kiitos 23.08.2004 23:15:25 | |
---|
Justiin tuota maxin kokoa jäin miettimään, että oliko "täysikokoinen" eli LP:n mittainen, noin ulkoisesti. Mutta olihan se. Joteskin tässä äänitehommassa tuntuu, että 80-luvulla siinä oli jotenkin enempi hohtoa kuin nyt, kun joka jampalla on taskussa iskunkestävät ja huolettomat ja vaivattomat CD-tai MP3-soittimet ja musiikistakaan ei tarvitse välttämättä maksaa mitään. Tai ehkä se a ika taas vaan kullittaa muistot... Kyllä tossa musiikissa on aika eri fiilis, kun sitä keskittyy kuuntelemaan, sen sijaan että laittaa vaikka taustalle tietokoneella soimaan, ja surffaa sillä aikaa. Pitäs ostaa vaan joku vanha yksinistuttava sohva, vierelle jokin tummasta puusta räkästy teline levysoittimelle ja vahvareille. Sit vaan istuu tuoliin ja rupeen kuuntelee musaa ja voi ottaa vaikkapa kitaran syliin ja fiilistellä siinä kultasia sävelmiä vanhoilta hyviltä ajoilta. |
sir.henry 23.08.2004 23:39:24 | |
---|
Mietinkin tässä täytettä uudelle kirjahyllylle. Tuohon alahyllylle mahtuisi aivan täydellisesti älppärisoitin ja jokunen sata levyä. |
baron 24.08.2004 00:19:08 | |
---|
Jos nyt kalkkis muistelee, niin sellainen 16,5/min kokeilukin oli, joka ei koskaan tullut suosituksi. Olen nähnyt ja käyttänyt 4-nopeuksista, jossa oli nopeudet 16,5, 33, 45 ja 78. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
willie 24.08.2004 11:55:15 | |
---|
Jos nyt kalkkis muistelee, niin sellainen 16,5/min kokeilukin oli, joka ei koskaan tullut suosituksi. Kyllä 60-luvun levareissa oli myös nopeus 16, jolla kuunneltiin puhelevyjä. Meilläkin himassa faijalla oli puhelevyjä (jotain politiikkaa ja esitelmiä...). Mahtu sitten pidemmätkin jorinat, kun pyörimisnopeus oli hitaampi. Basisti, melkein 50v. |
DJ Lattialuukkukoira 04.09.2004 12:39:43 | |
---|
|
Tässä vielä yks vaihtoehto (ei tarvitse RIAA-korjainta, voidaan liittää AUX tai CD -sisäänmenoon). Tää ei varmasti ole mikään super-hyber-dj-soitin, mutta kyllä tällä vanhoja vinyyleitä pyörittää : http://www.hobbyhall.fi/ ja sieltä Elektroniikka, Viritinvahvistimet. Sonyn levari 116 e. Onkos tässä siis vahvistin samassa syssyssä? |
poppamies 04.09.2004 13:31:49 (muokattu 04.09.2004 13:32:10) | |
---|
Antakaa antx että nostan, mutta mitäs pidätte: ... Kyllä tuo Dual on ihan hyvä. Minun mielestä ehkä jonkunverran arvokas ? Vaikea sonoa kun siis maksoin omasta suoravetoisesta hi-fi soittimesta (Kenwood 2070 ) kirpparilla 10 €, tosin ilman äänirasiaa. Tuo Sony on varmasti ihan kelvollinen ratkaisu jos/kun vahvistimesta ei löydy kuin AUX. Siinä lienee, minun ymmärryksen mukaan, sisäänrakennettu korjain/esivahvistin. "G-strings are for strippers" |
DJ Lattialuukkukoira 04.09.2004 13:41:15 | |
---|
Kyllä tuo Dual on ihan hyvä. Minun mielestä ehkä jonkunverran arvokas ? Vaikea sonoa kun siis maksoin omasta suoravetoisesta hi-fi soittimesta (Kenwood 2070 ) kirpparilla 10 €, tosin ilman äänirasiaa. Arvokas millä tavalla? Eli meinaatko, että hinta kohoaa vielä stratosfääreihin? Löytääkö noilta kirpputoreilta ym. oikeasti jotain tuollaisia löytöjä? |
Gandhi 04.09.2004 14:13:09 | |
---|
Jos pelkästään kuunnella meinaat ja hinta ei saa mennä turhan kalliiksi, niin Numarkin 1625 (tai 1650) Numarkin GrooveTool-äänirasialla on ihan hyvä valinta (kestävä neula ja ihan laadukas rasia hintaansa nähden). Pyörii nopeuksilla 33 ja 45 ja +/-10%-nopeussäätökin löytyy. Levylautanen on metallinen, joten levymatto liukuu siinä mukavasti, jos aikoo vähän jopa leikkiä soittimella (skrätsäys jne.). Jonkun verran vinyylien kanssa pyörineenä, voin ainakin suositella Helsingin DSC:tä ostopaikaksi. Sieltä löytyy Numarkkia sun muuta laatutavaraa ihan mukavaan hintaan. Itse olen sieltä ostanut molemmat tämän hetkiset soittimet ja mikserin. Nettiosote taitaa löytyä http://www.dsc.fi/ takaa.. Ja vielä pari juttua: kun ostat soittimen niin osta ehdottomasti suoravetoinen soitin, nuo hihnavetoiset eivät kestä niin kovaa käyttöä. Ja itse kyllä käytän vain ja ainoastaan manuaalisoittimia, yksi automaatti löytyy (NADin vanha, ihan hyvä vehje), mutta manuaali on paljon mukavampi...muutenhan se on melkein kuin cd-soitin. Vahvistinta hankkiessa varmista, että siitä varmasti löytyy phono-liitäntä..normaali line (mihin esim. lykätään cd-soitin) on liian heikko ja ääni kuuluu vaimeana. Siinä jotain, paremmin asioista tietävät, korjatkaa virheeni. Mutta mustaa kultaa sen joka tapauksessa pitää olla. Lopetan ennen kuin jatkan. |
DJ Lattialuukkukoira 04.09.2004 14:27:57 | |
---|
Jos pelkästään kuunnella meinaat... Eh... Oletkos nyt ihan varma että nuo eivät myy pelkästään pro-vehkeitä? Tuolla Numarkillakin oli nääs jonkin verran hintaa. Ajattelin vain, että ehdottamani Dualin voisi saada loppujen lopuksi halvemmalla, tiedä sitten... |