KoskPaavo 08.09.2004 12:19:15 | |
---|
Olen 30 vuoden jälkeen aloittanut uudelleen hanurinsoiton. Bassopuolta opetellessa tuli mieleen kysymys , onko olemassa toista "länsimaista" soitinta jota soitetaan kahdella kädellä ,ja jonka toista kättä ei soiton aikana näe,siis pitää soittaa "lihasmuistilla". Tähän nyt sitten ei kannata vastata että "-toinen haitari-" tai "nainen-". Soittaja selviää aina. |
samulijp 08.09.2004 14:44:30 | |
---|
Urku threadin mukaan niitä soitetaan toinen käsi taskussa... :) .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Snowblind 08.09.2004 15:56:47 | |
---|
Kiipparit. Jos omistat niitä esim kahdet ja pidät toiset telineessä takanasi ja toiset edessäsi ja katselet edessäolevien suuntaan koko ajan. "You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man." |
Listen 09.09.2004 12:34:13 (muokattu 09.09.2004 12:37:55) | |
---|
onko olemassa toista "länsimaista" soitinta jota soitetaan kahdella kädellä ,ja jonka toista kättä ei soiton aikana näe,siis pitää soittaa "lihasmuistilla". Eikös vaikka puhallinsoittimet? Poikkihuilu, tuuba, vetopasuuna. Urku threadin mukaan niitä soitetaan toinen käsi taskussa... :) Joo, mutta sitä kättä vaan pidetään siellä taskussa, ei "soitella". :) "Kuuntele hölmön moitetta, se on ruhtinaallista imartelua." - William Blake |
18is9 09.09.2004 14:46:14 (muokattu 09.09.2004 14:47:21) | |
---|
Kiipparit. Jos omistat niitä esim kahdet ja pidät toiset telineessä takanasi ja toiset edessäsi ja katselet edessäolevien suuntaan koko ajan. No mutta tässä tapauksessa heijastunee kiipparien kuva kuitenkin nahkahousuista (tai vaihtoehtoisesti metallinhohtoisesti metallipaljeteista kasattu takkikin käy) joita katselemalla siis näkyy koko syntsasatsi yht'aikaisesti. http://tarkus.hyperlink.cz/elp/img/emerson1.jpghttp://homepage3.nifty.com/aynim/photo101.jpg EDIT: Siis käytännöllisyys ennen kaikkea, tyylistä niin viis. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Sähkökitaraa ja sähköbassoa pitää kanssa soittaa lihasmuistilla, jos soitin roikkuu tosi alhaalla. "Kuuntele hölmön moitetta, se on ruhtinaallista imartelua." - William Blake |
KB 09.09.2004 21:39:27 | |
---|
|
KoskPaavo 10.09.2004 08:51:10 | |
---|
Tuubaa ei ainakaan kai soiteta kuin niillä kolmella (neljällä??) venttiilillä. (korjatkaa jos oon väärässä) Toinen käsi tukee .Poikkihuilun näkee jos on tarpeeksi kierot silmät. Haitarinsoitossa vielä palkeita liikuteltaessa käsien asema ja etäisyys toisistaan muuttuu koko ajan. Soittaja selviää aina. |
LJ 16.09.2004 11:39:38 | |
---|
Terve Paavo! Minua kiinnostaa se, miten haitarinsoittosi sujuu. Minäkin olen soitellut harmonikkaa keikoilla 25-30 vuotta sitten, muistaakseni viimeksi 1979. Sen jälkeen myin haitarin enkä ole koskenut soittimeen kuin pari kertaa satunnaisesti. Nyt viime aikoina olen katsellut netistä soitinvalmistajien sivuja ja miettinyt, vieläkö pitäisi vanhoilla päivillään opetella... |