VÄKIPÄÄ 14.09.2004 22:07:08 (muokattu 14.09.2004 22:08:48) | |
---|
Toimiiko tämä myös vesipetsillä, ilman lakkaa. Ilmeisesti pitää olla kynäruisku? Ei toimi puhtaalle puupinnalle! Älä kokeile!!! Petsi imeytyy puunsyitä pitkin (leviää joka suuntaan), tulee kammottavaa jälkeä! Suosittelen tuota että lakkaat ensin, sitten petsiä (ei vesipetsiä) lakkaan.... Kynäruisku on jees kai, en ole itse kokeillut kynäruiskua. Viisaammat neuvokoot kynäruiskusta. nimim. puuseppä. TELEMÄN: MITÄ LOIMUJA ?? TUOSSA KANNESSA EI OLE LOIMUJA!!! Gold Top on paras ratkaisu tohon kanteen! Et ole ilmeisesti ollut puun kanssa tekemisissä ihan hirveästi? Lisäksi kielenkäyttösi on todella huonoa. Yritä pysyä asiallisena. "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |
vrajala 14.09.2004 22:57:36 | |
---|
No niin. Multakin unohtui tuosta edellisestä kirjoottelusta se asia mikä oli asiaa. Eli koivusta ja petsaamisesta. Mulla on henkilökohtaisesti ollut hiukan huonoja kokemuksia vesipetsien käyöstä koivun kanssa. Koivusta tuppaa tulemaan helposti hiukan, no jotenkin suttuisen näköinen. Eihän tuolla ole juurikaan merkitystä, jos pintaa katsoo metrin päästä. Mutta kun näitä omia tekeleitä on syynättävä niin pirun tarkkaan... Voi olla, että syy on myöskin taitamattomassa käyttäjässä tai liian kriittisissä silmissä. Mitenköhän täällä olisi joku kokeillut spriipohjaisia petsejä koivun värjäämiseen? Mahtaisivatkohan nuo imeytyä jotenkin mukavammin... siis... öö... vähemmän suttuisesti? Tai onko tuohon vesipetsin kanssa pelaamiseen jotain hyviä vinkkejä? Normaalit varotoimenpiteet sekä hyvät pohjat oon mielestäni tehnyt, muttei taho tulla tarpeeksi hyvää. Oi, mikä neuvoksi? "Älä ***tu pelaa sen ****akoivun kanssa!" Ei kun ihan oikeesti. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Eli koivusta ja petsaamisesta. Mulla on henkilökohtaisesti ollut hiukan huonoja kokemuksia vesipetsien käyöstä koivun kanssa. Koivusta tuppaa tulemaan helposti hiukan, no jotenkin suttuisen näköinen. Eihän tuolla ole juurikaan merkitystä, jos pintaa katsoo metrin päästä. Mutta kun näitä omia tekeleitä on syynättävä niin pirun tarkkaan... Tein koivusta vaatekaapin ja petsasin sen vesipetsillä ja vahasin Osmocolorilla. Hieno tuli, lämmin sävy, mutta se on vaatekaappi! Kitaraan en ehkä itse läittaisi vesipetsiä ja varsinkaan sunburstia en lähtisi edes kokeilemaan vesipetsillä! Toiset puusepät kammoksuu vesipetsiä kauhun partaalle. Usko pois, lakkaa ja siihen sekaan sopivat petsit! (se aloittaja, siis) e: kannattaa harjoitella: esim. sahaat vanerista lespan muotoisen palan tai kaksi ja treenaat niihin! Siinä että vedät kirkkaan lakan alle on myös se hyvä puoli että jos vedät burstit vituiksi niin ne on helppo hioa pois ilman että jää mitään väriläikiä tai että puuta pitää poistaa liikaa! "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |
Juzzu 15.09.2004 08:07:20 | |
---|
Siitä pitikin kysymäni että onnistuuko tuollainen sunburst pensselillä tms. petsaamalla, minulla kun ei ole ruiskua eikä vastaavia välineitä. Joku mainitsi että sen tekeminen onnistuu hiomalla. Onko kuvia sanojen takeeksi? ;) Enpä muista sanoneeni että se onnistuu hiomalla, mutta tulipahan ainakin yritettyä ;o) Ks. mun omakuva. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
kato 15.09.2004 19:51:13 (muokattu 15.09.2004 19:51:46) | |
---|
Kitaraan en ehkä itse läittaisi vesipetsiä ja varsinkaan sunburstia en lähtisi edes kokeilemaan vesipetsillä! Toiset puusepät kammoksuu vesipetsiä kauhun partaalle. Usko pois, lakkaa ja siihen sekaan sopivat petsit! (se aloittaja, siis) Onko nämä lakkapetsit tinneri- vai tärpättipohjaisia vai toimiiko molemmissa.(en ole ehtinyt käydä maalikaupassa). Tosi on , että vesipetsit on suttaavia, varsinkin jos kostuttaa liikaa puuta. Kiitoksia vinkeistä. Kysyisin vielä pintalakkauksen tekniikasta mikä olisi paras. Mulla meinasi edellisessä kitarassa olla ongelmia sen kanssa. Lähinnä se että lakka rupesi valumaan. Ilmesesti sitä tuli liikaa, mutta jos vähällä lakalla yritti, niin pinta jäi karheaksi. Lakkana oli uretaanilakka ja ruiskuna wagnerin sähköruisku. |
jarmos 15.09.2004 20:13:50 | |
---|
Onko nämä lakkapetsit tinneri- vai tärpättipohjaisia vai toimiiko molemmissa.(en ole ehtinyt käydä maalikaupassa). Tosi on , että vesipetsit on suttaavia, varsinkin jos kostuttaa liikaa puuta. Kiitoksia vinkeistä. Kysyisin vielä pintalakkauksen tekniikasta mikä olisi paras. Mulla meinasi edellisessä kitarassa olla ongelmia sen kanssa. Lähinnä se että lakka rupesi valumaan. Ilmesesti sitä tuli liikaa, mutta jos vähällä lakalla yritti, niin pinta jäi karheaksi. Lakkana oli uretaanilakka ja ruiskuna wagnerin sähköruisku. Itse olen vesipetsillä ja kynäruiskulla tehnyt sunbursteja, enkä muilla tavoilla tekisikään, en ainakaan sävytetyllä lakalla. Virheiden sattuessa huomattavasti yksinkertaisempaa uusia ja korjata. Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
Eli nainen päättää ja Jumala nauraa!! |
VÄKIPÄÄ 16.09.2004 09:36:02 | |
---|
Itse olen vesipetsillä ja kynäruiskulla tehnyt sunbursteja, enkä muilla tavoilla tekisikään, en ainakaan sävytetyllä lakalla. Virheiden sattuessa huomattavasti yksinkertaisempaa uusia ja korjata. Suoraan puhtaalle puupinnalle? Toimiiko? Ikaalisten soitinrakennuksessa meininki oli ainakin se että kirkas lakka, petsiä sekaan, uutta samaan sekaan... muistaakseni kirkas vielä päälle. "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |
jarmos 16.09.2004 10:15:53 | |
---|
Suoraan puhtaalle puupinnalle? Toimiiko? Ikaalisten soitinrakennuksessa meininki oli ainakin se että kirkas lakka, petsiä sekaan, uutta samaan sekaan... muistaakseni kirkas vielä päälle. Suoraan puhtaalle pinnalle. Ensin kostuta puupinta, esim ruiskuta kevyesti pelkkää vettä, ei saa jäädä lätäköitä, senjälkeen sävytys, äläkä mene hiomaan petsipintaa. Tee kuitenkin ensin kostutus, anna kuivua hio karvat veke, kostuta kevyesti, sävytä. ("Vaalein sävy ensin") Tämä vesipetsi juttu on käyttäjäystävällisempi, ei tarvitse odotella lakan kuivumisia, eikä korjailla valumia. Lopuksi kun pinta kuiva niin sitten lakka. (sitten vasta korjataan valumia?) Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
TELEMÄNIN PALUU 16.09.2004 18:04:02 | |
---|
I'm Back! Kannattaa kokeilla Burstin tekoa Väripastoilla, ihan oikeasti. Siitä saa todella hienon kun tietää mitä tekee. Vesipetseillä en kyllä lähtisi seikkailemaan. Väripastoja saa tavallisista maalikaupoista. |
