Aihe: Naurettavimmat syyt olla pois treeneistä
1 2 3 4 565 66 67 68 69
Penasol
12.11.2002 13:17:35

Toivottavasti Pöne (ei esiinny täällä tällä nimellä) ei paljasta minun esittämiäni syitä... Hmm... Pelottavaa...
KMT
13.11.2002 22:24:36

Meikäläisen selityksiä(soittokunnan harjoituksista):
-Ei soitettu viimeksi mun sovittamaa biisiä
-On keikkaa joihin en viitti tulla
No sitä tällä kertaa sano pässi kun päätä leikattiin
duane
18.11.2002 10:29:31
Krapula, väsymys ja kaiken huippu 10min ennen treenejä tekstari "En tuu treeneihin, pittää lähteä isännän kaverina nostamaan vene kuiville" Ja seuraavana päivänä kyseinen herra ei tullu soundcheckiin ollenkaan, ku oli kotona krapulaunessa eikä vastannu puhelimeen (ja kyseessä on kitaristi!!). Kvartetista tuli trio hyvin nopeaan, motivaatio tuntuu olevan ihan kohdallaan, kohta 2 kuukautta pidetty treenit melkein joka arkiaamu klo 7.30-vähintään 9.00 asti, parhaimmillaan yli puolenpäivän. Kaikki ollaan musiikin/musateknologian opiskelijoita, mutta bändi on täysin omaehtoinen projekti..
I got debts no honest man can pay...
mr_action
18.11.2002 14:42:28
Joo-o näkeehän noit aina.....
Meidänkin kitaristilla parahain veto oli
"ei pysty, pääsin just putkasta...."
tai sitte:
"ei pysty, nii kauhee kamiz"

no se o rokkielämää=)
Shirley
03.12.2002 22:37:48
"No kun oli niin kiire nukkumaan ja sitten oli niin kiire herätä."
Thursday told me something sad, Friday will kill me.
Viceroy
09.12.2002 23:10:26

Jos joku keksii tekosyitä sille, ettei halua tulla treeneihin, ei muuta kuin fudua vaan. Kun kerran bändi on pystyssä, pitää treenitkin pitää koko kokoonpanolla.

Nimim. "the Dictator"
The Philosopher / You know so much about nothing at all
WyW
10.12.2002 08:27:13

Meillä tuli eilen laulajalta: Olin tänään 7h töissä.

Jahajah.
Penasol
29.12.2002 13:31:17

No,säästän sinut siltä häpeältä.Hirveimpiä en tohtisi edes laittaa!=P

No sentään. Jos pilkkaat minua, se saattaa johtaa fyysiseen uhkaan.
Jami
29.12.2002 19:13:37

Omat hautajaiset on hyvä syy olla pois treeneistä ja/tai keikalta. Kaikki muut syyt on naurettavia eikä sellaisten tyyppien kans kannata edes yrittää mitään bänditouhua.

Mun iällä alkaa löytyä näitä hyviä soittokavereita joilla tuo todellinenkin syy on totta.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
JoUmAn
01.01.2003 15:58:34
Rumpalimme käytti näitä
-mul on jääkiekko harkat ( kello on tällä hetkellä 2 päivällä ja harkat 7 illalla eikä siinä välis voi millään tulla soittamaan :-)
-Iskä ei päästä??
I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan
Hannu H.
01.01.2003 19:02:43

A:En mä nyt oikeen ehi tuleen...
B:No millon ehit?
A:En mä tiiä...täytyy kattoo

Ja tämä oli valitettava tosi kun soitin bändissä...
Prowleri
06.01.2003 12:25:15

Kun se käytiin hakemassa niin se tuli juuri lähikaupasta pussikaljasatsin kanssa. Basistilla ei ole varaa bensaan mutta kaljaan on!

Tämähän on ihan oikea tärkeysjärjestys. Kyllä muilta aina kyydin saa, mutta harvemmin kymppikassia :)
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
MetalliHippi
09.01.2003 15:34:59
"Vieläkö mä olen bändissä? Mä luulin että mut erotettiin".

