AER 06.09.2004 10:35:27 | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä styrkkarista? Olisi kiva tietää muiden kitaristien mielipiteitä ennen ku ostan sen.. jos ostan. -Antti |
Arabian Lauri 06.09.2004 15:17:18 | |
---|
AVT100 on ollut ihan ok peli. Tuohan on sama laatikko mutta siinä on vielä jokin neljäs "akustista simuloiva kanava". Ja wateissa harhauttava mallinumero. Tuo on myös 100w. Eihän nuo AVT:t tietenkään mitään putkivahvistimia ole, jolloin hinta/laatusuhde niissä on hyvähkö. (Jonain kauniina päivänä ostan vielä oikean lessun ja putkivahvarin, sitten mua ei keskeytä kukaan). Olen soittanut kaikilla Valvestate-sukupolvilla ja AVT on niistä mielestäni paras (eniten putkipelin oloinen). Säröä irtoaa niin paljon että en IKINÄ käytä säröä yli puolikkaalla. Kummassakin särökanavassa on vielä "sakkonappula" eli scoop, jolla soundia saa vielä muokattua hyvään/huonoon/johonkin suuntaan. Hyvää laatikossa on se että ykkössärö yltää hyvin kakkossärön puolelle, jolloin kakkossäröstä saa säädettyä ikäänkuin boost- tai soolo- kanavan. Kotelo on umpinainen jolloin soundi on Valvestateksi sellaisenaan jopa "tunkkainen", mutta kun lodjun mikittää, niin jo vain muuttuu luonne. Digitaalisia efektejä on tuossa mallissa toistakymmentä. Reverbikin on digitaalinen, mikä minua ainakin arvelutti aluksi, mutta kun olen tässä nyt viime aikoina oppinut ruuvaamaan, niin kyllä sieltä ihan ok reverbikin löytyy (jos hyvä päivä on). Muilla efekteillä ei tee juuri mitään, sillä niiden ohjaaminen on hankalaa pelkällä on/off -kytkimellä ja parilla vahvistimen kyljessä olevalla potikalla. Ok efektejä mutta nimen omaan ohjaaminen ei ole käytännöllistä. Laatikko painaa hyvän matkaa kolmatta kymmentä kiloa, joten se ei ole mikään roudarin unelma. Päällä on ristikko ja tuuletinhan siellä alla hurisee. Haluaisin kuulla tuosta neljännestä kanavasta kuulumisia, jos joku on sitä joskus testannut? Tuon hinta on DLXMusicissa 850€ ja TSL601 60w on 1090€. Saattaisin harkita jopa putkiwaffaria... Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä! |
Onko niissä särö-kanavissa selkeät saundit? Ja onko se flange-efekti hyvä siinä laitteessa? -Antti |
LaXu 06.09.2004 19:09:04 | |
---|
Onpas kallis transistorivahvistimeksi. Tuossa hintaluokassa kannattaa jo katsella putkivempeleitä(Laney, ENGL Thunder/Screamer ym.), tosin Marshallin DSL-kombot kannattaa suosiolla jättää väliin (epäluotettavia, kalliita ja eivät kuulosta kovinkaan hyvältä). |
AER 06.09.2004 22:39:51 | |
---|
Mutta eikös se OD2 ole putken kans? Vai mitä muuta tämäkään voi tarkottaa: "Overdrive 2 pushes the ECC83 valve into complete meltdown for mega rich singing sustain." ?? Olisi varmaan hieno vahvistin.. Onko kenelläkään ollut käytössä kauaa? Onko toiminu hyvin ilman minkäänlaisia suurempia onkelmia? -Antti |
Arabian Lauri 07.09.2004 16:27:10 | |
---|
Jos saundia pitäisi nyt sanoin kuvailla niin jos on kuullut 8080:aa ja vs100:aa, niin sanoisin että särö ei ole (niillä määrillä kun minä niitä käytän) niin perkeleen kireä kuin 8080:ssa. Umpinainen pönttö korostaa alapäätä melko kivasti. Soundi ei ole minun mielestä mikään tukkoinen. Paljonhan riippuu myös siitä minkälaiset mikit on kitarassa. VS100 ei ollut mikään saundi-ihme, joten siihen verrattuna kyllä tosta AVT:stä lähtee paljon paremmat murinat. Tokailla kun soittelen niin yläpää on sellainen laulavan kuuloinen ja alapää sellainen murea... HUH! Säätimistä sen verran että scoop vastaa esivalittua contour säädintä, en käytä kun en tykkää nu metallista. Presence-säädin löytyy ja vaikuttaa myös saundiin. Eku toimii silleen vekkulisti, notta yhden taajuusalueen säätö vaikuttaa toisen taajuusalueen säätöön. Enitenhän saundiin vaikuttaa kuitenkin vahvistimen perussointi, siitä ei lähdetä aivan täysin toisenlaista tekemään millään. Hyvähkö vahvistin se on, ei tietenkään mikään paras. Valvestatet on hybridejä eli etuasteessa on toi putki kaikilla kanavilla ja päättärinä toimii trankku. 8080:ssa putki toimi vaan säröillä, Vs100:ssa kaikilla kanavilla ja AVT:ssä myös kaikilla. Tosin AVT:tä on testattu tehtaalla varmaan yhtä paljon kuin noita edellisiä yhteensä. Ainakin minusta tuntuu että jotain kehitystä on tapahtunut. Toi marshallin sivu on aika hyvä paikka käydä tutkailemassa että mitä noihin matolaatikoihin on laitettu sisälle. Siellä on myös esittelyt vanhemmista vehkeistä, jotta voi vertailla. Paras kuva saundista tulee kun viet oman skeban mukana kauppaan ja kokeilet, etpähän voi syyttää sen jälkeen muita kuin itteä siitä jos soundi ei ollutkaan hyvä. Vahvistin ei ole mikään postimyyntiostos mun mielestä... Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä! |
Arabian Lauri 07.09.2004 16:40:47 | |
---|
On siinä 150wattia kun tota lukee tuolta marshall centralista. Jopas jopas... Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä! |
AER 07.09.2004 21:06:11 | |
---|
Vahvistin ei ole mikään postimyyntiostos mun mielestä... Nimenomaan meinasin tilata AVT150 Isobritanniasta, koska saisin sen 580€, ja siihen vielä 55€ toimituksesta.. ja yhteensä 645€ tulisi hintaa... Ja DLXMusicista tosiaan 850€. ja onhan se helvetin paljon (yli 200€) kalliimpi DLX:ssä. Mutta sitten jos tulisi ongelmia vahvistimen kanssa.. menis rikki tai jotain muuta sellasta.. niin pitäisi aina itse kustantaa postimaksut ku lähettää vahvistimen Isobritanniaan ja takaisin. vähintään yli 100€ tulisi hintaa siihen. En tiedä sitten että kannattako tilata ulkomailta.. Vai kannattaisko ostaa lähimmästä musiikki-liikkeestä? -Antti |
LaXu 07.09.2004 21:53:48 | |
---|
Mutta eikös se OD2 ole putken kans? Vai mitä muuta tämäkään voi tarkottaa: "Overdrive 2 pushes the ECC83 valve into complete meltdown for mega rich singing sustain." ?? Olisi varmaan hieno vahvistin.. Onko kenelläkään ollut käytössä kauaa? Onko toiminu hyvin ilman minkäänlaisia suurempia onkelmia? Yksi putki ei tee siitä putkivahvistinta. Itseasiassa tuolla ainokaisella putkella ei todennäköisesti ole laitteessa juurikaan virkaa, kunhan saa markkinamiehet hehkuttaa "putken lämpimää soundia." |
Arabian Lauri 08.09.2004 10:38:34 | |
---|
Testaa kaupassa ja tilaa Briteistä, kun tiedät sopiiko se sulle vai ei. Kannattaa muodostaa oma mielikuva siitä. Vaikka se ei putkipeli olekkaan, niin ainakin se soi mukavammin kuin edeltäjänsä. Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä! |