Aihe: Remua vähän jännittää
1 2 3 4
M-Juhana
07.09.2004 08:14:38

SIIS : kunnioitusta oikeille taitajille, ja idols tasolla olevat paskat jätettäköön omaan arvoonsa.-(kuten esim: rolling stones)

Idols tasolla olevat Vierivät Kivet jotka iästään huolimatta klaaraavat stadion-keikat omalla sympaattisella tavallaan.
Kantsis tonkin tokaisun kirjoittajan, jota lainaan, tutustua Rollareiden tuotantoon, varsinkin live-osastoon.
Raja asiantuntijuuden ja kaikkitietävyyden välillä on hiuksenhieno -Jusstus-
Bee-äf
07.09.2004 09:08:38
Eihän Remu ole mitään tolkkua musiikkijuttua tehnyt sitten 80-luvun jatsilevyjen... Rehellisesti sanottuna mulla tulee mieleen Paavi Johannes Paavali häntä nykyään katsellessa.
Ja tekniikasta puhuminen ei ole kovin relevanttia Rock'n'rollin yhteydessä. Ihan kuin olisimme palanneet takaisin 50-luvulle kun jatsarit ja klasarit haukkuivat rokkareita primitiivisiksi ja soittotaidottomiksi...nyt on vanhan ajan rokinvihaajat korvanneet progeilijat ja tilulilut.
Sliv
07.09.2004 09:35:54
Täällä , kun näyttäisi olevan asiantuntijoita niin kiinnostaisi tietää, että kuinka paljon Hurriganes aikoinaan keikkaili. Jäikö keikkailu ihan suomeen vai kokeilivatko he siipiään muissa pohjoismaissa vaiko kenties kauenpanakin.

tietääkseni albert soitteli soolokeikkoja ainakin euroopassa...
Fortissimo
07.09.2004 09:56:52
Ganes teki paljon keikkaa ruotsissa ja tais tehdä tanskassakin. englannin keikat menivät perseelleen. Oisko ne sitten muualla euroopassakin soittaneet??
Bee-äf
07.09.2004 10:04:46
Ganes oli varsin suosittu bändi Ruotsin raggarien keskuudessa - itse asiassa kai ensimmäinen suomalainen bändi jota kuunneltiin jossain muuallakin.
Ukko
07.09.2004 14:49:15

Tilulilu = Saman säännönmukaisen kuvion toistaminen junamaisesti vakionopeudella (yleensä se maksimi) vailla dynamiikkaa, yleensä vieläpä liikkuen asteikossa orjallisesti järjestyslukujen mukaan.....

Näin se menee. Eli tilutus kohdallaan ei ole paha mutta tilutus itseisarvona on tyhjää.
Rämppy
07.09.2004 16:04:48
Pakko avautua Hendrixistä. Esim. soitujen käsittely ja komppaus oli Henkalla aivan omaa luokkaansa. Lisäksi sillä oli jäljittelemätön soundi ja fraseeraus, mitä ei todellakaan tavoita vaikka hankkisi yksi yhteen kamat. Eihän JH vetänyt maailman nopeimpia tiluja, mutta ei kai se ollut edes tarkoitus. Esim. blueskitaristina tuo oli aivan timantti äijä -teknisesti loistava sekä persoonallinen. Soittajaominaisuuksia tärkeämpää oli kuitenkin oli JH:n loistava biisintekotaito.
Remusta sen verran, että eihän tuo mikään tekninen rumpali ole koskaan ollut, mutta ainakin Hurriganes-aikoina meininki oli hirmuinen. Parhaassa soittoterässä ollessaan äijä oli varsin tiukka rok-rumpali, joka ei ainakaan sleepannut, joskus vähän tai enemmänkin päinvastoin. Kyllä Ganes todella jyräsi parhaimmillaan, olen kokenut livenä ammoisina aikoina. Ei ollut homma pelkän kitaristin varassa.
Nykyään alkaa olla jo vanha setä.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Roger
07.09.2004 16:51:15

Tuli muutama viikko sitten ihmeteltyä Remun meininkiä läheltä, kun Hurriganes 2004 soitteli keikan. Kitaran varressa oli Jukka Orma ja bassossa joku asiansa erittäin hyvin osaava kaveri, itse en tunnistanut (piti olla Mikko Löytty vaan ei ollut). Homma perustui siihen että Orma piti hommaa kasassa soitollaan ja laulamalla Remun päälle. Paikoin meininki oli ihan asiallisen kuuloista, mutta suurimmaksi osaksi täysin diipadaapaa. Kyllä Remun päivät muusikkona on jo kauan sitten jääneet taakse. Pitäisi vain miehen itse ymmärtää asettua aloilleen nauttimaan "eläkepäivistään" suomalaisen rockin instituutiona.

Ps. Ganes oli aikanaan ollut kohtalaisen tiukka bändi. Get On on vedetty narulle yhdellä otolla täysin hatusta (soolo ja joitain stemmoja on nauhoitettu päälle) ja kyseessä on ehkä legendaarisin suomalainen kappale.
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me
jormis
07.09.2004 17:11:03
välillä rupee miettii että mitä tuo musa on jollekkin porukalle.kai se raskasta keikoilla käynti kun pitää funtsia että montako sykettä tempo nousi ja millä asteikolla kitaristi vetää. kokeilkaa FIILISpohjalta. ja minkä helvetin takia pitää ottaa sydämenasiakseen haukkua urakalla noita soittajia, kaikki tekee jutut omalla tyylillään, jos jostain ei itse tykkää niin ei tykkää ja sillä selevä, ei sitä sen perusteella oo järkevää alkaa vikoja ettiä jos ei satu kolahtamaan.

antaa kaikkien kukkien kukkia.

remukin tykkää vetää tuota musaa ihan samalla lailla kuin tekin omaa musaa. paskapuhetta tuollanen "jäis eläkkeelle".

minkä takia pitäs vetää yhtä tiukasti kuin ennen? ja just samalla tavalla?
mun mielestä remu ainaskin vetää hyvin,ja omalla tyylillä. ja osaa viihdyttää.

voihan se musa olla sitäkin että kangistutaan kaavoihin ja mitataan mittarilla tempoa ja, ihan niinkun rakennettais jotain taloa.
Härski
07.09.2004 17:11:59 (muokattu 07.09.2004 17:13:20)
Kyllä Remun päivät muusikkona on jo kauan sitten jääneet taakse. Pitäisi vain miehen itse ymmärtää asettua aloilleen nauttimaan "eläkepäivistään" suomalaisen rockin instituutiona.

Väittäisin, ette itsekään paljon eläkkeelle kaipaisi, jos omaisuus on palanut alta, etkä muutenkaan suurta eläkettä nauttisi. ADD: Olkoonkin, että Remu saa Teostot ja Gramexit, mutta Suomen kokoisessa paskavaltiossa ei niillä paljon vaikkapa tupakkia poltella, mitä Remu kuitenkin suht reippaanlaisesti harrastaa.

Get On on vedetty narulle yhdellä otolla täysin hatusta (soolo ja joitain stemmoja on nauhoitettu päälle) ja kyseessä on ehkä legendaarisin suomalainen kappale.

Niin makoisalta, kuin se legenda tuntuukin, on todettava tosiasia: Get on EI ollut studiossa päräytetty kokonaan kasaan. Aiemmin keikoilla -74 vuonna settiin kuului kolmisointurock, jonka intro muistutti levytettyä versiota ja kertsin sanat kuuluivat "Get on". Muuten tuo pitää paikkansa, sanat tulivat nauhoitus hetkellä ja rec- napin paino meinasi jäädä painamatta, olihan kyseessä täytebiisiksi tarkoitettu raita.
sirdickyj
07.09.2004 21:20:01
Suomen kokoisessa paskavaltiossa ei niillä paljon vaikkapa tupakkia poltella, mitä Remu kuitenkin suht reippaanlaisesti harrastaa.

