seventh son 08.09.2004 18:07:03 | |
---|
kuinka pitkään olit soittanu ennenku liityit ekaan bändiin? ja toinen asia olis että miten löytää/perustaa bändi? sillä ainoa jotain soittava tyyppi on rumpali eikä se oikein riitä bändiin vai? life is pain...
get used to it. |
Jooba 08.09.2004 18:22:56 | |
---|
mä olin soittanut jonkun puoli toista vuotta ennen ku vedettiin ekat harkat... ja ollaan edelleen pystyssä... sun pitää kysellä vähän kavereiltas et kiinostaisko tosissaa musiikki soitto mielessä ja alkaa puhumaan siitä... ei toinna ottaa kavereita jotka eivät ole varmoja asiasta jatkavatko soittoa pitempään vaan haluavat vain mainetta ja mammonaa... ja sit jos homma pissii niin ne on ulkona ennen seuraavia treenejä... |
Jimi 08.09.2004 18:25:50 | |
---|
mä olin soittanu noin 3 vuotta. tai mulla oli ollu faijalta kitara lainassa. sit vuoden oli ollu oma kitara ja vahvistin. sit vaa yhet mun luokkalaiset jotka sai tietää et soitan kitaraa ni kysy et haluunko soitella niiden kanssa. pistä joku sun kaveri soittamaan bassoo. kyl kitara ja rummutki riittää. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
willie 08.09.2004 19:19:18 | |
---|
kuinka pitkään olit soittanu ennenku liityit ekaan bändiin? ja toinen asia olis että miten löytää/perustaa bändi? sillä ainoa jotain soittava tyyppi on rumpali eikä se oikein riitä bändiin vai? Moi ! Kyllä bändisoittamisen voi alottaa vaikka heti kun löytää pari asiasta kiinnostunutta kaveria. Pistä ilmoitus vaikka tuonne muusikoiden.netin Wanted -palstalle. Ei sitä heti alkuun tarvitse olla varsinaista "bändiä". Sehän on jo ihan kiva jutella musiikista ja jammailla yhdessä vaikka kahdella kitaralla ja rummuilla. Sitten vaan basso ja laulu mukaan kun löytyy sopivat kaverit löytyy. Siitä se lähtee ! Basisti, melkein 50v. |
VÄKIPÄÄ 08.09.2004 19:39:21 | |
---|
vuoden verran vissiin tuli kotona rämpytettyä ennen kuin pantiin bändi pystyyn. Rohkeasti vaan jonkun toisten kanssa soittamaan, bändissä oppii soittamaan paljon paremin kuin kotona treenaamalla! Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä. |
toxic 08.09.2004 20:31:11 (muokattu 08.09.2004 20:31:47) | |
---|
No Perkele! Minä oon soittanu kohta 6/5 vuotta eikä oo ollu mitään mahiksia perustaa/liittyä päntiin. Perkeleen nilsiä... |
Härski 08.09.2004 21:12:40 | |
---|
Soittelin jotain kolme vuotta yssisseen, kunnes pistin bändin pystyyn. Kokoonpano on vaihtunut jne. mutta nyt tuntuu olevan raiteet oikeassa suunnassa. |
Nyar 08.09.2004 21:17:01 | |
---|
Aloitus(kokeilut) 2 vuoden soiton jälkeen. Eka keikka 4 vuoden soittelun jälkeen, että siitä vaan aloittaminen on aina hauskaa. UPDATED 28.8.2004. |
Teijo K. 08.09.2004 21:18:12 | |
---|
Perustettiin ensin bändi, ja sitten alettiin miettimään kuka voisi soittaa mitäkin. |
D_Steele 08.09.2004 22:08:17 (muokattu 08.09.2004 22:12:23) | |
---|
Olin kitaraa soitellut ehkä n. 7kk kun kaverin kanssa jutellessa (tämä tapahtui kesällä 2003) tuli ilmi, että hän osaisi jotenkuten laulaa ja sitten kun kerroin, että olen tuota kitaraa rämpytellyt, niin päätettiin, että tästä lähtee käyntiin maailmanhistorian kenties paras yhtye. Sitten kun eräs yhteinen kaverimme oli joskus maininnut, että on joskus koulussa bassoa soitellut, pyydettiin hänet mukaan. Rumpalisti löytyi minun luokalta ja vaikka hän ei ollutkaan tavannut laulajaa ja basistia, heti ensi tapaamisen jälkeen huomasimme, että kaikki tulevat hyvin toimeen keskenään. Sitten kun jalkapallojoukkueemme treeneissä tuli puhetta bändistämme, mainitsi yksi joukkuetoveri myöskin käyneensä jonkun aikaa kitaratunneilla ja pyysimme hänetkin mukaan. Ensimmäiset treenit pidettiin kouluni musiikkiluokassa viime keväällä. Ensi treeneissä soitettiin Paranoidia ja vähän Iron Maideniakin. Kesällä emme ikävä kyllä päässeet treenaamaan, koska koulu on silloin tietysti kiinni, mutta ensi viikolla alkaa taas kovaakin kovempi paukutus! Kädet tärisee jo innostuksesta ja odotuksen piinasta. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin. |
