Martso 14.09.2004 00:58:26 (muokattu 14.09.2004 01:01:32) | |
---|
xxxxxxxxxxxx ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
Martso 14.09.2004 00:58:35 (muokattu 14.09.2004 01:00:50) | |
---|
xxxxxxx ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
Martso 14.09.2004 00:59:21 (muokattu 14.09.2004 01:00:36) | |
---|
xxxxxxx ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
Martso 14.09.2004 00:59:35 (muokattu 14.09.2004 01:00:24) | |
---|
20000 tm 20000 tm-palstalla!!! Miettikää sustainissa sitä prkl!!! :) ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
baron 14.09.2004 02:38:37 | |
---|
20000 tm-palstalla!!! Miettikää sustainissa sitä prkl!!! :) Et yksi sustainsäie vastaa koko TM-palstaa vai? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
mr.muzak 14.09.2004 08:22:46 | |
---|
Sä olet varmasti niitä onnellisia jotka voi työnsä valita ja elää sillä,ilmeisesti et soita missään vakijutussa,en mä voi ainakaan sanoo nykyisessä duunissani että"sori kundit,en mä viitsi tolle keikalle lähtee,mä sain yhen tuurauksen josta saa satkun enemmän"... Soitan vakkarina, juuri tuota 4 settiä keskimäärin, mutta tarkoitin että olen tämän valinnut ihan itse, kukaan ei mua tähän ole pakottanut, joten en koe asiakseni siitä valittaakaan. Sitten kun alkaa vixxxtaa niin lopetan/vaihdan johonkin toiseen (bändiin/genreen/mikä sattuukin kiinnostamaan). Mutta se on musta paskapuhetta ettei keikkojaan voi muka valita, että on "pakko" tehdä paskoja keikkoja sillä perusteella että on "ammatikseen soittava". Mä mielummin lopetan musiikin ammattitoimintana aikaisemmin kuin pilaan koko soittamisen itselleni, kuitenkin alunperin lähtenyt siitä itselle iloa tuottavasta harrastustoiminnasta kersana. |
isojussi 14.09.2004 10:44:23 | |
---|
...eli näitä tekee lähes kaikki ammattibändit,myös solistibändit...ja ne on just noita 4-6 setin keikkoja! Totta munassa toimiston kautta julkisia hiihtokilpailuja säestävät kapakka-/lavabändit vetää just tota settimäärää, kun taas me pääasiassa yksityistyistilaisuuksista pää- tahi sivutoimeentulomme hankkivat riipasemme monasti vähemmän settejä, mutta joudumme taas kyttäämään enämpi. Kumpi sitten on mukavampaa - tiedä häntä. Toisaalta mieluummin soittaisin, kuin odottaisin... Sä olet varmasti niitä onnellisia jotka voi työnsä valita ja elää sillä,ilmeisesti et soita missään vakijutussa,en mä voi ainakaan sanoo nykyisessä duunissani että"sori kundit,en mä viitsi tolle keikalle lähtee,mä sain yhen tuurauksen josta saa satkun enemmän"... Free-lancerille tulee vakijutuissa aina ongelmia. Mulla on just itellä hankaluuksia päästä meidän bilebändin keikoille - ja toisaalta pistää aina pers'aukisen perheeisän miettimään, että vetäseekö yksin pikkujoulun kun siitä saa vähintään kolminkertasen liksan vai hommaako sinne tuuraajan ja lähtee bilebändin keikalle pitää tuelta rock-hauskaa.... Mutta missään nimessä ei saa sanoa, ettei viitsi! Homma pelaa niin, että se saa, kuka ensin tilaa. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
WanhaWetäjä 14.09.2004 11:53:05 | |
---|
Soitan vakkarina, juuri tuota 4 settiä keskimäärin.... Mutta se on musta paskapuhetta ettei keikkojaan voi muka valita, että on "pakko" tehdä paskoja keikkoja sillä perusteella että on "ammatikseen soittava Ja sun jokainen keikkasiko on sun mielestäsi kaikilta osin sinua tyydyttävä tapahtuma,aina on kivaa ja mukavaa,kaikki toimii kuin se kuuluisa junan vessa?? Edelleen;paskojaKIN keikkoja on pakko tehdä jos on vakibändissä,karuja vetoja löytyy niin laivoilta,lavoilta kuin kuppiloistakin...näin se on aina ollut ja tulee olemaan,tietysti jos on sellanen kyllä-sir-joo-joo/mies eikä ajattele/ole mistään asioista mitään varsinkaan eri mieltä niin mikä ettei... |
Hyvät soittajat vetää hyviä keikkoja, toiset vetää keikkoja ja paskat ... Jos ite kuuluisin hyviin soittajiin, niin mitä mä täällä kirjoittelisin... Mähän olisin keikalla... |
mr.muzak 14.09.2004 16:12:40 | |
---|
Ja sun jokainen keikkasiko on sun mielestäsi kaikilta osin sinua tyydyttävä tapahtuma,aina on kivaa ja mukavaa,kaikki toimii kuin se kuuluisa junan vessa?? Edelleen;paskojaKIN keikkoja on pakko tehdä jos on vakibändissä,karuja vetoja löytyy niin laivoilta,lavoilta kuin kuppiloistakin...näin se on aina ollut ja tulee olemaan,tietysti jos on sellanen kyllä-sir-joo-joo/mies eikä ajattele/ole mistään asioista mitään varsinkaan eri mieltä niin mikä ettei... Hei sä et ny ymmärrä mun pointtia. Mä olen itse valinnut soittaa ko. bändissä. Onko paskoja keikkoja? Totta kai osa on. Mutta siinä vaiheessa kun alkaa tarpeeksi vixxxxamaan niin vihellän pelin omalta osaltani poikki. Ja siitä mä alunperin puhuinkin, ehkä sitten epäselvästi kun et ymmärtänyt. Sehän on täysin fakta ettei aina voi olla kivaa, ei elämässä yleensäkään aina ole kivaa, mutta mä en koe mitään hyötyä siitä että valittaa duunistaan jota silti tekee vuodesta toiseen. Sä kuulostat vähän liian usein siltä. Ja sehän on selvä että jos saa jonkun asian (kuten settimäärät) muutettua positiiviseen suuntaan, niin kohta tulee mieleen joku toinen asia joka alkaa harmittamaan. Aina löytyy kitinän aiheita jos niitä haluaa etsiä. |
M.i.k.key 14.09.2004 16:13:40 | |
---|
Hyvät soittajat vetää hyviä keikkoja, toiset vetää keikkoja ja paskat ... Jos ite kuuluisin hyviin soittajiin, niin mitä mä täällä kirjoittelisin... Mähän olisin keikalla... Mukava se on kuule keikkojen välissä käydä tänne kirjoittamassa ja kuulemassa muidenkin kuulumisia :) Se on hienoa että näillä palstoilla pyörii niin monenlaista ja tasoista soittajaa/muusikkoa/wannabiitä! My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
isojussi 14.09.2004 17:48:19 | |
---|
...Edelleen;paskojaKIN keikkoja on pakko tehdä jos on vakibändissä,karuja vetoja löytyy niin laivoilta,lavoilta kuin kuppiloistakin...näin se on aina ollut ja tulee olemaan,tietysti jos on sellanen kyllä-sir-joo-joo/mies... Toihan on täysin totta - kaikki ei sitä vaan kehtaa tunnustaa. Mä ainakin kehtaa rehellisesti tunnustaa, että ei se free-lancer-jees-miehenkään (pakko olla jeesmies jossainmäärin, jos haluu keikkoja) duuni pelkkää ruusuilla tanssimista oo. Se on sitä rutiinia ja ammatitaitoo sekin, että juo tarvittaessa sen tervakin kakistelematta ja hymy huulilla. No, kyllä se nuoriso tänkin asian oppii aikanaan kantapään kautta, niinkun mekin, vai mitä WW ;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Martso 14.09.2004 19:58:30 (muokattu 14.09.2004 20:03:07) | |
---|
No, kyllä se nuoriso tänkin asian oppii aikanaan kantapään kautta, niinkun mekin, vai mitä WW ;o) "nuoriso tietää kyllä jo yllättävän paljo, ei tartte tulla prkl :) Mutta joka tapauksessa, kyllä siltiki löytyy kunnioitusta vanhan liiton topeille! Respect! ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
WanhaWetäjä 14.09.2004 22:19:59 | |
---|
Ja sehän on selvä että jos saa jonkun asian (kuten settimäärät) muutettua positiiviseen suuntaan, niin kohta tulee mieleen joku toinen asia joka alkaa harmittamaan. Aina löytyy kitinän aiheita jos niitä haluaa etsiä. Niinpä,epäkohtia löytyy pilvin pimein,kuka maksaa matkat,miksi röökipöydät on usein soittolavan välittömässä tuntumassa,miksi ilmastoinnin poistokanava on lavan päällä ja kaikki paska tulee siihen meidän nieltäväksi,miksi portsari sanoo mitä bändin pitäis soittaa,miksi pitää olla kamat roudattuna klo 20.00 vaikka mitään ei kapakassa tapahdu ennen kymmentä...en mä mitään kitinän aiheita etsi,ne kun löytyy usein ihan nokan edestä etsimättäkin,mua ainakin vituttaa ihan tosissaan etenkin toi röökiosasto,koska en ite polta...vaan mitä sille voi tehdä,soitanko liittoon,työsuojeluvaltuutetulle ... jonain päivänä kun oikeen vituttaa mä sen teen,ihan varmasti!Tai jos voitan lotossa..voi sitä puheluiden määrää sitten ;-)))) Jos sua ei epäkohdat häiritse tai et niitä edes huomaa, niin se on sun onnes,mua ne häiritsee,joskus enemmän,joskus vähemmän ;-) PS kerroppa miten teidän bändi on saanut ton settiosaston kuriin??
