Aihe: Howlin´Wolfin valkoinen levy ?
1
reijoteppo
11.09.2004 22:15:11
Muistaakos kukaan bluesmies sellasta Howlin Wolfin LP:tä joka painettiin valkoiselle vinyylille. Siinä oli hirveetä fuzz-kitarointia ja muuta sähkösälää. Tokan puolen vika biisi oli "Built for Comfort" ??

Mikä sen levyn nimi on ?

Electric Wolf....
Ossi
12.09.2004 01:32:35

Otsakkeesta tuli oitis mieleen "The London Howlin' Wolf Sessions", joka ei minusta ole lainkaan hassumpi. Olkoonkin että taustahemmoina hääräävät valkoihoiset wannabeebluesmiehet :)

willie ajoi tässä takaa jotain ihan muuta.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
dfloreno
13.09.2004 19:24:18

Muistaakos kukaan bluesmies sellasta Howlin Wolfin LP:tä joka painettiin valkoiselle vinyylille. Siinä oli hirveetä fuzz-kitarointia ja muuta sähkösälää. Tokan puolen vika biisi oli "Built for Comfort" ??
Mikä sen levyn nimi on ?

Samaa mieltä, se on se Electric Wolf -platta. Samaa tuhnua on Muddy Watersilla kuin Electric Mud ... Nää oli näitä Marshall Chessin visioita myydä vanhoja bluesukkoja nuorelle psykedelia sukupolvelle :). Toi Electric Mud on julkaistu uudelleen remasteroituna, Wolfin vastaavaa en ole nähnyt.... se on kyllä totuuden nimessä huonompi.

Mutta sano kuka tahansa mitä tahansa noista kiekoista, mä oon kyllä nauttinut electric mudista suuresti, suosittelen. Ja kyynisesti voisin väittää myös heti perään että toi Fat Possum -ideologia paljon velkaa näille 'electric' -levyille :).

Muddy itse on todennut muuten elctric muddy levystä: 'Dogshit!' :).
Blue Moon
14.09.2004 12:08:28

Samaa mieltä, se on se Electric Wolf -platta.

Olikos tuon alkuperäinen nimi kuitenkin "The New Howlin' Wolf Album" (Cadet LPS-319, v. -70) ?

Mutta sano kuka tahansa mitä tahansa noista kiekoista, mä oon kyllä nauttinut electric mudista suuresti, suosittelen. Ja kyynisesti voisin väittää myös heti perään että toi Fat Possum -ideologia paljon velkaa näille 'electric' -levyille :).

Tuosta tuli mieleen, että ainakin jotkut rap/hip hop - heput ovat kertoneet "Electric Mudin" olleen heille huomatava vaikuttaja.

Muddy itse on todennut muuten elctric muddy levystä: 'Dogshit!' :).

Tiedä mihin uskoa... Sama juttuhan on painettu moniin kansiin ja kirjoihin Wolfin sanomana tuosta omasta kokeellisesta albumistaan. :-)
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
dfloreno
20.09.2004 22:46:15

Olikos tuon alkuperäinen nimi kuitenkin "The New Howlin' Wolf Album" (Cadet LPS-319, v. -70) ?

voi toki olla, mä kyllä muistelisin että se tuli ulos nimenomaan tolla electric wolf nimellä ulos. Ja sehän relattiin jo aiemmin kuin v. -70?

Tuosta tuli mieleen, että ainakin jotkut rap/hip hop - heput ovat kertoneet "Electric Mudin" olleen heille huomatava vaikuttaja.

jep, kyllä siltä levyltä on napsittu kivasti sampleja... sieltä lähtee pari aika tanakkaa biittiä.

Tiedä mihin uskoa... Sama juttuhan on painettu moniin kansiin ja kirjoihin Wolfin sanomana tuosta omasta kokeellisesta albumistaan. :-)

Joo, muddyhan ei aluksi kait lämmennyt, mutta sitten kun se levy kuitenkin myi, niin vaihto sitten mielipidettä :). mutta sen biossa se myöhemmin haukkuu tota levyä - ja ihan suotta IMO :) Siinä levyllä soitti kitaraa semmoinen hemmo kun Pete Casey, se soitti myös niissä Miles Davisin noise-porukoissa... ihan huippu-ukko, tsekatkaa jos vaan löydätte.
Blue Moon
20.09.2004 22:54:17 (muokattu 20.09.2004 23:32:31)

voi toki olla, mä kyllä muistelisin että se tuli ulos nimenomaan tolla electric wolf nimellä ulos. Ja sehän relattiin jo aiemmin kuin v. -70?

No vuosi -69 näkyy jossakin listauksissa ja nimenä "The Howlin' Wolf Album" ja myös "This is Howlin' Wolf's New Album". Siinä oli muistaakseni perässä joku teksti, että ".. and he doesn't like it".

Esim.

http://www.furious.com/perfect/wolf/discography2.html

Mulla on kyllä sellainen mielikuva, että levy julkaistiin eri nimeíllä eri merkeillä (Chess ja Cadet)?

Olisko siinä Hoffmanin uudessa Wolf-elämäkerrassa varmistusta? En oo vielä lukenut, tilauksessa...
2541
21.09.2004 00:25:29

Siinä levyllä soitti kitaraa semmoinen hemmo kun Pete Casey, se soitti myös niissä Miles Davisin noise-porukoissa... ihan huippu-ukko, tsekatkaa jos vaan löydätte.

Tarkoitat varmaan Pete Cosey. Aika huuruista kitarointia on mieheltä esim. Milesin Dark Magus -tuplalla.
Pitääkin kaivaa tuo Muddyn levy jostain.
Blue Moon
21.09.2004 00:28:02

Tarkoitat varmaan Pete Cosey.

Eikös tää Cosey (+ suunnilleen sama muukin jengi) ollut sekä Muddyn että Wolfin "kokeellisilla" levyillä?
LonelyRider
21.09.2004 11:21:51
Onko tuolla Electric Wolf levyllä "Do The Do" ja "Highway 49", vai onko ne tehty aikasemmin?
possum
21.09.2004 18:25:38
Itseasiassa Muddyn osalta "psykedeelinen kausi" jatkui vielä seuraavalle, yhtälailla bluespuristien vieroksumalle "After the Rain" -kiekolle, jolta löytyy ainakin meikäläisen korviin varsin jylhästi kumiseva raita "Bottom of the Sea"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)