Aihe: mistä johtuu goottien haukkuminen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Hohhoijaa
07.09.2004 18:48:22 (muokattu 07.09.2004 18:48:38)
Siis no anteeksi. Kysymys oli tietysti muotoiltu väärin.

Ajattelin vain, että kun en itse sitä osaa pukea sanoiksi, koska olen sellainen ääliö, niin olisin vain kysynyt että... Argh. Ja paskat. Antaa olla.
Tosimies juo Maitoa.
Kirjoitus virhe
14.09.2004 15:12:01
Menee taas pojalla konseptit nurin...

Ainoa yhdistvä tekijä Gothicin ja Punkn välillä on ns. New wave- musiikkityyli, joka poiki goottirokin ja-punkin.

Gootit ovat lähtökohtaisesti juuri niitä, jotka pukeutuvat mustiin jiiänee. Ovatpa vaikuttaneet voimakkaasti hevi-imagon fuusiolla esim lakuheviin ja nykyiseen skandihevarilookkiin, jota ei käsittääkseni ole hirveästi muualla maailmassa jotain, saksaa lukuunottamatta.

Onhan niitä mustiinkin pukeutuvia gootteja. Mutta sieltä löytyy kyllä pinkkiä, punasta ja vaikka minkä näköstä härpäkkettä. Monet ei vaan uskalla käyttää muuta kun mustaa. Ja tolla punkkaria hienostuneempi jutulla tarkoitin pukeutumista.
MrQ
14.09.2004 17:24:06
Aaaaggaggggagagaaagggggk!!!!!!!!!!!

Mene mene kuule katsomaan vaikka fields of the nephilimin tai new orderin tai joy divisionin tai sisters of mercyn saiteilta jätkien meininkiä... tämä siis kasarilla, hyvinkin speed/thrash buumin aikoihin...

Toki gootit voi muutakin käyttää kuin mustia vaatteita, onpahan vain se yleisin remsseli.

Minä esimerkiksi olen varmasti maailman gootein ihminen ja en omista kuin mustan nahkatakin.... se onkin sitten ainoa vaatteeni.
Henko
14.09.2004 18:18:15

Mutta sieltä löytyy kyllä pinkkiä, punasta ja vaikka minkä näköstä härpäkkettä.

Niitä nykyajan hömpötyksiä. Ei tollasia neonvärivillityksiä vanhalla kunnon 80-luvulla ollut.
If it's too loud, you're too old.
MrQ
15.09.2004 11:02:36
Nimenomaan. Silloin oikeina aikoina ainoa oikea neonväri oli musta.
Kirjoitus virhe
17.09.2004 11:54:11
Jaa. Että sillon oli gootien oikea aika. Vai niin. Musta on kyllä se pohja ja perus väri. Mutta kyllä hevarin ja gootin pukeutumis tyylissä eroa on. En kyllä jaksaisi näin turhasta aiheesta vääntää. Annetaan ketjun jo kuolla poies.
MrQ
17.09.2004 12:25:43
Eikä anneta, vaan tapellaan turhista asioista!

Joo, onhan Gootit erilaisia kuin hevanderit- siitä ei ollutkaan kyse, vaan siitä, miten gootit vaikuttivat hevareiden muotiin.

No. Idiooteilta näyttävät molemmat ryhmät, naisia myöten.
Kirjoitus virhe
17.09.2004 12:35:49
Olen hyvin erimieltä. Gootti ja hevari naiset ovat ihania. Huoh. Miksi kirjoitin tänne vaikka itse halusin kuopata koko ketjun. Ja se oli retorinen kysymys.
Hohhoijaa
17.09.2004 15:46:54
No jaa, eipä oikeastaan kun huomaa kysyjän.

perusteluja
"I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!"
Spiralmind
18.09.2004 03:14:29

Miks tota musiikkia ja pukeutumista pitää aina sotkea keskenään? "Mää oon hevari nii käytän nahkatakkia."