+ niitä muita keskushermostoon vaikuttavia aineita, joita Remu myös reippaanlaisesti harrastaa
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rok
09.09.2004 19:58:52
+ niitä muita keskushermostoon vaikuttavia aineita, joita Remu myös reippaanlaisesti harrastaa

Kiinnostais tietää onko kellään mitään faktatietoa tästä, jotenkin tuntuu että Remun kaman vedosta on tullut joku ihme klisee. Kyllä sen kaverin ajatuksenkulku on melko omaperäistä ihan pohjimmiltaankin (Lukekaa vaikka seitsemän ilon kyyneleet).
"Floor it, that's technical talk!"
Bee-äf
09.09.2004 22:10:25 (muokattu 09.09.2004 22:11:58)
Kiinnostais tietää onko kellään mitään faktatietoa tästä, jotenkin tuntuu että Remun kaman vedosta on tullut joku ihme klisee. Kyllä sen kaverin ajatuksenkulku on melko omaperäistä ihan pohjimmiltaankin (Lukekaa vaikka seitsemän ilon kyyneleet).

Remu on kyllä jutuiltaan ja olemukseltaan kliseinen amfetaministi. Jos faktatietoa tarvitset niin lue rikosrekisteri.
Tiedän kyllä tyyppejä jotka ovat tunteneet hänet lapsesta, ja oli kuulemma ollut perin levoton jo silloin.
-J
10.09.2004 08:00:21
Niin että jos henkilö on ulosanniltaan totuttua erilainen ja tilillä pari tuomiota huumeiden hallussapidosta (kuten kannabis) niin niiden välillä on selvä yhteys?

Jjjust näin.On muuten Remun ulosanti ollut samanlainen viimeiset 30 vuotta, huumeilla tai ilman huumeita...whatever.
http://www.hintalappu.com
moottorisaha
10.09.2004 09:55:40

Kyllähän Remu on julkisuudessa jääny pari kertaa "nalkkiin" amfetamiinista. Unohtanu hotellihuoneeseen piripussukat tjsp. Ja muistaakseni selitti vielä että "veli venäläinen pisti taskuun ja taputteli selälle", tai jotain tuon tyylistä. :)

Tarkentakaa / korjatkaa jos on tarvetta.
jormis
10.09.2004 17:13:40
"Minun mielestä jokaisen "entisen tähden" tulisi käyttää kovasti harkintaansa, ennen ku lähtee julkisesti taasen soitteleen. Luulis, että jos on saavuttanut noi paljon kuin esim. Remu, tahuais olla menemättä pilaamaan sitä kaikkea. "

milläs tavalla remu mukaa pilaa jotain? ihmisen joka haluu soittaa pitäs olla varmaan soittamatta sitten kun kerran sinunkaltaisia kismittää niin kovin.
Jani The Rock
10.09.2004 18:18:31

Joo. Ei ne haudassa makaavat muusikotkaan enää järin hyvin soita. Silti joitakin niistä arvostetaan, vaikka tämän päivän mittapuun mukaan ovat aika jäykkiä tapauksia. Aika hassu juttu.
Don`t mess with the countryboys
Hohhoijaa
10.09.2004 20:23:59
Kyllä se Jimi Henriksin soitto taito esim, tämänpäivän mittapuun mukaan on aika surkeáa/alkeellista.

HAH!!!
IMIK #17
Jii
10.09.2004 20:44:52 (muokattu 10.09.2004 21:53:21)
Kyllä se Jimi Henriksin soitto taito esim, tämänpäivän mittapuun mukaan on aika surkeáa/alkeellista.

mutta toki ensimmäisten joukossa oli kehittämässä tyyliä,
miten sähkökitalla soitetaan rockkia, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että nykyaikaan verrattuna hänkin on teknisesti täysin paska.!!

rehellisyyden nimissä mun on vaan pakko lainata tää teksti, jotta näkisin, että se todella on olemassa...

musta tuntuu, että nykypäivänä monet valitettavasti näkee soittamisen pelkkänä suorittamisena. hendrixistä mulle on välittynyt todella kovan soittotaidon lisäksi vaikutelma, että äijä soitti bändin kanssa kappaleita niiden raamit tietäen, eikä vääntänyt suonet otsassa pullollaan niitä 32-osa-nuotteja oikeisiin paikkoihin. soittotaito on myös yhteissoittoa, ei pelkästään teknistä yksilösuorittamista...

ja minä en todellakaan ole se ihminen, joka dissaisi nykypäivän kovia rockkitaristeja! mun kanssa on myös turha aloittaa myös nopeus vs. tunne-skaboja...

jimin soitto on itse asiassa alkanut kuullostaa hienolta vasta noin puoli vuotta sitten... onneksi kuitenkin alkoi.

EDIT: 'turha' sana lisätty..
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)