Aihe: Mitä hyvä äänentoisto merkitsee sinulle?
1 2 3
Zammy
15.09.2004 12:00:42
veikkaan, että saan noista mainituista enemmän olennaista kotona kun väännän 2*110 w marantzin volumet jonnekin kutosen kieppeille toiston säilyessä puhtaana (hifi-vahvistimen särö ja leikkautuminen ei paranna metelimusiikkiakaan)

No sitähän mä tarkoitinkin, paremmilla laitteilla saa enemmän irti noista mainituista, mutta mä saan myös ihan kaikesta muustakin musiikista enemmän irti hyvillä laitteilla. Mutta tarkoitin myös sitä, että en mä ole laitteiden orja siinä mielessä, ettenkö kykenisi kuuntelemaan välillä huonommillakin laitteilla. Tai ei nykymusiikkikaan ole niin laitteiden edellytyksellä tehtyä, etteikö siitä mitään irti saa kehnommilla laitteilla.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Salaud
15.09.2004 13:47:02
Meikäläinen on pärjännyt näillä jo muutaman vuoden, eikä sen suurempaa tarvetta päivittämiseen ole ollut. Ainoastaan kunnollinen vinyylisoitin uupuu.

Onkyo - TX-SV535 (vahvistin)
Marantz - CD-67 (cd-soitin)
Yamaha - K-220 (kasettisoitin)
Sony - MDS-JE510 (minidisc-soitin)
Paradigm - Monitor 9 (kaiuttimet)

Näillä vehekeillä saan kyllä aivan tarpeeksi hyvät ja laadukkaat äänentoistot. Kaiuttimet ovat pikkuisen liian isot kerrostaloon, muuten ei voi valittaa.
The Meek Shall Inherit Nothing
jogo3000
15.09.2004 17:00:12

Itselläni on tietokoneeseen liitetyt 10W aktiivikajarit. Kyllä niistä kuulee.
"Et ole mikään seuramies." -Guderian
Iso D
15.09.2004 19:15:12
Uskon, että levy-yhtiöillä ja laitevalmistajilla on salaliitto (huippuesim. Sony), jossa on sovittu äänitteet tehtäväksi niin, että pitää olla kalliit laitteet, jotta soitosta saisi kunnolla selvän.

Minä kun olen luullut, että se on juuri tavallaan toisin päin- levyjä tehdään niin, että ne kuulostavat hyviltä satasen pakettistereoissa, sillä suurimmalla osalla ostajista on kuitenkin tällaiset.

Minä ainakin nautin musiikista hyvillä laitteilla kuunneltuna. Jonkin sortin hifisti voisin sanoa olevani.

Omaan laitteistoon olen suhteellisen tyytyväinen. Pakettistereot nämä voittaa reilusti, joskin parannettavaakin on rutkasti. Etenkin hinta-laatu suhteeltaan paketti on miltei erinomainen.
Kuunteluhuone on 26 neliön betoninen yksiö, joten täydellistä toistoa olisi vaikea kovillakaan lisäpanostuksilla saada.

Laiteisto:
Yamahan viitisen vuotta vanha kotiteatterivahvistin
Technicsin n. 10 vuotta vanha Cd-soitin
Or 210 Se malliset kaiuttimet.

Tuommoisista ortorespekta stereoista olen itsekkin unelmoinut. Olisi pikkusen vertaa tyylikäs yhdistelmä vanhan Saloran puukuoritelevision kanssa.
Vedestä nousee kasvi!
Spiralmind
16.09.2004 02:16:32

Mul on tämmöset jotku Sonyn ministereot yhdistettynä tietokoneeseen. Kyllähän näillä kuuntelee vaik ei nää mitään mahtavaa ookaan. Haaveilen kyllä paremmista laitteista, rahaa kun vaan ois... Kyllä se musiikkinautintoa mun mielestä parantaa monellakin tapaa et on paremmat laitteet. Ja senkin takia tarvis kun tekee ite musaa niin pitäs saada vähän neutraalimpi kuva siitä äänestä... jos teen sellasta musaa että näillä Sonyilla kuulostaa parhaalta mahdolliselta se tod. näk. kuulostaa hyvillä laitteilla paskalta.
Ekaks ajattelin varmaan panostaa kuulokkeisiin. Jotkut suht kalliit ja laadukkaat. Tulee halvemmaks kuin koko stereosysteemin päivitys.
All Hail Discordia!
A.R.P.
21.09.2004 22:47:45
Harman Kardon avr-4500 (vahvistin)

Dual CR 5950 RC (vahvistin)

Pää- ja keskikaiuttimet: JBL LX-2003

Takakaiuttimet: JBL LX-10

Takakeskikaiuttimet: Tandberg Fasett

Subwoofer: JBL PS-120

Ihan tyytyväinen olen... Varsinkin näin ikään nähden...
Jäätelö on hyvää kylmänä :P
mievaan
22.09.2004 18:25:51
Minun mielestäni on kyllä turhaa spedeilyä ostaa vahvistimet sun muut sälät erikseen...

Vittu meikällä toimii himassa parhaiten Aiwan ministereosarja. Muuta en tarvitse, sillä kuuluu se musiikki muustakin kuin Hifi kaapeista.
Haistappa pierua sika!
Bonham
22.09.2004 18:29:15
Minun mielestäni on kyllä turhaa spedeilyä ostaa vahvistimet sun muut sälät erikseen...

