Aihe: Boss GT-6 tietokoneeseen kiinni MIDI-piuhalla
1
KNud
15.09.2004 16:50:31
Olen hankkimassa Boss GT-6:a, ja siitä on kuulemma iloa jos sen saa iskettyä tietokoneeseen kiinni MIDI-piuhalla. Tässä koneessa ei kuitenkaan ole mitään MIDI IN-paikkaa. Joku sanoi että on olemassa jotain peliporttiin iskettäviä MIDI-adaptereita. Mikskäs tällasia vehkeitä kutsutaan ja hoitaako ne edes hommaansa kunnolla?
Kattelin tossa että vastaavat USB-paikkaan liitettävät kaapelit maksaa jotain 50€/kpl. Aika kallista hommaa.

Mitä kaikennäköstä iloa siitä muuten sitten tarkalleenottaen on kun saa sen GT-6:n tietokoneeseen kiinni?

Niin ja muuten tässä koneessa on SB Live! 5.1 Digital-mallinen äänikortti, ei mitenkään olis mahdollista saada tähän jotain MIDI-piuhaa siihen digital-paikkaan? Vaikka jonkun adapterin avulla.
LaXu
15.09.2004 17:07:52 (muokattu 15.09.2004 17:08:16)
Silloin kun GT-6:n omistin, niin käytin tietokoneen ja GT-6:n välissä tuollaista äänikortin joystick-porttiin kiinnitettävää MIDI-piuhaa. ATK-kaupoista kannattaa kysellä. Toisessa päässä tavalliset MIDI In ja Out liittimet, toisessa joystick-porttiin sopiva liitin. Hyvin toimii. Äänikorttina SB Live Value.

Tuosta MIDI-piuhasta on sellaista iloa, että saa tallennettua vaikkapa laitteen muistipaikat tietokoneelle tai lähetettyä uusia patcheja GT-6:n muistiin. GT-Manager (http://www.bossgt3.co.uk) ohjelmalla pystyy myös ohjaamaan GT-6:sta midin kautta eli ei tarvitse tapella niiden vihonviimeisten valikkorykelmien kanssa.
Skebaristi
15.09.2004 17:13:31

Onkohan mun koneessa joku vika? Kun olen yrittänyt juuri tuolla Laxu:n neuvolla iskeä digitechin kiinni koneeseen, niin ei köydy mitään laitetta? En tiedä olenko tehnyt jotain väärin... Auttakkee!
"No niin, no joo"
Kassu
15.09.2004 17:14:28
Muuten, eilen huomasin ekaa kertaa että F-Musiikissa oli USB-kaapeleita ja muitakin tietokoneeseen meneviä piuhajutskia.
Skebaristi
15.09.2004 17:24:13

Muuten, eilen huomasin ekaa kertaa että F-Musiikissa oli USB-kaapeleita ja muitakin tietokoneeseen meneviä piuhajutskia.

No voi miten hauskaa.
"No niin, no joo"
Kassu
15.09.2004 17:28:56
No voi miten hauskaa.

No anteex ajattelin vaan että jos joku etsii itselleen piuhaa eikä ole vielä keksinyt että niitä saa kaupoista ja sattuisi lukemaan tämän.
LaXu
15.09.2004 18:11:19
Onkohan mun koneessa joku vika? Kun olen yrittänyt juuri tuolla Laxu:n neuvolla iskeä digitechin kiinni koneeseen, niin ei köydy mitään laitetta? En tiedä olenko tehnyt jotain väärin... Auttakkee!

Eihän sen mitään uusia laitteita pitäisikään löytää. Avaat Digitechin editorin ja säädät MIDI-portit oikein niin pitäisi toimia. Jos ei auta, kannattaa kokeilla toisella piuhalla. Minulla meinaan oli joskus tuollainen MIDI->joystick-portti piuha joka ei GT-6:n kanssa toiminut lainkaan, en tiedä oliko rikki.
Miikathebest
15.09.2004 18:14:59

Mistä tietää mihin muistipaikkaan se gt-6 tallentaa ne patchit?

Minulta voi ostaa selaisen midipiuhan.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
LaXu
15.09.2004 18:25:59
Mistä tietää mihin muistipaikkaan se gt-6 tallentaa ne patchit?

Sen voi valita editorissa.
Miikathebest
15.09.2004 18:38:38

Sen voi valita editorissa.

jaa... no minulla oli sitten joku huono versio.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)