Aihe: Onnistuneimmat Beatles-coverit
1 2 3 4 5
Ola_90
11.09.2004 22:35:18
No sä olet niin saatanan rok nimeä ja autoa myöten, että et edes "saa" digata biitlesistä.

Sanoit justiin sen mikä mun piti tässä sanoa.

Mä en itse asiassa ole kuullut juurikaan Beatles-covereita, mitä nyt näitä vanhoja suomalaisia.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Jani The Rock
11.09.2004 22:43:13

No sä olet niin saatanan rok nimeä ja autoa myöten, että et edes "saa" digata biitlesistä.

Hoho! Entäs Hanna Ekolasta tai Janos Valmusesta? Tai Hortto Kaalosta? En mä saisi varmaan digata niistäkään, mutta kummasti niidenkin levyt on tossa hyllyssä esillä. Eikä pelkkänä koristeena.
Don`t mess with the countryboys
Mechanizm
11.09.2004 22:46:23
Jeff Healey - While My Guitar Gently Weeps
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Funkyshiva
11.09.2004 22:47:46
Aerosmith veivaa I´m Down:in mainiosti.
Funkyshiva
SWLABR
12.09.2004 00:09:40
Kotimaisista Beatles-covereista onnistuneimpiin lukeutuu ehdottomasti Topi Sorsakoski & Agentsien Soi kitara murheissaan (While My Guitar Gently Weeps).
What we have here is a failure to communicate.
BaariMikko
12.09.2004 00:14:01

Hoho! Entäs Hanna Ekolasta tai Janos Valmusesta? Tai Hortto Kaalosta? En mä saisi varmaan digata niistäkään, mutta kummasti niidenkin levyt on tossa hyllyssä esillä. Eikä pelkkänä koristeena.

Olihan tämä huumoria? :>

Jukka Gustavsonin jazz-sovitus Yesterdaysta yllätti, nähdessäni biisin nimen levyn kannessa oli ensimmäinen reaktioni "jaahas...". Ja kun nyt tähän aiheeseen päästiin, niin Wigut vetivät kyllä taannoisella Semifinalin-keikallaan A Day In the Lifen komeasti.

Muista tulee mieleen ainakin Coronerin versio I Want Yousta. Hyvin toimii.
Ossi
12.09.2004 00:58:32

Teijo Joutsela ja Humppaveikot :
"Hän Sinun On" (She Loves You jee jee jee)

Heh... Kaksi näennäisesti toisistaan hyvin kaukana olevaa maailmaa kohtaavat Humppaveikkojen versiossa aika mageesti. Minusta.

Pepe Willbergistä voidaan olla montaa mieltä, mutta "Rööperiin" ei o mielestäni ollenkaan paskempi coveri. Junnu Vainiolla oli harvinainen kyky oivaltaa vierasmaalaistenkin biisien kuvaamia miljöitä ja tunnelmia sekä soveltaa niitä uskottavasti täkäläiseen ympäristöön. Puhumattakaan miehen valmiuksista kiteyttää suomalaisen sielun oleellisimmat asiat muutamaksi riimiksi, jotka vielä sattumoisin istuivat musaan kuin hanska käteen. Sarallaan lyömätön. Niinku Biitleskin.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Stain
12.09.2004 00:59:53
En ole kuullut yhtään hyvää Beatles-coveria. Ehkä Beatles on sellainen bändi jota ei saisi coveroida.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Johannes_t
12.09.2004 05:29:42

En ole kuullut yhtään hyvää Beatles-coveria. Ehkä Beatles on sellainen bändi jota ei saisi coveroida.

Kokeilepa Stevie Wonderin versio biisistä "We can work it out", toimii!
DoThePop
12.09.2004 09:41:23

Marvin Gaye:n Yestarday coveri kannattaa ehdottomasti kuunnella.Mulle tuo toimii todella loistavasti.Kyllä tää versiointi todistaa sen että kaikkia bändejä saa ja kannattaa coveroida.
Vilppu
12.09.2004 10:05:52
Eikös se muuten ollut A day in the life, minkä Laila Kinnunen tulkitsi?

Taitaapi hyvin olla hyvin mahdollista näin tarkemmin ajatellen. Pää alkaa käydä harvaksi näin vanhemmiten.
Tulevaisuus on ajanjakso, jolloin liiketoimemme menestyvät, ystävämme eivät petä ja onnemme on varma. - Ambrose Pierce -
sub zero
12.09.2004 10:16:12
Seuraavaks pitäs kai kysyä että mikä on paras Beatlesin tekemä coveri, heh heh... Japsit oli kuulema innoissaan kun Harrison soitti niille 60-luvun alussa Roll Over Beethovenia
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Ola_90
12.09.2004 10:28:35 (muokattu 12.09.2004 10:31:51)
Mie taas tykkään biisistä:Maailma ilman rakkautta.
Vasta äskettäin hokasin että se on Lennon/McCartney-biisi

Se on kyllä hyvä piisi. Perkules kun eivät itse levyttäneet sitä.

Seuraavaks pitäs kai kysyä että mikä on paras Beatlesin tekemä coveri, heh heh... Japsit oli kuulema innoissaan kun Harrison soitti niille 60-luvun alussa Roll Over Beethovenia

Roll Over Beethoven on kyllä kova, mutta Rock n' Roll Music on paras. Mitäs muita covereita niillä nyt olikaan.. Long Tall Sally ainakin. Se on rankka.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
pierumooses
12.09.2004 12:29:39
Guns N' Roses - Live And Let Die
Kummeli - Minä olen mursu
SKIBIDUWEINAU
carhu
12.09.2004 13:30:45
Pystyykö niitä biisejä edes coverointi pelastamaan?.

Komppaan. Ja jos coveroidaan niin raiskataan sit kunnolla!
Olihan tää Simo Salmisen jäätä särkemäänkin joku beatles juttu vai?
Phobophile
12.09.2004 15:47:24
Type O Negativen Daytripper Medley.
Love Subverted, Lust Perverted
jhoik
12.09.2004 16:05:05

Onko Twist And Shout Beatleseiden biisi?
Vapaata tilaa myytävänä.
DJKaaos
12.09.2004 16:23:45
Onko Twist And Shout Beatleseiden biisi?

ei oo
Jos et tarvitse etkä halua jotakin, sitä on runsaasti tarjolla
AP
12.09.2004 17:52:56
Guns N' Roses - Live And Let Die

Väljää tulkintaa, eikö tuo ollut kuitenkin Paul McCartneyn ja Wings-bändin biisi, ei Beatlesin.

Vastaan tähän alkuperäiseen kysymykseen, että Elviksen versio Somethingistä on varsin tyydyttävä.
K100 #7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)