Aihe: Rastapäät
1 2 3 4 523 24 25 26 27
alphamale
07.09.2004 12:09:45

mulla oli 7 vuotta locksit ja hyvin pärjäs. ainoo milloin ne hais oli kun ne jätti pesemättä. piti sitte leikata pois kun alko kismittämään ja joka toisella urheiluheviteinillä mitä kaupungilla tuli vastaan oli jotkut patukat.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
pehko
07.09.2004 13:29:39

mulla oli 7 vuotta locksit ja hyvin pärjäs. ainoo milloin ne hais oli kun ne jätti pesemättä. piti sitte leikata pois kun alko kismittämään ja joka toisella urheiluheviteinillä mitä kaupungilla tuli vastaan oli jotkut patukat.

se kyllä ärsyttää.....ja vielä kampaajalla väännetty...hmm..surullista
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Karlsson
08.09.2004 11:16:54
Mistä ihmeestä näitä läppiä revitään että ei saa pesta tai vaan mäntysuovalla? Jotenkin ihmetyttää nää topikit aiheesta.

Itselläni on ollut locksit jo n. 5 vuotta. Ihan takkuuntumalla eli "itsestään" syntyneet, vain pari pötköä on jossain illanvietossa tehty kun on ollut tylsää.

Ainut hoito mitä teen näille on niiden irrottelu toisistaan silloin tällöin.

Pesuun käytän ihan mitä sattuu olemaan kylppärissä, yleensä jotain wash and go-juttua. Ei haise eikä hilseile eikä mitään. Vahaa en ole koskaan käyttänyt.

Ainut ärsyttävyys on hiusten hitaassa kuivumisessa ja se että hius laatuni on aikas ohutta, joten nää locksini eivt ole kovin paksuja.

Et silleen. Don´t believe the hype.
Säm = Kondrila
hliimatta
08.09.2004 15:56:34
Mistä ihmeestä näitä läppiä revitään että ei saa pesta tai vaan mäntysuovalla? Jotenkin ihmetyttää nää topikit aiheesta.

Itselläni on ollut locksit jo n. 5 vuotta. Ihan takkuuntumalla eli "itsestään" syntyneet, vain pari pötköä on jossain illanvietossa tehty kun on ollut tylsää.

Ainut hoito mitä teen näille on niiden irrottelu toisistaan silloin tällöin.

Pesuun käytän ihan mitä sattuu olemaan kylppärissä, yleensä jotain wash and go-juttua. Ei haise eikä hilseile eikä mitään. Vahaa en ole koskaan käyttänyt.

Ainut ärsyttävyys on hiusten hitaassa kuivumisessa ja se että hius laatuni on aikas ohutta, joten nää locksini eivt ole kovin paksuja.

Et silleen. Don´t believe the hype.

Sama juttu täällä, patsi mulla on ollut vaan kolmisen vuotta. Mulla on onneksi aika paksut hiukset, niin on aika paksut pötkylätkin
jhoik
08.09.2004 23:05:58

mitenkäs noita rastoja (dreadlockseja) voi erotella toisistaan? Itellä ei ole mutta yhdellä kaverilla kasvaa mukavasti yhteen.
Vapaata tilaa myytävänä.
Stain
12.09.2004 00:50:42
Ota rastat ja naiset ovat kimpussasi. Ainakin kaverillani näin.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Karlsson
12.09.2004 13:24:24
Ota rastat ja naiset ovat kimpussasi. Ainakin kaverillani näin.

Ei mulla vaan. Tosin olen läski sika, että se voi nollata efektiä.
Säm = Kondrila
Tangled**
14.09.2004 18:22:43
Minä ainakin pesen joka toinen päivä locksini.
No huh huh. Kaikkialla neuvotaan, että rastoja "saisi" pestä enintään kerran viikossa... Eikös nuo ala jo homehtumaan, kun ovat melkein koko ajan märät?

Niin, siis omasta päästäni kyllä kanssa pötköt löytyy... Puoli vuotta olleet ja häpeäkseni tunnustan, että parturissa otin. Oli niin saakelin hyvässä kunnossa hiukset, ettei ne millään lähteneet rastoittumaan ite... Vieläkin on ongelmia, että latvat pysyy kiinni...

Vahaa käytin pari kertaa ja totesin, että hyi *piip*. Oli sellaiset yököttävän paskaset hiukset... Sit kun se vaha kuivu, niin sö kökköönty pötkön sisään ja näytti hilseeltä...

