilla ollu noita. Jostain syystä hevimiehillä kanssa. Jospa ne kaksi musiikkityyliä ovatkin kovin lähellä toisiaan, ja jos ei muuten niin ainakin soundillisesti? Niin so? Ihan sama millä soittaa kuhan homma toimii ja saadaan palautetta...:S Jöö... |
Listen 17.09.2004 09:16:16 (muokattu 17.09.2004 09:16:38) | |
---|
miksi, oi miksi, ihmeessä monet "isot starat" soittaa Korgilla Sponsorisopimus? Doo wah diddy diddy down diddy do. |
Closure 17.09.2004 09:54:16 (muokattu 17.09.2004 09:55:48) | |
---|
Paljos tuo motiffi maksoikaan? korg triton studio 61...hintaa en muista,mutta kallis peli... korg n364....tätä saa about viiteensataan euroon... korg karma...semmoset 1700 euroo No kalliimpihan se on kuin n364 ja karma? Eikö? Studio taitaa olla tosin samaan hintaluokkaan... No holopaisella tosin taitaa olla tuo sponsorisopimus?? Joten siksi ei varmaan soittele motifilla. Ja varmasti monella muullakin. Ostaisin motiffin varmasti jos budjetti antais periksi. Vaan eipä anna joten korgiin tyydyn. ps. On se motiffi muuten aika peli. Kävin kokeilemassa sitä tässä vähän aikaa sitten.. kuola vaan valu... Paddle: "Naisen mieli on kuin pallo yhteenliimaantunutta pitkää spagettia (kaikki vaikuttaa kaikkeen), kun miehellä taas on reilu kasa runsaasti rasvattua rakettispagettia." |
Notefix 17.09.2004 11:08:45 | |
---|
Korgithan just on niitä humppakoneita, ? Jep, mä olen huomannu kanssa että Korg on nimenomaan humppajammojen suosiossa. Motif on sitten enemmän tollanen highg end vehje, vähän niinkuin kurzit oli joskus. My name is Baron, Notefix Baron " |
sibelius 17.09.2004 11:42:35 (muokattu 17.09.2004 12:02:06) | |
---|
kiitoksia,kaikille vastanneille... onko niissä jotain tiettyjä ominaisuuksia? |
KB 17.09.2004 11:54:06 | |
---|
Korg on nimenomaan humppajammojen suosiossa. Niinku mun ;) (kts. kuvaus & omakuva) Ei silti, mulle synat on ollut yleensä vaan soundinmuokkauksen lähtökohtia - eipä Tritonissa enää pahemmin presettejä löydy. Mä ostin Tritonin, koska sen sai sopivasti, that´s that. Tietyntasoinen "laatu" siinäkin kuitenkin on. Sponssisopparit varmaan vaikuttaa tietyllä tasolla noihin instrumenttivalintoihin ja siitä eteenpäin -> idolin/roolimallin/whatever valintoja imitoidaan. Toinen instrumenttivalintoihin vaikuttava juttu vois olla se "eka" soitin mikä on osunut kohdalle; aika helposti vaihtaa uudempaan malliin samalta merkiltä, kun käyttölogiikka aukeaa iisisti. Plus ehkä yhtenä syynä, että kehä kolmosen ulkopuolella (on täällä elämää, uskokaa pois) ei ihan joka päivä törmääkään musaliikkeeseen, mistä tsekkailla useamman merkin soitinvalikoimaa - vaikka miten lukis detaljitietoja ja latais ääninäytteitä valmistajien nettisaiteilta, niin 2-3k€:n synan ostaminen siltä pohjalta ei ainakaan passaa mulle... |
Veruon 17.09.2004 17:28:30 | |
---|
Eiköhän se ole niin että kaikki nämä korkit ja motiffit on suurinpiirtein samaa laatua, ovat vaan keskittyneet eri aloille. Siitä mitä minä olen ymmärtänyt, niin Yamahassa rokkaa enemmänkin sellaiset perussoundit, niinkuin piano, urku ja brassit, kun taas on enemmänkin kiinnostunut noista syntikkasysteemeistä. Tietenkin tämä vaihtelee vähän puolin ja toisin, mutta kyllä minusta motiffissa on PALJON parempi pianosoundi kuin esim Tritonissa (ilman pcm:mmää). Ja vastaavasti Tritonissa on paremmat liidit (en ole vielä kuullut hyvää leadsoundia joka olisi motiffista...haaste sinulle, tee hyvä leadsoundi motiffila ja laita siitä sample tänne!) Täytyyhän myös muistaa että: Triton Classic vm.1999 1599€ MOTIF ES 6 vm.2003 2299€ ................................................................................................................................................... Member of DX-7 mafia |
Juho L 17.09.2004 17:48:30 (muokattu 17.09.2004 17:55:07) | |
---|
Iees. Tosiaan nuo sponsorisopimukset taitavat olla se pääsyy. En itse ainakaan keksi muuta syytä Korgin suosioon. Kyllähän tuo vanha Triton-sarja on auttamattomasti vanhettunutta ja siispä ei oikein ole mielekästä verrata Motif ES:ää vanhaan Tritoniin. Edit: Mitä sitten leadeihin tulee, niin mitä olen Motifia kolunnut, niin leadeihin soveltuvia waveja on rutosti ja filtterit ovat varsin mainiot, joten jos ei leadia saa ulos, niin ei voi todeta käyttäjälle muuta kuin "et vain osaa". Hintaeroahan vanhan Tritonin ja ES:n välille tulee ihan järkeenkäyvästä syystä ja olen sitä mieltä, että jos on varaa se muutama ylimääräinen satanen sijoittaa, niin hankkii sen Motifin tai jonkin muun uuden työaseman Tritonin sijasta. Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |