unorthodoxxx 31.05.2004 00:53:15 | |
---|
Toinen kitaristi helpottaa, jos tuntuu vaikealta niin hankalammat kuviot voi työntää kaverin niskaan. Ei muuta ku harjoittelua vaan. |
Kärpäsruoska 09.06.2004 17:58:52 | |
---|
kärsivällisyyttä ja lisää treeniä nii susta tulee seuraava alexi''wildchild''laiho.... xD Ei! Ei! Paetkaa vuorille! Aaaaaaaaaaa.......... Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. |
Nyar 09.06.2004 22:51:19 | |
---|
Ei! Ei! Paetkaa vuorille! Aaaaaaaaaaa.......... HO ho! Etkö sä nyt lepakko nää, että mun autosta on pöllitty renkaat??!! |
jwalk 10.06.2004 02:31:33 (muokattu 10.06.2004 02:32:37) | |
---|
Ei se kyllä helppoo ole,jos soitatte muutakin kuin peruskantria.Meijän pändissä kun olen ainoa kitaristi(siis trio)niin tuntuu ettei stemmoihinkaan riitä potku kun pitää keskittyä siihen soittamiseen...Joodejoode,lässynlässyn,mennäänkö treenaamaan ja jätetään paskan puhumiset muille? Edit:Pidän kantrista. |
Keppis 10.06.2004 19:58:25 | |
---|
Mää ainakin soitan suurimman osan sooloista, vaikka meillä toinenkin kitaristi on. Se kyllä kikkailee laulu kohtiin yleensä jotain ja mää jynkytän vitosia. Tilutus on sairasta. |
trih 10.06.2004 20:07:25 | |
---|
Joo tuo homma pitää vaan sisäistää niin kyllä se sitten luonnistuu. Jotkut megadethin biisit kuten "rust in piece polaris" ja "holy wars" on sellaisia että sen kitaransoiton pitää sujua hyvin ja enempiä ajattelematta. Antaa sormien mennä ja keskittyy siihen lauluun. Eli biisi pitää osata silmät ummessa ja vaikkapa välillä arkiaskareita ajatellen ;) Yksi tärkeä juttu on se että sisäistää juuri sen kohdan riffistä missä laulu milloinkin alkaa. Tuossa kitara+laulusysteemissä tosin voi tuo soittamisen ilo vähän jäädä kun päässä ainakin itsellä pyörii tekninen ulkoaopittu suoritus ja se on vähän konemaista toimintaa (monimutkaisissa jutuissa). "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
strophe 12.06.2004 01:10:21 | |
---|
Itse olen ainakin sen huomannut, että kun säveltää, sanoittaa ja sovittaa biisit itse, niin laulu (vaikken nyt olekaan bändin laulaja) sujuu suht koht hyvin. Ne jotenkin vaan tekee aina itselleen sopivaksi. Useimmiten ne alkavat jostain tietystä laulumelodiasta, jonka jälkeen aletaan väsätä biisiä ympärille. Ennen tein biisejä aina parin riffin ympärille. Nykyään tiedän paremmin. Se on nimittäin oikeasti helpompi saada hyvänkuuloinen biisi, kun keskittyy siihen tärkeimpään, eli lauluun. Loput soittimet sitten palvelevat sitä tarkoitusta. Ellei sitten musiikki ole progea, mutta sen onkin sitten kokonaan toinen juttu. Silloin voi tehdä kaikilla soittimilla ihan mitä tahansa ja laulu voi mennä vaikka toisesta sävel- ja tahtilajista (kuuntele Spiral Architect - Spinning). Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
Väinämöinen 27.06.2004 22:21:23 | |
---|
Tämä kommentti on kokonaan offtopic, mutta mielestäni silti mainitsemisen arvoinen. Nimittäin kitaristi nimeltä Marko Annala alkoi eräänä päivänä laulaa, ja tuloksia voi nyt itse kukin ihastella. Ymmärtääkseni mies ei vieläkään pidä itseään laulajana. Mykkä kissa on mauton. |
strophe 30.06.2004 00:38:09 | |
---|
Niin siis tämän miehen tapauksessahan kyseessä ei ole laulu vaan huuto. Eikä se ole kaunista. Pääsyy minkä takia Mokomaa ei voi kuunnella. Volyymi korvaa puuttuvan taidon! |
nuotti 20.07.2004 21:42:58 | |
---|
Minkälaista musiikkia sitten teet? Minkä takia ei olisi mahdollista että laulaisit itse biisisi? Itse soitan kitaraa ja laulan.. yhtäaikaa. Ja multa onnistuu se ainakin ihan jees. Mikä on suurin ongelma soittamisessa ja laulamisessa yhtäaikaa? |
Samuel Raggy 21.07.2004 10:42:58 | |
---|