Köh köh... Kukaan ei ole täydellinen... Ja minä... öh, luulin että minut oli oikeasti erotettu... jeps, eiköhän mennä nukkumaan kaikki...
Dumb
10.01.2003 15:33:23

Mut miks aina basistit on myöhässä?

Meillä ei ole ollut mitään ongelmia basistin myöhästelyssä. Basisti-laulajamme ei ole muistaakseni koskaan myöhästynyt 15 min. enempää ja silloinkin on tullut ilmoitus myöhästymisestä. Enemmänkin meillä myöhästelee rumpali, joka on melkein poikkeuksetta aina myöhässä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Toinen kitaristi on yleensä aina paikalla hyvissä ajoin tai ainakin ajallaan. Tosin, silloin tällöin hänellä on tapana jättää tulematta treeneihin kokonaan ja vaikka on luvannut ilmoittaa, jos ei tule, niin ei ilmoita kuitenkaan jne.

Koska mulla on meidän treenikämpälle ainoana avain (kyseessä kaupungin kämppä johon jokainen bändi saa vain yhden avaimen) niin olen paikalla ensimmäisenä ja lähden viimeisenä (pistän valot ja ovet kiinni).
Tmp
10.01.2003 22:48:58
Meitä ei noin puolen tunnin myöhästymiset haittaa. Reenataan rumpalin kotona, ja kun joku tulee niin kaffet päälle ja sit istutaan rupattelemas ja porukka tulee sit puolen tunnin sisäl. Sitten kun on kahvit juotu niin siirrytään soittoareenan puolelle ja aikaa on ->22.00 jos ei kellään ole menoa ennen sitä(harvoin) ja harvoin me kuitenkin 4h soitetaan, eli kerkee kummiskin, joten miksi stressata?

Ymmärrän toki että kaikilla ei ehkä ole niin suotuisat reenitilat eikä niin paljon aikaa, mutta sanottakoon lohdutukseksi että rumpalin kämpäl on vitun kylmää ;)
Rituaalimurha
11.01.2003 22:57:54

Äh.. jengi ottaa AIVAN liian vakavasti treenit. Soittaa sillon ku tuntuu siltä, eikös musiikin pitäisi olla spontaania, eikä mitään pakkopullaa? Meiän pändissä ei ainakaa kukaan rupee mitään mouhoamaan, jos ei pääse treeneihin/ välttämättä halua juuri sinä päivänä tulla soittelemaan. Sellaset diktaattori-karaktäärit, jotka aloittavat valittamisen siltä istumalta, kun joku pändin jäsenistä ei pääse treeneihin ovat mulkkuja. Pitäisi ymmärtää pändikavereita siinä mielessä ,että aina ei ole fiilistä skulaa ja siinä samalla asettaa omat märät fantasiansa täsmällisistä treeni- ajankohdista sivuun hetkeksi. Imho. ne treenit missä kaikilla on hyvä fiilis yllä, eikä maistu pakkopullan kamelinpaska suussa, ovat niitä parhaimpia. Olen varmaan puhunut itseni pussiin ja aihekin on varmaan ihan off-topic jne.. mutta tätä mieltä olen asiasta. Antaa paskan sataa... -Rituaalimurha@ espoo necropolis
Dumb
12.01.2003 13:02:17

Äh.. jengi ottaa AIVAN liian vakavasti treenit.

Miten sen nyt ottaa. Meillä on kuitenkin aika paljon kehitysvaraa bändinä ja yksittäisinä soittajina ja ne yhteiset treenit on sitä yleisintä treeniä kaikille. Siinä samalla kun tulee treenattua sekä omaa soittotaitoa että bändinä soittamista. Mulla on kuitenkin vähän eri tavoitteet bändin suhteen kuin käydä silloin tällöin soittelemaksi omaksi iloksi.