Vittu meikällä toimii himassa parhaiten Aiwan ministereosarja. Muuta en tarvitse, sillä kuuluu se musiikki muustakin kuin Hifi kaapeista.

No hitto, olisit ennemmin sanonu... mää myyn noi vehkeet pois ja ostan muovisen matolaatikon...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Shaft
22.09.2004 21:08:00

Niin, ja kuuluisihan se kitarakin Frontmanin välityksellä..
Leikari
23.09.2004 08:51:00

samaa spedeilyä on kaikki kotiteatterisysteemit myös!

meikä katsoo kaikki leffat dvd:ltä läppäristä - ihan hyvin näkyy ja äänikin tulee omista kaiuttimista ilman, että tarvitsee vedellä piuhoja pitkin huonetta - äänestä saa ihan hyvin selvän kaikista räjähdyksistä yms. - ja puheethan on aina tekstitettynä

opiskeluaikana kun ei ollut varaa telkkariin niin katselin ulos ikkunasta - hyvin näkyi - ja jos kyllästytti tsiigasin peiliin niin sai vaihtelua
k1mm0
28.09.2004 23:23:02
Logitechin Z-640 (5.1) on koneeseen kiinnitetty, muhkeat soundit irtoaa kyllä näistäkin. Sonyn Stereot löytyvät myös huoneesta (80 + 80 W RMS).
Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.

Tabiteollisuus takoo tasokkaita tabulatuureja
Krice
28.09.2004 23:30:12

Philipsin 10v vanhat pakettistereot ja erillinen CD-soitin, sekin Philipsin. Mielestäni äänenlaatu on ihan kelvollinen ja ehkä niihin aikoihin vielä rakennettiin kestäviä laitteita..
JMP71
29.09.2004 00:34:08
-Marantz PM-53 vahvistin
-Teac cdp3400 cd-soitin
-Pioneer kasettidekki (muista mallia, dolby b & c löytyy, HX pro)
-JBL XE2 kaiuttimet , 2-tie. Asiallisten kaiutinjalkojen nokassa tietenkin.
-Pioneer levari, kehno muoviesitys. Tämä ekana päivityslistalla.

Eli ei mitään kallista settiä. Tyytyväinen olen ääneen.

Ei ole vielä tarvinnut lähtä mukaan kotiteatterihässäkkään. Dvd:t pyörii pc:ssä, josta kuva ulos näytönohjaimesta.

Kyllä asiallinen äänentoisto on paikallaan. Lisää musiikin nautittavuutta, vaikka pystyn kyllä kuuntelemaan sitä muovista matolaatikkoakin jos pakko.
Hanki parempaa luettavaa.
Beowulf
29.09.2004 01:55:59
Mukavan setin olen saanut kasattua itselleni. Malleja en nyt tässä tarkalleen muista mutta mitäs siitä:

Eli kaksi lattiakaiutinta löytyy merkkiä OR. Hyvin ovat pelanneet ja tyytyväinen olen. Vahvistimena toimii joku kaksi vuotta vanha Yamaha. Siihen olen ollut myös enemmänkin kuin tyytyväinen. Cd -soittimena on Pioneerin 25:n CD:n vaihtaja. Tuo Cd soitin on muuten hyvä mutta vähän erikoinen on sen "random" toiminto. Eli hyvin nopeasti kyllä huomaa, että se soittaa aina aluksi pitkälti samoja biisejä aina. Joten siitä pieni miinus.

Levysoitin onkin sitten varmaan melkein 30 vuotta vanha peli. Se olisi aika vaihtaa. Noista levareista en ymmärrä mitään mutta tarkoitus olisi ostaa uusi. Ehdotuksia saa pistää tulemaan. Hintaa saisi olla jotain 150-200 euroa.

Kasettidekki puuttuu vielä mutta sekin on ostoslistalla.
*Ei hyvää päivää*
Nazareth
30.09.2004 18:42:21
Mulla on vissiin vuodelta 72 peräisin oleva Sonyn stereovahvistin vahvistamassa tietokoneen ääniä. Kaiuttimina on Radioteknikan kaiuttimet.
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?"
L.Ruoska
30.09.2004 23:38:24

No hyvä audio pitää olla. Mua hämää eniten jos stereokuva on killissä, esim jos skobet on vaan heitetty miten sattuu johonkin hyllyyn tjsp. Mittaan himassa "#€"# mitalla että skobet on tasan yhtä kaukana seinästä ja sohva tasan keskellä seinää olkkarin toisella puolella =D Kunhan soundi on ihan jees niin se riittää mutta skobejen sijoittelu on kaikki kaikessa.
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
Roadari
01.10.2004 11:10:51
Millaisia äänentoistolaitteita sinulta kotoa löytyy? Onko ne mielestäsi hyvät/tyydyttävät vai olisiko päivittäminen mielessä?

Mielestäni on kovin outoa, kun lähes kaikki kaverini ovat joko muusikkoja taikka vähintään erittäin kovasti musiikin kuuntelusta innostuneita.

Suutarin lapsella ei oo sukkia!

Mulla on kotona pikkumikseri, joku "nippon-paljon-nappuloita-mikälie" pääte, ja ikivanhat haifai kaiuttimet...

Toisaalta ei töitä pidä tuoda kotiin.
Joku kotiteatteri olis kyl varmaa kiva kattella leffoi. Ehkä joskus.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)