Aihe: Kinman Blues vai Traditional setti ?
1 2
p130
04.09.2004 12:52:02

Ainakin maahantuojalta saa: http://www.echoland.net/ , toimittaa kai edelleen postitse ilman lisäkuluja... (varmaankin lähikauppakin pystyy ne tilaamaan...)

Voi olla, etten laittaisi Woodstockia waahteraotelautaiseen, ellei haussa ole todella kirkassoundinen strato. Blues tai Hank Marvin classic 60's tone voisi olla Roadrunnersoundiin aika jees. (Marvin -settien AVn-63 on sama mikki kuin Bluesin SCn).

HM 60's -setistä irtoaa aika kivat Roadrunnerit, on kiinni saarnibody+ruusupuuotelauta stratossa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Härski
04.09.2004 12:56:09
Joo.. entä osaako kukaan sanoa - asiasta sukkahousuun - Kent armstrongin mikeistä hölkästäkään? Ovatko mistään kotoisin? Meinaan, että ovat aika edullisia. Mutta bäk tu keis, eli siis oisko sitten Blues setti parempi siihen tulevaan superstratikkaan?
Klezberg
04.09.2004 13:07:31

Itse laitoin Blues-setin Squier Stratoon pari viikkoa sitten. Kyllä siitä minun korvani mukaan ihan sopivat Dire Straits- soundit lähtee.

Ostin mikit Kristian Oeschilta ja jäi sinne niitä vielä hyllyyn. Hänen mukaansa eniten meneekin juuri Blues-settiä.

Vaihdossa jouduin ainakin itse myös viilaamaan plexin aukkoja sekä poistamaan hieman puuta. Kinmanin mikeissä on leveä piirilevy ja ainakin minulla keskimikki ei mahtunut paikoilleen.

Hannu
javia
04.09.2004 14:27:56
"Joo.. entä osaako kukaan sanoa - asiasta sukkahousuun - Kent armstrongin mikeistä hölkästäkään?

Kyllä noi kentin texas vintaget ihan hyviä on, erittäin hyviä hintaansa nähen, ja yhessä kepukassa on tallassa hot versio väärtepäin käämittynä, sekin yllättävän hyvä hintaansa nähen (36e), eli ei ihan huonoja, parempia kuin straton alkuperäset..
p130
04.09.2004 14:46:13 (muokattu 04.09.2004 14:46:35)

Vaihdossa jouduin ainakin itse myös viilaamaan plexin aukkoja sekä poistamaan hieman puuta. Kinmanin mikeissä on leveä piirilevy ja ainakin minulla keskimikki ei mahtunut paikoilleen.

?

Normaalikokoisiahan ne ovat, mihin menee normaali stratomitoituksella oleva mikki, menee myös Kinman, joka on normaalikokoinen stratomikki. Joissakin Squiereissa mikit ovat kyllä olleet jonkin verran (siis _todella_ vähän) suurempia kuin standardimikit, mutta pienempiä ei kyllä ole koskaan tullut vastaan...

Ei ymmärrä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Härski
04.09.2004 16:26:08
Hitto, taidan päätyä Kent Armstrongeihin, kolmanneksen maksavat siitä, mitä Kinmanit. Ihan sairasta.
askomiko
04.09.2004 21:20:56
Joko selvisi? Olisikohan kyse siitä että Squierien valmistuksessa on isot toleranssit ts. mitat vaihtelevat?

Taitaa olla vain Squierin mikin valmistusmetodin syy, eli magneettipala rautanapojen perässä. Ulkomitoiltaan Kinmanin tekeleet on 1:1 normaalin stratomikin kanssa.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Klezberg
05.09.2004 11:03:52 (muokattu 05.09.2004 11:54:02)

Taitaa olla vain Squierin mikin valmistusmetodin syy, eli magneettipala rautanapojen perässä. Ulkomitoiltaan Kinmanin tekeleet on 1:1 normaalin stratomikin kanssa.

Tuo ei kuulosta sopivalta selitykseltä ollenkaan. Eikös tuo vain tarkoita että Squierin mikki mahdollisesti vaatii syvemmän kolon? Minun taas piti viilata pleksiä aukon päistä ja kitaran rungossa suurentaa keskimikin koloa tallan suuntaan, jotta Kinmanin mikissä oleva lievästi kolmionmuotoinen piirilevy (joka jää plexin alle) mahtui koloon ja plexi paikoilleen.

Tarkennetaan vielä, että en väitä että Kinmanin mikit olisivat mitoiltaan epästandardeja. Enemmänkin luulen, että tämä Squier on mitoiltaan epästandardi.

Miten on, onko tuollainen lievästi kolmiomainen piirilevy osa standardi-Straton mikkejä? En ole oman Fender-Stratoni plexin alle vielä kurkistanut. Squierin mikeissä sellaista ei ollut eikä rungossa ollut sellaiselle tilaa.

EDIT: Katselin "Guitar Electronics"-opusta ja noinhan se näytti että strato-tyylisissä mikeissä tosiaan on tuo ulkonema jonka kärjestä lähtee sitten piuha. Onkohan tuo Squier tehty tahallaan sellaiseksi että tuommoinen ei suoraan mahdu?
askomiko
05.09.2004 22:51:38 (muokattu 05.09.2004 22:59:22)
Miten on, onko tuollainen lievästi kolmiomainen piirilevy osa standardi-Straton mikkejä?

On, juurikin sellainen. Squieriin on tahallaan tehty eri muotoiset, tosin mitään fiksua syytä moiseen en keksi.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Shaft
05.09.2004 23:24:21
Squieriin on tahallaan tehty eri muotoiset, tosin mitään fiksua syytä moiseen en keksi.

Tuskin mitään fiksua syytä onkaan. Ehkä kitaran modifiointia halutaan vaikeuttaa niin, että porukka ostaisi uusien mikkien sijaan uuden kitaran?
msm40
06.09.2004 22:58:45
Hitto, taidan päätyä Kent Armstrongeihin, kolmanneksen maksavat siitä, mitä Kinmanit. Ihan sairasta.

Juu kallistu vaan. Kerro sit heti mulle miten toimii. Munkin pitäs mikittää strato & tele ja noita KA:n mikkejä oon vähän sillä silmällä katellut.

Zori offtopic...
sihvoh
11.09.2004 14:14:35
Ihan vinkiksi, Kitarapajalla näyttää olevan Traditional setti 250 EUR hintaan...

http://www.kitarapaja.com/pics/pukinman.jpg
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)