Aihe: metal master+putkipeli
1 2
Pummi
02.09.2004 17:00:14

niin siis toimiiko tuo metal masteri putkivahvistimien kanssa, kun nykysessä hybridi marsussa pelittää hyvin mut oon uutta vahvistinta aikonu niin joutuuko siitä sit luopumaan?
Ben_D
02.09.2004 18:10:37

niin siis toimiiko tuo metal masteri putkivahvistimien kanssa, kun nykysessä hybridi marsussa pelittää hyvin mut oon uutta vahvistinta aikonu niin joutuuko siitä sit luopumaan?

Älä edes kokeike. Siis ei toimi. Pilaa putkisoundin.
http://www.jatkoaika.com
Pummi
03.09.2004 21:44:25

mikäs säröpedaali ois sitte semmosiin putkivermeisiin sopiva? kun joissai sen ite vahvistimen särön kanssa ei ole artificial harmonyt (meniköhä oikee) lähteny sillee vaivattomasti ja selvästi.
Heavymies
03.09.2004 21:47:55
mikäs säröpedaali ois sitte semmosiin putkivermeisiin sopiva? kun joissai sen ite vahvistimen särön kanssa ei ole artificial harmonyt (meniköhä oikee) lähteny sillee vaivattomasti ja selvästi.

No Bossin SD-1 vois olla aika kova sana.
Lähtee aika monipuoliset soundit. Rokista heviin.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. MULLA ON UUS VAHVARI!
Niskamies
03.09.2004 21:50:00
Ja Ibanezilta ainakin TS-7 ja TS-9, muista TS:istä en tiedä.
Meitsi on meshissä.
skebajaba
03.09.2004 21:51:11

tiedän tunteen, mutta kyllä ne irtookin kun vähän "treenaa" sitä. totta on että jollain metal zonella irtoo helpommin ne koska siinä (oman päätelmäni mukaan) on enempi korkeita taajuuksia ja se sitten ulahteleekin helpommin verrattuna johonkin räkäseen fuzz pedaaliin. voi toki johtua gainin määrästäkin mutta mutta jätän tämän kännisen höpöttelyni nyt pois...sori=)
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Necromuru
03.09.2004 21:57:12

Itelläni ainakin on Bossin MT-2 Metal Zone pelittäny hyvin Bedrockin putkipelin kanssa. Saunditkin on ihan monipuolisemmat kun nimi antaa ymmärtää.
Keep on Rockin' in The Free World
Ben_D
03.09.2004 22:06:14 (muokattu 03.09.2004 22:29:45)

Itse en ole vielä kertaakaan käyttänyt Distortion pedaalia putkivahvistimen kanssa, kyllä ne ovat olleet Overdriveja (SD-1 ja Tubescreamer). Tosin olen kuullu kommentteja, että esim. Bossin DS-1 toimis hyvin putkivehkeen kanssa.
Myydään ESP LTD V-350.
otto_t
03.09.2004 22:19:57
Älä edes kokeike. Siis ei toimi. Pilaa putkisoundin.

Hmm, herää kysymys että miksi ei toimisi? Pilaa putkisoundin? Mielenkiitoisia väitteitä, sillä itselläni on silloin tällöin signaaliketjussa tuo metal master (tosin, ainoastaa yhden mättöprojektin kanssa) jota sitten ajan putkietuasteen ja putkipäätten läpi, ja en kyllä ole vielä keksinyt että miten se "pilaisi" putkisoundia millään tavalla.
Ben_D
03.09.2004 22:27:27

Hmm, herää kysymys että miksi ei toimisi? Pilaa putkisoundin? Mielenkiitoisia väitteitä, sillä itselläni on silloin tällöin signaaliketjussa tuo metal master (tosin, ainoastaa yhden mättöprojektin kanssa) jota sitten ajan putkietuasteen ja putkipäätten läpi, ja en kyllä ole vielä keksinyt että miten se "pilaisi" putkisoundia millään tavalla.

En tiedä, mitä vahvistinta käytät, mutta ikävä kyllä kuulin kerran kun Metal Master oli liitetty JCM-800:een. Kamalaa paskaa. Sirkkeliä, sirinää, puuroo ja ties mitä. MUN mielestä se oli kamalaa kuunneltavaa.
Myydään ESP LTD V-350. Niin ja etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin.
Ben_D
03.09.2004 22:37:01

Tosin, onhan ko. purkissa _aivan järjettömästi_ gainia. Vähemmälläkin pärjäisi.

Sitä on aivan liikaa. Sekin on kyllä ihan makuasia, mistä tykkää. Kysyjälle voisi todeta vanhan nyrkkisäännön; kauppaan kokeilemaan ;)
Myydään ESP LTD V-350. Niin ja etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin.
tunkki
03.09.2004 22:44:31

Distortion-purnukoilla saa helposti putkikoneen headroomin hävittettyä lähes täysin. Usein tuloksena on kompressoitua, epädynaamista sahausta. Toki niinkin että säätämällä voi tuostakin saada käyttökelpoista ääntä. Itse suosittelisin myös overdrive-mallin polkimia.
Tuhannen megawatin totuus!
Pummi
04.09.2004 11:35:56

no laitetaanko se overdrive sit niiku normalisti siihe kliiniin kanavaan vai siihen särökanavaa boostaamaan jos se vahvistimen särö ei riitä, kun marshallit ois hakusessa.
Kassu
04.09.2004 11:38:25
En tiedä, mitä vahvistinta käytät, mutta ikävä kyllä kuulin kerran kun Metal Master oli liitetty JCM-800:een. Kamalaa paskaa. Sirkkeliä, sirinää, puuroo ja ties mitä. MUN mielestä se oli kamalaa kuunneltavaa.

Ihan kaikki DS-pedaalit aiheuttaa paskaa mössöä ja suhinaa.

Mutta DS-1 pitäisi testata joskus oikein kunnolla.
Kassu
04.09.2004 11:39:05
no laitetaanko se overdrive sit niiku normalisti siihe kliiniin kanavaan vai siihen särökanavaa boostaamaan jos se vahvistimen särö ei riitä, kun marshallit ois hakusessa.

Pistä styrkkarin eteen elikkä Kitara -> Drive -> Styrkkari
Pummi
04.09.2004 12:35:20

Pistä styrkkarin eteen elikkä Kitara -> Drive -> Styrkkari

juuh noinhan se menee mut siis vahvistimesta laitetaanko päälle särökanava vai kliini?
Kassu
04.09.2004 12:49:41
juuh noinhan se menee mut siis vahvistimesta laitetaanko päälle särökanava vai kliini?

Samahan tuo. Jos haluat lisää säröä särökanavaan, niin laita särökanava päälle.

Kokeilemalla parhaat tulokset.
Volle
04.09.2004 12:56:54
Ihan kaikki DS-pedaalit aiheuttaa paskaa mössöä ja suhinaa.

Mutta DS-1 pitäisi testata joskus oikein kunnolla.

Eihän sitä DS-1:stä kannata kokeilla, koska onhan jo tiedossa, että ihan kaikki DS-pedaalit aiheuttavat paskaa mössöä ja suhinaa. Hukkaat vain kallista aikaasi.
Nam.
Kassu
04.09.2004 12:59:36
Eihän sitä DS-1:stä kannata kokeilla, koska onhan jo tiedossa, että ihan kaikki DS-pedaalit aiheuttavat paskaa mössöä ja suhinaa. Hukkaat vain kallista aikaasi.

MuttaQ kaikki on kehunu tota DeeÄssää niin pakkohan se on kokeilla. Muut kokeilemani eivät kyllä ole olleet putkisoundille ystävällisiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)