Börje 31.08.2004 16:28:42 | |
---|
Kumpi on parempi 16-raituri: Fostex vf-160 vai Roland vs- 1680? Onko jollain ollu jompainen tai kumpainen? Mikä vitun allekirjoitus? |
Raituri ohjelmasta ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi, jollei itse välttämättä halua. Reilusti alle satasella saa n-trackin joka on aivan pätevä ja laadukas softa ilman tunnetumpien ohjelmien halpisversioiden kiusallisia rajoituksia. Ja netti on pullollaan ilmaisia ja jopa hyviäkin efektiplugineja sen kun käy latailemassa pois. Jep, Kristal Audio Engine on varsin loistava ilmainen 16-raitainen äänityssofta. Se löytyypi osoitteesta http://kreatives.org/kristal/index.php . Siihen kaveriksi vielä SIR impulssireverbi niin noilla mennään kyllä aika pitkälle. Kyseinen kaiku löytyy osoitteesta http://www.knufinke.de/sir/index_en.html . Sitten http://www.kvr-vst.com ja ilmaischoruksia sun muita tarpeen mukaan. Eivät tietenkään pärjää esim. Wavesin vastaaville (puhumattakaan jostakin powercore systeemeistä), mutta välttävät. |
kalleh 07.09.2004 09:00:48 | |
---|
Varmasti tuhat kertaa kysytty kysymys ja haukkumalla olisi voinut kai löytyä. Älkää haukkuko minua siitä hyvästä. Elikkäs minkälaisia laitteita tarvitsen? Loppujen lopuksi mulla on todella vähän hajua nauhottamisesta ja siksi tarvisinkin hieman jeesiä. Pääasiassa nauhoiteltaisiin ihan perinteisiä bändisoittimia. Demo käyttöön, eli ei mitään Abbey Roadia. Tietokone on käytössä jos se auttaa? Kohtuulliset soundit olisi mukava kuitenkin saada, toki se on itsestä kiinni miten nauhottaa ja miksaa. Mutta niin ettei homma jäisi ihan heti laitteista kiinni. Budjettia olisi semmoiset 1500-2000e Ihan mielenkiinnosta: mihin lopulta päädyit tämän äänityslaitteiston kanssa vai päädyitkö mihinkään? |
Joees 10.09.2004 14:06:09 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta: mihin lopulta päädyit tämän äänityslaitteiston kanssa vai päädyitkö mihinkään? Ei vielä mitään erikoista... Tutkailen rauhassa vielä niin ei tarvi sitten katua myöhemmin. Kiitoksia erinomaisista vinkeistä! Voin ilmotella sitten kun saan kamppeita kasaan. Luulen tosin että armeija vie aikaa kohta hieman enemmän kun sinne pitää mennä. Groooove is in heart! |
Joees 11.09.2004 19:59:05 | |
---|
Ei vielä mitään erikoista... Tutkailen rauhassa vielä niin ei tarvi sitten katua myöhemmin. Kiitoksia erinomaisista vinkeistä! Voin ilmotella sitten kun saan kamppeita kasaan. Luulen tosin että armeija vie aikaa kohta hieman enemmän kun sinne pitää mennä. Tulipa muuten mieleen, että onko kenelläkään kokemuksia tuosta Rolandin Studio Pack Pro:sta. Onko se minkälainen ja pystyykö sitä miten laajentamaan tarpeen tullen? Ihan vain mielenkiinnosta. Groooove is in heart! |
Börje 15.09.2004 17:11:37 (muokattu 15.09.2004 17:14:15) | |
---|
Minullakin pieni kotistudion-poikanen aikeissa saada kasaan. Vaaka on tällä hetkellä kallellaan tietokonepohjaisen hässäkän suuntaan (ehkä digi002). Ihan amatööri olen ja kysynkin tyhmästi, että täytyykö tietsikka-pohjaisessakin olla erillinen mikseri vai hoituuko homma tietsikan softalla? Voisiko joku vielä väsätä n. 1500 ekun esimerkki-kokoonpanon tietokonepohj. studiotarvikkeista, kun kovalevytallentimenkin pohjalta niitä muutama oli? edit: ja vielä, että minkälaisia tehoja koneelta sitten tarkemmin ottaen tarvitaan? Mikä vitun allekirjoitus? |
Ukko 15.09.2004 18:28:12 | |
---|
edit: ja vielä, että minkälaisia tehoja koneelta sitten tarkemmin ottaen tarvitaan? Nyrkkisääntönä, mitä enemmän tehoja, sen parempi. Siinä vaiheessa kun softa pyörittää läjää softa samplereita/syniä ja isoa määrää audioraitoja höystettynä useammalla pluggarilla, kiroaa sitä hetkeä kun päätti säästää koneen tehojen kustannuksella. Eli niin tehokas prossu kuin ikinä, niin paljon keskusmuistia kuin sopii, niin nopea kovo systeemi kuin mahdollista ja oikeanlainen audiokortti. Siinä se kärjistäen. |
midprice 16.09.2004 13:09:49 | |
---|
Nyrkkisääntönä, mitä enemmän tehoja, sen parempi. Entä jos ajatellaan, että minulla on vanha 233Mhz pc, niin riittääkö tuossa käytännössä teho pelkkään treeniksellä raitojen nauhoitukseen? Eli kannattaisiko hommata tuohon vaikka Guillemotin Maxi studio ISIS (8inputtia erittäin edullisesti, käytettynä), jolla sitten treeniksellä pistäis kamaa kovolle, polttaisi cd:lle ja kotona miksailisi tehokkaammalla koneella? |
Zammy 16.09.2004 13:11:58 | |
---|
Entä jos ajatellaan, että minulla on vanha 233Mhz pc, niin riittääkö tuossa käytännössä teho pelkkään treeniksellä raitojen nauhoitukseen? Montako raitaa siis meinasit kerralla vetäistä koneelle? Stereoraita varmaan menee, mutta sen yli ei kannata paljoa odotella. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |