Captain Farrell 25.08.2004 08:29:19 | |
---|
Mulla on itserakentamani säröpedaali, joka pitäisi vielä maalata. Jos maalailen boxiin omaa taidetta, niin pinta pitäisi ilmeisesti lakata jollain? Minkälaista lakkaa tulisi käyttää? |
ouzoinio 26.08.2004 17:32:47 | |
---|
Riippuu siitä mitä siellä alla on...(siis mitä materiaalia se laatikko on ja millä aineella ne taiteet sinne alle meinaa tehdä) tässä tuli nyt mieleen muutama vaihtoehto: kun nyt ei varmaankaan haeta uskomattoman täydellistä peilipintaa niin luulen että hyvä vaihtoehto olisi joku spraypurkissa myytävä kirkas lakka esim. bilteman autolakka. Toisaalta kun on kyse tuollaisesta kulutukselle alttiiksi joutuvasta kappaleesta niin kannattaa miettiä kaksikomponenttilakkoja koska ne ovat todella kovia ja kestäviä. Niitäkin löytyy vähänkin paremmin varustelluista rautakaupoista. Muista kuitenkin että mitä tahansa ainetta käytät niin kokeile ensin johonkin koepalaan.... |
placebo 08.09.2004 22:04:08 (muokattu 09.09.2004 00:46:44) | |
---|
Pistin uudet värit toiseen Crybabyyni viikonloppuna. Vedin ensin kolme kerrosta Bilteman hopeakromia ja annoin kuivua seuraavaan päivään. Tässä vaiheessa pinta oli vielä kromin värinen, hieman matta tosin. Kromi on varsin epäkiitollinen pinta likojen suhteen, joten päätin vetää päälle vielä Bilteman kirkaslakkaa (tuotenumero 36-239). Ensimmäisen kerroksen vedettyäni totesin, että alkuperäinen värisävy tulee muuttumaan hieman. Vedin lakkaa neljä viisi kerrosta ja kyllähän siitä nätti kiiltävä pinta tuli loppujen lopuksi. Hopeakromin värisävy tosin muuttui enemmän tuonne hopean puolelle. Itse aion kyllä jatkossakin maalata ja lakata purkkini ihan spray meiningillä. Aika moni (Bilteman) sprayväri tarvitsee pohjamaalin alleen, joten maalauksen ja lakkauksen hinnaksi saattaa muotoutua helposti tuollaiset 12 euroa (4€/purkki). "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Mikko Kankaanpää 09.09.2004 09:49:48 | |
---|
Kuinkas kestävä pinnasta tuli? Eli lähteekö maali jos hakkaat sitä pöydän kulmaan.-? Spray maaleissa on pirusti laatueroja ja kokeileminen taitaa olla ainut tapa selvittää mitkä kestää ja mitkä ei. Mikko http://www.uraltone.com |
Kuinkas kestävä pinnasta tuli? Eli lähteekö maali jos hakkaat sitä pöydän kulmaan.-? Spray maaleissa on pirusti laatueroja ja kokeileminen taitaa olla ainut tapa selvittää mitkä kestää ja mitkä ei. Mikko Minulla sattuu olemaan poljin ja pohjaosa edelleen irti toisistaan, joten tein tuollaisen "pöydänkulma" testin tuolle alaosalle. Maalien lohkeilu ei haittaisi, sillä ne jäisivät polkimen alle piiloon. "Hakkasin" tuota alaosaa useita kertoja pakastimen kulmaa vasten. Vaan eipä lähtenyt maalia pois. Ainut minkä pystyin havaitsemaan, oli pikkuriikkinen kolhu maalipinnassa. Elikkä varsin kovaa tuntuu tuo spraylakkakin olevan. Kyllä tuon maalin saa varmasti irtoamaan purkista kuin purkista, kun alkaa oikein tosissaan runnomaan ;) "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |