Aihe: Terssit/stemmat
1
Janatuinen
23.08.2004 14:39:15
Mitä kautta ja millä keinoin kannattaisi lähteä harjoittelemaan stemmalaulamista? Olisiko kellään antaa vinkkejä miten voisi harjoitella esim. terssien laulamista? Tuntuu tällä hetkellä niin pirun vaikealta. Koko ajan tuntuu oma ääni ajautuvan siihen perusmelodiaan.
Locrian
23.08.2004 15:29:25
Harjoittele toisinpäin.Treenaa harmonisoiva linja pianon kanssa ja kun se menee pommin varmasti soita pianolla laulusi päälle alkuperäinen linja.Kannattaa opetella kuulemaan eri intervallit ja harmoniat.Eli opetella laulamaan soinnut auki jne.Korvan treenaukseen esim. piano/syna on ehdoton apuväline.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair... Tarvitseeko bändisi live-miksuuttajaa?Pistä viestiä.
venus
03.09.2004 17:56:26
OLen samaa mieltä stemma laulusta, olen ollut musiikki luokalla nyt noin 3 vuotta(4.alko just)Muut mun luokkalaiset on ollu jo 5.vuotta.
Siis:Me lauletaan kuorossa ja AINA stemmoissa enkä vieläkään onnistu pysymään aina äänessäni, varsinkin jos äänessäni on vähän laulajia.Jotku osaa ja jotku ei mut mä en varmaan opi näitten yläaste vuosien aikana ainakaa!
Mut kannataqa harjotella, silleen oppii kyl ne lopulta, viimeistään sillon ku on ihan umpi kyllästyny kappaleeseenXD
d-iivil
06.09.2004 16:49:38
^ Lappeen Ranta.
strophe
08.09.2004 16:56:42
^ Lappeen Ranta.

*Reps*
Volyymi korvaa puuttuvan taidon!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)