Aihe: Monipuolisuusihme vahvaria edulliseen hintaan?
1
Antti1
13.09.2004 20:02:23
Kaveri tarvitsisi treenikäyttöön nyt uuden vahvistimen. Kriteereinä ovat: monipuolisuus, tarpeeksi tehoa (muilla erilliset nupit ja kaapit, musa pääasiassa metallia ja rokkia), hyvät soundit, huokea hinta. Huokea hinta tarkoittaa 500-1000€, painottuen tietenkin mieluummin 500 pintaan.

Monipuolisuudesta sen verran, että tyyppi tykkää todella paljon puhtaista soundeista, komppailee sellaisella kevytrosolla avosointujen kanssa Opeth meiningillä ja soittaa myös tiukkuutta vaativia metalliriffejä vähän miehekkäämmällä särömäärällä. Eli tollaiset kolme kanavaa riittänevät. Plussaa olisi varmaankin pedaalilla vaihdettavat kanavat ja mahdollinen kaiku. Kaikua ei ole pakko olla, sillä nyt etsitään ensisijaisesti vahvistinta, ei kaikulaitetta.

Ehdotuksia peliin. Mun oma ehdokas on ENGL Thunder combo ilman kaikua. Muita?

Ps. Ei väliä onko combo, tai sitten vaikka kokonainen stacki, kunhan mahtuu annettuun hintahaarukkaan ja ominaisuudet ovat kunnossa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
LaXu
13.09.2004 20:15:16
Vaikka ENGLin Thunder ja Screamer pystyvät monensorttiseen soundiin, niissä on kuitenkin jaettu EQ joka osittain rajoittaa soundivalikoimaa hieman.

Marshallin TSL-kombot (DSL-komboja kannattaa välttää) mahtuisivat tuohon hintaluokkaan ainakin käytettynä, mutta varmasti menevät enemmän tonnin lähelle.

Aika vähän taitaa kuitenkin kolmekanavaisia (jossa joka kanavalle omat säädöt) vahvistimia olla tuossa hintaluokassa. Laney TT50 olisi myös yksi vaihtoehto, en tosin tiedä paljonko maksavt, mutta kolme kanavaa löytyy, kaikissa omat säädöt.
Niskamies
13.09.2004 20:26:55
Todella hyvällä tuurilla saattaa löytyä Marshall TSl60 ja 2*12" kaappi tohon 1000 euroon.
Meitsi on meshissä.
LassiÖ
13.09.2004 20:30:11
jos oikeen monipuolista tarvii niin line6 flextone nuppi ja kaappi, ja ääntäkin lähtee ihan riittävästi treenitarpeisiin.
Syö, ja testaa uudestaan
Kassu
13.09.2004 20:38:45
Itseppä päätät, mutta mä suosittelen Marshall JCM900-nuppia ja vaikka 4x12 tai 2x12 kaappia.

Kaikki ei tykkää, mä pidän.

Hyvät cleanit, ja säröä lähtee sitten niin helvetisti hyvällä mikillä että ainakaan mitään lisäpäristimiä et eteen välttämättä tarvi. Puhtaammasta kanavasta saa myös loistavat rokkisäröt irti. Suht monipuolinen EQ.

Kaikua on paljon, ja kanavan sekä kaiku päälle/pois jalkakytkimellä.

Mikään huippuvehe tää ei ole, perusputkinuppi. Omasta nupistani maksoin 450 euroa, kuin uusi.
Vemmy
13.09.2004 22:55:20
Jos sattuu jostain vahingossa ilmestymään myyntiin, niin Marshallin 30-vuotisjuhlamallin combo, eli 6101. Tehoa 100/50/25-wattia, kolme kanavaa (puhdas/puhdas-roso-mättö/raskas ruttu-übermättö) omilla säädöillään, ja voi oikein hyvällä tuurilla löytyä alle tonnilla. Monipuolinen pitäisi ainakin olla, huonoina puolina mainittakoon heikko saatavuus ja se, että se on Marshall, eli se ei kuulosta kuin Marshallilta, jos ei satu pitämään.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Marzi
13.09.2004 23:23:41

Jos sattuu jostain vahingossa ilmestymään myyntiin, niin Marshallin 30-vuotisjuhlamallin combo, eli 6101.

Soitin yhden keikan tuollaisella kun oli backlinevuokraamon kamat. Tykkäsin, suosittelen tutustumista.

Mun backlineraideri oli muuten "1x Marshall, putkikone" :D
Koko bändillä se meni kutakuinkin näin:

Rummut:
-moposetti

Bassokamat:
-the Rantasauna

Kitarakamat:
-1x Marshall, putkikone
-1x whatever, crunch ja clean pitää olla

Ei ollut tarvinnut ennen mennä lentsikalla keikalle, että ei sitä kummia osannut vaatia. :D
Pidän ääntä, olen.
Antti1
14.09.2004 16:52:31
Kiitoksia ehdotuksista, kaikki jokseenkin tuttuja laitteita. TSL comboja ei ole noista tullut testailtua.

ENGLit luulisin tietäväni melkolailla hyvin (omistan screamerin, tutulla thunder ja olen testannut muitakin). JCM-900 ei ole ollenkaan sitä mitä haetaan. Liian sirkkeli säröosastoltaan, enkä tiedä onko loppujenlopuksi NIIN monipuolinenkaan. Metallijyrä ennemminkin, sanokaa mitä sanotte. Flextone on ihan jees ehkä monipuolisuutensa puolesta, mutta muuten ei välttämättä ihan se mitä etsitään.

Mitäs mieltä Voxin valvetoneista? Mä pidän niistä flexuja enemmän, koska mun kokemusten mukaan niissä on kirkkaammat soundit ja ne ei pieri yhtä helposti. Äärimetallia niillä ei nyt kovin loisteliaasti vedetä, mutta (tod. näk.) jcm mallinnusta säröpedaalimallinnuksen kanssa boostaamalla saa aikaan oikein kivan riffittelysoundin. Mitä mallia Valvetoneista kannattaisi harkita? Kenties se suurin nuppi ja siihen alle joku kaappi?
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kitarasankari
14.09.2004 17:14:01
miten niin muka kannattaa välttää dsl-comboja? paljon rouheemmat soundit on noissa dsl:ssä on. tsl on aika sirinä..
Jazz is not dead...it just smells funny...
Jucciz
14.09.2004 17:27:22
Itseppä päätät, mutta mä suosittelen Marshall JCM900-nuppia ja vaikka 4x12 tai 2x12 kaappia.

Ketjun aloittaja ei pyytänyt

a) kertomaan, minkä vahvistimen tällä hetkellä omistat

ja vielä vähemmän

b) yksipuolisuusihmeitä

Harvat masiinat ovat niin "yhden soundin leluja" kuin JCM-sarjan Marshallit, vaikka kuinka olisivat hyviä siinä yhdessä soundissa. Sama homma on myös monissa muissa kalliissa vehkeissä, niiden valtti ei ole äärimmäisen kirjava soundipaletti vaan hyvä perussoundi, joka on toteutettu esimerkillisesti ilman tarvettakaan kuulostaa yhtä aikaa kaikilta maailman laitteilta.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
LaXu
14.09.2004 17:27:58
miten niin muka kannattaa välttää dsl-comboja? paljon rouheemmat soundit on noissa dsl:ssä on. tsl on aika sirinä..

Koska DSL-combot ovat epäluotettavia eivätkä kuulosta läheskään yhtä hyviltä kuin nuppimallit. Tarpeeksi montaa yksilöä olen koettanut (lähinnä kitaroita testatessa ei ole ollut muuta Marsua tarjolla) ja kaikissa on ollut ohut soundi komemmillakin volyymeillä. Yhdestä sain kanavanvaihdonkin hajoamaan painamalla kanavanvaihtonappia yhden kerran. Sen jälkeen ei namiskan painaminen tehnyt yhtään mitään.

Noista JCM2000:sta minun suosikkini ovat DSL-nupit, minun mielestäni ne kuulostavat huomattavasti paremmilta kuin DSL-kombot ja TSL:t. TSL:ssa ei sinänsä ole mitään vikaa, mitä nyt välitä hirveästä potikkaviidakosta ja "modernimmasta" soundista.
Kassu
14.09.2004 18:11:00
Harvat masiinat ovat niin "yhden soundin leluja" kuin JCM-sarjan Marshallit, vaikka kuinka olisivat hyviä siinä yhdessä soundissa. Sama homma on myös monissa muissa kalliissa vehkeissä, niiden valtti ei ole äärimmäisen kirjava soundipaletti vaan hyvä perussoundi, joka on toteutettu esimerkillisesti ilman tarvettakaan kuulostaa yhtä aikaa kaikilta maailman laitteilta.

Kas perkele, kyllä varmasti täyttää nuo vaatimukset.

Siinon hyvä kaiku, ja saa itse käytän kanssa juuri tuota kolmen soundin palettia: (Rokkiroso, hevisärö ja clean)

Hevisäröt tallamikillä, runsaampi kanava. Cleanit keskimikillä, jossa ei niin kova output. Rokkisäröt saa kanssa cleanimmasta kanavasta tallamikillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)