Aihe: Punkit, prkl!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ola_90
10.09.2004 19:08:28
Tämä on turhaakin turhempaa. Tapella nyt siitä, että ollaanko sitä punkkeja eli ei. Ja aitoja vai ei. Ja niin edelleen jne... Niin turhaa, turhaa, turhaa! Toiset vakuuttelee, toiset v*ttuilee. Tai kaikki v*ttuilee. Tämähän on ihan persiistä. Typerää. En jaksa enää edes vaivata päätäni moisilla... Olenko punk, punkki tai punkkari... Paskan hailee. Minä voin luokitella itseni vaikka vessaharjaksi, ettei tarvitse selitellä, olenko aito vessaharja vai en... Kaikille riittää pelkkä vessaharja.

Niio. Mä alussa mietin kauheesti näitä "oonksmä nyt ihan varmasti tr00"-juttuja mutta eihän sillä ole vitun mitään väliä. Elämä muuttuu paljon helpommaksi kun sanoo vaan olevansa punkkari.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Kapina
10.09.2004 20:30:49
Niio. Mä alussa mietin kauheesti näitä "oonksmä nyt ihan varmasti tr00"-juttuja mutta eihän sillä ole vitun mitään väliä. Elämä muuttuu paljon helpommaksi kun sanoo vaan olevansa punkkari.

Ja vielä helpommaksi se muuttuu, kun ei sano olevansa edes punkkari. Harvalla kun on edes käsitystä, mikä on punkkari. En minäkään sitä osaa määritellä. "Punkkius" kyllä tajutaan ilmankin (se, kuka asian ymmärtää), tai jos ei tajuta, niin paskan väliä. Jos sen tietää itse, voi sanoa hymyssä suin olevansa hippi... Mitä väliä :).
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
jackcrow
11.09.2004 03:29:42
Täällä suomessa punkkarit on ainakin aivan helvetin ahdasmielistä porukkaa. Aina ollaan jostakin nipottamassa & niistäkin kuulee aina seläntakaa.
todella surullista...
Errorist
11.09.2004 13:20:28
Vittu tämäkin aihe on mennyt ajan mittaan semmoseksi kylläpäs/eipäs jutusteluksi. Tuo koko ns. punkkariudesta puhuminen on ihan täyttä paskapuhetta. Se on jokaiselle täysin oma asia. Sellanen joka näyttää punkkarilta ei todellakaan välttämättä ole punkkari. Joku saattaa haluta vain näyttää joltakin. Asenne ratkaisee. Alunperinhän koko ajatesuuntaus on lähtenyt siitä, ettei välitetä vittuakaan mitä muut sanovat. Nyt jos sattuu olemaan yksissä yleisen "punk" ajatesuuntauksen kanssa, muttei näytä ns. punkkarilta niin troo-punkit alkaa kysellä että ootko sinä joku takinkääntäjä. Kaikki lähtee itsestään. Muista ei tartte välittää. Eli tiivistettynä: punk on muotisuuntaus. Alunperin punk oli juuri tuon vastakohta.
how could hell be any worse?/ life alone is such a curse!/ fuck armageddon, this is hell!
jackcrow
11.09.2004 15:14:45
sääli että vain harvat tuon tajuavat, tai sitten ne ymmärtävät tuon silti väärin. mutta samaa mieltä olen tuosta.
hanuristi
11.09.2004 16:14:38
Ja vielä helpommaksi se muuttuu, kun ei sano olevansa edes punkkari. Harvalla kun on edes käsitystä, mikä on punkkari. En minäkään sitä osaa määritellä. "Punkkius" kyllä tajutaan ilmankin (se, kuka asian ymmärtää), tai jos ei tajuta, niin paskan väliä. Jos sen tietää itse, voi sanoa hymyssä suin olevansa hippi... Mitä väliä :).

