Aihe: Settimäärät?
1 2 3 4
hiltsi
07.09.2004 13:24:21
Juu ei tarvitse rumbata sen palkeen kanssa --> empä ole törmännyt aikaisemmin yhtä tiiviiseen paljepeliin...
Sinulla "hiltsi" taisi käydä minun vanha Bugari + midi testillä tässä n. pari vuotta sitten...

Jeps, kyllä mulla Bugari mideillä oli testissä.. Eikä bugari huono peli ole, olen joskus jopa keikalle lainannut kaverin kultasarjan peliä kun oma peli on ollut näyttelyssä. Itse ajattelin jättää haitarista midit kokonaan pois ja satsata koskettimien treenaamiseen enemmän.
aces
07.09.2004 13:29:36
Juu ei Bugarissa oikein pahoja vikoja ollut... Suurin ero tuntuu olevan juuri tuo ilman käyttö --> Vasen käsi pääsee paljon helpommalla giulietin kanssa... Ja kun ei nykyään ole niitä vanhojen giuliettien lasten tautejakaan niin olen kyllä tyytyväinen.
--> Että ei kun vanhami soitinkauppaan mars mars ;-)
hiltsi
07.09.2004 13:30:32
Miksi te siten vielä giulietillä soitatte? ;)

Toiset tykkää Kouvolan peleistä - toiset Giulieteista.. Pääasia että Irma ja Martti hyppii tulipunaruusujen tahdissa kuin pienet eläimet. Eikä se Kouvolalalainenkaan mikään huono peli ole :)
vanhami
07.09.2004 14:16:26
ollaan sitten ihan offtopicissa taas menossa.

Juu, kyllähän se juttu on niin, että kun on laadukkaasti tehty peli, niin ei merkillä ole silloin suurtakaan merkitystä.

Nykyinen Kouvolalainen on ollut mulla vuodesta -97, jolloin onnistuin hankkimaan tuon käytännössä soittamattoman pelin abt 20000mk hintaan. Se oli varsin käypä hinta verrattuna uuteen ihan mihinkä vaan. Olen siihen sitten asentanut Sounderin mikit ja musictechin midit. Peli on vieläkin ihan iskussaan, vaikkakin pientä renklaa alkaa olemaan, joista selviää kunnon perushuollolla, joka pitäisi tehdä nyt talvella. Pohjaliittimet (midi ja mikki) on ns. "valmiit" joten ne pitää uusia. Bassopuolella joku ääni jumittaa joskus. Voi johtua jostain irronneesta midin asennusjutuista tai ihan jostain muusta. Vire olis hyvä taas tarkistaa. Sounderin mikit ajattelin heivata helvettiin ja asennuttaa Lahden Terolla uudet.

Tuntuu, että peli on vaan parantunut vuosien saatossa. Ostettaessahan se oli ihan tukossa ja kuiva. Pitelin sitä sitten saunan eteisessä ja riuhdoin aikani, niin alkoi pelittämään.

Tuota Casottoa en raski hävittää mihinkään. Se vaan niinkuin kuuluu juttuun ja saundimaailma on suoraan sieltä mökkilaiturin päästä.

Jos keikkahaitairn ostaisin uuden, olis se joku 3äk Stage Star tms. Isoilla napeilla ja herkällä kosketuksella ja mideillä. Siinä onkin pieni probleema, kun on isoilla napeilla soittanut ikänsä, ei standardi italiaano oikein vinkumatta taivu.

Mika
pekkajau
08.09.2004 15:10:02
Kyllä kolme ja puoli settiä olisi ihan hyvä määrä! Nämä "kahdeksasta neljään" keikat on ihan perverssistä eikä kukaan järkevä semmosiin edes suostu. Kyllähän nää jotkut ahneet mursunperse-ravintoloitsijat mielellään soitattaa vaikka kymmenen settiä samaan hintaan jos ei pidä vähän puoliaan!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
riff
12.09.2004 04:18:02
No niin, Haitarit helvettiin ja asiaan!
Moni kirjotti että "nykyinen käytäntö" 4 settiä jne.
Kertokaa mistä noi keikkapaikat löytyy missä noin vähällä pääsee, varsinkaan kuulematta natsitanssijärjestäjän kohtuuttomia soittoaikavaatimuksia!