Oma pää ei oo ikuna haissut. pesen pötkylät perinteisellä mäntysuovalla. Myöskään hilseestä ei ole ollut ongelmaa, kun päänahan pesen aina sellaisella aika vahvalla hilseen esto shampoolla.

Mukavathan nämä on, tosin nyt alkanut kyllästyttää, kun ovat niin lyhyet, mutta jospa saisi joltain vähän hiuksia lisää näihin jatkoksi...

Ja vielä, oikealla hoidolla ei tule mitään haju/hilse/ötökkäonglemia.
Huominen on eilinen jo ylihuomenna.
Karlsson
21.09.2004 09:11:16
No huh huh. Kaikkialla neuvotaan, että rastoja "saisi" pestä enintään kerran viikossa... Eikös nuo ala jo homehtumaan, kun ovat melkein koko ajan märät?

Niin, siis omasta päästäni kyllä kanssa pötköt löytyy... Puoli vuotta olleet ja häpeäkseni tunnustan, että parturissa otin. Oli niin saakelin hyvässä kunnossa hiukset, ettei ne millään lähteneet rastoittumaan ite... Vieläkin on ongelmia, että latvat pysyy kiinni...

Vahaa käytin pari kertaa ja totesin, että hyi *piip*. Oli sellaiset yököttävän paskaset hiukset... Sit kun se vaha kuivu, niin sö kökköönty pötkön sisään ja näytti hilseeltä...

Oma pää ei oo ikuna haissut. pesen pötkylät perinteisellä mäntysuovalla. Myöskään hilseestä ei ole ollut ongelmaa, kun päänahan pesen aina sellaisella aika vahvalla hilseen esto shampoolla.

Mukavathan nämä on, tosin nyt alkanut kyllästyttää, kun ovat niin lyhyet, mutta jospa saisi joltain vähän hiuksia lisää näihin jatkoksi...

Ja vielä, oikealla hoidolla ei tule mitään haju/hilse/ötökkäonglemia.

Edelleenkään en tajua mistä nää läpät keksitään? Itse pesen välillä jokapäivä ja yleensä joka toinen päivä. Ja ka! Eipä mätäne tai homehdu. On se kumma, varmaan jotain vikaa mun hiuksissa?

Ja sillä mäntysuovalla ei saa kuin kiepeän päänahan. Käytä ihan normaalia shamppoota. Hyvin pelittää.
Mersukuski
pampukarhu
21.09.2004 13:12:01
pystyykö rastat vaan lähtemään irti? kaverin rastat on vaan ihan ohuesti kiinni juuresta. varmasti tippuisi jos vähän nykäisisi.
"Joskus on parempi pysyä kaukana ihmisistä" -Roope Latvala jurrissa
Karlsson
21.09.2004 13:19:08
pystyykö rastat vaan lähtemään irti? kaverin rastat on vaan ihan ohuesti kiinni juuresta. varmasti tippuisi jos vähän nykäisisi.

Joo, pystyy. Joskus on käynynnä niin että kun on irrotellut niitä toisistaan, nii jää sitten aikas ohueks juuri päästä joku ja voi sitten helposti revähtää kokonaan irti. Noh, uusia tulee tilalle..
Mersukuski
Tangled**
21.09.2004 16:40:43 (muokattu 21.09.2004 16:42:43)
Edelleenkään en tajua mistä nää läpät keksitään? Itse pesen välillä jokapäivä ja yleensä joka toinen päivä. Ja ka! Eipä mätäne tai homehdu. On se kumma, varmaan jotain vikaa mun hiuksissa?
Kyllä nää "läpät" ihan siitä keksitään, että ei jää ihan yhteen tai kahteen päähän, mikä on homehtunut... Jos pesee silikonia sisältävällä shampoolla, niin se silikoni jää hiuksiin ja homehtuu. www.feikki.net/takkutukka on oiva sivusto, josta löytyy paljon asiaa.

Ja sillä mäntysuovalla ei saa kuin kiepeän päänahan. Käytä ihan normaalia shamppoota. Hyvin pelittää.
Jos päänahan pesee mäntysuovalla, niin todellakin hyvin mahdollista että saa kipeän päänahan, koska mäntysuopa on niin pirun kuivattavaa... Mutta itse pötkylöitä se taas karheuttaa hyvin ja auttaa pysymään kuosissa.
__
Karlsson
21.09.2004 16:47:25
Kyllä nää "läpät" ihan siitä keksitään, että ei jää ihan yhteen tai kahteen päähän, mikä on homehtunut... Jos pesee silikonia sisältävällä shampoolla, niin se silikoni jää hiuksiin ja homehtuu. www.feikki.net/takkutukka on oiva sivusto, josta löytyy paljon asiaa.