Se kyllä tuntuu vaativan armottomasti treeniä että saa laulun ja kitaran sujumaan yhtäaikaa. Jos kitaralla vetää vain sointuja niin se kyllä onnistuu aika piankin, sitten kun olisi tarkoitus soittaa jotain rytmikästä riffiä ja laulaa päälle niin ei saatana! Ei tahdo sujua ei sitten millään... Aiemmin mainittu Kai Hansen on kyllä siinä hommassa aivan käsittämättömän hyvä. Vaikka Gamma Rayllä paljon hyviä biisejä onkin, niin Hansen olisi saanut pysyä Helloweenissä koska loistavien ensimmäisten levyjen, Mini-LP:n ja Walls Of Jerichon, jälkeen bändi on soittanut ihan liirumlaarumia. Ja Michael Kisken ääni on ehkä kaikkien aikojen ärsyttävin. Moraali on sitä ettei kuse pilluun! |
Nyar 28.07.2004 18:56:16 | |
---|
Minkälaista musiikkia sitten teet? Iron Maidenin-tyylistä kitaratykitystä Megadethin yksinkertaisilla lauluosuuksilla. UPDATED 28.8.2004. |
Toropainen 08.08.2004 18:04:22 | |
---|
No onnistuuhan tuo, itse olen opetellut laulamaan samalla kun opettelin kitaraa soittamaan ja luulis että se on helpompaa sitten kun osaa kitaraa jo kunnollaa soittaa eikä tarvi molempia opetella samaan aikaan. Eniten arvostamani kitaristi/laulaja on tuo manic street preacherssin James Bradfield. Siinä on kova ukko. |
Tokkejo 19.08.2004 16:51:41 | |
---|
Eli ole tullut siihen pisteeseen, että kukaan muu ei osaa "laulaa" biisejäni, paitsi minä itse. Mutta kun äänenlaatu ja kitara yhdessä on mitä on. Eli onko kellään ideoita kuinka sais soiton ja laulun kulkeen yhtä aikaa silleen nätisti.. Jep. Ei tuohon voi todeta kuin...treeniä treeniä..jne... Jos sanat hukassa, niin sitten on laulettava lönnruuttia |
Oli sitten ensimmäinen keikka. Ääni hirveä. Taso kamala ja totaalinen off-key. UPDATED 28.8.2004. |
Mrezzye 20.09.2004 13:59:44 | |
---|
Oli sitten ensimmäinen keikka. Ääni hirveä. Taso kamala ja totaalinen off-key. Osanottoni. Yhdyn kyllä ongelmaasi. Osaan soittaa kitaraa ja osaan laulaakin kohtuullisesti, mutta molemmat yhdessä: no can do. Varsinkin kun olen ainoa kitaristi, niin ei tosiaan voi löysäillä soittopuolellakaan. ...Let him who hath understanding, reckon the number of Ezzymania... |
Lusene 21.09.2004 22:14:53 | |
---|
Mulle itelle on ihan yksinkertaista soittaa jotain helppoo riffiä laulun päälle, mutta ootappa vaan kun pitää soittaa jotain nopeempi temposta riffiä niin alta pois. Se tarvii vaan treeniä ja treeniä ja treeniä. Opettelet ensin laulaan sen biisin vaikka silmät kii ja vasemmalla kädellä. Sit sen jälkeen sama juttu se kitara riffi. Ja sit vaan hitaasti koittaa yhdistää ne niin avot. Jos ei toimi niin hanki laulaja :D Älä lue historiaa.....tee sitä!! |
topguitar88 21.09.2004 22:21:48 (muokattu 21.09.2004 22:22:24) | |
---|
Se vaatii eniten reeniä, toiseks hieman lahjoja, ja ennen kaikkea itseluottamuksen. Toisen kitaran kuormittaminen on aluks fiksua, mutta pikkuhiljaa voi ottaa itellen omia takasin. Kyllä se siitä. Arvaappa onko vaikeeta soittaa bassoa ja laulaa yhtä aikaa. Sting on siinä ihan kuningas. En henk. koht. tunne yhtään pätevää tyyppiä. Kyllä nyt on ruvennu onnistumaan mutta jos täytyy mennä esim kaheksasosia bassolla, niin save my pains, please! Oho meninpä aiheen vierestä -sori- Always take the time to hide the evidence.. |
jogo3000 28.09.2004 09:09:28 | |
---|
Yksi mikä itsellä auttoi jonkin verran että aloin harjoittelemaan rumpukomppeja. Jotenkin siinä oppii ajattelemaan skitsofreenisemmin ja soitto ja laulu onnistuu paremmin samaan aikaan. "Et ole mikään seuramies." -Guderian |
Rasvaton 08.10.2004 22:29:41 | |
---|
Niin siis tämän miehen tapauksessahan kyseessä ei ole laulu vaan huuto. Eikä se ole kaunista. Pääsyy minkä takia Mokomaa ei voi kuunnella. Jumaleissöni! Ei! Sanoisin sitä ennemmin "persoonalliseksi laulutavaksi" ja se toimii näiden tavanomaisten laulajien äänien rinnalle vallan hyvin. Erilaista, sano jänis ku joi porkkanamahua. |