On muuten käsittämätöntä soitattaa bändiä jossain kaljaluolassa puoli neljään kun väki on jo öbaut käsi maassa!
Jos mä olisin ravintoloitsija, vaatisin viimeistään, että bändi lopettaa puoli kaksi. Siihen aikaan olis viinanmyynnin kannalta tuottavinta pitää väki pois lattialta ja myydä niille viinaa! Ei ne jotkut perkele tajua mitään, soitattavat tappiin asti ja elävä musa siihen aikaan aivan turhaa. Tää on nähty skiljoona kertaa!
Neljä Ruuvia
12.09.2004 10:41:40
Kyllä se 4½ on ihan tarpeeksi. Ja riippuu missä soittaa; kaikillehan ei tulla sanomaan aivan niin kärkevästi kuin toisille. Harmi vaan kun tilaajat eivät tunnu tajuavan kuinka paljon parempaa laatua maksajat saisivat kun bändit soittaisivat vähemmän. Mutta turha tuosta on pahemmin parkua, on niitä muitakin keikkoja olemassa.

Ps. Ikävin oli 11 settiä vuorokauden sisään, laivalla juu, siinä tuli biisille jo melko edukas kilohinta.

Mikä laiva? Itellä samanmoinen kokemus Finnjetiltä vuonna yks ja kaks!
Martso
12.09.2004 12:04:45
Mikä laiva? Itellä samanmoinen kokemus Finnjetiltä vuonna yks ja kaks!

Muzak tais tuossa tarkoittaa Romantikaa?!?! Finnjetillä oli viimeset kolme vuotta käytännössä 6settiä/vrk.
...kerran meinas olla hyvä meininki, mutta...
Neljä Ruuvia
12.09.2004 14:43:59
Muzak tais tuossa tarkoittaa Romantikaa?!?! Finnjetillä oli viimeset kolme vuotta käytännössä 6settiä/vrk.
Niin :-) Ei mun keikkakaan ollu niinku 2001 tai 2002, enemmänkin 1 ja 2 jKr!
Legendaarinen R.Inkinen oli silloin risteilyisäntänä.
Martso
12.09.2004 19:13:31
Niin :-) Ei mun keikkakaan ollu niinku 2001 tai 2002, enemmänkin 1 ja 2 jKr!
Legendaarinen R.Inkinen oli silloin risteilyisäntänä.

Pahus, miten minä aina unohdanki, että on ollu elämää myös ennen Martsoa! :) Totta totta!
isojussi
13.09.2004 12:57:28
Pahus, miten minä aina unohdanki, että on ollu elämää myös ennen Martsoa! :) Totta totta!

Näikmä sun lavvantain töllösä? Vai enkmä näinkmä?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Martso
13.09.2004 14:20:13 (muokattu 13.09.2004 14:22:10)
Näikmä sun lavvantain töllösä? Vai enkmä näinkmä?

Niin, no, tää on hieman herkkä paikka... Ei siinä häpeän seasta voinu muuta hokea itselleen ku: " Tää on vain työtä, tä on vain työtä!"
M.i.k.key
13.09.2004 14:24:22
Niin, no, tää on hieman herkkä paikka... Ei siinä häpeän seasta voinu muuta hokea itselleen ku: " Tää on vain työtä, tä on vain työtä!"

HOHO!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
WanhaWetäjä
13.09.2004 16:12:11

No niin, Haitarit helvettiin ja asiaan!
Moni kirjotti että "nykyinen käytäntö" 4 settiä jne.
Kertokaa mistä noi keikkapaikat löytyy missä noin vähällä pääsee, varsinkaan kuulematta natsitanssijärjestäjän kohtuuttomia soittoaikavaatimuksia!

On muuten käsittämätöntä soitattaa bändiä jossain kaljaluolassa puoli neljään kun väki on jo öbaut käsi maassa!
Jos mä olisin ravintoloitsija, vaatisin viimeistään, että bändi lopettaa puoli kaksi. Siihen aikaan olis viinanmyynnin kannalta tuottavinta pitää väki pois lattialta ja myydä niille viinaa! Ei ne jotkut perkele tajua mitään, soitattavat tappiin asti ja elävä musa siihen aikaan aivan turhaa. Tää on nähty skiljoona kertaa!

Ei ammatikseen soittavalla tavallisella bändillä ole mitään mahiksia määritellä settejään,ne vedetään mitä työmääräyksessä lukee ja kapakassa se on yleensä vähintään 5x 45,joskus kuus...bile/showbändit on asia erikseen...

Joka on Porin "Montussa" ollut keikalla tietää mitä se voi olla pahimmillaan kun joutuu vetään puoli neljään...järkyttävää,sano!Just tota kaljaluolatouhua pahimmasta päästä...

Toki keikkansa voi(?) valita edes osin jos ei soita ammatikseen,tai pistää jotkut raamit "me ei sitten vedetä kun max 3 settiä"...vaan aika vähissä voi olla keikat...
mr.muzak
13.09.2004 17:18:01
Toki keikkansa voi(?) valita edes osin jos ei soita ammatikseen,tai pistää jotkut raamit "me ei sitten vedetä kun max 3 settiä"...vaan aika vähissä voi olla keikat...

Tätä mä en oikein ymmärrä. Kyllä minä ainakin koen saavani valita itse työtilaisuuksista ne mitkä haluan, ja koen myös soittavani ammatikseni. Ja taas ne työtilaisuudet, joita en saa, johtuu useimmiten siitä yleisimmästä syystä mikä taas korjaantuu menemällä takaisin treenikämpälle. Sellaista tilannetta ei tule joilloin "joutuisin" soittamaan epämiellyttäviä keikkoja kuukaudesta toiseen.
isojussi
13.09.2004 17:21:25
Jaahans.

Nytääsi taas johtaa kohta siähen kuka on tanssimuusikko dilemmaan.

Lopettakaa ajoissa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
M.i.k.key
13.09.2004 17:25:14
Muzakki on täsmälleen oikeilla jäljillä!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Timi
13.09.2004 19:38:56
Jumagegga.muistanks mä taas väärin,mutta monta monta vuotta sitten,onks se nut sitten nykyinen mermaind,kumminski siinä malminrinteellä,stadissa.Sitä piti kaks aikuisiän ohittanutta mammaa ja niiden aikamiespoika.Siellä oli tosi hieno veto.Klo 13-17 kaks tuntii taukoo ja 19-01 ja eiku sunnuntaina sama juttu,eikä tietookaa mistään lisistä.jengi kävi välillä kolkkaamassa jonkun viattoman ohikulkijan puistossa että sais lisää fyffee,meil oli ruokaetukin,mut tsiikasin sitä leikkelekonetta ja sanoin,et ei ole nälkä.Silloin tuntu et mikäkönhän lienee settien määrä muilla artisteilla?
WanhaWetäjä
14.09.2004 00:07:25 (muokattu 14.09.2004 00:08:26)

Tätä mä en oikein ymmärrä. Kyllä minä ainakin koen saavani valita itse työtilaisuuksista ne mitkä haluan, ja koen myös soittavani ammatikseni. Ja taas ne työtilaisuudet, joita en saa, johtuu useimmiten siitä yleisimmästä syystä mikä taas korjaantuu menemällä takaisin treenikämpälle. Sellaista tilannetta ei tule joilloin "joutuisin" soittamaan epämiellyttäviä keikkoja kuukaudesta toiseen.

Tarkoitin tässä nyt niitä keikkoja joita käsittääkseni suurin osa(?)ammatikseen soittavista lava/laiva/kapakkasoittajista tekee eri toimistojen kautta...eli näitä tekee lähes kaikki ammattibändit,myös solistibändit...ja ne on just noita 4-6 setin keikkoja!

Sä olet varmasti niitä onnellisia jotka voi työnsä valita ja elää sillä,ilmeisesti et soita missään vakijutussa,en mä voi ainakaan sanoo nykyisessä duunissani että"sori kundit,en mä viitsi tolle keikalle lähtee,mä sain yhen tuurauksen josta saa satkun enemmän"...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)