Aihe: ESP vai Jackson?
1 2
käsi
13.09.2004 06:18:56

mene kokeilemaan ja se kumpi sopii paremmin kätösiisi ota se
hulluus on hulluudessa
mungiisi
13.09.2004 13:30:32
Oletko soittanut ESP vai LTD kepeillä? Ja millä malleilla? Itsellä on toisena kitarana LTD V-350 ja ei kauheesti häpeile Jenkki Jacksonin rinnalla. On neck-thru, EMG-81 setti, ruusupuuotelauta ja hemmetin hyvä soittaa.

Ltd:llä olen soittanut, ja jotain ihan espiäkin pimputellut, en tykkää kummastakaan, mutta kyllä tuo esp kai ihan laadukas on, mutta ltd on sitten jo ihan jotain muuta. Kyllähän niissä neckthrukin voi olla, mutta se sustaini ja sointi on sitten eriasia
Ben_D
13.09.2004 13:36:02 (muokattu 13.09.2004 13:38:52)

Ltd:llä olen soittanut, ja jotain ihan espiäkin pimputellut, en tykkää kummastakaan, mutta kyllä tuo esp kai ihan laadukas on, mutta ltd on sitten jo ihan jotain muuta. Kyllähän niissä neckthrukin voi olla, mutta se sustaini ja sointi on sitten eriasia

No enpä ole omassa LTD kepissäni huomannut moista ongelmaa. Ja onpahan noita V-350 malleja näkynyt ihan ammattimiehilläkin, että mitenkähän ne saavat sen soimaan?

Ja omasta LTD:sta vielä sen verran, että ei siinä ole ESP keppiin mitään muuta eroa kun otelaudan materiaali eli Ruusupuu Vs. Ebeneepuu. Jacksonissani on ebeneepuuotelauta enkä ruusupuuhun mitään ihan järkyttävän suurta eroa huomaa. Että en puhu siis mustatuntuu perusteella, vaan kokemuksesta.
Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä.
mungiisi
13.09.2004 21:26:35
No enpä ole omassa LTD kepissäni huomannut moista ongelmaa. Ja onpahan noita V-350 malleja näkynyt ihan ammattimiehilläkin, että mitenkähän ne saavat sen soimaan?

Ja omasta LTD:sta vielä sen verran, että ei siinä ole ESP keppiin mitään muuta eroa kun otelaudan materiaali eli Ruusupuu Vs. Ebeneepuu. Jacksonissani on ebeneepuuotelauta enkä ruusupuuhun mitään ihan järkyttävän suurta eroa huomaa. Että en puhu siis mustatuntuu perusteella, vaan kokemuksesta.

No tietenkin kitarat ovat yksilöitä, hyvinkin voi olla että tuo sinun ltd päihittää jopa RR1T:si, mutta silti jos pitäisi valita ltd:n ja japani jacksonin väliltä, ottaisin jacksonin :)
Jii
13.09.2004 21:48:40

En nyt dissaa sun soitinta, mutta ihan suoraan LTD:llä ja ESP:llä on mun soittokokemuksilla selvä ero.

Hyvät soittajat saa kitaran kun kitaran soimaan, mun kaltaisten kermaperseiden tulee takertua niihin eroihin.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Ben_D
13.09.2004 21:58:30 (muokattu 13.09.2004 21:59:42)

En nyt dissaa sun soitinta, mutta ihan suoraan LTD:llä ja ESP:llä on mun soittokokemuksilla selvä ero.

Hyvät soittajat saa kitaran kun kitaran soimaan, mun kaltaisten kermaperseiden tulee takertua niihin eroihin.

Kuten sanottu. Mun Jackson on Jenkkikeppi kaikenmaailman herkuilla, joista mä en edes tajua hevonpaskaa kun taas LTD on Korea kamaa. Eli siis tässähän on jonkunnäkönen ESP (Jackson) vs. LTD asettelu. En mä mitään järkyttäviä eroja huomaa. Onhan se Jackson ihan vitun hyvä soittaa, mutta niin on LTD:kin varsinainen laatupeli. Voi selittyä osittain sillä, että toi mun LTD ei ole sieltä hintaluokassaan halvimmasta päästä, vaan on uutena maksanut reilut 1000 ecua. En tiedä, mutta voisin kuvitella, että ne halvemmat LTD:t ovat samanlaisia rimpuloita kun Jacksonin vastaavat.
Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä.
Jii
13.09.2004 22:13:08
tässähän on jonkunnäkönen ESP (Jackson) vs. LTD asettelu. En mä mitään järkyttäviä eroja huomaa. Onhan se Jackson ihan vitun hyvä soittaa, mutta niin on LTD:kin varsinainen laatupeli.