|
baron 14.09.2004 23:10:31 | |
---|
Harrastelijanäkökulma: Kun tarjouksia tulee tarpeeksi, otetaan vain kivat, kun harvakseltaan, kaikki ja silloin selvästi kivampaa olla soittamassa kuin olla soittamatta eli paskoja keikkoja ei yksinkertaisesti ole. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
mr.muzak 15.09.2004 20:38:38 (muokattu 15.09.2004 20:40:07) | |
---|
Jos sua ei epäkohdat häiritse tai et niitä edes huomaa, niin se on sun onnes,mua ne häiritsee,joskus enemmän,joskus vähemmän ;-) Totta kai ne harmittaa, mutta niistä valittaminen ei hyödytä ketään. Ei sitä tupakkapöytää lavan lähellä saa pois joka raflasta, parempi keksiä muuta tekemistä itselleen siinä kohtaa kuin kitistä hiljaa yksinään (tai jopa anonyymisti netissä:)). PS kerroppa miten teidän bändi on saanut ton settiosaston kuriin?? Sopimuksella, lisää liksaa jos on pakko mennä sovitusta yli. Keikat myydään tällä ajatuksella, ei joka paikkaan tarvitse mennä. |
Tankoprinssi 25.09.2004 20:07:37 | |
---|
Etelä-Pohjanmaalla on vieläkin sellaisia paikkoja joissa soitetaan vain yksi setti. Kaverin bändi yritti selvitä kahdella setillä mutta kun olivat menossa tauolle, niin Peräseinäjoen Toiveen punaniskainen painija seitsikko saapui lavan eteen ja totesi: "teiräät oon tilaattu tänne soittamahan eikä taukooleemaan, joten lapikkaat lavan suuntaan ja spelit soimaan". Joten siellä saa soittaa mapillisen yhteen settiin. Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
baron 26.09.2004 11:22:02 | |
---|
Eilisillan keikalla muu ohjelma-aikataulu meni täysin poskelleen. Pääsimme aloittamaan tanssimusan, kun sovittuun soiton loppumisaikaan oli jäljellä aikaa 15 minuuttia ja ehdimme soittaa neljä kappaletta. Kun kohtelumme odottelun aikana oli ollut viimeisen päälle tarjoilun ym muodossa, soitimme sitten yliajalla bonuksena vielä päätteeksi yhden valssin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" |
Martso 26.09.2004 13:37:41 | |
---|
Eilen taas ne perinteiset 4 ja puoli. Mutta aikataulu oli munsta älyttömän inhimillinen: 21-01:30. Tolla vois tehä jo ylipäätään. ...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta... |
Tankero 27.09.2004 13:11:33 | |
---|
Tuli tuossa lauantaina vedettyä kuusi täyttä settiä eräässä pohjoisen hiihtokeskuksessa. Syy oli se, että toisen bändin rumpari ja uruttaja päityivät kynsiin ja joudutiin vetään heidänkin osuutensa. Joku prinsessakin siinä säestettiin. Mielenkiintoista nähdä, näkyykö urakoiminen mitenkään palkassa. |