Aihe: Pod Xt ja USB
1 2
HeavyMachinery
16.09.2004 12:25:19

Mites on nerot tarviiko podi jonkun oman usb-piuhan vai miksei mun kone löydä sitä tavanpiuhalla?

-Helvettiin koko mallinnus-
Huuto ei auta-Voimaa pitää olla !
Klezberg
16.09.2004 13:26:42

Mites on nerot tarviiko podi jonkun oman usb-piuhan vai miksei mun kone löydä sitä tavanpiuhalla?

Mikä softaversio sulla on siinä PoD:issa. Niitä myytiin alkuun ilman usb-tukea, mikä piti itse päivittää midin kautta. Itselläni oli aika isoja vaikeuksia johtuen siitä että vaikka minulla oli monta eri PC:tä niin missään ei ollut sellaista kokoonpanoa että tuo päivitys olisi onnistunut.

Kyllä se muuten pitäisi toimia ihan tavallisella usb-piuhalla.
booster
16.09.2004 14:43:27
Jos haluaa apua tietokoneen kanssa, eikä vain avautua, kannattaa kertoa, mitä käyttöjärjestelmää käyttää, käyttöjärjestelmän versio, USB:n versio, jne..
Ostetaan:
-looppiboksi tai Line Selector
-BOSS Super Overdrive, Overdrive tai Blues Driver
Tarjoa!
HeavyMachinery
16.09.2004 17:30:51

Just eli jatkan taistelua... oon ladannut ja asentanut usb ajurit monkeyt ja muut line6 softat kaikki aukee muttei vaan löydä podia tietokone kyllä sen sijaan löytää ja tunnistaa... aattelin että ne vois olla niin kieroja että siinnä on joku ristiinkytketty usb-piuha jne.. varsinkin kun joku halusi ostaa torilla usb piuhaa podiiin. Onkos kokemuksi sen guitarportin ja muun tietokone stydeemin toiminasta, se podi ittessään on ainakin ihan paska, vetta oli huomattavasti parempi.
Exhausted
16.09.2004 18:14:15

sen podin mukanahan tulee sen oma usb-piuha. en tiiä sopiiko "normaalit" usb piuhat kiinni siihen edes. itsellä riitti että asensi ne ajurit niin johan rupes pelittämään. paina podista tuneri päälle ja käännä selectiä oikeelle pari kertaa että näkyy se versio ja kerro se tänne
E.Q
16.09.2004 19:02:25
Mikä softaversio sulla on siinä PoD:issa. Niitä myytiin alkuun ilman usb-tukea, mikä piti itse päivittää midin kautta. Itselläni oli aika isoja vaikeuksia johtuen siitä että vaikka minulla oli monta eri PC:tä niin missään ei ollut sellaista kokoonpanoa että tuo päivitys olisi onnistunut.

Kyllä se muuten pitäisi toimia ihan tavallisella usb-piuhalla.

En näköjään ollut ainoa jolla oli samat alkuvaikeudet sen USBin toimintaan saamisessa.
Eli ensin piti jostain keksiä kone jossa on midiliitäntä (joka olikin kaikkein vaikein asia) Midin kautta sain PODin firmwaren päivitettyä uudempaan jossa vasta USB tuki. Sen jälkeen vasta alkoi kaikki toimimaan odotetulla tavalla.
K100#10
lardie
16.09.2004 20:13:10

eikös se tarvii jonkun kurwapiuhan? :D
-extreme action metalcore- www.scorched.org
Klezberg
16.09.2004 21:00:46

En näköjään ollut ainoa jolla oli samat alkuvaikeudet sen USBin toimintaan saamisessa.
Eli ensin piti jostain keksiä kone jossa on midiliitäntä (joka olikin kaikkein vaikein asia) Midin kautta sain PODin firmwaren päivitettyä uudempaan jossa vasta USB tuki. Sen jälkeen vasta alkoi kaikki toimimaan odotetulla tavalla.

Joo, mulla oli yksi kone jossa oli midi, mutta vain windows98. Line6:n installointisofta ei suostunut toimimaan kuin 98se:llä tai uudemmalla. Sitten minulla oli kannettava, jossa windows XP mutta ei midiä. Midiliitäntä, sekin usb:llä, ei taas suostunut asentumaan XP:hen. Yritin myös kikkailla käyttää PC:eitä ristiin verkon läpi. Lopulta sain Into-Luthmanilta ohjeet ja softan jolla päivitys onnistui 98-koneessa. Oli todella pottumainen homma.
-Q-
16.09.2004 22:22:59
sen podin mukanahan tulee sen oma usb-piuha. en tiiä sopiiko "normaalit" usb piuhat kiinni siihen edes.

Kyllä se on oltava ihan "tavallinen" USB-piuha. Muuten se ei olisi USB-piuha, eikä siten toimisi tietokoneen standardin mukaisessa USB-portissa.
Periaatteessa siinä vois kiusallaan olla joku omanlainen liitin laitteen päässä, mutta sitten USB-nimikin olisi vähän kiistanalainen.

..kuvista katselin ja kyllä tuo liitin ihan normaalilta näyttää.

...Varsinaiseen ongelmaan en osaa auttaa, sorry
Exhausted
17.09.2004 00:04:12 (muokattu 17.09.2004 00:07:47)

mun podissa se usb-piuhan podiin menevä pää on kyllä kovasti isompi kuin esim. digikamerassa ja mp3-soittimessa.

edit:
otin kuvan aiheesta

http://koti.mbnet.fi/nirvtabs/Line6/usb.JPG

harmaa on digikameran usb-piuha, eli aika pieni, kun taas musta on isompi podin piuha ja vasemmalla näkyy reikä johon se tuupataan
JouhaMan
17.09.2004 02:29:26

harmaa on digikameran usb-piuha, eli aika pieni, kun taas musta on isompi podin piuha ja vasemmalla näkyy reikä johon se tuupataan

Musta, isompi podin piuha tosiaankin on aivan standardi usb -piuha. Pienempi, digikameran piuha taas on näemmä aivan standardi miniusb -piuha. =) Eli usbeja molemmat, kaksi eri piuhamallia vain. Tietääkseni vain liittimessä ero.

-J-
"Jumala suurensi Frankille monot sopiviksi talvella 1999" - http://www.casagrandepalvelu.fi/raamatun_tieto/ihmetekoja.htm (On se aika epeli.. =) )
skebajaba
17.09.2004 07:33:10
Musta, isompi podin piuha tosiaankin on aivan standardi usb -piuha. Pienempi, digikameran piuha taas on näemmä aivan standardi miniusb -piuha. =) Eli usbeja molemmat, kaksi eri piuhamallia vain. Tietääkseni vain liittimessä ero.

-J-

eipä niissä taida muuta eroa olla kuin tuo liitin, koitahan nyt tuommoista isoa pötkylä päätä tunkea johonkin pienenpieneen digikameraan mikä on pienempi kuin itse plugi=).
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Klezberg
17.09.2004 10:33:32

-J-

Näin on. Itselläni ainakin, kun on usb-laitteita vino pino, meni piuhat heti sekaisin. Taisi olla että kun PC:n taakse oli hankala kurkottaa niin otin vain jonkun usb-piuhan irti jostain laitteesta ja kiinni PoD:iin. En pysty millään tietämään mikä piuha on alkuperäinen.
booster
17.09.2004 10:37:24

-J-

Joo, tuskin se USB-standardi ottaa kantaa siihen, millainen liitin liitettävässä laitteessa on..
Ostetaan:
Tarjoa!
-Q-
17.09.2004 12:04:08

-J-

Joo nuo erilaiset liittimet jäi vähän auki tuossa minun toimittamassani. Tuo neliskanttinen, isompi, on tosiaan ns. tavallinen B-liitin, joka on standardin mukainen laitteessa oleva liitin. Tietokoneen / master-laitteen liitin on mallia "A". Sitten on tuo "mini-USB" jota suosivat varsinkin kamera- ja mp3-soitinvalmistajat, yms. sen pienen koon vuoksi. Siitä on muutama eri variaatio eri valmistajien keskuudessa. Ärsyttävää mutta totta.

Kyllä standardi määrittää hyvin tarkat speksit niin kaapeleille kuin liittimillekkin.
Kiinnostuneille: www.usb.org
booster
17.09.2004 12:16:53 (muokattu 17.09.2004 12:42:00)
Kyllä standardi määrittää hyvin tarkat speksit niin kaapeleille kuin liittimillekkin.

Hm. Mä en ole tuohon kyllä perehtynyt. Mutta, tietääkö se universaali sarjaväylä, millaisella liittimellä vaikkapa PODi on siinä kiinni? Ei kai?
Ostetaan:
Tarjoa!
simosiili
17.09.2004 13:09:12
no saako noita podiin sopivia usb johtoja ostettua, kun tarvin?
roknroll
Exhausted
17.09.2004 13:30:11 (muokattu 17.09.2004 13:31:12)

joo eli siis podiin sopii mikä tahansa normaalikokoinen usb-piuha, ei sellainen pienikokoinen :P

HeavyMachinerylle vielä vinkiksi että kannattaa käydä www.line6.com/community :n keskustelupalstalla tutkimassa olisiko muilla ollut samaa ongelmaa, tai vaikkapa kirjottaa sinne ja kysyä neuvoa
HeavyMachinery
17.09.2004 21:51:13

Saakeli poltan sen podin ennemmin kuin rupean taas häsläämään midi updaten kanssa meni vetassa jo käämit sen kanssa kun sitä päivitin. Joku kurwa siellä taas on, todennäköisesti XP:ssä onkos siihen muuten macci tukea toivottavasti ois pc ja bill gates on syvältä..... ostakaa nyt joku se podi multa pois kun sen vaihdossa heikkona hetkenä suostuin ottamaan......
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)