Aihe: jörgen petersen
1 2
Riksteri
04.09.2004 17:16:32
-Siis trumpetilla soitettu versio Jacques Laruen & Louigyin kappleesta "Cerisier rose et pommier blanc".

Suomeksi " Kaksi ruusua".

Ja hyvin soitettu. Trumpetistista en ole varma, kun kuulin sen niin nuorena. Eikös sitä ole aika monikin trumpetisti levyttänyt?

Mistäs tuo Perez Pradon äänite löytyisi? Lienenkö kuullut sen?

Aikamoista jatkuvasti muuttuvaa sillisalaattia tuntuivat olevan nämä vanhatkin kappaleet. Minulla on Perez Pradon kokoelmalevy, jossa on Cherry Pink and Apple Blosssom Whiten se alkuperäinen vuonna 1950 levytetty versio (Cerezo Rosa, Louiguy/Leonardi).

El Rey del Mambo :) levytti Isossa Omenassa saman biisin sitten cha cha:na 1955 ja eri nimellä. Meni varmaan uudistettuna paremmin läpi Amerikan markkinoilla. Alkuperäisversion trumpetti kyllä kuulosti mielestäni jotenkin 'rehellisemmältä'.
baron
05.09.2004 03:36:57

-Joo. That's it! Kiitoksia jälleen kerran, Münchausen. Aivan voin nähdä viiksien käpertyvän nautinnosta ;)

-Oliko Petersenillä / Runnella tästä levytys myös?

Perez Pradon orkesteri vaikuttaa melko suurelta?

Mä en tunne muita kotimaisia versioita kuin Ola Virran : On luona kauniin vanhan kappelin....

Meitä on hirveän fiksuja ja tietäviä tällä palstalla. Riksterin tieto Perez Pradon aikaisemmasta versiosta on mulla täysin uutta.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
R.Syke
05.09.2004 08:32:58 (muokattu 05.09.2004 08:33:10)
Mä en tunne muita kotimaisia versioita kuin Ola Virran : On luona kauniin vanhan kappelin....

Meitä on hirveän fiksuja ja tietäviä tällä palstalla. Riksterin tieto Perez Pradon aikaisemmasta versiosta on mulla täysin uutta.

-Teitä viksuja ja tietäviä. Meitä torspoja ja kysyviä on kuitenkin vielä enemmän. Kumpi on vaatimattomampi? Minä!
baron
05.09.2004 12:56:37 (muokattu 05.09.2004 13:01:01)

Tutkiskelin vain ostamani levyn kanteen jonkun fiksun ja tietävän kirjoittamia tietoja. Jotain hyötyä siitäkin, etten osta piraattilevyjä :) Kai se sitten on fiksuutta, osata lukea ja maksaa levystä täysi hinta ...

Mä oon jostain (kai aika ilmeisestä!) syystä kuvitellut, että "Cherry Pink" on peruslattareita ja perfektionistina yritin haeskella sen originaalia espanjalaista nimeä ja yllätyksekseni löysinkin ranskalaisen alkuperän.

Tuo Riksterin "Cerezo Rosa" sopii mun mielestä hyvin lattariversion nimeksi ja on sopivan lyhytkin.
isojussi
05.09.2004 13:22:08
...Mä kuulin ekana Eddie Calvert version...

Muistankoos ihan päis persettä, mutta jostain mulla on tullut semmonen mielikuva, että Harry Jameskin luikhautteli samaa biisiä? Saatan muistaa väärin....

Hyviä slowareita löytyykin sit muuten Tommy Dorseyn repertuaarista I'm setting genitals... eiku I'm getting sentimental over you jne... Pitänee vihdoiviimein tosissaan ottaa ne tanssisettiinkin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
05.09.2004 18:31:21

Muistankoos ihan päis persettä, mutta jostain mulla on tullut semmonen mielikuva, että Harry Jameskin luikhautteli samaa biisiä? Saatan muistaa väärin.....

Oli pakko tarkistaa netistä:
Perez Pradon versio oli leffassa Underwater, jossa sen ensi kerran kuulin ja ihastuin.

Yle tyypilliseen tapaansa alkoi kuitenkin soittaa hitiksi tulleesta kappaleesta brittiläistä Eddie Calvert/Ted Heath coveria ja erehdyin luulemaan sitä samaksi, joka oli leffassa.
isojussi
06.09.2004 01:27:44
...brittiläistä Eddie Calvert/Ted Heath coveria...

Eli tää on just sekö missä on ekan täyden tahdin ykkösellä fremaatti ja soolotrumpetilla perkeleenmoiset glissandot?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
El Condor
07.09.2004 12:30:46
-Joo. That's it! Kiitoksia jälleen kerran, Münchausen. Aivan voin nähdä viiksien käpertyvän nautinnosta ;)

-Oliko Petersenillä / Runnella tästä levytys myös?

Minun levyhyllystäni löytyy ainakin Jörgenin hieno esitys kyseisestä biisistä. Runnekin kertoi jossain yhteydessä soittaneensa kyseistä biisiä ainakin keikoilla kyllästymiseen asti, ja eiköhän tuo liene kuulunut kaikkien ko. ikäluokan trumpetistien ohjelmistoon. Ja toki monien vähän nuorempienkin: itsekin vedän tuota melkein joka keikalla.

Jörgenin tuotantoahan julkaistiin tupla-cd:n verran tässä pari vuotta sitten sellaisessa harmaakantisessa Musiikin tähtihetkiä -sarjassa. Ehdottoman suositeltava hankinta kaikille hyvin soitetun ja sovitetun iskelmämusiikin ystäville!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)