Aihe: Idolit paljastuvat kusipäiksi!
1 2 3 4
mr_b
08.09.2004 10:34:00

Ei, eivät ne Hannat ja Janit, vaan:

Olen tässä lueskellut ahkerasti erilaisia rockstarojen ja bändien elämänkertoja. Kivaa on periaattessa lukea, miten musiikki on syntynyt, mutta yksi toistuva trendi alkaa huolettaa:

David Buckley palvoo kirjassaan David Bowieta maasta taivaaseen ja koettaa selittää kaiken parhain päin, mutta suoraan sanoen 300 ensimmäisen sivun perusteella Bowie vaikuttaa lähinnä keskenkasvuiselta kusipäältä.

Talking Headsin David Byrne vaikuttaa aikamoiselta neuroottiselta kusipäältä ja muutenkin bändi sortuu lähinnä lapselliseen egomaaniseen kinasteluun.

Kraftwerkin voimakaksikko Hutter ja Schneider vaikuttavat parinkin kirjan perusteella aikamoisilta kusipäiltä. Yhtyeen Wolfgang Flur taasen kirjansa on perusteella aikamoisen naiivi ääliö, tosin sympaattisen tuntuinen sellainen.

Devon jäsenet vaikuttavat aikamoisilta kusipäiltä, jotka sortuvat lapselliseen egomaaniseen kinasteluun.

Nick Cave ei vaikuta kovin sympaattiselta.

Lemmy *on* aikamoinen kusipää, jonka mies avoimesti elämänkerrassaan tunnustaakin.

Huomaatteko tietyn kaavan? Uskaltaako näitä enää lukea?
Before I talk I should read a book.
Agag
08.09.2004 10:36:02
Näinhän se me menee.. Meissä kaikissa asuu pieni kusipää. Rokkareissa/idoleissa vähän isompi.
Suck my dick! -John Holmes-
JKantonen
08.09.2004 10:42:01
Tässähän on sittenkin saumoja idoliksi.
M-Juhana
08.09.2004 10:44:56

Mut Keith Richards on symppis ja ihana :-)
Raja asiantuntijuuden ja kaikkitietävyyden välillä on hiuksenhieno -Jusstus-
Karlsson
08.09.2004 10:48:07
Onnex Remu on niinko ihqu!
Säm = Kondrila
hörhö
08.09.2004 11:45:11

Jos minä en pidä jostakusta ihmisenä, niin se ei silti estä häntä tekemästä hyvää musiikkia ja minua pitämästä siitä.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Kakemakeväke
08.09.2004 12:08:21
Idoleilla on varaa olla kusipäitä. Silti ne pysyvät suosittuina. Ja täten, he ovat idoleita.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
zapster
08.09.2004 12:20:41 (muokattu 08.09.2004 12:21:20)
RokuRoku...onneks on olemassa muusikoitakin.

EDIT: ; )
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." -Hunter S. Thompson
vantage
08.09.2004 12:48:22
Axl Rose taitaa olla kusipäiden kusipää...
"Tell me what to do, I got a special place for you..." IHKK #5
C
08.09.2004 13:03:36
Jep,

myös Ritchie Blackmore on erityisen tunnettu hankalasta luonteestaan.

Paljonhan noita kusipäitä ilmeisesti tähtien joukkoon mahtuu, mutta ne myös helposti jättävät ne vähemmän kusipäät varjoon. Ketäs nyt mukavat tyypit kiinnostaisi...?
Feggy
08.09.2004 13:07:56

Virallisesti ihana ihminen on Ron Asheton, Stoogesin natsirihkamasta tykkäävä kitaristi. Tyyppi piti huolen bändikavereistaan ja vähän muistakin silloin kun nämä sekoilivat hengenvaarallisesti huumetouhuissaan. Piti myös huolen Angela Bowien seksitarpeista, kun ukkonsa ei ollut kauhean kiinnostunut.
Less is more.
MV
08.09.2004 13:19:54
Luulen että se jää siihen vaikutelmaan useimoien tyyppien osalta. Muistan kuulleeni jutun mel gibsonin haastattelusta patriotin ilmestyttyä. Mieheltä kysyttiin kommenttia siihen kun leffaa oltiin haukuttu ja tähän mies sanoi: "Olen rikas. Helvetin rikas." Ja vitunmoiset räkänaurut loppuun. En tosin tiedä oliko tämä totta.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
C
08.09.2004 13:26:05
Mieheltä kysyttiin kommenttia siihen kun leffaa oltiin haukuttu ja tähän mies sanoi: "Olen rikas. Helvetin rikas."

Hmm... kumpi oli mulkumpi, kysymyksen esittäjä vai Mel?
Royal Banzai
08.09.2004 13:33:27
Luulen että se jää siihen vaikutelmaan useimoien tyyppien osalta. Muistan kuulleeni jutun mel gibsonin haastattelusta patriotin ilmestyttyä. Mieheltä kysyttiin kommenttia siihen kun leffaa oltiin haukuttu ja tähän mies sanoi: "Olen rikas. Helvetin rikas." Ja vitunmoiset räkänaurut loppuun. En tosin tiedä oliko tämä totta.

julkuilla onkin se ongelma että ihmiset ottavat aina heidät liian tosissaan...
Bee-äf
08.09.2004 13:34:18 (muokattu 08.09.2004 13:38:34)
Usein unauthorized-elämänkerroissa on nälvintää kohteestaan... Luin juuri Iggy Pop -elämänkerran ja ihmettelin minkälainen urpo mies oli.. ainoastaan James Williamson kuvattiin häntä kamalammaksi.. sitten rupesin ihmettelemään kun melkein joka sivulta löytyy suora lainaus Ron Ashetonilta, ja hänestä itsestään ei sanota yhtään negatiivista seikkaa?

EDIT: olisi kiva lukea enempi itse musiikkiin liittyviä elämänkertoja, joissa käytäisiin perinpohjaisesti läpi laulujen syntyhistoriat ja levytysprosessit... en mä halua tietää ketä joku on nainut tai miten hän on itseään (yli)lääkinnyt.
JKantonen
08.09.2004 13:36:31
julkuilla onkin se ongelma että ihmiset ottavat aina heidät liian tosissaan...

Mel heitti tollasta läppää jo varmaan kymmenen vuotta sitten, viime vknlopun Saturday Night Livessä meininki oli sama ja jakso vuodelta miekka.

Tavallisella pekoninpaistajalla ny on vaan niin hirveä tarve määritellä kaikki menestyvät vähintään kusipäiksi tai muuten vaan epäkelvoiksi.
KTR
08.09.2004 13:38:43
Kaikkihan elämänkerrat on tommosia. Kuka nyt jaksaisi lukea, kuinka mukava heppu joku rokkari on? Ei kun pitää olla mehukkaita juttuja.
Mr.Babbit
08.09.2004 14:06:22
Mä olen alkanut nähdä kusipäisyydessä hyviäkin puolia..

1. ei tarvitse selitellä omia tekemisiään, oli sitten kyse taiteellisista projekteista tai yksityiselämästä. Kanssakäynti juorutoimittajien ja kriitikoiden kanssa helpottuu kummasti..
2. ihmiset eivät pääse niin helposti käyttämään hyväksi.
3. Pystyy pitämään helpommin yllä omaa statustaan, idolithan ovat tietenkin parempia ihmisiä kuin me tavalliset tallaajat.
Blue Moon
08.09.2004 14:11:38 (muokattu 08.09.2004 14:12:07)

---Uskaltaako näitä enää lukea?

Juu. Kaikki on vaan ihmisiä ja se on terveellistä huomata jossain vaiheessa.
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)