Aihe: Boycott.
1
gogo
11.08.2004 18:13:31
Eli tällaista asiaa aloin pohtimaan kun kuulin tuossa cityltä biiliä ajaessa taasen tuon Gotta Rock-biisin, että minkäköhän takia kyseinen kappale ei isommin breikannut 80-luvulla, mun mielestäni se on kyllä aivan kansainvälistä tasoa kuitenkin. Tommi Läntinenkin oli tuolloin vielä kova jätkä. Googlettamalla koko Boycott-yhtyeestä ei löydy minkäänlaista tietoa, muutama banneri jostain kirpputorilta ylijäämistä levyistä/sinkuista löytyi.. kas kun kukaan ei ole tullut edes kotisivuja perustaneeksi.. eipä mullakaan itse bändistä juuri infoa ole, ehkä jollakin..?
el Bastardo
11.08.2004 19:00:08
Jaa-ah, eipä ole ko. bändistä juuri muuta muistikuvia kuin joitain juttuja ikiwanhoista Suosikeista. Niin ja Hombre tuotti kaverin bändin demon taannoin.
midprice
12.08.2004 08:13:33

Olihan ne aikanaan muistaakseni kova nimi suomessa, mutta ei silloin oikein taidettu osata tuota ulkomaan myyntikuviota niinkuin nykyään Rasmusten ja Himmien kanssa. Ja minusta Boycotilla oli aika epätasaista se biisimateriaali. Itse en ainakaan kovin montaa helmibiisiä heidän tuotannosta löytänyt, yksi kunnon hitti per levy ja muu sitten tylsempää tavaraa.

Toisaalta nämä ovat sitten vaan meikäläisen mielipiteitä ja muistikuvia menneiltä ajoilta, ja eivät välttämättä juuri se syy miksi Boycott ei isommin breikannut.
Feggy
12.08.2004 08:37:11

Eli tällaista asiaa aloin pohtimaan kun kuulin tuossa cityltä biiliä ajaessa taasen tuon Gotta Rock-biisin, että minkäköhän takia kyseinen kappale ei isommin breikannut 80-luvulla, mun mielestäni se on kyllä aivan kansainvälistä tasoa kuitenkin. Tommi Läntinenkin oli tuolloin vielä kova jätkä. Googlettamalla koko Boycott-yhtyeestä ei löydy minkäänlaista tietoa, muutama banneri jostain kirpputorilta ylijäämistä levyistä/sinkuista löytyi.. kas kun kukaan ei ole tullut edes kotisivuja perustaneeksi.. eipä mullakaan itse bändistä juuri infoa ole, ehkä jollakin..?

Meitin orkka oli aikoinaan Boycottin lämppärinä. Varsinaisia kusipäitä melkein koko sakki, vaikka hyvin soittikin.
Less is more.
karkki
12.08.2004 17:53:23

Ehkäpä se ei breikannut siksi, että bändi näytti ja kuulosti niin laskelmoidulta ja teennäiseltä. Telkusta muistaakseni näin jonkin keikan aikoinaan ja radiossakin Boycottia soitettiin. Tyhjät tynnyrit kumisivat: kliseisiä ja mitäänsanomattomia biiseja vedettiin hirveellä stadionrock-paatoksella kuin oltaisiin jotain maailmanhittiä lataamassa. Muoto oli kohdallaan, sisältö tiessään.

Bändissä soitti rumpuja muistaakseni kaksi entistä soittokuomaani Kotkan suunnasta, ensin Kainulaisen Marko (joka myöhemmin soitti ainakin Backslidersissä) ja sitten Seppälän Harri (joka on sen jälkeen tavattu mm. Revolverin rumputuolilta).
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
Mechanizm
13.08.2004 08:49:17
Meitin orkka oli aikoinaan Boycottin lämppärinä. Varsinaisia kusipäitä melkein koko sakki, vaikka hyvin soittikin

Kuis niin?
And if the band you're in starts playing different tunes I'll see you on the dark side of the moon
Sliv
13.08.2004 10:20:50
jossain vanhassa suosikissa luki näin (vissiin joku bändikamu avautui)

"Läntinen oli kuin kersantti Ärjylä!"

;)
sormunen
13.08.2004 11:30:28
... Tommi Läntinenkin oli tuolloin vielä kova jätkä. Googlettamalla koko Boycott-yhtyeestä ei löydy minkäänlaista tietoa...

Jos joskus on tilaisuus, niin kuunnelkaapa "Sunnuntaina sataa aina" -rautavaaratribuutilta esittäjänimellä Tommi, Hombre, Seppälä & Siitonen (a.k.a Boycott) julkaistu "Hurjan pojan koti". Nimittäin kyllä blues lähtee siihen malliin, että.
kalleh
07.09.2004 09:19:08
Ehkäpä se ei breikannut siksi, että bändi näytti ja kuulosti niin laskelmoidulta ja teennäiseltä. Telkusta muistaakseni näin jonkin keikan aikoinaan ja radiossakin Boycottia soitettiin. Tyhjät tynnyrit kumisivat: kliseisiä ja mitäänsanomattomia biiseja vedettiin hirveellä stadionrock-paatoksella kuin oltaisiin jotain maailmanhittiä lataamassa. Muoto oli kohdallaan, sisältö tiessään.

Näin Boycottin livenä joitakin kertoja 80-luvun lopulla/90-luvun alussa ja meno oli tosi kovaa, siis todella tykitystä. Parempaa live-bändiä en Suomessa ole nähnyt, ja olen nähnyt paljon bändejä.

Eräänkin keikan muistan, jossa soitettiin paljon vielä julkaisemattoman 'Lightning Strikes Back' -levyn biisejä. Ne kuulostivat aivan mahtavilta, fiiliksiltään ja sovituksiltaan ihan kympiltä. Joten muutaman kaverin kanssa odoteltiin tuota levyä kuin kuuta nousevaa. Kun se sitten ilmestyi, levy oli aivan paska soundeiltaan. Alapäätä siellä ollut juuri nimeksikään, ja muutenkin tuotanto oli tosi kuivakkaa. Ja levy oli tehty jenkeissä.

Oli ilmeisesti käynyt niin, että oli lähdetty oikein Ameriiiiiiikkkaan sitä suurta läpimurtolevyä tekemään, oikein Los Angelesiin vain mihin se nyt oli. Tietoa kunnon studioista yms. ei kuitenkaan varmaaan ollut, ja budjettina levy-yhtiö antoi varmaan hiukan tasku-rahaa :) Eli ihan samanlaisesti siellä niitä projektistudioita on kuin täälläkin, suurin osa todella keskinkertaisia.

Täytyy sanoa että harmitti...muuten bändillä oli homma hallussa...lyyrikat kehittyivät pikkuhiljaa, Läntisellä hyvä raspiääni, ja bändi soitti hyvin. Ja kai niihin biiseihinkin olisi ajan kanssa sisältöä saatu. Ja kuten sanottua, mahtava lava-show.
Tympee Huttunen
07.09.2004 09:22:28
Joo, Gotta Rock on kyllä erinomainen. Olen aina luullut, että se on jonkun jenkkibändin hittisingle jostain vuodelta 84. Tänään Cityltä sitten kerrottiin sen olevan Boycottin ikivihreä. Hyvä biisi.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
hesus
07.09.2004 14:41:18
Kappas! Joku otti puheeksi 80-luvun lopun suosikkibändin. Kyllähän Boycott tuolloin porskutti ja biisitkin oli järjestään(on edelleen) hyviä kun niihin syvemmin tutustuu. Diskografia on muistaakseni jotakuinkin seuraava: (korjatkaa jos oon väärässä..) 1. Boycott (eka nimetön levy)2. No 3. Gotta rock (tällanen levy todellakin oli, mukana jotain ensimmäisiä synavirityksiä) 4. Lightning Strikes back (jonka kävivät USAssa tekemässä ja oli kova yritys sinne 5. Red (joka oli by the way aika hieno levy, sis. mm Boycottin parhaan biisin The Edge). Sit Tommi ja Hombrehan teki myös kitaraduolevyn joka oli melkoista paatosta.. Harmi sinänsä että Tommi on nykyään aika lämmintä kamaa... Mutta musa elää ja levyt (C-kasetit) löytyy himasta..
xerxes
07.09.2004 18:23:12
Mie muistan vaan sen niiden version 'maisa ruunasta'.
Relax.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)