Hemmetti, mulle musiikki on jotain mistä ITE nautin, ITE saan jotain. Ei mun tartte muille esittää et "kattokaa oon hevari" tai "kattokaa oon gootti". Ei tarvi tunkee itteä mihinkään keinotekoseen muoviseen muottiin.

Mun oma pukeutumistyyli ei oo mitenkään liittyvä tai sidoksissa mun kuuntelemaan musiikkiin tai toisinpäin.
Mun sekä pukeutuminen, että musiikkimaku on progressiivinen, rakentuva, eteenpäinkehittyvä juttu, ei mikään paikalleen jämähtänyt valmis malli. Kuuntelen myös ns. goottimusaa... mitkäs semmosiksi nyt sitten luetaan.. noh vaikkapa Siouxsie & the Banshees, Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, Lacrimosa, mutta en mä ajattele että ollaampas nyt oikein gootti ja kuunnellaan goottimusiikkia. Musiikkia on monenlaista ja monesta paikasta otetaan vaikutteita. Antaa sen musiikin vaan tulla sellaisena kuin se on ja nauttii siitä.

Ja kuten varmasti jo sanottukin, ei goottiudessa ole kyse erilaisuudesta vaan nimenomaan samanlaisuudesta ja ryhmään kuulumisesta -> teeskentelystä. Tämmösen toiminnan tavallaan ymmärtää epävarmalta teiniltä. Mutta siihen se jää, ei se ole muuta kuin turvallisuudentunteen hakua. Miettiiks kukaan miten monella eri tavalla VOI pukeutua? Ei se rajoitu valmiisiin tyyleihin. Jos ei mielikuvitusta riitä niin mallia voi ottaa historiasta. Koittakaas vaikka pukeutua kuin 1700-luvun aatelisherra taikka ennen espanjalaisten valloitusta amerikassa eläneet intiaanit, varmana erotutte joukosta. Ei se muovipussi päähän oo ainut vaihtoehto.

Hm... tarkoitus ei ollut sitten tällä tekstillä mollata ketään tai asettaa itteäni jotenkin muiden yläpuolelle. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja silleen... Goottikin on ihminen, vaikkeikaan yhtä fiksu sellainen kuin minä. ;D
All Hail Discordia!
Henko
18.09.2004 13:25:06

Miks tota musiikkia ja pukeutumista pitää aina sotkea keskenään? "Mää oon hevari nii käytän nahkatakkia."

Hemmetti, mulle musiikki on jotain mistä ITE nautin, ITE saan jotain. Ei mun tartte muille esittää et "kattokaa oon hevari" tai "kattokaa oon gootti". Ei tarvi tunkee itteä mihinkään keinotekoseen muoviseen muottiin.

Mun oma pukeutumistyyli ei oo mitenkään liittyvä tai sidoksissa mun kuuntelemaan musiikkiin tai toisinpäin.
Mun sekä pukeutuminen, että musiikkimaku on progressiivinen, rakentuva, eteenpäinkehittyvä juttu, ei mikään paikalleen jämähtänyt valmis malli. Kuuntelen myös ns. goottimusaa... mitkäs semmosiksi nyt sitten luetaan.. noh vaikkapa Siouxsie & the Banshees, Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, Lacrimosa, mutta en mä ajattele että ollaampas nyt oikein gootti ja kuunnellaan goottimusiikkia. Musiikkia on monenlaista ja monesta paikasta otetaan vaikutteita. Antaa sen musiikin vaan tulla sellaisena kuin se on ja nauttii siitä.

Ja kuten varmasti jo sanottukin, ei goottiudessa ole kyse erilaisuudesta vaan nimenomaan samanlaisuudesta ja ryhmään kuulumisesta -> teeskentelystä. Tämmösen toiminnan tavallaan ymmärtää epävarmalta teiniltä. Mutta siihen se jää, ei se ole muuta kuin turvallisuudentunteen hakua. Miettiiks kukaan miten monella eri tavalla VOI pukeutua? Ei se rajoitu valmiisiin tyyleihin. Jos ei mielikuvitusta riitä niin mallia voi ottaa historiasta. Koittakaas vaikka pukeutua kuin 1700-luvun aatelisherra taikka ennen espanjalaisten valloitusta amerikassa eläneet intiaanit, varmana erotutte joukosta. Ei se muovipussi päähän oo ainut vaihtoehto.

Hm... tarkoitus ei ollut sitten tällä tekstillä mollata ketään tai asettaa itteäni jotenkin muiden yläpuolelle. Kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja silleen... Goottikin on ihminen, vaikkeikaan yhtä fiksu sellainen kuin minä. ;D

Plussa.
If it's too loud, you're too old.
MrQ
18.09.2004 16:38:49
Nimeomaan. Bonusta oikeasta mielipiteestä, jonka minä voin allekirjoittaa todeksi.

Jos musiikkimaku määrää kulturaalisen viitekehyksen, seuran sekä vaateparret ollaan pahasti väärillä urilla.

Kuuntelen teknoa. Pukeudunko Hipisti? En.
Kuuntelen Goottirokkia. Tunnenko yhtään goottia? En.
Kuuntelen metallia. Hengaanko hevareiden kanssa? Helvetti en edes tunne sellaista.
Kuuntelen Progea. Olenko boheemi, urbaani taiteilija? En vitussa.
Kuuntelen rappiä, vaan maalaanko seiniä? En hevon vitussa.
Kuuntelen klasaria. Olenko kynäniskainen akateeminen vatussi? tokkopa.

Helvetti. Jokainen joka määrittelee itsensä musiikkiMAKUNSA mukaan voi puolestani palaa helvetissä.
Rattata
18.09.2004 16:59:34
Kuuntelen teknoa. Pukeudunko Hipisti? En.
Kuuntelen Goottirokkia. Tunnenko yhtään goottia? En.
Kuuntelen metallia. Hengaanko hevareiden kanssa? Helvetti en edes tunne sellaista.
Kuuntelen Progea. Olenko boheemi, urbaani taiteilija? En vitussa.
Kuuntelen rappiä, vaan maalaanko seiniä? En hevon vitussa.
Kuuntelen klasaria. Olenko kynäniskainen akateeminen vatussi? tokkopa.

Oli kun mun suusta nämä.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
Jani The Rock
18.09.2004 18:40:31

Helvetti. Jokainen joka määrittelee itsensä musiikkiMAKUNSA mukaan voi puolestani palaa helvetissä.

Mutta semmoinen joka määrittelee musiikkimakunsa itsensä mukaan vasta pihalla onkin. Vai onko?
Don`t mess with the countryboys
MrQ
20.09.2004 22:51:07
Tiedä häntä. Mulla ei oikestaan ole musiikkimakua.

Mä olen aika mauton jätkä.
Nymph
22.09.2004 08:38:47
Hahhah! Koska teillä ei oikeasti ole aatetta eikä mitään, gootteja ei ole olemassa! Kaikki on vain kaupallista roskaa. Aika karkeasti sanottu mutta en nyt jaksa selittää miksi inhoan teitä.
shine through me hitler
p33lo
22.09.2004 11:54:14
Tr00koottisaatanaperkeleitä on mutta se isompi pissis-gootti :D on mustannu koottien kaiken juu. Jostain hipistä voi myös synkistely mäyttää tyhmältä. Ja kuinka monta ihmistä tämä muusikoiden.netin jättänyt topicin aloittaja tietää jotka selviää kaikkien ihmistyyppien kanssa?
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille
Super-Jari
22.09.2004 12:51:46
Hahhah! Koska teillä ei oikeasti ole aatetta eikä mitään, gootteja ei ole olemassa! Kaikki on vain kaupallista roskaa. Aika karkeasti sanottu mutta en nyt jaksa selittää miksi inhoan teitä.

Selitä ihmeessä. Muuten tekstisi on pelkkää sanahelinää.
Spiralmind
23.09.2004 19:13:43

Gootit oli germaaninen heimo.
All Hail Discordia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)