Aihe: Mistä klassikkobiisistä et pidä?
1 2 3 4 5
gorak
03.09.2004 17:47:10
Minä oikeasti vihaan Smells Like Teen Spiritia. Kaikki muut Nirvanan kappaleet on lähinnä neroutta, mutta tuo on typerä angstisten teinien anthem.
True sailing is dead.
Peoplez
03.09.2004 18:10:14
Ainakin Procol Harum, Rolling Stones ja Uriah Heep ovat mielestäni täysin paskoja bändejä, klassikkobiisit mukaanluettuna.

Rolling Stones paska bändi? Noh mielipide tuokin mutta olisi kiva kuulla perusteluja. Varmasti bändin tuotannosta löytyy biisi josta sinäkin pitäisit.

Itse aiheeseen, omat inhokkini ovat Paranoid ja Smells Like Teen Spirit. Tykkään kummastakin bändistä ja rakastan Sabbathia mutta nuo biisit ovat niin kuluneita eivätkä muutenkaan mitenkään ihmeellisiä. Minulla on suuria traumoja yläasteen esitelmistä. Jos joku piti esitelmän Nirvanasta niin saattoi olla jo varma että näytebiisinä on Smells Like. Itse kun pidin kerran Sabbathista esitelmän ja soitin Sabbath Bloody Sabbath niin porukka oli ihan että "mikä vitun biisi tää on?" SOITA PARANOID!!!1111
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Peoplez
03.09.2004 18:10:15
Ainakin Procol Harum, Rolling Stones ja Uriah Heep ovat mielestäni täysin paskoja bändejä, klassikkobiisit mukaanluettuna.

Rolling Stones paska bändi? Noh mielipide tuokin mutta olisi kiva kuulla perusteluja. Varmasti bändin tuotannosta löytyy biisi josta sinäkin pitäisit.

Itse aiheeseen, omat inhokkini ovat Paranoid ja Smells Like Teen Spirit. Tykkään kummastakin bändistä ja rakastan Sabbathia mutta nuo biisit ovat niin kuluneita eivätkä muutenkaan mitenkään ihmeellisiä. Minulla on suuria traumoja yläasteen esitelmistä. Jos joku piti esitelmän Nirvanasta niin saattoi olla jo varma että näytebiisinä on Smells Like. Itse kun pidin kerran Sabbathista esitelmän ja soitin Sabbath Bloody Sabbath niin porukka oli ihan että "mikä vitun biisi tää on?" SOITA PARANOID!!!1111
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Spiralmind
03.09.2004 19:00:56

Yön rakkaus on lumivalkoinen. Aina yököttää yhtä paljon kun ton biisin kuulee. En muutenkaan tykkää koko bändistä. Suomirokki on muutenkin suurimmaks osaksi aika kuraa.

Paranoidia en mitenkään erityisesti jaksa inhota, vaika ei hääppönen biisi ookaan.

Smoke on the water on aika huono.
All Hail Discordia!
paranoid android
03.09.2004 19:07:43
Suurin osa Beatlesin klassikoista.
"No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James
Minstrel
03.09.2004 21:28:49
Sanotaanko, että aika moni klassikkobiisi on minun kirjoissani kulunut täysin puhki. Ei Smoke On The Waterin riffi jaksa oikein enää innostaa pätkän vertaa. Ja Dire Straitsin Money For Nothingista en ole koskaan oikein pitänyt, vaikka bändiä muuten kuuntelenkin suht usein.

Mutta aivan oma lukunsa on Queenin, joka on siis yksi suosikkibändeistäni, hittikaksikko We Are The Champions - We Will Rock You, jota ei tee mieli kuunnella lainkaan. Niin kulunutta tavaraa.

Bruce Springsteenin Born In The U.S.A. on aika tylsä kahden soinnun runttaus, vaikka sanoitus onkin ensiluokkaista. Brucea tulee muuten kuunneltua todella ahkerasti.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa.
elbowski
03.09.2004 23:20:17
Master of puppets on jotain ihan kauheeta.

muita:
Dio - Holy Diver
Guns N Roses - Paradise City (ehkä joskus)
Metallica - Enter Sandman ja melkein koko black levy
Se on Rhoads JUMALAUTA!!!!!
Teijo K.
03.09.2004 23:52:11

Monien progebändien ne hittibiisit jää kuuntelematta, malliesimerkkinä Procol Harumin Whiter shade of pale. Minusta ehdottomasti Procolin huonoin biisi. Ainoa huono tähän asti kuulemistani.

Paljon on suosittuja bändejä, joiden koko musiikillisia ansioita en ymmärrä, mutta en suorilta laske niitä niiden bändien haitaksikaan. Voihan olla että en vain ymmärrä. Esimerkkinä vaikka Hurriganes.
spacemonkeyevolution
04.09.2004 00:00:22
black sabbath: paranoid

emmiä tuosta tykkää ja kun täällä jo kertaalleen on viety hevimiehen"titteli" sen takia kun en tuosta tykkää enkä sitä osaa soittaa niin olkoot sitten vietynä, ei vaan uppoo, ei millään.
Don't worry, be heavy
HaloOfFlies
04.09.2004 15:09:52 (muokattu 05.09.2004 21:48:00)

Tämä vaatiikin vähän mietiskelyä... Olisiko maailmassa yhtään klassikkoa mitä inhoaisin?

ZZ Top - Gimme All Your Lovin' Aloin vihata tätä sen jälkeen kun Don Johnson Big Band sämpläsi sitä alkuintroa One MC And One Delayhin. Etenkin kun se soitettiin radiossa ihan puhki.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
psykoosi
04.09.2004 16:51:31
Mä en varsinaisesti inhoa mitään. Paitsi ehkä Policen reggatta de blancilta deathwishia, vaikkei se mikään klassikko onneksi olekkaan. En ole ikinä ymmärtänyt kyseistä biisiä ja vihaan sitä sydämeni pohjasta vaikka Police lemppareitani onkin.

ps. Beatlesin vihaajilla on pitkät hiukset.
Minkä taakseen jättää sen peräsuolestaan löytää.
el Bastardo
04.09.2004 17:12:51
James Brownin I Feel Goodia en ole ikinä voinut sietää, ja vielä vähemmän nyt, kun sitä on ryöstöviljelty niin monessa mainoksessa ja ties missä tähtigaaloissa. Oikeastaan suuri, ellei suurin osa kaikkein klassikoimmista kappaleista nostaa verenpainetta.
kingdom
04.09.2004 17:14:25
Onpas täällä beatles-vihaajia... No, maailman paras bändi se joka tapauksessa on.

Aika moni suomirock-klassikko vituttaa.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Paperilyhty
04.09.2004 18:49:05
Bob Dylanin Blowin' in the wind.

Hah, just olin tulossa itse lisäämään tämän. Kauhea laulu. Ensimmäiset mielikuvani Bob Dylanista perustuvat juuri tähän biisiin, mutta onneksi muut kuulemani Dylanin biisit ovat olleet parempia. Sitä, miksi tuo Blowin' In... on niinkin tunnettu, en oikeastaan ymmärrä. Ehkä juuri niiden ala-astelaisten takia :P
Kävipä duuri!
Paperilyhty
04.09.2004 18:49:12 (muokattu 04.09.2004 18:50:44)
Poistin siis toisen viestin, mitä sitä kahdesti lähettelemään
Kävipä duuri!
Feggy
04.09.2004 22:20:15

Mutta löytyy niitä paskoja klassikoita omilta suosikkibändeiltäkin. Vaikka olen valmis väittelemään Cheap Trickin loistokkuudesta vaikka aamuun asti, niin I Want You To Want Me on aivan s..nan ärsyttävä biisi, ollaan sitten Budokanissa taikka studiossa.

Samaa mieltä.
Less is more.
Jormaz
04.09.2004 22:51:49
James Brownin I Feel Good

Hyi saatana. Ja taas löytyy varmasti jostain joku mainostoimiston käivelö joka on sitä mieltä että kyseinen biisi sopii tähänkin mainokseen.

Samaan sarjaan Status Quon Whatever you want.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
rooster
04.09.2004 23:13:16
Ihme kuikeloita täällä, oikeen nirppanokkia. Ei ärsytä mikään klassikko biisu, koska en koe biisin muuttuvan mitenkään, vaikka se soisikin enemmän kuin yhtyeen muut biisit. Jos tykkään, helvetin hyvä, jos en, se ombi minun ongelma etten tajua. Ei biisin.
Kulkunen
04.09.2004 23:24:45 (muokattu 05.09.2004 10:15:19)
Ace Of Spades

Siinähän se tuli, heti avausviestissä. Ei kestä, ei sitten millään. Motörhead, Manowar ja Iron Maiden ovat bändejä, joita en voi sietää juuri lainkaan. Perustella en osaa, aiheuttavat vain vastenmielisen tunteen. Eli mielestäni paskaa, yksinkertaisesti.

Edit: Pilkunviilausta.
The downward spiral never ends.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)