Aihe: CMX
1 2
lxi
31.12.2002 18:56:36 (muokattu 31.12.2002 19:00:39)
Mikä nyt kenenkin mielestä on "hyvää". Radiobiisit ovat aina aidan ylittämistä matalimmalta kohdalta. Yksittäisiä biisejä on vaikea suositella, levyjä enemmänkin.

Kolmikärki on etnoa ja HC:ta sekaisin, Veljeskunta hieman enemmän rock. Aurinko, Aura ja Rautakantele kaikki päteviä CMX-kiekkoja, hyviä ensikosketukseen. Discopolis komeankolkko konekokeilu, Vainajala taas perusrokimpaa tavaraa. Dinosaurus Stereophonicus on valtava runsaudensarvi kaikenlaista sekaisin. Isohaara oli meikäläiselle pettymys, mutta rockiahan sekin taas on.

Cloaca Maxima -kokoelma on tietysti hyvä tapa avata silmät. Ykköskiekolla ovat rockrallit (kovin hittipainotteista tosin), kakkosella hitaammat ja tunnelmallisemmat palat ja kolmosella vähän sekavampaa materiaalia -- b-puolia ja uusia biisejä.

Jos nyt kuitenkin biisejä täytyy luetella, niin jos kaivat käsiisi Pyhiinvaeltajan, Siivekkään, Helvetin hyvän paimenen, Rautakanteleen, Pelon enkelin, Matin ja Talvipäivänseisauksen, niin saat ehkä jonkinlaisen läpileikkauksen touhusta.
the jokke
31.12.2002 19:38:11
kuuntele Siivekäs.. se on yköne
the jokke
31.12.2002 19:38:35
löytyy vissiin Cloaca Maxima kokoelmalevyltä
maelstrom
01.01.2003 13:35:27
Marmori, Vanha Talvitie, Rautakantele, Siivekäs, Turkoosi, Pilvien kuningas, Aivosähköä, Kuolemattomuuden ääni, Silmien ummistamisesta Nansenin galvanointiin

Tuossa on repertuaari biisejä, jotka antavat hyvän kuvan pumpun monipuolisuudesta. Mutta kuten nahkis sanoi, CMX:ää tulee kuunnella levyllisen verran ja minä katsoisin, että hiteiksi on valittu ne kaikkein tylsimmät biisit.
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
aki
02.01.2003 09:20:47
Seittemän Jeesusta!
Arcana
02.01.2003 18:17:53
Kaikki paljon radiosoittoa saavat biisit muuttuvat väkisinkin tylsiksi, vaikka biisi itsessään olisi hyvä. Esimerkiksi Isohaaraa kuunnellessani hyppään joka kerta seiska-kappaleen yli.
-Mickill-
02.01.2003 18:49:13
Sametinpehmeä, Elokuun Kruunu, Ruoste, Matti, Surunmurhaaja, Taivaan Lapset, Ei Yksikään, Laulu Palavasta Linnusta.
Nuo on oikeastaan ainoat CMX biisit mitkä on mun mielestä oikeasti helvetin hyviä. Levyistä parhain on mun mielestä Vainajala, miltä löytyy kyllä myös turhia biisejä niinkuin kaikilta muiltakin CMX levyiltä mutta silti hyvä levy kylläkin.
Life Is Short And So Is My Cock.
Mortal Jane
02.01.2003 19:55:00
Saatana, Elokuun Kruunu ja Kirosäkeet.

Tuleeko muuten mielees mitään levyä, mistä just ne parhaat biisit sois radiossa?
Älä syytä ettet tule syytetyksi.
lxi
02.01.2003 20:03:34
Tuleeko muuten mielees mitään levyä, mistä just ne parhaat biisit sois radiossa?

Ei tule. Sinkkulohkaisut ovat kautta linjan niitä levyn perinteisimpiä, suoraviivaisimpia ja tylsimpiä biisejä.
Toveri
02.01.2003 21:28:38

Ei tule. Sinkkulohkaisut ovat kautta linjan niitä levyn perinteisimpiä, suoraviivaisimpia ja tylsimpiä biisejä.

Paitsi Manalainen. Tai no, eihän se varmaan pahemmin soinut. :D
maelstrom
02.01.2003 21:49:25
Eikä soinut Iliman pieletkään. Sekin on hyvä kipale.
Nuorta pessimistiä surullisempi näky on vain vanha optimisti. Kotisivut täällä
Kitaranraiskaaja
03.01.2003 15:12:00

Eikä soinut Iliman pieletkään. Sekin on hyvä kipale.

Mutta Minne paha haudattiin soi, se on hyvä, vaikka onhan se aika suoraviivainen ja yksinkertainen.
Kitaranraiskaaja.cjb.net - Siellä on kaikki. (päivitetty 14.12.2002)
kaake
03.01.2003 15:27:52
Lapsi

(Olihan tämä pakko mainita!)
Mika Antero
06.01.2003 09:39:41
Sanokaas jotain todella hyviä biisejä tältä porukalta, kun mulle ei ainakaan radiossa kuulemani biisit oo mitenkään kolissu

Minun mielestäni CMX:n hyvät biisit löytyvät Veljeskunta ja Aurinko levyiltä. Niiden jälkeen "minun keesini lässähti", käyttääkseni Yrjänän omia sanoja. En ilmeisesti ole aikuistunut yhtä nopeasti kuin A.W...
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Heissi
06.01.2003 21:25:27
Discopolis on ensimmäinen CMX-levy jota olen kuullut. Siitä pidin (ja pidän edelleen) kovasti. Sen jälkeen olen koittanut kuunnella muitakin seeämäksä-lättyjä, mutta yksikään ei ole kolahtanut yhtään. Esimerkiksi Aurinko-lätty on aivan sietämätöntä sontaa. Liian taidetta. Taidan olla vammainen.
Ex-Hesmo
pliskola
07.01.2003 11:42:40
Kaikki paljon radiosoittoa saavat biisit muuttuvat väkisinkin tylsiksi, vaikka biisi itsessään olisi hyvä. Esimerkiksi Isohaaraa kuunnellessani hyppään joka kerta seiska-kappaleen yli.

Niin..on se totta et ehkä ne tylsimmät pääsee radioon, mut se onkin hyvä, ei niitä loppuja sit raiskata kokonaan.
Hyviä tai melkein parhaita CMX- biisejä löytyy B-puolilta. Väkivallan moottorit, epäluoma, ehdota jotain parempaa, punainen nro. 6, ja kaikilt levyilt löytyy hyvää, mikään ei oo kuuntelematta jättämisen arvoinen, paitsi ehkä biiseistä Matin ja Lapsen voi jättää omaan arvoonsa, hauskoja nekin kyl on! Uusin Isohaara oli aikamoinen pettymys, tai omat odotukset ainaskin.
Maisteri
07.01.2003 17:24:35
Päänsärkijä
Pohjoista leveyttä
Pelon enkeli
Kylmänmarja
Surunmurhaaja
Laulu palavasta linnusta
Discoinferno
Nimetön
Rautakantele
Kirosäkeet
Ruoste
Nainen tanssii tangoa
Ainomieli
Marmori
Kätketty kukka
Nahkaparturi
Hiki
Matti
Väkivallan moottorit
Negatiivinen asenne
Blenderhead
08.01.2003 13:42:08
No joo. Väittäköön kuka mitä tahansa, mutta...tai antaa olla.

Joo. Niitä CMX:n biisejä on vähän vaikea ruveta luettelemaan, kun menis tuota tilaa aika paljon. Niin ja aikaa. Mutta tässä tulee omasta mielestäni parhaat.

Ruoste, Siivekäs, Linnunhammas, G......joo enpä jaksa enempää, vaikka eipä noita hirveesti sielä tullu, mutta silti.
pliskola
08.01.2003 14:56:14
CMX on hyvä bändi kauttaaltaan, mut fanit on aivan arseesta. Suurin osa ottaa kaiken tosissaan, mitä ikinä orkka(Yrjänä lähinnä)sanookaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)