Joojoo. Varmasti hyviä neuvoja, mutta kun niitä ollaan ensimmäisenä kirkumassa minkä keretään. Ja en vieläkään ole yhtään homepäätä tavannut.

Eli kun aletaan lockseista puhumaan, niin ensimmäisenä tulee seuraavat väitteet jonkun suusta:

-ei saa pestä ku kerran viikossa/kuukaudessa/vuodessa/ollenkaan
-pitää survoa sitä vahaa
-pitää "aukoa" rastat ja sotkea uudelleen
-ei sää pestä kuin sillä ja tällä.

Yhtäkään näistä en ole itse noudattanut. Nää kasvo mun päähän apautti itekseen ja en ole hoitanut yhtään mitenkään. Ja ei silti sitten mitään ongelmia. Taidan olla oikee friikkendaaleni! Hui!

Jos päänahan pesee mäntysuovalla, niin todellakin hyvin mahdollista että saa kipeän päänhan, koska mäntysuopa on niin pirun kuivattavaa... Mutta itse pötkylöitä se taas karheuttaa hyvin ja auttaa pysymään kuosissa.
__

Fairy se vasta ne karheeks saakin. Ja tosi kippeen päänahan.
Mersukuski
Tangled**
21.09.2004 16:47:25
"Käytä pesuun vain sellaisia tuotteita, jotka eivät jätä hiuksiin mitään jäämiä. Unohda hajustetut shampoot, kiiltoa lisäävät ja silikonia sisältävät shampoot ja hoitoaineet! Näiden tuotteiden rastoihin jättämät jäämät (joita on vaikeaa huuhdella pois) ensinnäkin hidastavat hiusten rastoittumista ja toisekseen sitovat kosteutta rastojen sisään. Tämä pidentää rastojen kuivumisaikaa ja voi pitkällä aikavälillä aiheuttaa jopa hiusten homehtumisen. Jos käytät jotain edellisistä, pese hiukset aina välillä syväpuhdistavalla shampoolla. Muista myös aina huuhdella ja kuivata hiukset hyvin."

Tuollaisen löysin takkutukan sivuilta. Eli ei se tuon mukaan ihan sama ole, millä sen päänsä pesee... JA homehtumisen riskikin on tuon mukaan olemassa.
pehko
21.09.2004 17:35:07 (muokattu 21.09.2004 17:49:52)

No, se varmaan riippuu ihan niiden paksuudesta. Itelläki on tuolla takaraivossa pari ihan suhtpaksua, ja ei niitä kyllä viitti olla ihan joka toinen päivä pesemässä, ku kestää kuivua ihan vitun kauan....

Ja kyl mä tiedän ihmisiä, joilla on letti homehtunu...moniakin...
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Karlsson
22.09.2004 08:57:16
Tuollaisen löysin takkutukan sivuilta. Eli ei se tuon mukaan ihan sama ole, millä sen päänsä pesee... JA homehtumisen riskikin on tuon mukaan olemassa.

Noh, netissähän voi lukea mitä vaan tietty. Mutta antaa olla, jokainen taaplaa tavallaan, mulla on oma tapani "hoitaa" hiuksia ja se toimii hyvin. Mulle. Muut tehkööt niinkuin haluavat, mulla vaan on hieman nyppiä nää samat litanjat mitä aina kuulee aiheesta keskusteltaessa.
Mersukuski
Twist
24.09.2004 16:58:23
Ei kaikilla ole sama hiustyyppi
Tyhmät Valkoiset Miehet
Twist
05.10.2004 14:24:39
Mites muuten näitten Rastojen värjääminen? kun on ollut jo tässä pitkään jo rastat. Voiko näitä edes värjätä?
Tyhmät Valkoiset Miehet
waukku
05.10.2004 17:02:52
Mites muuten näitten Rastojen värjääminen? kun on ollut jo tässä pitkään jo rastat. Voiko näitä edes värjätä?

Kyl mie tiiän yhe tyypin kellä on pää melkei täynnä rastoja ja niitä värjäilee.
Uuuh, you touch my tralalaa...Mmm, my ding ding dong...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)