Progressiivinen = edistyksellinen Eli niin kauan kun bändi kokeilee jotain uutta, se on "proge"... On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
pro·g·ressiivinen 1 asteittain kehittyvä, kasvava, etenevä 2 uudistusmielinen, kehittävä, edistyksellinen suomen verotus on myös "progrea" |
Progressiivinen = edistyksellinen Eli niin kauan kun bändi kokeilee jotain uutta, se on "proge"... Eli toisin sanoen progea ei ole enää olemassa. "...you better have something pretty fucking impressive, groundbreaking and forward-thinking to call it that. Like, music that will make you fly or breathe underwater or something." - Ishkur Electronic Music Guide sanasta progressive Kun puhutaan vaikkapa progressiivisesta rockista, niin se ei tarkoita, että kyseessä olisi jotain tämän päivän mittapuulla uutta kokeilevaa rockia, vaan kyseessä on rock-musiikkisuuntaus, joka koettiin progresiiviseksi 70-luvulla. Ei siis sekoiteta progea avantgardeen ja kokeelliseen musiikkiin, mitkä ehkä olvat nykypäivän ainoat "progressoovoset" hölmöilyt. Siispä musiikista puhuttaessa on syytä heittää sanakirjan selostus progressiivisuudesta olan yli. Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Mun kriteereistä eräs on se, että jos musiikki on tylsää, niin se ei ole progea. Ja se tyttö-kriteeri oli aika hyvä, vaikkakaan ei aivan vedenpitävä. En ole ikinä tavannut progesta tykkäilevää tyttöä, itseni lisäksi tietenkään. Jos nyt Juho L:ä ja monia muita mukaillen proge määritellään lähinnä 70-luvun edistyksellisen rockin genrenimeksi, niin sittenhän mikään muu ei ole progea tässä merkityksessä, ellei sitten jollain tavalla mallinna/matki näitä 70-luvun progeyhtyeitä. Minä olen tyttö, mutta kuuntelen silti montaa 70-luvun progebändiä. Musiikinlajina proge ei ole kuitenkaan minulle se ainut oikea eikä se ainut intohimon kohde, joten voi olla sitten, etten ole mikään oikeassa mielessä oikea progen kuuntelija. Muutamat progelevyt ovat minulle kuitenkin niitä levyjä, joita kuuntelee tuhansia kertoja ajatuksen kanssa kyllästymättä. Joten nyt olet ehkä tavannut progesta tykkäilevän tytön. Se ei kyllä ole mikään tuulesta temmattu juttu, kun puhutaan etteivät tytöt kuuntele "mitään hyvää musiikkia". Se nyt vain on niin, että tyttöjen kulttuuri on jo lapsesta lähtien hyvin erilainen kuin poikien kulttuuri, ja tytöt ns. urautuvat vähän toisenlaisiin harrastuksiin kuin esim. musiikin analyyttiseen kuunteluun tai rockin soittamiseen. Niin se vaan menee. Sen huomaan jo itsekin niiden naispuolisten ystävieni määrässä, jotka todella tietäisivät musiikista jotakin ja erottaisivat jyvät akanoista. Lähinnähän tyttökavereiden kanssa juoruillaan ihmissuhteista ja uusista vaatteista. Noh... On meitä musiikkityttöjä kuitenkin olemassa, ei ehkä niin paljoa mutta kuitenkin on. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |