Aihe: metal master+putkipeli
1 2
Wolffie
04.09.2004 13:42:10
Miten olisi tuo ProCon Rotta (rat) säröpedalliksi?

Itselläni on siitä hyviä kokemuksia. Tosin käytän sitä trankkunupin seurassa mutta pitäisi putkivehkeilläkin toimia?
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
Gimba
04.09.2004 16:44:12

Taitaa ne overdrivet sopia parhaiten soolotteluun sieltä 12. nauhan yläpuolelta, kun taas kunnon junttauksessa kannattaa tyytyä vahvistimen omaan säröön tai hankkia se metallipedaali. Peavey classicin kanssa sekä sd-1 että ds-1 tuntuivat täysin turhilta. Metal masterista en tiedä, mutta Metal zone potkii melko mukavasti ainakin pienehköillä volumeilla.
gator
04.09.2004 17:41:13 (muokattu 04.09.2004 17:41:32)
Metal Zonelle kyllä ääneni antaisin. Hyvät murinat putkivehkeen kautta. Trankuilla jää ohkaseks surinaks.

Siis jos mättöö soittaa.
Ben_D
04.09.2004 17:46:54 (muokattu 04.09.2004 17:49:15)

Metal Zonelle kyllä ääneni antaisin. Hyvät murinat putkivehkeen kautta. Trankuilla jää ohkaseks surinaks.

Siis jos mättöö soittaa.

Mä en nyt oikein ymmärrä, mitä soundia haetaan lyömällä Metal Zone, Metal Master jne. kiinni putkivehkeeseen? Eikös kannattais suoraan ostaa sellanen vahvistin, joka tuottaa itsessään sen mättökanuunasärön (5150, ENGL)? Näin soundi pysyy mielestäni paljon parempana eikä mene sirkkeliksi tai puuroksi. EQ:lla saa myös ihmeitä aikaan.

Taitaa ne overdrivet sopia parhaiten soolotteluun sieltä 12. nauhan yläpuolelta

Ei kai nyt ihan pelkästään. Kyllähän ne overdrivet sopii hemmetin hyvin (niinkun nimikin sanoo) etuasteen yliajoon (tai mikä se hieno termi onkaan) jolloin saadaan enemmän säröä aikaiseksi sekä pehmennettyä (tasotettua, whatever) soundia.
Myydään ESP LTD V-350. Niin ja etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin.
Jimi
04.09.2004 17:50:39

nyt ku täällä puhutaa säröistä ni mikä muu kun metal master olis hyvä palm mute särö. siis sellanen mistä lähtis sellaset kunnon palm mute äänet.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Invader
04.09.2004 17:54:06
nyt ku täällä puhutaa säröistä ni mikä muu kun metal master olis hyvä palm mute särö. siis sellanen mistä lähtis sellaset kunnon palm mute äänet.

Zoom Tri-Metal. Ibanez Smash Box.
Tai sitten ei...
gator
04.09.2004 19:41:15 (muokattu 04.09.2004 19:41:52)
Jos omistaa hyvän putkistyrkan joka ei siis o mikään mättöstyrkkari on mun mielestä metalzone ihan mukava värkki soundimaailman laajentamiseks. Itte en metalzonea omista mut keväällä soitin parin viikon kiertueen laina jcm-800 nupilla ja metalzonella ja hyvin potki. Kokeileppa joskus metalzonea putkistyrkalla ja trankkustyrkalla. Sit huomaat mitä järkeä on laittaa se sinne putkipelin eteen.
Miks sä laitat eq:n sinne vaffaris eteen???? Miks et osta sellasta styrkkaa johon ei tartte laittaa erillistä eq:ta?
Ben_D
04.09.2004 20:21:11 (muokattu 05.09.2004 08:48:22)

Itte en metalzonea omista mut keväällä soitin parin viikon kiertueen laina jcm-800 nupilla ja metalzonella ja hyvin potki.

En vois kuvitellakaan pilata JCM-800:n mahtavaa soundia tollasella purkilla, hyi olkoon. 10-alueinen EQ ajaa asian helvetin paljon paremmin jos metallisoundit haluaa. Luulisin, että saatavilla olevista laitteista se MXR:n 10-alueinen EQ olis hyvä peli.

Miks sä laitat eq:n sinne vaffaris eteen???? Miks et osta sellasta styrkkaa johon ei tartte laittaa erillistä eq:ta?

En mä laita sitä eteen, vaan efektilooppiin. Ihan vaan sen takia, että saan soundiin väriä ja potkua. Miks esim. Randy Rhoads käytti, Kerry King ja moni muu käyttää EQ:ta? Aika tyhmä kysymys.
Myydään ESP LTD V-350. Niin ja etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin.
Marzi
04.09.2004 21:36:14

Clippiä...

JCM900 + metal master.

Ei ole tosin originaali MM, vaan Weaponin Metal Master. Mutta lienee sama asia, tosin Weaponin MM on huonommin säädettävissä kuin aito MM.

Ekaks dempillä, sit sillai räimimällä. Livepätkä(tosi lyhiyet sellaiset itse asiassa), nauhoitettu suoraan mikseristä. Ei saa nupista balanssista.

http://www.jaarlipadington.com/weaponlive.mp3

Mun mielestä ihan ookoo putkivehjakkeen kanssa. :D
Pidän ääntä, olen.
Gimba
05.09.2004 11:28:19

Eikös kannattais suoraan ostaa sellanen vahvistin, joka tuottaa itsessään sen mättökanuunasärön (5150, ENGL)?

Kyllä varmasti kannattaa, jos vain on varaa, ja lähtee nyt ostamaan vahvistinta. Näitä Englin tyyppisiä footswitchillä ohjattavia neljän kanavan putkivehkeitä ei kai kuitenkaan ole ollut kauan markkinoilla, ainakaan useimmille sopivaan hintaan. Monella taitaa olla joku käytetty halpa pieni masiina, johon metallipurkki käy hyvin lisäkanavaksi.

saadaan enemmän säröä aikaiseksi sekä pehmennettyä (tasotettua, whatever) soundia.

Toimii mun mielestä hyvin just laulavissa sooloissa, mutta ei Metallica-tyylisissä matalalta soitetuissa riffeissä.
Ben_D
05.09.2004 13:01:23 (muokattu 05.09.2004 13:03:25)

Kyllä varmasti kannattaa, jos vain on varaa, ja lähtee nyt ostamaan vahvistinta. Näitä Englin tyyppisiä footswitchillä ohjattavia neljän kanavan putkivehkeitä ei kai kuitenkaan ole ollut kauan markkinoilla, ainakaan useimmille sopivaan hintaan. Monella taitaa olla joku käytetty halpa pieni masiina, johon metallipurkki käy hyvin lisäkanavaksi.

Ei tarvi mitään 4-kanavaista ENGL:ia, kaksikanavainen 5150 riittää.

Toimii mun mielestä hyvin just laulavissa sooloissa, mutta ei Metallica-tyylisissä matalalta soitetuissa riffeissä.

Just. Ehkä mä sitten kuulen väärin oman laitteistoni kanssa, enkä soita sooloja meidän rykmentissä. Clean Boost on hemmetin vanha keino antaa lisää kuormaa etuasteelle (minkä varmaan tiesitkin), eikä pelkästään soolojen aikana, vaan jatkuvasti. EQ pedaalilla voi kyllä sitten boostailla sooloja.
gator
05.09.2004 13:02:52
Onneks tajusit et mun eq-kysymys oli tyhmä. Mä itte oon sitä mieltä et jokainen tekee soundinsa niinkuin parhaaks näkee. Mulla ei o mitään pedaaleita vastaan. Ei edes eq:ta. Itte yleensä soitan ilman mitään speduja. Pelkkä vahvari riittää.
Joo ihan sama mulle en vaan hirveetä logiikkaa nää tossa sun julistuksessa.
Ps. Otetaan vastaan hyvän Randy Rhoads sivuston osoite niin voi käydä tarkistaa mitä kamoja voi käyttää.
Ben_D
05.09.2004 13:04:27 (muokattu 05.09.2004 13:08:23)

Onneks tajusit et mun eq-kysymys oli tyhmä. Mä itte oon sitä mieltä et jokainen tekee soundinsa niinkuin parhaaks näkee. Mulla ei o mitään pedaaleita vastaan. Ei edes eq:ta. Itte yleensä soitan ilman mitään speduja. Pelkkä vahvari riittää.
Joo ihan sama mulle en vaan hirveetä logiikkaa nää tossa sun julistuksessa.
Ps. Otetaan vastaan hyvän Randy Rhoads sivuston osoite niin voi käydä tarkistaa mitä kamoja voi käyttää.

Siinä on se logiikka, mitä mä olen omilla korvillani kuullut. Ja korjataan sen verran, että muista putkivahvistimista en tiedä, mutta MUN mielestä JCM-800+Metal Master ei ole hyvä yhdistelmä. Jokainenhan saa tehdä ihan niinkun haluaa.

http://www.kolumbus.fi/kari.tammilehto/rreq.htm

http://www.kolumbus.fi/kari.tammilehto/rrtone.htm
Ben_D
05.09.2004 20:46:17

Tuohan on juuri noin. Mulla vaan menee Peavey classicissa alapää ihan mössöksi tuolla tavalla. Toisaalta classicia pidetään yleensäkin ronkelina laitteena efektien suhteen. Eli putkivehkeittenkään käyttäytymistä ei kai voi yleistää kovin pitkälle..?

Just. En tiennytkään, koska en ole Classicia kokeillut. 5150:n kanssa ainakin SD-1 ja Tubescreamer toimii hyvin. Ja tota käyttäytymistähän ei voi käsittääkseni todellakaan ennakoida. Ihan kun muistasin, että diplomi-insinööri kaverini jotain tosta puhu, että se on matemaattisesti mahdotonta tms. Voi olla, että olen väärässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)