kato 16.09.2004 18:43:07 | |
---|
I'm Back! Kannattaa kokeilla Burstin tekoa Väripastoilla, ihan oikeasti. Siitä saa todella hienon kun tietää mitä tekee. Vesipetseillä en kyllä lähtisi seikkailemaan. Väripastoja saa tavallisista maalikaupoista. Jos on kokemusta tai tietoa, niin kerro lisää. Työkalut, tekniikka. |
TELEMÄNIN PALUU 16.09.2004 19:03:55 | |
---|
Tarkoitinkin, että jos tietää mitä tekee, niin tulee hyvä. Kaikkia niksejä ei valitettavasti kannata kertoa |
Gypsy 16.09.2004 19:46:38 (muokattu 16.09.2004 19:55:00) | |
---|
Tarkoitinkin, että jos tietää mitä tekee, niin tulee hyvä. Kaikkia niksejä ei valitettavasti kannata kertoa Totta, totta. Esim sitä niksiä ei kannata kertoo, että sulla on vaipat pitämässä housut puhtaana, kätevää, mutta hei, ei väripastojen käyttämistä tarvi hävetä (ellei liity vaipan sisältöön) joten niistä voisit kertoo ihan hyvin. |
jarmos 16.09.2004 19:54:52 | |
---|
Tarkoitinkin, että jos tietää mitä tekee, niin tulee hyvä. Kaikkia niksejä ei valitettavasti kannata kertoa Niin jokuhan voi vaikka vahingosa hyötyä siitä, eli miksi yleensä kommentoit jos et pysty kaveria auttamaan? sä varmaan tiedät minkäkokoiset reijät kannattais porata Baritoni-nokkahuiluun muttet kerro? Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
VÄKIPÄÄ 17.09.2004 10:37:57 | |
---|
I'm Back! Kannattaa kokeilla Burstin tekoa Väripastoilla, ihan oikeasti. Siitä saa todella hienon kun tietää mitä tekee. Vesipetseillä en kyllä lähtisi seikkailemaan. Väripastoja saa tavallisista maalikaupoista. Totta! Kannattaa myös kokeilla pistoolia ohimolle! Narusta saa myös kivan kravatin kun toisen pään laittaa lepänoksaan kiinni! Kevään jatkoja! ihQ!!!1!!1!1 "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |
Tim 17.09.2004 12:25:01 | |
---|
|
Bomber 18.09.2004 21:00:25 | |
---|
mistä helvetistä tuota loimukoivua saa? minäkin haluan. " Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! " |
spyykko 18.09.2004 21:20:10 | |
---|
Onko joku muuten kokeillut tuota, että värjätään mustalla/tummalla, sitten hiotaan niin, että jää tummaksi loimut, ja sitten väri päälle? Mä koitin. Olisi voinut onnistua paremminkin, mutta reilummalla määrällä koepaloja ja paremmalla värivalinnalla (= vaaleampi pintaväri mun käyttämän sinisen tilalle) tulos olisi varmasti ollut parempi. Meni siis jossain määrin vielä harjoittelun piikkiin, pitänee jatkaa homman opettelua mikäli mahdollisten seuraavien töiden budjetti antaa myöten jonkinlaisen loimupuun hankintaan. Kuva (lakkaamattomasta pinnasta) http://ekosu.me.tut.fi/~spyykko/vee/kuvat.php?gal=1&pic=36 . Loimukansia tuntuu olevan pirun vaikea kuvata ja pinta elää muutenkin aika paljon vallitsevan valon mukaan. Luonnonvalossa tuo on suht nätti, keinovalossa menee jo turhan tummaksi. Ite olis taas tarvinnu tehdä |
Tim 19.09.2004 10:06:32 (muokattu 19.09.2004 10:12:35) | |
---|
|
kato 19.09.2004 11:48:12 | |
---|
mistä helvetistä tuota loimukoivua saa? minäkin haluan. En tiedä saako tuota helvetistä , mutta minä tilasin viilukeskuksesta. |
VÄKIPÄÄ 19.09.2004 23:56:49 | |
---|
En tiedä saako tuota helvetistä , mutta minä tilasin viilukeskuksesta. Heh, viisastelu elää ja voi hyvin! "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |