Aihe: Nuppi pitäs hommata.
1 2
saha
02.09.2004 15:55:04
Kotona olen soitellu tähänastisen elämäni, ja en ole tarvinnnu muuta kuin tuota 30w marsua. Nyt sitte olen kaverin(rumpali) kanssa ruvennu yhdessä öheltämään, ja huomasin että ei tahdo riittää potentiaali 30w trankulla rumpuja vastaan. Aattelin nyt synttärien alla saada porukat ostamaan mulle kunon kalustetta, ja kalusteena ajattelin jotain nuppia. Semmosen missä riittää puhtia bändihommiin, ja että kelpaisi vielä 10 vuoden päästäkin sillä soitella. Ehdotelkaa jotain hevityylisiä nuppeja. Rahaa heruisi ehkäpä siinä 500e, mutta kai silläki saa jotain? Kaapin lainaan.
Ota poika ohvia.
Chemo
02.09.2004 15:59:02

Käytetty Marshall JCM800 tai JCM900?
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Ben_D
02.09.2004 15:59:57 (muokattu 02.09.2004 16:03:18)

Kotona olen soitellu tähänastisen elämäni, ja en ole tarvinnnu muuta kuin tuota 30w marsua. Nyt sitte olen kaverin(rumpali) kanssa ruvennu yhdessä öheltämään, ja huomasin että ei tahdo riittää potentiaali 30w trankulla rumpuja vastaan. Aattelin nyt synttärien alla saada porukat ostamaan mulle kunon kalustetta, ja kalusteena ajattelin jotain nuppia. Semmosen missä riittää puhtia bändihommiin, ja että kelpaisi vielä 10 vuoden päästäkin sillä soitella. Ehdotelkaa jotain hevityylisiä nuppeja. Rahaa heruisi ehkäpä siinä 500e, mutta kai silläki saa jotain? Kaapin lainaan.

Jos trankkunupin ostat niin 500€ varmaan riittää, mutta putkinuppia et (kait) tolla hinnalla saa. Joku asiasta paremmin tietävä voi varmaan opastaa transistorinuppien kanssa ennenkun alan ehdottelemaan Valvestatea.

Käytetty Marshall JCM800 tai JCM900?

Aivan, mutta tarvii lisäkilkuttimia hevisoundeihin. JCM-800:ia ei hirveesti näy. JCM-900:sta voi saadakin.
http://www.jatkoaika.com
Vemmy
02.09.2004 16:09:12
Aivan, mutta tarvii lisäkilkuttimia hevisoundeihin. JCM-800:ia ei hirveesti näy. JCM-900:sta voi saadakin.

Kyllä ysisatasesta saa aikamoista örrinmörrin-murinaa aikaiseksi jo meikäläisenkin kitaroilla, jollain aktiivi-EMG:illä luulisi jo riittävän. Ei niitäkään tosin paljoa liiku markkinoilla, etenkään alle viidensadan. Jos sattuu jossain törmäämään ysisataseen SL-X-malliin tuohon hintaan, niin siitä lähtee varmasti. Niin, ja se on sitten aivan se ja sama, onko kyseessä 50- vai 100-wattinen versio.

Niin, ja hevimättöön voin suositella myös Craten Blue Voodoo-sarjan nuppeja, jos siitä loppuu gain kesken niin sitten on jossain vikaa. Niitä näkee silloin tällöin, ja voi saada alle tuon 500 euronkin.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Kassu
02.09.2004 16:18:30
Kyllä mun 900-nupista lähtee kauheat tapposäröt nyt ku laitoin SD Little '59-mikin straton tallamikiksi. Soitan raskasta rokkia suht hevisoundein ja etuaste on kohdassa 13 ja maksimi on 20.
makoskela
02.09.2004 16:41:04
JCM-800 toimii hevisoitossa vallan mainiosti. Ainakin aktiivimikeillä.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
Ben_D
02.09.2004 18:03:49

JCM-800 toimii hevisoitossa vallan mainiosti. Ainakin aktiivimikeillä.

Niin toimii Overdrivella, EQ:lla ja kunnon mikeillä. Tosin kaksikanavainen voi toimia ilman niitäkin. Yksikanavaisesta ei mun mielestä hevisoundia ilman edellämainittuja laitteita saa. Paitsi tietysti modaamalla.
saha
03.09.2004 10:39:21
oulun soittimessa ja tarvikkeessa:
TF 700 kitaravahvistinnuppi 120 W, etuaste putkilla 450 €

onkohan tuossa jotain vikaa kun on uutenakin noin halpa?
Ota poika ohvia.
Billsner
03.09.2004 11:07:08

Ihan kiva peli. En tosin nuppia ole kokeillut, mutta combo on ainakin kiva.

Ei siinä mitään vikaa ole. Ei siinä ole kuin yksi putki etuasteessa joka vähän värittää soundia.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
D-Kay
03.09.2004 15:40:46

Joskus omistin tollasen. 200 maksoin. Kun V-ampia soitin effects returniin, niin toimi, mutta nupin oma soundi ei miellyttänyt yhtään. MINUN mielestäni valvestatetkin pieksee noi Laneyt mennen tullen. Soitin Huttusella on Sundownin a-50 putkinuppi 490. Testasin tota pikaisesti ja säröä riittää, joskaan aivan itseäni miellyttävää soundia en löytänyt. Puhtaat olikin sitten kerrassaan upeat.
Ben_D
03.09.2004 16:55:13

MINUN mielestäni valvestatetkin pieksee noi Laneyt mennen tullen

Olen täysin samaa mieltä.
Kassu
03.09.2004 19:13:28
Miksi ihmiset aina ajattelevat että hevisoittoon on pakko olla aktiivit.

"Kyllä se varmaan aktiivimikkejen kanssa hyvä olisi.."

Jaa saahan siihen vahvistimen eteenkin laitettua kamaa.
makoskela
03.09.2004 19:37:47
Miksi ihmiset aina ajattelevat että hevisoittoon on pakko olla aktiivit.

"Kyllä se varmaan aktiivimikkejen kanssa hyvä olisi.."

Jaa saahan siihen vahvistimen eteenkin laitettua kamaa.

Hyvä kyssäri. Ja olet varmasti oikeassa, kyllähän kunnon passiiveilla soittelee vaikka mitä. Valtaosa käyttää passiiveja.
Itse olen tykästynyt aktiivimikkeihin niiden paremman erottelukyvyn takia, ts. hevimeteliä soitettaessa kunnon aktiivimikki pystyy paremmin erottelemaan eri sävelet toisistaan (soinnuissa). Ja huminattomuus on sekin plussaa.

Anyway, kovasti on ollut käyttöä Duncanin tavaralla ja tulee jatkossakin olemaan.
makoskela
03.09.2004 19:51:33 (muokattu 03.09.2004 19:51:50)
Mutta aina ajatellaan että "Eihän se ole hevikitara jos siinä ei oo aktiiveja joten hevisoundeja ei lähe.."

Tämä menee varmaakin tähän Metallica-Hammett-EMG-81 akseliin. Eli siis paskapuhetta. Mun paras heviskeba kautta aikain on ollut Jaskan SL-1, jossa oli ihan 'tavalliset' Duncanit.
Pitääpä muuten kokeilla tuota viisysiä...
Ben_D
03.09.2004 20:08:59

Tämä menee varmaakin tähän Metallica-Hammett-EMG-81 akseliin. Eli siis paskapuhetta. Mun paras heviskeba kautta aikain on ollut Jaskan SL-1, jossa oli ihan 'tavalliset' Duncanit.
Pitääpä muuten kokeilla tuota viisysiä...

Samat sanat. Mielestäni Jacksonissani olevat passiivi Seymour Duncanit ovat paremmat kun ESP kepissäni olevat EMG-81:set.
Myydään ESP LTD V-350.
Billsner
03.09.2004 20:10:14 (muokattu 03.09.2004 20:11:51)
Olen täysin samaa mieltä.

Olen eri mieltä. Laneyn TF sarja hakkaa valvestatet MINUN mielestä 100-0.

Aktiivimikeistä... Hyvin olen soittanut heviä paskoilla iban alkuperäisillä passiivimikeilläkin (powersoundit). Kyllä ne välttää.

EDIT: Typ-O
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Heavymies
03.09.2004 21:18:32
Olen eri mieltä. Laneyn TF sarja hakkaa valvestatet MINUN mielestä 100-0.

Aktiivimikeistä... Hyvin olen soittanut heviä paskoilla iban alkuperäisillä passiivimikeilläkin (powersoundit). Kyllä ne välttää.

EDIT: Typ-O

Joo samaa mieltä oon sun kanssa. Minä soittelin enne tuolla teeäffällä ja Iban powersoundit oli ja hyvin pärjäs. Vaan nytte tuli hommatua tuo JCM800. Se pieksee valvestatet.
Tuli muuten hyvä soundi kun käytti Bossin bassosäröä ton marsun kanssa.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. MULLA ON UUS VAHVARI!
Ben_D
03.09.2004 21:22:03

Tuli muuten hyvä soundi kun käytti Bossin bassosäröä ton marsun kanssa.

Bassosäröä? Siis Distortion vai Overdrive?
Myydään ESP LTD V-350.
Niskamies
03.09.2004 21:24:50
Bassosäröä? Siis Distortion vai Overdrive?

Bossila on ainakin nykyjään vain yski bassosärö, eli ODB-3, eli bass overdrive.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)