KNud 15.09.2004 16:50:31 | |
---|
Olen hankkimassa Boss GT-6:a, ja siitä on kuulemma iloa jos sen saa iskettyä tietokoneeseen kiinni MIDI-piuhalla. Tässä koneessa ei kuitenkaan ole mitään MIDI IN-paikkaa. Joku sanoi että on olemassa jotain peliporttiin iskettäviä MIDI-adaptereita. Mikskäs tällasia vehkeitä kutsutaan ja hoitaako ne edes hommaansa kunnolla? Kattelin tossa että vastaavat USB-paikkaan liitettävät kaapelit maksaa jotain 50€/kpl. Aika kallista hommaa. Mitä kaikennäköstä iloa siitä muuten sitten tarkalleenottaen on kun saa sen GT-6:n tietokoneeseen kiinni? Niin ja muuten tässä koneessa on SB Live! 5.1 Digital-mallinen äänikortti, ei mitenkään olis mahdollista saada tähän jotain MIDI-piuhaa siihen digital-paikkaan? Vaikka jonkun adapterin avulla. |
LaXu 15.09.2004 17:07:52 (muokattu 15.09.2004 17:08:16) | |
---|
Silloin kun GT-6:n omistin, niin käytin tietokoneen ja GT-6:n välissä tuollaista äänikortin joystick-porttiin kiinnitettävää MIDI-piuhaa. ATK-kaupoista kannattaa kysellä. Toisessa päässä tavalliset MIDI In ja Out liittimet, toisessa joystick-porttiin sopiva liitin. Hyvin toimii. Äänikorttina SB Live Value. Tuosta MIDI-piuhasta on sellaista iloa, että saa tallennettua vaikkapa laitteen muistipaikat tietokoneelle tai lähetettyä uusia patcheja GT-6:n muistiin. GT-Manager ( http://www.bossgt3.co.uk) ohjelmalla pystyy myös ohjaamaan GT-6:sta midin kautta eli ei tarvitse tapella niiden vihonviimeisten valikkorykelmien kanssa. |
Skebaristi 15.09.2004 17:13:31 | |
---|
Onkohan mun koneessa joku vika? Kun olen yrittänyt juuri tuolla Laxu:n neuvolla iskeä digitechin kiinni koneeseen, niin ei köydy mitään laitetta? En tiedä olenko tehnyt jotain väärin... Auttakkee! "No niin, no joo" |
Kassu 15.09.2004 17:14:28 | |
---|
Muuten, eilen huomasin ekaa kertaa että F-Musiikissa oli USB-kaapeleita ja muitakin tietokoneeseen meneviä piuhajutskia. |
Skebaristi 15.09.2004 17:24:13 | |
---|
Muuten, eilen huomasin ekaa kertaa että F-Musiikissa oli USB-kaapeleita ja muitakin tietokoneeseen meneviä piuhajutskia. No voi miten hauskaa. "No niin, no joo" |
Kassu 15.09.2004 17:28:56 | |
---|
No voi miten hauskaa. No anteex ajattelin vaan että jos joku etsii itselleen piuhaa eikä ole vielä keksinyt että niitä saa kaupoista ja sattuisi lukemaan tämän. |
Joku sanoi että on olemassa jotain peliporttiin iskettäviä MIDI-adaptereita. Pitää paikkansa. Tällaisen kaapelin voi ostaa vaikkapa St. Paul's Sound:ista. http://www.stpaulssound.fi/kaapelit.html "Midikaapeli D-liitin - D-liitin +2xMidi, käy mm. soundblaster", hinta 20 euroa. Postikuluineenkin varmasti halvempi vaihtoehto kuin USB-mallit, jos ne nyt viisikymppiä maksavat. Itsekin käytän tuollaista ja hyvin on toiminut 286-ajoista lähtien. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
LaXu 15.09.2004 18:11:19 | |
---|
Onkohan mun koneessa joku vika? Kun olen yrittänyt juuri tuolla Laxu:n neuvolla iskeä digitechin kiinni koneeseen, niin ei köydy mitään laitetta? En tiedä olenko tehnyt jotain väärin... Auttakkee! Eihän sen mitään uusia laitteita pitäisikään löytää. Avaat Digitechin editorin ja säädät MIDI-portit oikein niin pitäisi toimia. Jos ei auta, kannattaa kokeilla toisella piuhalla. Minulla meinaan oli joskus tuollainen MIDI->joystick-portti piuha joka ei GT-6:n kanssa toiminut lainkaan, en tiedä oliko rikki. |
Miikathebest 15.09.2004 18:14:59 | |
---|
Mistä tietää mihin muistipaikkaan se gt-6 tallentaa ne patchit? Minulta voi ostaa selaisen midipiuhan. |
LaXu 15.09.2004 18:25:59 | |
---|
Mistä tietää mihin muistipaikkaan se gt-6 tallentaa ne patchit? Sen voi valita editorissa. |
Miikathebest 15.09.2004 18:38:38 | |
---|
Sen voi valita editorissa. jaa... no minulla oli sitten joku huono versio. |