Soittaa sillon ku tuntuu siltä

Tämä pätee mun mielestä yksin soittamiseen, mutta ei bändisoittoon. Joskus on vaan soitettava vaikkei niin kauheasti huvittaisikaan. Tosin, mua huvittaa soittaa melkein aina.

eikös musiikin pitäisi olla spontaania, eikä mitään pakkopullaa?

Tässäkin on taas vähän kyse siitä, mitkä ovat ne tavoitteet.

Meiän pändissä ei ainakaa kukaan rupee mitään mouhoamaan, jos ei pääse treeneihin/ välttämättä halua juuri sinä päivänä tulla soittelemaan.

Meidän bändissäkään ei ala jos treenejä sovittaessa osaa sanoa, että mulle ei silloin ja silloin käy kun on sitä ja sitä menoa tms. Mutta treenien peruminen viimetipassa on sellainen asia, jota ei kauhean hyvällä katsota.

Sellaset diktaattori-karaktäärit, jotka aloittavat valittamisen siltä istumalta, kun joku pändin jäsenistä ei pääse treeneihin ovat mulkkuja.

Me emme siis koskaan voisi soittaa samassa bändissä. Minä nimittäin olen tuollainen mulkku. 8-)

Pitäisi ymmärtää pändikavereita siinä mielessä ,että aina ei ole fiilistä skulaa ja siinä samalla asettaa omat märät fantasiansa täsmällisistä treeni- ajankohdista sivuun hetkeksi.

Mutta jos viikossa on vaikka yksi kahden tunnin hetki kun pitäisi tulla treenikämpälle soittamaan ja sitten perutaan jonkun olemattoman syyn takia niin kyllähän se pistää vituttamaan. Sitä paitsi mulle (treenien järjestäjänä) tulee yleensä sanomista jos en ole sopinut treenejä tarpeeksi ajoissa vaan teen sen esim. saman päivän aamuna tms.

Imho. ne treenit missä kaikilla on hyvä fiilis yllä, eikä maistu pakkopullan kamelinpaska suussa, ovat niitä parhaimpia.

Eihän tätä kukaan ole kieltänytkään. Meillä on kuitenkin monesti ollut ihan hyvä fiilis treeneissä vaikka ajat on sovittukin esim. muutama päivä aiemmin.

Bändissä bändin tavoin.
Aapo
12.01.2003 14:04:57
Pitäisi ymmärtää pändikavereita siinä mielessä ,että aina ei ole fiilistä skulaa ja siinä samalla asettaa omat märät fantasiansa täsmällisistä treeni- ajankohdista sivuun hetkeksi.

Voihan tuon kääntää toisinkin päin. Jos vaikka asettaisi omat fiilikset sivuun hetkeksi ja kunnioittaisi sitä, että kaverit ovat kenties järjestelleet työ-,opiskelu- ja muita menojaan treenien takia. Ovat ehkä tulleet matkan päästä ja jättäneet vaikka jotkut kivat bileet väliin.Eri asia tietty, jos kenelläkään bändistä ei ole koskaan mitään muuta tekemistä.

Vaikka bändillä ei olisi mitään tavoitteita tai musiikillista kunnianhimoa, on yksinkertaisesti hyvien tapojen mukaista ettei myöhästele jatkuvasti tai peru treenejä viime hetkellä.
Hanok
13.01.2003 12:46:25
Toisessa bändissäni järkevät poissaolosyyt kyllä hyväksytään ja yleensä silti loppuporukka treenaa vajaamiehityksellä. Koska biisejä tehdään pääasiassa bändikämpällä, työ saattaa edistyä paremmin neljän kuin kuuden miehen voimin.

Toisessa bändissäni teen suurimman osan kappaleista kotona ja treeneissä lähinnä _treenataan_. Silloin on melko välttämätöntä saada koko ryhmä paikalle kerralla. Tämän bändin kanssa treeniajat voi onneksi yleensä sovittaa koko porukan menojen mukaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)