trih 14.09.2004 18:32:06 (muokattu 14.09.2004 18:37:45) | |
---|
Sitä paitsi ESP kitaroiden hintapyynnöt ovat suorastaan v*tun naurettavia. Nyt en ymmärrä... Siis esimerkki: ESP/LTD Viper-400 -Thomann: 719€ + postikulut 20€ = 739€ -Musamaailma: 718€ Muutama euroopan hinta vielä: -Musicstorekoeln.de: 679€ + postikulut ?€ -Music-produktiv.de: 679€ + postikulut ?€ Onko tuo musamaailman hintapyyntö siis niin naurettava? Esim Intoluthilla on ainakin naurettavia prosentuaalisesti eli parhaimmillaan +50% ilmaa joten tinkivaraa ainakin löytyy, eikö? EDIT: Tarkoitan että jos MM on pistänyt hinnat valmiiksi t-kauppaa halvemmaksi ja ei tarvitsisi tinkiä niin miksi pitää vielä tinkiä? Yleensä näkee ihmisten kirjoittavan että suomesta saa sieltä ja sieltä halvemmalla kuin t-kaupasta niin eikös tuo ole hyvä ettei tarvitse tinkiä? "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Eemil 14.09.2004 19:02:37 (muokattu 14.09.2004 19:09:43) | |
---|
Nyt en ymmärrä... Siis esimerkki: ESP/LTD Viper-400 ESP:t, ei Ltd:t. Varsinkin nuo custom shop lankut. Vai maksaisitko itse vaikka Laihon nimikkokitarasta melkein 4000€? Kitarassa on ainoastaan yksi mikki ja oikeastaan kaikki muukin on yksinkertaista. Mikä siinä maksaa? (käsityö kuulemma, mutta soitinrakentajalta saa paljon halvemmalla samanlaisen paremmin tehtynä. Käsintehtynä.) Mulle on sama kuinka paljon kitara maksaa saksassa, koska mä maksan kitarasta sen perusteella minkä arvoinen se on mun mielestä. ESP:t eivät ole hintansa väärtejä. Ne mitä olen testannut. EDIT: Tarkoitan että jos MM on pistänyt hinnat valmiiksi t-kauppaa halvemmaksi ja ei tarvitsisi tinkiä niin miksi pitää vielä tinkiä? Yleensä näkee ihmisten kirjoittavan että suomesta saa sieltä ja sieltä halvemmalla kuin t-kaupasta niin eikös tuo ole hyvä ettei tarvitse tinkiä? Mä tykkään enemmän mennä vaikkapa Levytukkuun, jossa vastaavan kitaran hintalapussa on valmiiksi parempi hinta ja tinkimisvaraa on. Edit: Tosiaan moitin nyt siis ESP:n hintatasoa, en Musamaailman ESP hintoja. |
alphamale 14.09.2004 19:05:25 (muokattu 14.09.2004 19:06:37) | |
---|
2666e näyttäisi japanissa olevan ovh Alexi Laiho signaturella, tosin taitaa aika reilusti muidenkin tuontisoittimien (siis Gibson esim) hinnat pompsahtaa kun tuodaan alkuperämaasta pois? EDIT: käytin tuota kitaran tuominen ameriikasta- laskukaavaa ja sain hinnaksi 3499e. |
Eemil 14.09.2004 19:06:45 | |
---|
2666e näyttäisi japanissa olevan ovh Alexi Laiho signaturella Tuokin on aivan liikaa. Soitinrakentaja pistää paremmaksi edelleen. |
alphamale 14.09.2004 19:07:29 (muokattu 14.09.2004 19:08:12) | |
---|
Tuokin on aivan liikaa. Soitinrakentaja pistää paremmaksi edelleen. Onhan se niinkin, yritin vain perustella että ei se hinta aivan silkkaa ilmaa ole musamaailmassa. :) Maksaa ken tahtoo, itse kääntyisin myös soitinrakentajan puoleen neljine tonneinen (joita minulla ei ole). |
Eemil 14.09.2004 19:08:29 | |
---|
Onhan se niinkin, yritin vain katsella että ei se hinta aivan silkkaa ilmaa ole musamaailmassa. :) Ihan totta, ei musamaailma niiden korkeiden hintojen takana toki ole. Sitä yritin tuossa aiemmin huonolla ilmaisullani sanoa, etten ole kiinnostunut Saksan hinnoista, koska nekin ovat korkeat. |
alphamale 14.09.2004 19:12:10 | |
---|
Aivan aivan, tarkoitusperäni eivät olleetkaan argumentatiiviset vastaukseni taustalla mikäli sen kuvan vahingossa annoin.
:) |
Jormaz 14.09.2004 20:10:10 | |
---|
Ehkä Musamaailman äijillä on hermot kireellä jatkuvasta skeittilaudan lätkeestä? So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
mungiisi 14.09.2004 20:23:05 | |
---|
Ehkä Musamaailman äijillä on hermot kireellä jatkuvasta skeittilaudan lätkeestä? huonot hermot ;) |
skebajaba 14.09.2004 22:01:39 | |
---|
Tuokin on aivan liikaa. Soitinrakentaja pistää paremmaksi edelleen. itseasiassa kyselin itselleni neckthrough randy mallista skittaa eri soitin rakentajilta, ja keskihinta oli noin 2500, riippuen sitten värivaihtoehdoista yms. saathan toki siihen hintaan sitten skittan omilla spekseillä, ja itse tekisin mielummin näin mutta jotkut haluaa ostaa varmasti kalliin skittan mielummin missä lukee ESP tai gibson etc.. no joo sekoo pää matsia odotellessa.' -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Ben_D 14.09.2004 22:09:38 | |
---|
no joo sekoo pää matsia odotellessa.' Joo, sellanen matsi, että ei ole ikinä ollut Suomen kiekkohistoriassa. Tulitikut silmiin, että pysyy hereillä. Mulla on kännykkä varmuuden vuoksi 01.45 herättämässä. Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä. |
Jormaz 14.09.2004 22:18:07 | |
---|
Voishan ton matsin vaikka kattoa, vasta 1400 duuniin. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Ben_D 14.09.2004 22:21:57 | |
---|
Voishan ton matsin vaikka kattoa, vasta 1400 duuniin. Pitäis heti aamusta mennä, mutta mua ei näy ennen kymmentä. Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä. |
januszian 14.09.2004 23:41:38 | |
---|
Joo, itte asiassa pistin vittuunnuksissani musamaailman palaute sivulle kyseisen threadin linkin nimimerkillä tyytymätön asiakas. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
Joo, itte asiassa pistin vittuunnuksissani musamaailman palaute sivulle kyseisen threadin linkin nimimerkillä tyytymätön asiakas. :) Hyvä. Näkeväthän mitä asiakaskunta on mieltä heidän toiminnastaan. Täällä on kuitenkin aika paljon potentiaalista asiakaskuntaa. Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä. |
joonasvalve 15.09.2004 11:03:34 (muokattu 15.09.2004 11:05:24) | |
---|
tuosta nypeästä asakaspalvelusta sen verran vielä että: jos ei myyjää kiinnosta kitaroitten ja muitten vermeitten myynti, eli tapaa näyttää pitkää naamaa kaikille paitsi jollekin helvetin julkimoille ja vielä kusettaa hinnassa, niin voi minun puolesta työntää sormen perseeseensä ja vaihtaa alaa. Toisille ei vaan tommoset hommat sovi. Ja harva asia raivostuttaa niin paljon kun tommonen elitistin nokankohautus. että näin. rokkia ja sporttia. |
PuNkKi 15.09.2004 20:25:20 | |
---|
Onkohan Musamaailman poppoo lukenut tämän keskustelun? Jos ei niin mitäköhän mahtaisivat ajatella jos lukisivat. Saattais tulla jopa parannusta liikkeen toimintaan... Kyllähän ne välillä lukee. ainakin näin väittivät kun mulla ongelmia MM kanssa oli.. mutta ei se heitä kiinnosta... Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Sintti 16.09.2004 08:38:03 | |
---|
Kyllähän ne välillä lukee. ainakin näin väittivät kun mulla ongelmia MM kanssa oli.. mutta ei se heitä kiinnosta... Niin, tuskinpa niitä muutaman kymmenen vittuuntunutta asiakasta vielä kiinnostaa. Aika huonon yrityksen merkki kyllä semmonen silti. No itseppä en joudukkaan varmaan koskaan asioimaan musamaailmassa, kun asun täällä vähän pohjoisempana... onneksi... x) Support your local terrorists! |
Hanok 16.09.2004 10:47:34 | |
---|
Niin, tuskinpa niitä muutaman kymmenen vittuuntunutta asiakasta vielä kiinnostaa. Aika huonon yrityksen merkki kyllä semmonen silti. Pitää ottaa huomioon että tämä ketju koskettaa kirjoittajien lisäksi välillisesti myös satoja tai tuhansia käyttäjiä jotka sitä lukevat. Varsinkin kun ketju on pysynyt pinnalla näin pitkään. Välillinen vaikutus saattaa vaikuttaa varsin suurten euromäärien ostopäätöksiin. Ainakin Custom Soundsin ja Kitarapajan henkilökuntaa on osallistunut liikkeidensä toimintaa koskeviin keskusteluihin täällä. Minusta se olisi erittäin tervetullutta tässäkin tapauksessa. Julkisella foorumilla liikkeellä olisi ainakin täydet mahdollisuudet puolustautua. |
Da Make 07.11.2004 21:14:33 (muokattu 07.11.2004 22:27:46) | |
---|
Tässä viikolla asion musamaailmassa mukavissa merkeissä. Ostin sieltä ESP-LTD baritoni kitaran, sille sopivan laukun nahkahihnan sekä baritoniin sopivan kielisetin. Tiskillä ihmettelin että meinaapas myyjä laittaa ohutta settiä, 10-56, mainitsin myyjälle asiasta ja hän nappaa irtokieli .012 jonka minä laittaisin sitten .010 tilalle. Varmistin vielä kerran että onko .056 varmasti sopiva, ja kuulemma oli. Tänään sitten kotona, sunnuntaina, aloin suunnittelemaan kielten vaihtoa kun tuntuivat "koe soitetuilta". Siinä sitten mikrometri käteen ja vertailemaan vakiokieliä näihin mitkä myyjä sai myytyä (täyteen hintaan tietty). No paljastui tietysti että .056 on aivan mopo luokkaa baritoni kitaraan, ehkä .060 olisi jo lähempänä totuutta. Lisäksi "G"-kieli ei ollut tieteenkään punottu siinä paketissa jonka myyjä antoi, se irtokieli oli .012 vaikka pitäisi olla .013... No onneksi jäi käteen sentään "hyvä mieli" jonka myyjä sanoi antaneensa kaupanpäälisinä. Musamaailma on paska liike, kitaran sieltä voi ostaa korkeintaa jos muualta ei saa... |