Ihan tosta ESP vs LTD-hommasta:

Mä olen soittanut muutamia deluxe sarjan LTD:itä. Ne oli hyviä, mä en haukkuisi niitä missään nimessä. Olen soittanut myös ESP:itä ja ne oli mielestäni parempia. Näissä vertailuissa hyvää on se, että mä soitin peräkkäin LTD:tä ja ESP:tä.

En siis omista LTD:tä, enkä ESP:tä, joten ensivaikutelma on ollut vahva ja selkeä molemmillä kerroilla.

Toi sun LTD on sun oma ja jos olet tykännyt soittaa sillä useamman vuoden, niin se on hyvä soitin. Mä en ole hakemassa mitään totuutta, vaan kerron omia kokemuksiani.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
mungiisi
16.09.2004 20:14:17
Nyt on sitten minullakin uusi keppi, Jackson Fusion Pro. Tästä en luovu, paras mitä olen ikinä soittanut, jos ei kaverin Jacksonin custom shoppia lasketa. Jacksonin aktiivielektroniikka ja j-50-b talla humbuckeri tekee saundista niin pirun hyvän, että kyllä kelpaa :)
skebajaba
16.09.2004 22:01:24
Nyt on sitten minullakin uusi keppi, Jackson Fusion Pro. Tästä en luovu, paras mitä olen ikinä soittanut, jos ei kaverin Jacksonin custom shoppia lasketa. Jacksonin aktiivielektroniikka ja j-50-b talla humbuckeri tekee saundista niin pirun hyvän, että kyllä kelpaa :)

ostitko torilta? ite olin kanssa ostamassa ja olin jo käynyt testailemassa ja kaikkea, mutta kerkesi mennä ennen liksa päivää=(... oli muuten pirun hyvä skitta jokatapauksessa.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
overtake
16.09.2004 23:34:32
Osta se ESP. On ainakin hintaansa nähden hyvä keppi. Noista Jacksonin Japski/Korea rimpuloista kun ei tiedä.

Täällähän on taas vissiin asiantuntijat äänessä. Japanilaisista kitaroista ja Korea/Indonesia kepukoista on turha puhua samassa lauseessa.
Eipä olisi erikoista että Japanilasvalmisteinen kitara voittaa laadussa Jenkkiläisen. Epäilemättä myös maanantaikappaleita on mahdollista löytää, mutta ei enempää kuin Jenkkiläisistäkään.

Ja pointtihan oli se, että Japanista tulee pääasiassa laatukitaroita. Koreasta/Indonesiasta halpisvalmisteita.

Tosin Jacksonista ei ole kokemusta tämän vuosituhannen puolelta että niistä nykyrimpuloista nyt on paha sanoa mitään.
mungiisi
17.09.2004 12:09:22
ostitko torilta? ite olin kanssa ostamassa ja olin jo käynyt testailemassa ja kaikkea, mutta kerkesi mennä ennen liksa päivää=(... oli muuten pirun hyvä skitta jokatapauksessa.

En ostanut, juttelin torin myyjän kanssa kans, mutta asui liian kaukana. Löysin samanlaisen, mutta mustan ja Tampereella myynnissä, erittäin hyvät kaupat tein, 95 vuoden jaska todellakin on laadultaa helvetin hyvä!
Antti90
17.09.2004 18:32:05

Ei Saksasta tilatussa tavarasta mene tullia, koska Saksa on EU maa. Jos ovat tullanneet kitaran niin suosittelisin korjaamaan tilanteen ja hakemaan rahat takaisin Tullilaitokselta.

No nyt kun juteltiin asiasta niin ei ne mitää tullia maksanu,itsellä koppa sekasin ku puhuttii ameriikoista jne.

Mutta mun mielipide tähän otsikkoon;
Jackson,vain siksi että Esp on nykyään joka toisella kepittäjällä,miule liian yleinen merkki kai ymmärrätte?
Oon koittanu monia Ltd_Esp keppejä ja hyvälaatuisia ja soittoisia ovat mutta tää nykypäivän Esp meininki ei käy mulle :/
Ashes to ashes, Dust to dust
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)