Aihe: Kansa / Rautavaara
1
ronkeli
10.09.2004 05:34:10 (muokattu 10.09.2004 05:35:52)
En tiedä katseliko teistä kukaan eilen Timo Koivusalon " Leikin varjolla"- ohjelmaa, mutta minä katsoin.
Siellä oli tämä " kaikkien muusikoiden kaveri" taiteilija T.Kansa kilpailijana ja artistivieraana.
Hän lauloi siellä pari Tapio Rautavaaran tunnetuksi tekemää laulua : "Kulkuri ja joutsen" ja "Rakovalkealla."
Mielestäni oli aika hienot uudenlaiset sovitukset kyseisistä biiseistä. Myös T. Kansan ääni sopi komeesti niihin lauluihin.

Mitä mieltä te olette ?
Mase
10.09.2004 07:33:01
Mä näin ohimennen vain tuon toisen biisin eli rakovalkealla, Koivusalon ohjelmaahan ei pystyisi kokonaan katsomaan ja selviämään siitä hengissä, on se vaan niin hirveää katsottavaa ;) mutta asiaan, sovitus oli mun mielestä aika hyvä, vaikka se (kummallinen)kitarasoolo ei siihen yhtään sopinutkaan. Aluksi ajattelin, että vetävätpä nuo tosi reippaalla tempolla, mutta kyllähän siihen sitten korva tottui ;) Tapsaa en sen kummemmin kommentoi, ei ole mikään mun "all-time favourite"-artisti...
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Martso
10.09.2004 08:32:52 (muokattu 10.09.2004 08:33:15)
En tiedä katseliko teistä kukaan eilen Timo Koivusalon " Leikin varjolla"- ohjelmaa, mutta minä katsoin.
Siellä oli tämä " kaikkien muusikoiden kaveri" taiteilija T.Kansa kilpailijana ja artistivieraana.
Hän lauloi siellä pari Tapio Rautavaaran tunnetuksi tekemää laulua : "Kulkuri ja joutsen" ja "Rakovalkealla."
Mielestäni oli aika hienot uudenlaiset sovitukset kyseisistä biiseistä. Myös T. Kansan ääni sopi komeesti niihin lauluihin.

Mitä mieltä te olette ?

Enpäs ole kuullu tuota materiaalia. Kuulemani mukaan levyä on ollu tekemässä kuitenki niin ammattitopit, ettei siitä huonoa olis voinutkaan tulla mitenkään.
Eniten minua mietityttää lätyn alkuperäinen idea tahi mistä ajatus sen tekoon on tullu (=Loiri/Ystävän Laulut??)? No ei silläkään nyt niin väliä ole, mutta minulla etoo jo valmiiksi, jos tästä nyt tulee joku trendi: keskivertoiskelmälaulajat (EI LOIRI EIKÄ KANSA) rupeaa tekeen tribuuttilevyjä itseään paljon paljon suuremmille nimille.
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
mr.muzak
10.09.2004 08:40:49
... mutta minulla etoo jo valmiiksi, jos tästä nyt tulee joku trendi: keskivertoiskelmälaulajat (EI LOIRI EIKÄ KANSA) rupeaa tekeen tribuuttilevyjä itseään paljon paljon suuremmille nimille.

Kirsi Ranto sings Laila Kinnunen ?
Martso
10.09.2004 08:42:05
Kirsi Ranto sings Laila Kinnunen ?

Juuri tähän tapaan :(
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
pekkajau
10.09.2004 09:37:52
En itse pidä näistä tämmösistä "siisteistä" tribute levyistä... paitsi jos semmosen tekee vähemmän siististi esim. Ismo Alanko! Sillon siihen tulee uutta särmää ja karismaa ja aivan uusi näkökulma.
Kosmonautti
10.09.2004 10:51:30
Yksi rasittava "tribuutti" on, kun joku sälli lauleskelee nasaalisti venytellen "aavaa sydäämesi mulle.." trendikkään konerumpukompin päälle. Kyllä Fredi on tuon rinnalla mies, vaikka korkeelta laulaakin.

Vahvasti eri mieltä. Siinä kyllä samoilla linjoilla, että Fredi on äijä, mutta kyllä saa kaikenlaisten kotieläinten kanssa pitkään haeskella, että löytää tästä maasta parempia laulajia kuin tällä tribuutilla "nasaalistivenyttävä" Antti Matikainen.
mr.muzak
10.09.2004 11:42:40
Vahvasti eri mieltä. Siinä kyllä samoilla linjoilla, että Fredi on äijä, mutta kyllä saa kaikenlaisten kotieläinten kanssa pitkään haeskella, että löytää tästä maasta parempia laulajia kuin tällä tribuutilla "nasaalistivenyttävä" Antti Matikainen.

Hmm.. Ei se mustakaan mitään nasaalivenyttämistä ole.
Rämppy
10.09.2004 12:02:25
Hyvä, että erilaisia mielipiteitä löytyy. Ilmeisesti tuolle fredi-coverille on siis paikkansa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Botox
10.09.2004 15:14:36

Mitä mieltä te olette ?

Minä tykkäsin kyllä. Sovitukset olivat mielestäni onnistuneet. hyvä ,ettei tässä ole lähdetty sitä helpointa reittiä, eli suoraan kopioimaan niitä vanhoja biisejä. Tunnelma lauluissa on silti hyvin säilytetty.

Tapsan laulu on komeaa kuunneltavaa. Hienosti hän nuo laulut tulkitsi. Hänet voi kyllä kelpuuttaa Tapio Rautavaaran laulujen tulkitsijaksi , sillä kyseisten laulujen esittäjältä vaaditaan paitsi hyvää ääntä, niin myös persoonassa olisi oltava ainakin jonkinlaista miehekkyyttä.
Ei oikein nappaa, jos esim. joku Jari Sillanpää tai Riku Lätti niitä biisejä laulaisivat.
R.Syke
10.09.2004 16:19:36
.. kyseisten laulujen esittäjältä vaaditaan paitsi hyvää ääntä, niin myös persoonassa olisi oltava ainakin jonkinlaista miehekkyyttä...

-Pablo tai Marstio. Mahtavaa.
mr.muzak
10.09.2004 17:15:38
...Ei oikein nappaa, jos esim. joku Jari Sillanpää tai Riku Lätti niitä biisejä laulaisivat.

Ja noillakin kahdella on välimatkaa melkoisesti! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)