Aihe: Häiden juhlamusiikki
1 2
Deep Shadow
13.09.2004 21:07:23
Kertokaapa kokemuksianne häämusiikista.

Pitääkö häissä olla se perinteinen humppapumppu, joka vetää valssia ja humppaa vai kenties jotain muuta? Oletteko itse soittaneet häissä? Minkälaista musiikkia soititte?
~Nyt sanat on sanottu, laulut on laulettu, aamun koittaessa ilta jo hämärtää~
Vilhelmus
13.09.2004 21:19:27

Perinteistä tanssimusaa/beattia ollaan vedelty. Joskus. Lopetin.

Mun mielestä sen on helvetin tylsää eikä sovi nuorekkaihin häihin. Itse en ole menossa naimisiin pitkäänpitkään aikaan, mutta joku vähän nuorekkaampi ja energisempi bilepumppu kelpaisi..
"Jostain syystä nämä karialanpiirongit maistuu ihan silakkapiffeiltä"
- Vanttera
Schnowotski
13.09.2004 21:55:06
Isoveljen häistä ovat kokemukset:

Tietokoneelta tuli musiikkia, lähinnä tanssimusiikkia väelle (ja kyllä siinä oli sitä tanssijaa). Niin iskelmää, kuin sitten sellaista tekno-tyyppistäkin (jytäksi ne sitä sanoivat, vaan en minä niistä tieä). Välissä saattoi kuulua jokin kotiteollisuus tai trio niskalaukaus -biisi.

Kaverin kanssa soitimme kitaroilla rautalankana kaikenlaisia biisejä: valoa ikkunassa, sininen ja valkoinen sekä musica-kirjasta satunnaisesti valittuja biisejä. Muutaman hevimmän biisinkin soitimme, trio niskalaukauksen rajaton rakkaus ja talvi-illan tarina ainakin. Taisinpa tarttua hanuriin siinä illan edetessä ja soittaa sillä soolona jotain.
Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle.
jazzmies
13.09.2004 22:20:15
Tälle kesälle huikeat 13 hääkeikkaa eli voinen sanoa että on jonkinlainen tuntuma suomalaisiin kesähäihin vm. 2004. Vanha tanssimusiikkiperinne on kuolemassa ihan selvästi. Häävalsseja muutama ja that's it. Sitten alkaa armoton biletys ja jamitus. Disco, pop, rock ja Paranoid, siinä resepti, joka saa hääkansan hyppimään tasajalkaa ja tinttaamaan lisää boolia.
Deep Shadow
13.09.2004 22:28:03
Mun mielestä sen on helvetin tylsää eikä sovi nuorekkaihin häihin. Itse en ole menossa naimisiin pitkäänpitkään aikaan, mutta joku vähän nuorekkaampi ja energisempi bilepumppu kelpaisi..

Siinäpä se... Helvetin tylsää, mutta kuitenkin jossain määrin pakollista.

Bestmanin roolissa joudun vähän järjestelemään musiikkia häihin ja ongelma on juuri siinä, miten pitää kaikki kuta kuinkin tyytyväisinä.

Morsiamen äiti oli jo kauhuissaan kysellyt, että "ei kai sinne mitään rokkibändiä tule?". Toisin sanoen taitaa olla sen perinteisen valssin ystävä...

Mutta kuitenkin on sitä nuortakin porukkaa paljon ja hääparikin on nuori. Helpoin ratkaisu olisi tietysti tuo koneelta soittaminen, kaikille kaikkea, mutta jotenkin mielestäni kuitenkin häihin sopii live-musiikki kuin käsi poskelle...
Deep Shadow
13.09.2004 22:30:38
tanssimusiikkipuolella hääkeikoista on puhuttu paljon

Heh. Heti ensimmäisellä sivulla näkyi olevan "Saako hääkeikalla helposti pesää..?"-topicci. No siitä on hyvä lähteä tutkimaan tilannetta... =)
JK
13.09.2004 23:03:53
Bestmanin roolissa joudun vähän järjestelemään musiikkia häihin ja ongelma on juuri siinä, miten pitää kaikki kuta kuinkin tyytyväisinä.

Tähän kun keksit ratkaisun niin ootkin kyllä VIISAS mies!

Hääkeikkaa, firmajuhlaa, yksityisjuhlia vedetään bändin kanssa pari kertaa kuukaudessa.

Selvästi on linja (ainakin pääkaupunkiseudulla) että muutama "pakollinen" valssi, sitten 60/70/80 -luvun hittejä laidasta laitaan ja menee ihan täysillä läpi. Yleensä bändi alkaa soitellla senverran myöhään, että ne "valssin vinkujat" alkaa olla kotiinlähdössä ja nuorempi väki jää bailaamaan.
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Deep Shadow
13.09.2004 23:16:05
Selvästi on linja (ainakin pääkaupunkiseudulla) että muutama "pakollinen" valssi, sitten 60/70/80 -luvun hittejä laidasta laitaan ja menee ihan täysillä läpi. Yleensä bändi alkaa soitellla senverran myöhään, että ne "valssin vinkujat" alkaa olla kotiinlähdössä ja nuorempi väki jää bailaamaan.

Näinhän siinä todennäköisesti tulee käymään. Tottakai ne muutama pakollinen valssi sinne on pakko laittaa, jotta pysyy sukulaiset tyytyväisenä, mutta juuri noin kai se menee, että mitä pidemmälle iltaa kohden mennään, sitä vähemmälle nuo valssit saavat jäädä.

Heittäkääpä nyt sitten samalla vähän infoa kuinka paljon tällaiset hääbändit keikasta veloittavat? Riippuu tietysti varmaan paljolti bändistä, mutta noin jonkinlaista haarukkaa...
Vilhelmus
13.09.2004 23:19:55

Heittäkääpä nyt sitten samalla vähän infoa kuinka paljon tällaiset hääbändit keikasta veloittavat? Riippuu tietysti varmaan paljolti bändistä, mutta noin jonkinlaista haarukkaa...

Minimissään jäsenten määrä x 100 euroa.
"Jostain syystä nämä karialanpiirongit maistuu ihan silakkapiffeiltä"
- Vanttera
M.i.k.key
13.09.2004 23:31:33 (muokattu 13.09.2004 23:32:52)
kone bailas...
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
M.i.k.key
13.09.2004 23:32:31 (muokattu 15.09.2004 13:10:09)

Kyllä se kovilla bändeillä Helsingin suunnalla on vähintään se 150e. Aika usein 170-200 välillä, kokoonpanossa 4-6 jäsentä. Kalliita ovat joihinkin juhliin, mutta hyviä. Kyllä niitä halukkaita tilaajia on riittänyt.
Mahdollisesti jotain pientä lisäkulua kuljetuksiin/äänentoistoon. Riippuu tapauksesta, 4settiä ihan maksimi, usein 3*45.

EDIT: Ihan vaan selvennykseksi. Tuo hinta on PER JÄSEN!
Kosminen
14.09.2004 22:35:58

Humppapumput lähetetään betonisaappaat jalassa kosmokseen. Meijän häissä oli akustinen kitara + kosketinsoitin -duo naislaulajalla. Soittivat mm. Wonderful Tonight, Todella kaunis.. nyt tuli ajatuskatkos, en muista enempää, mutta kuitenkin sellaisia kivoja ja herkkiä biisejä. Häissä ei tanssittu askeltakaan syystä, että me ei harrasteta mitään lavatanssia.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
jhoik
14.09.2004 22:59:40

Meidän piti joskus mennä mun entisen punk-bändin kanssa soittamaan häihin. Oltiin jo valmiina menemään kun meitä pyydettiin mutta en muista mikä tuli esteeksi.
Vapaata tilaa myytävänä.
baron
15.09.2004 03:00:10

Hiukan häitä soitelleena: Nykyisin tavallinen toive tuntuu olevan pari settiä "perinteistä" tanssimusaa ja pari settiä bilemusaa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
Chemo
15.09.2004 09:22:55 (muokattu 15.09.2004 09:23:27)

Kyllä se kovilla bändeillä Helsingin suunnalla on vähintään se 150e. Aika usein 170-200 välillä, kokoonpanossa 4-6 jäsentä. Kalliita ovat joihinkin juhliin, mutta hyviä. Kyllä niitä halukkaita tilaajia on riittänyt.