Komppaan.
"Nyt tuli Kekkilät housuun!"-Memmu IHKK #1 , MEKKALA #6
Jani The Rock
11.09.2004 17:22:01

Saatana sen ahdasmielisempää paskasakkia olekaan kuin yybertruutosipunkkarit, jotka on tehneet punkista harvojen ja valittujen temmellyskentän. Siinä on oikein suvaitsevaisuuden ja vapauden esitaistelijat jumalauta. Tulee mieleen se kerta, kun nämä scenetietoiset punkjumalat bannasi meidän bändin Anarkistiliiton festareilta, jonne oli keikka valmiiksi sovittu. Siinä oli sitä sananvapautta sitten. Kyllä se vapaus vaan näkyy olevan suuri vankila.
Don`t mess with the countryboys
Henko
11.09.2004 19:01:51

Juu ja jos et oo vegaani et voi olla tosipunkkari jne. Mutta on tuota t00-luokittelua muissakin skeneissä. Sen takia haistatankin pitkät kaikille skeneille.
If it's too loud, you're too old.
kerplunk
11.09.2004 19:21:28
mulle punkkius on sitä, että olen oma itseni. ei kai siihen muuta vaadita?
"...I'm not growing up, I'm just burning out..."
Jani The Rock
11.09.2004 19:46:44

Sen takia haistatankin pitkät kaikille skeneille.

Erittäin terve ja suositeltava elämänasenne.
Don`t mess with the countryboys
Ola_90
11.09.2004 20:00:34 (muokattu 11.09.2004 20:02:14)
Erittäin terve ja suositeltava elämänasenne.

Samaa mieltä.

mulle punkkius on sitä, että olen oma itseni. ei kai siihen muuta vaadita?

Ihan miten ite tykkäät, turha sitä on muilta kysellä.
Hohhoijaa
11.09.2004 21:12:22
Määritelkää punkkari
IMIK #17
Ola_90
11.09.2004 21:53:59
Määritelkää punkkari

Sun pitää määritellä se ihan ite.

Vitsi kun tää keskustelu on tämmöstä, tästä aiheesta olisi voinut saada hyvää jutustelua aikaiseksi mutta kun melkein heti alusta lähtien meni jutut tälle linjalle...
Errorist
11.09.2004 23:37:00
Sovitaanko, että jatketaan "punk-henkistä" keskustelua. Älkäämme jauhako enää punkin huonoista puolista vaan keskitytään siihen hyvään. Siitä siinä kuitenkin on kysymys. Ja jotta ei menisi liian vakavamieliseksi keskustelu (jota punkinkaan ei mielestäni pitäis olla), käykää http://www.nothingnice.com sivuilla lukemassa hyviä punk-aiheisia sarjakuvia.
how could hell be any worse?/ life alone is such a curse!/ fuck armageddon, this is hell!
Ola_90
12.09.2004 10:50:44
Ja jotta ei menisi liian vakavamieliseksi keskustelu (jota punkinkaan ei mielestäni pitäis olla), käykää http://www.nothingnice.com sivuilla lukemassa hyviä punk-aiheisia sarjakuvia.

Kiitoksia linkistä. Suosikkeihin meni. "Evolution of 90's punk"... Että nää on hyviä.

Kuunteleeko muuten kukaan täällä Me First and the Gimme Gimmesiä? Siinä vasta hauska bändi, kannattaa tutustua. Vetelevät punk- ja ska-tyyppisiä covereita vähän kaikenmoisista biiseistä.
hanuristi
12.09.2004 11:45:59
Kuunteleeko muuten kukaan täällä Me First and the Gimme Gimmesiä?

Mie ainakin, vaikkei ihan ylimpiä suosikkeja ole kyllä.
"Nyt tuli Kekkilät housuun!"-Memmu IHKK #1 , MEKKALA #6
Il Brutto
12.09.2004 12:24:48

Kuunteleeko muuten kukaan täällä Me First and the Gimme Gimmesiä? Siinä vasta hauska bändi, kannattaa tutustua. Vetelevät punk- ja ska-tyyppisiä covereita vähän kaikenmoisista biiseistä.

Joo. Se on minusta semmonen pänti, ettei niiltä ole tullut yhtään semmosta kokonaisuudessaan hyvää levyä, mutta loistavia yksittäisiä koverointeja on moniakin.
"Ite oot kermaperuna." -Dutteri IHKK #2
Kapina
12.09.2004 14:54:50
Määritelkää punkkari

Ei sitä tartte määritellä. Ei sitä voi määritellä.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Errorist
12.09.2004 15:10:58

Gimmesihän on semmonen perushyvä bändi. Covereitahan tykittelevät, välillä onnistuen, välillä vähän vähemmän onnistuen. Aikamoinen punk-rockin tähtijoukko on porukka. Ja niiltähän on tulossa Fatin kautta kohta uus levy. Pitää tarkistaa josko olisi vaikkapa parempi kuin edellinen levy. Se oli vähän kuraa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)