Aihe: Vic Firth 14 " pad
1
Anonymous-jazz
09.09.2004 02:58:22

Onko kenelläkään kokemusta tästä VIC VIRTH isosta pädistä. Testasin tänään pro centerissä ja kyllä oli touchi älyttömän hyvä. Hinta vaivaiset 45 €

Tuollaisia pädejä kun pistäisi ständeihin niin se olisi melkein parempi setuppi kuin joku remon kallis 500 € pädi setti missä on ne (snare-pad, 1 tom-pad, 2 tom-pad, 3 tom-pad sekä bassorumpu-pad).
Teemujazz
drumm
09.09.2004 16:48:40
Ostin ko. treenipadin ja ihan asiallinen peli tuntuu olevan. Sen verran otsikkoa täytyy korjata, että isomman mallin koko on 12" eikä 14".

Designin Vic Firth on tainnut pölliä RealFeel-padeista, joita pidetään yleisesti aika suuressa arvossa.

Padeja on saatavilla sekä yksi- että kaksipuolisina. Yksipuolisissa malleissa alapuolella on kiinnityspidike (kierteet) symbaalitelinettä varten. Kaksipuolisissa on luonnollisesti kaksi erilaista pintaa harjoittelua varten. Lisäksi on olemassa yksipuolinen malli, jossa yläpuoli on jaettu kahteen erilaiseen pintaan (samat pinnat kuin kaksipuolisessa).

Oma padini on kaksipuolinen ja olen treenannut molemmille puolille. Olen pitänyt padia virvelitelineessä.

Padin varsinainen runko on paksua puulevyä. Toinen puoli on harmaa ja toinen musta. Harmaa lyöntipinta on paksumpaa kumia, joka antaa pehmeämmän tatsin ja paremman reboundin. Harmaa puoli on myös hiljaisempi kuin musta. Musta lyöntipinta sopii intensiivisempään treeniin. Vähemmän reboundia ja erilainen soundi. Iskut erottuvat selkeästi, mutta meteliäkin syntyy hieman enemmän.

Ainoa miinus, jonka olen havainnut on padin paino. Raskaampi runko on toisaalta tukeva ja todennäköisesti myös kestävä.

Henkilökohtaisesti olen ollut tyytyväinen ostokseen ja voin suositella muillekin. Testaa toki ennen kuin ostat. Fazerilta löytyy ja turkulaiset voivat hakea omansa Soitin Laineelta hieman edullisempaan hintaan.

Kuva:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … mp;pid=5168&mgid=16&sgid=45
Paas
09.09.2004 18:15:51
Tuollaisia pädejä kun pistäisi ständeihin niin se olisi melkein parempi setuppi kuin joku remon kallis 500 ? pädi setti missä on ne (snare-pad, 1 tom-pad, 2 tom-pad, 3 tom-pad sekä bassorumpu-pad).

Juu, minäkin olen ajatellut että tuollaisen treenisetin voisi kasata itselleen erillaisista irtopädeistä niin saa sellaisen treenisatsin kuin haluaa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
PaiZild
09.09.2004 20:30:16 (muokattu 09.09.2004 20:56:54)
Tuo Vic Firth padi olisi kyllä juuri sellainen mitä minä etsin. En tiedä kannattaisiko ottaa se kovapintaisempi vai se missä sitä kumia on paksummalti. Telineeseen sen padin kuitenkin haluan, joten onko se hyvä missä se yksi puoli on jaettu kahtia? Onko se käytännöllinen?

Tosin en halua sellaista padia, joka pitää kovaa meteliä. Eli jos se mustapintainen padi pitää kovinkin kovaa ääntä, niin en sitä halua. Voisiko joku neuvoa?

EDIT: vähän muokkasin..
iovr
10.09.2004 17:27:23
Mulla on tuommoinen kaksipuoleinen 6" padi. Harmaasta ei kuulu niin kovaa ääntä kuin mustasta, joten voisit panostaa semmoiseen Paizild. Yksipuolisesta kahteen osaan jaetusta pädistä ei ole kokemusta, mutta on sekin varmaan ihan käytännöllinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)