Aika halvalta kuulostaa tuo! Siis jos kyse ei oo mistään kaverinpalveluksesta tai muusta, vaan ihan ostetusta rahakeikasta. Ei oo ihme että ostajia on tuollaiseen hintaan... ennemmin mä kuitenkin näkisin että hinnoittelussa liikuttaisiin Vilhelmuksen kuvailemissa luokissa.

Muutamat häät olen soittanut, juuri sillä "pakolliset häätanssit"+loppuilta vanhoja hittejä-kuviolla. Joskus on muuten hääkeikallakin ollut yleisöllä niin kova meno päällä että siitä on itsellekin jäänyt hyvä fiilis pitkäksi aikaa.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
M.i.k.key
15.09.2004 13:07:34 (muokattu 15.09.2004 13:08:42)
Aika halvalta kuulostaa tuo! Siis jos kyse ei oo mistään kaverinpalveluksesta tai muusta, vaan ihan ostetusta rahakeikasta. Ei oo ihme että ostajia on tuollaiseen hintaan... ennemmin mä kuitenkin näkisin että hinnoittelussa liikuttaisiin Vilhelmuksen kuvailemissa luokissa.

Tuo minun hintani oli luonnollisesti per JÄSEN! eli esim 5*170=850e
Tuohon vielä vaikka 50e PA-vuokraa niin hinta on sen 900e.
Puhun nyt oikeasti bändeistä joissa soittaa ammattimuusikoita. Hyviä soittajia, laulajilla kunnon mapit, monipuolinen ohjelmisto ja ammattiasenne. Tuohonkin hintaan keikkoja on!

Ristus, anna mun kaikki kestää. 150e per BÄNDI???
HALOO!!!
Chemo
15.09.2004 13:30:22

Tuo minun hintani oli luonnollisesti per JÄSEN!

No hyvä. Mä jo ajattelin, että jotain outoa tuossa olikin.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
superfly
15.09.2004 13:31:17
Tuohon vielä vaikka 50e PA-vuokraa niin hinta on sen 900e.

Mistä peevelistä saa PA:t 50 euroon? Minä oon maksanut paskasta mikserivahvarista, parista Shuren mikistä ja kahdesta kaapista aina 100 - 120 euroa! Ryöstöä on se!
L.Ruoska
15.09.2004 14:12:38 (muokattu 15.09.2004 14:16:40)

Oletteko itse soittaneet häissä?
Joo.

Minkälaista musiikkia soititte?
No me oltiin onneks vaan semmonen parin biisin ohjelmanumero eli ei tarvinnu koko iltaa soittaa. Tosin kaverimeiningillä oltiin soittamassakin, eli palkaksi saatiin ruokaa ja simaa.

Biisit oli Eternal Flame, Pretty Woman, I Love Rock n Roll, I Feel the Earth Move...ehkä jotain muita vielä ja loppuun Pirisen Jonnan "Tyytyväinen". Neiti kun sattui laulamaan tässä meidän hääbändissä =)

Itse menin just kihloihin, tänään saatiin kämppä ja tammikuussa viimeistään (toivottavasti) naimisiin. Tarkotuksena ois ite soittaa ainakin pari biisiä hääbändissä, listalle ollaan tulevan vaimon kanssa mietitty Born to be my baby (Bon Jovi), Candle song (UKJ), Killing in the Name of (RATM), Black Hole Sun (Soundgarden) ja jotain muuta sekalaista rockia =) Kunhan se kuulostaa hyvältä ja jengi tykkää niin ei todellakaan tarvii soittaa mitään satumaatangoja ;-)

Edit: niin ja siis nää on ihan parin tunnin häät vaa, eka vihkiminen, sit ruokaa ja musaa ja "kiittimoi". Mulla on ainakin jotain muuta tekemistä hääyönä kun pyöriä jossain "#€"#€n häissä koko ilta.. ;-)
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)