Itse väsäsin joskus niittipellin itselleni vanhasta 14" haikan yläpellistä.Niittejä laitoin neljä kappaletta parin sentin päähän ulkoreunasta.Käytin alumiinipopniittejä vaikka alumiini onkin "hiljainen" metalli.Niiti jää ihan kivasti soimaan kyllä lyönnin jälkeen mutta myöhemmin tajusin että niiden sijoitus ei ollut kyllä kaikkein paras.Suosittelisin laittaa ne parin sentin päähän sisäreunasta. Joka toiselle kuoppaa kaivaa,joka toiselle ei. |
Ettei vaan olis joku kertonut että kolikoitakin teippaamalla saisi samaa soundia. Minähän se, mutta eipä se täysin sama asia tietenkään ole. Kuitenkin suosittelen ensin kokeilemaan näillä kolikoilla ja sitten vasta poraamaan jos siltä tuntuu. Loppujen lopuksi reikien poraaminen "vahingoittaa" peltiä huomattavasti enemmän, kuin pieni teipinpala. Teipatun kolikon saa sekunnissa irti jos ei enää kiinnostakaan, niitin reikää ei niin helpolla. : ) Ja vaaranahan on myös tämä Olavi K:n tapahtuma, että "vähän menee vikaan". Siksi kannatan kolikko-härdelliä. Itse kyllä käytän näitä "kolikkoniittejä" kiinanpellissä, joten lienee hieman eri asia kuin ridessä. Nyt tämä teletappi menee nukkumaan, eikä juo enää yhtään mitään. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
Miten reiät kannattais tehdä / sijoitella ja montako. Mitä niittejä kannattais käyttää. Ettei vaan olis joku kertonut että kolikoitakin teippaamalla saisi samaa soundia. Kolikoilla voi kokeilla, samoin esim. tuolla pesuallasketjulla vaikka ensin.. Sizzle-symbaali on kumminkin vähän "omanlaisensa" peli. Mulla on/on ollu 4-6 niitillä niittipeltejä, esim. 4 teräsniitillä (iskuniittejä, 5 mm x 10 mm) ja reiät ympäri peltiä neljänneksittäin, nykyinen on 5 vastaavalla kupariniitillä 5 kpl alaneljänneksessä 5 cm reunasta 18" pellissä, 2,5 cm välein. Oikeita iskuniittejä on pehmeestä raudasta, kuparista tai teräksestä, vaikein lyödä on tietty teräsniitti, ja siitä tulee myös ääneltään kovin. Kupariniitti on hyvä... Kokeile tosiaan ensin josko pidät soundista/sille on tarvetta, ennenkuin rupeet poran kanssa heilumaan, peruuttamaton modaus on se. Poratessa pelti ei saa lämmitä, halkeamat uhkaa... Terä terävä, mieluimmin kaupan hyllyltä ihan brännyy..ja pienillä kierroksilla suoraan. |