Dumb 08.09.2004 23:36:26 | |
---|
Perustettiin ensin bändi, ja sitten alettiin miettimään kuka voisi soittaa mitäkin. Näin meni meilläkin, heh. |
Super-Jari 09.09.2004 07:06:22 | |
---|
Muutamia vuosia. Olisi varmaan pitäny vain jatkaa yksin soittamista. Ensimmäisessä bändissäni soitin rumpuja ja bassoa. Molempien soittimien ohella "lauloin". Voi jeesus että hävettää kun kuuntelee niitä nauhoja. Eihän virtuaalielämää voi korrekuloida in real life? -turbo |
Vemmy 09.09.2004 08:44:30 (muokattu 09.09.2004 08:48:52) | |
---|
Bändi pistettiin pystyyn humalassa, ja samalla jaettiin soittimet. Rumpali oli ainoa, jolla varsinaista soittokokemusta omasta instrumentistaan oli, kitaristi oli jo oikeastaan ostamassa kitaraa, ja toisella kitaristintapaisella taisi jo ollakin aito itse koulun käsityötunnilla tehty, mutta minulla ei kyllä omaa bassoa ollut vielä moneen kuukauteen muistaakseni, onneksi runpalilla oli sellainenkin. Joten yksinsoittelua ennen bänditouhuja ei tullut kokeiltua. Paitsi Casion sähköuruilla jo ala-asteella, mutta sitä ei lasketa. EDIT: ja toinen asia olis että miten löytää/perustaa bändi? sillä ainoa jotain soittava tyyppi on rumpali eikä se oikein riitä bändiin vai? Jos löytää rumpalin, niin äkkiä bändi kasaan, etenkin jos se rumpali osaa vähääkään soittaa. Kitaristeja on tiu tusinassa, ja basistinkin löytää suht helposti (jossei muuten niin tekee kitaristista basistin, eikä mitään "ei kitaristista tule basistia"-kettuilua, tulee siitä, vaikkei yhtä hyvä kuin oikeasta basistista;)), mutta ne hyvät rumpalit... Onneksi niitä on vuosien varrella siunaantunut useampiakin samoihin bändeihin. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
Locrian 09.09.2004 09:04:48 (muokattu 09.09.2004 09:05:25) | |
---|
Ala-asteen neljännellä luokalla perustettiin cover-poppoo.Mä olin soittanut tennismailaa,rumpali kattonu MTV:tä ja basisti nähny koulun musaluokassa basson.Sillä kokemuksella sitten... -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour |
Progressor 09.09.2004 13:10:21 | |
---|
Taidanpa tällätä pohjat tähän äänestykseen. Olen soittanut itsekseni rumpuja noin kahdeksan vuotta, ja tämän vuoden alussa pääsin ensimmäisen kerran yhteen bändiin soittamaan - tosin "vain" helistimiä ja kolistimia, koska treenikämpän puutteen vuoksi soitamme akustisesti. Varsinaista settiä en soita vielä missään bändissä. |
psykoosi 09.09.2004 13:32:29 | |
---|
olin soittanu 1,5 kk. kun menin bändiin. Minkä taakseen jättää sen peräsuolestaan löytää. |
Jimi 09.09.2004 14:35:22 | |
---|
meidän toinen kitaristi liitty bändii heti ku sai kitaran. oli soittanu sitä ennen vaa vähä koulussa. nyt vuoden päästä ni se on kyllä kehittynyt hemmetin paljon bändin avulla. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
seventh son 11.09.2004 12:18:01 | |
---|
mutta missäs sitä voisi alkaa soittamaan? olen nimittäin vasuri eikä näissä nuorisotiloissa ole vasuri kitaroita.... välimatka minun ja hänen välillä on pitkä, joten ei voi vaan raahata mun kamoja sinnekkään... mikä avuksi? life is pain...
get used to it. |
Perustettiin ensin bändi, ja sitten alettiin miettimään kuka voisi soittaa mitäkin. Samoin. Olisin halunnut olla rumpali, mutta neliraajatyöskentelyssä oli toivomisen varaa. |
Niq 13.09.2004 10:01:51 | |
---|
Perustettiin ensin bändi, ja sitten alettiin miettimään kuka voisi soittaa mitäkin. Samoin. Ainoastaan toinen kitaristi osasi soittaa jotain. Ja ensimmäinen biisi mikä osattiin soittaa oli oma biisi. Taisi olla toinenkin, sitten vasta opeteltiin soittamaan joku ajetaan me tandemilla. :) |